Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Prokletí v krvi - 19. kapitola

JB


Prokletí v krvi - 19. kapitolaNečekaný nesmrtelný host naruší slibně vypadající odpoledne a připomene Sam, proč se tolik bojí upírů.

Cítila jsem ten samý hřejivý pocit, jako když mi ráno Alice dala náramek, a rozpačitě se zadívala do země, protože jsem měla dojem, že se mi na tváři musí každou chvílí zformulovat dojatý výraz malého štěněte, které někdo podrbal za uchem.

Nevěděla jsem, co říct, ani proč přesně mě tak strašně potěšilo, že nahlas přiznal, že pro mě něco udělal, a bere ohled na fakt, že už dvacet tři let úspěšně přežívám a zdobím povrch Země.

Odkašlala jsem si a odvážila se vzhlédnout. Stál blíž, než jsem myslela, mnohem blíž. Dělily nás asi dva kroky a já se ani nestihla vylekat, když zvedl ruku a pomalu ji přiblížil k mému obličeji.

Instinktivně jsem zamrzla na místě, v hlavě mi zněla jeho předchozí slova, která slibovala, že se mi nic nestane. I přesto jsem ale cítila, jak se mi poplašeně rozbušilo srdce, a na chvíli jsem měla dojem, že nemůžu dýchat a dusím se.

Koutkem oka jsem stále sledovala jeho ruku, která se lehce dotkla vlasů, které mi rámovaly obličej, ale sotva promluvil, obrátila jsem pohled k jeho nelidsky dokonalému obličeji.

„Vím, že mě asi nechápeš. A možná si říkáš, proč tě tedy nepustím, když ti pořád připomínám, že nejsi vězeň. Sice jsem si sám vybral, že si odkoupím dárce a vyřeším tak své problémy, ale věř mi, že jsem toho slyšel dost o podmínkách, jaké jsou ve skladištích, abych si udělal ne příliš lichotivý názor na celou Valencii a jejich systém.“ Jeho dotek jsem skoro necítila, ale periferním viděním jsem zaregistrovala, že mu ruka sklouzla po mých vlasech až ke konečkům a vzápětí se lehce dotkla mé tváře.

Samozřejmě, mohl mi lhát. Mohl se mnou hrát stejnou zvrácenou psychologickou hru jako tolik ostatních před ním. Mohl chtít, abych mu uvěřila jenom, aby mi potom způsobil bolest, která mě srazí na kolena.

Ale byl to Elijah. A já si byla bez nějakého vážného důkazu jistá, že on s Alicí mi říkají pravdu, když už se s tím nikdo jiný v mém životě neobtěžoval. Znala jsem špatné lháře, věrohodné lháře a skvělé lháře. A dokázala jsem je většinou snadno poznat, i když jsem pokaždé pochybovala, jestli jsem daného člověka správně odhadla.

A u těch dvou jsem si byla téměř jistá, že nepatří ani do jednoho ze spousty druhů lhářů.

Cítila jsem, jak mi rudne celý obličej, když mě s opatrností člověka držícího v rukou broušené sklo pohladil konečky prstů po tváři a vzápětí ruku spustil podél těla a nepatrně se ode mě odklonil.

„Ale ty přece víš, jaký lov by začal, kdybys podruhé utekla. Tentokrát by na tebe rovnou nasadili stopaře, možná dokonce Demetriho, ale neřekli by mu, že tě má přivést zpátky na nápravu. Volturiovi velmi rádi dávají odstrašující příklady, když něco nefunguje,“ ujistil mě nevesele.

„Nevím, kdo je Demetri, ale ten zbytek ano. Chápu to a vždycky jsem to chápala.“

„Kdyby se ti teď naskytla šance, využila bys ji a utekla na opačnou stranu světa?“ chtěl vědět.

Čekala jsem, že odpověď přijde sama a rychle, alespoň v mé hlavě – buď mu se vší chladnokrevností a přesvědčivostí zalžu, nebo budu riskovat jeho hněv a řeknu mu pravdu. Problém byl v tom, že jsem si najednou nebyla jistá.

