Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Hladina stúpa - 10. kapitola: Naozaj to chceš?


Hladina stúpa - 10. kapitola: Naozaj to chceš?Enrik bude znova musieť urobiť ťažké rozhodnutie. Jeho najlepší kamarát sa premieňa na niečo, čo nenávidí a čomu nerozumie. Prajem príjemné čítanie.

10. kapitola: Naozaj to chceš?

 

Pia sedela na prednom sedadle, keď sa otec hnal ulicami.

Anja sedela vzadu, pod pazuchou mala svoju obľúbenú bábiku a vyzerala, že každú chvíľu zaspí.

„Určite nepovedala prečo?“ spýtal sa otec už asi po stý krát.

„Nie, nepovedala vôbec nič. Len to, že sa máme zbaliť, lebo odchádzame a už sa nevrátime. Kam a prečo nepovedala,“ odpovedala Pia a snažila sa pri tom ovládnuť hlas. Začínala sa báť, čo mohlo mamu tak vystrašiť. Mama nebola jedna z tých, čo sa niekedy niečoho boja a konajú bez rozmyslu. Je pravda, že mama bola vždy záhadná a nevypočítateľná, mala svoj vlastný rozum a riadila sa len podľa seba. Nikdy nekonala len tak pre nič za nič.

Zabočili za ďalšiu zákrutu a uvideli školu. Otec zaparkoval pred telocvičňou. Dvere boli dokorán a svietilo sa.

Otec a Pia vyskočili z auta a naraz vtrhli dnu.

Mama mala na sebe blúzku aj nohavice, ako keď odchádzala, no Enrik mal oblečenú iba bundu, v ktorej mama odišla.

Enrik zbieral nejaké zdrapy zo zeme a Pia si hneď všimla, že je nejaký iný. Chodil s akousi novou eleganciou a jeho pohyby mali v sebe gráciu... Pia by nikdy nepovedala, že raz použije také slová v spojení so svojim vysokým a neohrabaným starším bratom.

Mama zatiaľ prehmatávala chlapcov, ktorí, ako si Pia nasledovne uvedomila, boli Enrikovi spoluhráči z basketbalu.

„Čo sa stalo?“ opýtal sa otec.

Mama len pokrútila hlavou. Pomaly prechádzala od chalana k chalanovi a skúšala mu tep.

Pia ohúrene pozerala a postupne jej dochádzalo, že tí chlapci tam neležia opití, alebo niečo také, ale mŕtvi.

Mama skontrolovala aj posledného chlapca, potom odniekiaľ z telocvičných pomôcok vytiahla plachty a pozakrývala nimi nehybné telá.

Pia si zhrozene kľakla vedľa jedného, ktorý, ako si pamätala, sa volal David. Jeho vyvalené, ale prázdne oči, akoby stále nedokázali uveriť, čo sa stalo. Pia sa nezmohla na nič. Jej mozog nebol schopný, alebo skôr ochotný, spracovať takýto jav. Až po chvíli si uvedomila, že sa v telocvični znáša odporný, príliš sladký štipľavý zápach. Keď sa poobzerala, zbadala hromadu niečoho ako končatín. Ruky a nohy sa však hýbali a mykali.

Mama začala vylamovať drevené parkety, prihadzovala ich k tým smradľavým a mykajúcim sa končatinám. Nakoniec celú kopu zapálila. K stropu sa vzniesol nechutný, fialový dym. Mama prihadzovala ďalšie parkety až vznikla obrovská vatra.

Enrik kľačal pri nejakom chalanovi a zjavne sa mu odtiaľ nechcelo.

Pia sa priblížila bližšie. Bola ako v mrákotách. Ten chalan bol Enrikov najlepší kamarát Thomas.

Pia si vzápätí všimla, že Thomas má na krku akýsi odtlačok zubov. No netiekla mu z neho krv. Ani jednému z tých chlapcov. Nikto nekrvácal, a jediné rany boli na ich krkoch v pol mesiačikových odtlačkoch.

Thomas sa mykol a zastonal. Tá rana na krku čudne smrdela.

Odrazu sa mama zjavila vedľa Enrika. Pia ju vôbec nepočula prísť.

„Nedá sa to zastaviť?“ zašepkal Enrik bezradne.

„Nie. Jed sa mu šíri žilami a mení ho. Je to veľmi bolestivá premena.“

Thomas, na dôkaz jej slov, znova zúfalo zastonal.

„Ako... ako dlho to bude trvať?“ spýtal sa Enrik roztrasene.

„Asi tri dni.“

Chvíľu bolo ticho, v ktorom sa Pia snažila prebrať svoj mozog k životu. Lenže bola príliš obarená, než aby chápala, o čo tu ide.

„Ty vieš, na čo sa zmení, Enrik...“ povedala mama potichu.

„Je to môj najlepší kamarát od prvej triedy.“

„Aj tak by sme ho museli zabiť. Teraz to bude aspoň jednoduchšie.“

„Najjednoduchšie riešenie nie je vždy to najsprávnejšie,“ pokúšal sa Enrik protestovať.

„Naozaj chceš, aby sa tvoj najlepší kamarát zmenil na beštiu? Na netvora, čo zabíja ľudí? Nebude sa vedieť ovládať, bude šialený od smädu. Bude mu jedno, koho zabije, bude sa chcieť len nasýtiť."

„Neexistujú dobrí upíri? Takí, čo nezabíjajú ľudí, čo sa krotia...“ Enrikovi zlyhal hlas.

Mama si zahryzla do pery.


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Hladina stúpa - 10. kapitola: Naozaj to chceš?:

 1
18.05.2012 [13:43]

VerCullenJop! Emoticon Emoticon Emoticon Dobrý to je. Emoticon Moc dobrý! Emoticon Jdu číst dál.

14.05.2012 [21:41]

alicecullenhale2 Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
chudáčik... Emoticon
kapitolka super... Emoticon
teším sa na pokračovanie... Emoticon

3. Jana
14.05.2012 [20:32]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. UV
14.05.2012 [19:52]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Nessienka admin
14.05.2012 [18:32]

NessienkaAhoj.
To "thumbs" v odkaze obrázku nedávam preto, lebo sa mi to páči alebo preto, že ťa chcem trápiť. Obrázok máš veľký a týmto "magickým" slovíčkom to dokážeme zmeniť. Prosím ťa, nemeň to potom, ako to opravím. Na jednej strane je to zakázané v pravidlách a na tej druhej je zase daný presný rozmer perex obrázku. Nabudúce sa tomu vyvaruj, prosím ťa.
Ďakujem.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!