Pootevřela jsem pusu, abych něco řekla, ale vzápětí ji zase zavřela, zmatenější než předtím.

Zavřela jsem oči a zavrtěla hlavou, ale ne ve znamení nesouhlasu. „Nevím.“

„Chceš se vrátit zpátky do domu?“ zeptal se mě a nezdálo se, že by ze mě hodlal násilím tahat další odpovědi.

„Ano.“

Přikývl. „Pak tě znovu prosím, abys zavřela oči.“

Tentokrát jsem neváhala a bez prodlévání semkla víčka k sobě. O chvíli později jsem ucítila, jak mě zvedá ze země a vzápětí se rozběhl. Vlasy mi opět vlétly do obličeje, ale to jsem už očekávala.

Nestihla jsem si ani uvědomit, že už jsme zastavili, a Elijah už mě rychle a skoro až hrubě postavil na nohy. Vytřeštila jsem vyděšeně oči a viděla, že něco je špatně.

Nacházeli jsme se u plotu na dohled od domu, se kterým zjevně bylo v nepořádku něco, co mně unikalo. Elijah stál asi dva kroky přede mnou s viditelně napjatými rameny a smrtícím výrazem ve tváři. Temnýma očima klouzal po oknech domu a já se neodvážila ani pípnout, ačkoliv jsem umírala zvědavostí a hlavně strachem.

Než jsem stihla něco zaznamenat, Elijah mě bleskově popadl za předloktí a přitáhl si mě ke svému boku, aniž by spouštěl oči s domu před námi. Ruku mi držel silou, která se nacházela na hranici mezi nepříjemností a bolestí, ale vedle něj jsem si alespoň nepřipadala úplně nechráněná před nebezpečím, které jsem zatím pouze tušila.

„Někdo uvnitř je. Neznám ho, ale to neznamená nic dobrého. Drž se za mnou a ať se děje cokoliv, zůstaň tam a ani nemysli na útěk,“ instruoval mě skrze zaťaté zuby, aniž by se na mě podíval.

Srdce se mi rozbušilo o to rychleji, když zatím neviditelná hrozba dostala novou podobu – upír. I když podle všeho byl nezvaný host pouze jeden, Alicina nepřítomnost mi na klidu nepřidávala. A Elijahova reakce pro mě byl téměř důvod k infarktu.

Nikdy bych nevěřila, že uvidím zrovna jeho se takto tvářit. Nedalo se přitom říct, že by se bál – byl obezřetný a připravený na cokoli a kohokoli, což bylo dobře, ale viděla jsem, že mu něco dělá starosti.

„Kde je Alice?“ vydechla jsem téměř neslyšně.  

Zatnul čelist a viděla jsem, jak mu už tak téměř černé oči tmavnou ještě více. „Podle všeho uvnitř. Pamatuj, co jsem ti říkal. Zůstaň za mnou a nemluv.“

Bez varování dlouhými kroky zamířil ke dveřím a já jej okamžitě následovala. V ten okamžik byl moje jediná ochrana před kýmkoli, kdo čekal uvnitř, a já ani nepotřebovala nějaké rozkazy, abych se jej držela jako jeho vlastní stín.

Návštěvník na nás čekal v obýváku po boku Alice, která stála blíže ke dveřím, snad aby bylo vidět, že je v pořádku a Elijahovy viditelné obavy jsou zbytečné.

Až když jsem ji uviděla, jak se na nás oba lehce usmála a po Elijahovi vrhla krátký pohled, kterým se jej nejspíše snažila ujistit, že je vše v pořádku, uvědomila jsem si, že jsem se o ni bála a ještě nikdy jsem ji neviděla raději.

Malá jasnovidka vypadala oproti neznámému upírovi jako porcelánová panenka. Byl téměř o půl metr vyšší než ona a jako snad všichni upíři měl i on atletickou postavu se širokými rameny a svaly nepatrně se rýsujícími pod šedavou košilí. Jeho oblečení vypadalo obzvláště proti perfektnímu zevnějšku Alice a Elijaha zanedbaně a obnošeně, ale vzhledem k jeho bledé kůži a výrazným rysům v nechutně dokonalém obličeji a tmavě blonďatým vlasům se nedalo za žádných podmínek říct, že vypadá hrozně.

I na téměř tří metrovou vzdálenost jsem viděla, jak se změnila barva jeho očí, když pohledem našel mě, částečně schovanou za Elijahovými zády. Svítivě rudá během okamžiku ustoupila před černí, od které jsem proti své vůli nemohla v pokřivené fascinaci odtrhnout zrak.

Neznámý po několika vteřinách sklouznul pohledem k Elijahovi, ale jeho oči nezesvětlaly ani o odstín. Vděčně jsem uhnula pohledem a málem si dlaní objala krk, abych se ujistila, že tam nenajdu nové rány. Měla jsem pocit, jako kdyby se mi jenom pod tíhou toho pohledu do kůže zabodl nůž a řezal mi krk na kusy.

„Elijahu, toto je Jasper,“ představila neznámého Alice a prolomila tím napjaté ticho.

Jasper na ni navázal a natáhl před sebe ruku v lidském gestu. „Těší mě.“

Elijah jej s nečitelným výrazem ve tváři sledoval, dokud nabízenou ruku zase nestáhl a vzápětí nestřelil nejistým pohledem k Alici. Překvapilo mě, že se na ni dívá, jako kdyby čekal, že mu poví, co má dělat dál, ale neměla jsem čas na studii upíří psychiky.

Alice se na blonďatého upíra pouze povzbudivě podívala a vzápětí se otočila k Elijahovi, kterého jsem snad nikdy neviděla tvářit se tak nepřístupně a chladně. „Není náš nepřítel – vlastně je to spíše naopak. Rád by tady strávil pár dní, nanejvýše týdnů, osvojil si nový životní styl. Příměří a dům je to nejmenší, co mu můžeme nabídnout, nemyslíš?“

„Zapomínáš na to, že v tomhle domě nejsme sami dva, Alice,“ konstatoval Elijah a nepatrně pohnul rukou směrem ke mně.

„Jí ode mě nic nehrozí. Umím se ovládat,“ vložil se do rozhovoru Jasper.

„Ano, všiml jsem si.“

Z Elijahovy odpovědi přímo sršel sarkasmus, ale nezdálo se, že by to návštěvníka nějak urazilo. Pouze lehce naklonil hlavu na stranu a na tváři se mu zformuloval vědoucný úšklebek, na kterém ale nebylo vůbec nic pobaveného. „Zmiňoval jsem se už, že mám dar? Cítím emoce druhých… a taky je dokážu ovládat.“

„Já nemám zájem o žoldnéře,“ odtušil bez zájmu Elijah.

Jasperův výraz ztvrdl. „Celý život jsem tak žil a věř mi, že znovu to nikomu nenabídnu. Kdybych ale chtěl, už dávno mě prosíš, abych tady směl zůstat, a nabízíš mi ji.“ Hlavou kývl ke mně a já cítila, jak se mi svírá žaludek ještě urputněji a krev mi začíná hučet ve spáncích tak, že jsem měla dojem, že neslyším ani své vlastní myšlenky.

„Jaspere,“ oslovila jej téměř káravě Alice a vzápětí se otočila ke mně. „Sam, jestli chceš odejít, jdi.“

Nesnášela jsem, když jsem musela jakkoli projevovat svou podřazenost. Měla jsem nálepku rebelky, bojovnice proti systému a našly se chvíle, kdy jsem na svou reputaci byla náležitě hrdá. V ten okamžik jsem ale automaticky pohlédla na Elijaha, němě se dožadujíc svolení.

Jeho výraz mi dal jasnou odpověď a já se prosmýkla zpoza jeho zad ke schodišti a téměř vyběhla nahoru do svého pokoje.

Zamknula jsem za sebou dveře a s neustávajícím pocitem závrati jsem se posadila na židli u okna.

Netušila jsem, proč sem Alice Jaspera vůbec vodila. Možná ji přesvědčil, možná jí jej bylo líto… ve výsledku na tom ale zase tolik nezáleželo. Byla jsem si jistá, že v noci nebudu klidně spát, dokud bude ten vysoký blonďák ve stejném domě jako já.

Náš nevítaný návštěvník na mě působil stejným způsobem jako všichni upíři, které jsem potkala ve skladišti – děsil mě. I když se zdálo, že Alice o něm nepochybuje, já z něj necítila nic dobrého.

Sebevědomí a nadřazenost. Moc a síla. Žízeň a krev.

Přeháníš. Vyděsila tě ta jeho zmínka o daru. A o tom, že by mu tě Elijah nechal na pospas, snažila se mě uklidnit ta rozumnější, analytická část mozku. I kdyby ano, Alice by to nedovolila. Jsou dva a on je jeden.      

Na mysl mi vytanula Alicina poznámka z mého prvního rána tady: „Mimochodem, Elijahovi na věci raději moc nesahej. Je na to dost háklivý.“ 

Upíří ješitnost mi ještě nikdy nepřišla tak uklidňující.


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Prokletí v krvi - 19. kapitola:

 1 2   Další »
15. ufo215
01.07.2013 [10:02]

Bombová kapitola! Nečekaný zvrat (pro mě ne, ale víš o čem mluvím Emoticon ). Je super, že se tam objevil Jasper, docela mě ale vyděsil ten holomek! Takhle vyhrožovat, že jim ovládne emoce! Co si to dovoluje... Ach ti upíři. Myslím, žes ho perfektně vystihla, takhle jsem si ho představovala předtím než "zkrotl". Ta jen tak dál, už se těším na jejich soužití, pokud nějaké bude.. Znovu super!!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

14. Cora
23.06.2013 [1:10]

Cora"Upíří ješitnost mi ještě nikdy nepřišla tak uklidňující." :DDDD Tak touto větou jsi mě doslova zabila, opravdu :DDD. I teď, v jednu hodinu ráno, jsi mi opětovně zvedla náladu :DDD. No, abych se vrátila k něčemu, co by ti mohlo být k užitku, tak se musím zmínit, že jsem čekala kohokoliv, jen Jaspera ne. Možná mám pár nápadů, proč jsi zrovna jeho zařadila do této povídky (Možná proto, že ho máš ráda stejně jako já :D), ale rozhodně je nebudu prozrazovat, spíše is počkám, jak se to u tebe dále vyvine :). Rozhodně se ale těším a jsem ráda, že s povídkou ještě nekončíš! :33
Potom mě v průběhu čtení napadlo... Víš, že si trošku odporuješ? :D Tady jsi psala, že je Sam taková rebelka, proti režimu a tak a v předchozích kapitolách zase, že je tichá myška, která se ztrácí v davu :D. A stejně to tak i píšeš. Chvílemi je to opravdová rebelka, vzpírá se, ovšem v dalším okamžiku "pudlík", který se snaží zavděčit vším, co dělá. Nebudu ti to vyčítat, to rozhodně ne, jen je to takový můj malý postřeh :D. Asi sama víš, že já Sam rebelku zbožňuju :DD.
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

13. Petronela webmaster
14.06.2013 [22:10]

PetronelaPáni, tak Jaspera jsem tam opravdu nečekala, ale... no prostě páni Emoticon. Jsem ráda, že se tam objevil. Alice o něm určitě něco musela vědět díky svým vizím a proto také tím významným pohledem uklidňovala Elijaha ve chvíli, kdy vešel se Sam do domu.
Ale to pěkně přeskakuju. Elijah a Sam - jakkoliv jsem nadšená z dvojice Alice a Jazz, tak Elijah a Sam jsou přednější - závěr jejich společného výletu byl opravdu velmi zajímavý Emoticon. Navzájem se oťukávají a zjišťují, co si k tomu druhému mohou dovolit, ačkoliv si to tak úplně nepřiznávají - tedy aspoň Sam. Myslím, že možnost, že by se do ní Elijah mohl třeba zamilovat, by byla až ta poslední, co by ji napadla. Tedy za případu, že by ji vůbec napadla. a všechno může to, jak byla vychována a jaké už má zkušenosti s upíry. Přesto je teď ráda v jeho společnosti - hlavně tedy proto, že je Jasper v jejich domě, ale to je vedlejší.
V tuhle chvíli by mohla začít s Elijahem trávit mnohem víc času. Dát mu šanci změnit její názor na upíry, tedy aspoň na některé. Na vývoj vztahu Alice a Jaspera jsem rovněž velmi zvědavá. A hlavně - co je nejpodstatnější - jak se bude Sam chovat v Jasperově přítomnosti? Přece jenom se sama zmínila o tom, že jí přípomína ostatní upíry, ty nezcitné, co jí jenom pro zábavu ubližovali. Doufám tedy, že Jasperovi dáš v povídce trochu prostoru a necháš i jeho charakter vyniknout, patří k mým oblíbencům (asi proto pracuju na povídce, kde bude mít významnou roli přestože nebude hlavní - ale to sem vůbec nepatří, takže si toho ani nevšíměj Emoticon)
Teď už mi nezbývá nic jiného, než čekat na další dílek. Snad bude brzy Emoticon

12. Mell
13.06.2013 [14:39]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

11. matony
13.06.2013 [13:47]

super rychle další Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. anna
13.06.2013 [12:38]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

9. bara
12.06.2013 [23:21]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

8. laura458
12.06.2013 [22:49]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

7.
Smazat | Upravit | 12.06.2013 [20:27]

Páni!
Emoticon Teda...páni! Emoticon
Jasper? Emoticon To jsem nečekala! Emoticon ( jak jinak že? Emoticon )
Dobře, měla bych to vzít popořadě. Emoticon
Začátek...nevím co k tomu říct. Snad jen...po téhle části kapitoly jsem byla tvárná jako želatina. Emoticon No jo, je vidět kterýmu páru v týhle povídce hold fandím. Emoticon Emoticon Ale vážně, Elijah a Sam k sobě prostě patří. Emoticon Emoticon
Když sjem si přečetla perex, nějak mi to nesedělo s tím začátkem. Ale když jsem se prokousala dál, zjistila jsem o co jde. Upřímně, málem mně kleplo, když jsem nevěděla kdo tam bude. Emoticon Můj výraz musel vypadat celkem dost šíleně. Emoticon
A pak Jasper...nevím co si o tom myslet. Samozřejmě, byl to zajímavý krok, který povídku ozvláštnil Emoticon Jen mě trochu vyděsilo, jak vyhrožoval Sam a Elijahovi. Emoticon Emoticon To že by ho mohl ovlivnit...neudělá to že ne? Emoticon Elijah přece nemůže dopustit něco takového, co by Sam ublížilo. I kdyby nebyl při smyslech. Emoticon
Ten konec...ano, upíří ješitnost se někdy více než vyplácí. Emoticon Emoticon
Nemůžů se dočkat další kapitoly. Vždycky tady několikrát denně chodím kontrolovat, jestli nepřibyla další kapča Emoticon Takže závislost je jasná. Emoticon
Tleskám Emoticon

12.06.2013 [20:22]

RowanaJééé Jasper!!! Emoticon Doufám, že tu bude za sympaťáka a ne za podrazáka. Emoticon Jeho postavu mám moc ráda. Emoticon Kapitolka byla opět moc pěkná. To jak si Sam uvědomila, že "neví" zda by znova zdrhla, kdyby měla příležitost. A pak jak musela sama sobě přiznat, že měla o Alici strach. Emoticon Těším se na další vývoj. Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!