Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - Recenze » Život a smrť

victoria in dream

Život a smrťKniha od uznávanej autorky Stephanie Meyer je dielo vydané pri príležitosi desiateho výročia od vydania prvej časti ságy "Súmrak". Stephanie Meyer sa rozhodla túto tému oživiť a ukázať nám, že nie len muži sú hrdinmi. Hlavná postava je ľudský chlapec Beaufort, Beau, ktorý sa presťahuje do Forks, kde sa zoznámi so zvláštnym dievčaťom menom Edythe. Áno, už teraz si môžte povedať, že je to rovnaký príbeh (o Belle a Edwardovi, ale otočení naopak) veľkej lásky v zlom svete alebo môžte pokračovať v čítaní tejto recenzie a dozvedieť sa viac.

Ako som objavila túto knihu a kde som ju kúpila?

Som veľkým fanúšikom Twilight ságy. Prečítala som všetky knihy (aj doprovodné), videla filmy a prečítala (a napísala) veľké množstvo fanfikcie na túto tému. Na začiatku leta som mala veľkú chuť písať, ale neviem sa prinútiť k rozvíjaniu svojich originálnych nápadov a tak som sa rozhodla vrátiť sa k písaniu fanfikcie na stránke Stmivani.eu. Svet upírov mi odrazu chýbal viac ako kedykoľvek predtým a začala som pátrať po niečom novom a čerstvom. Väčšina jej kníh je vypredaná (najväčšiu bolesť mi spôsobuje vypredaná kniha "Oficiálny ilustrovaný sprievodca"), ale teraz ku knihe "Živoť a smrť". Na martinuse som sa stretla s touto knihou. Kúpiť v češtine si ju môžete TU. V slovenčine vydaná nie je.

Informácie o knihe:

Kniha od uznávanej autorky Stephanie Meyer je dielo vydané pri príležitosi desiateho výročia od vydania prvej časti ságy "Súmrak". Z jednej strany je prvá kniha ságy Súmrak a keď knihu otočíte čítate príbeh Beaua a Edythe.

Názov: Život a smrť

Pôvodný názov:

Autor: Stephanie Meyer

Počet strán:

- celkovo - 816

- Život a smrť - 432

- Súmrak - 381

Jazyk: čeština

Súvisiaci obrázok

Môj názor:

Včera som oficiálne dočítala túto knihu a musím povedať, že mi z nej ostali skvelé dojmy. Autorka sa už na začiatku ospravedlňuje, prečo nepokračovala v písaní Polnočného slnka. Stephanie Meyer tiež uvádza, prečo sa rozhodla namiesto toho napísať "Život a smrť".

Bella dostávala vždy veľa kritiky za to, že ju neustále musí niekto zachraňovať a ľudia sa sťažovali, že je to typická dáma v tiesni. Osobne som toho názoru, že by sa nič nezmenilo, keby bol chlapec človekom a dievča upírkou - bol by to stále ten istý príbeh - Stephanie Meyerová

Príbeh sa odohráva v roku 2005, keď sa sedemnásťročný chlapec rozhodne odísť od svojej mamy zo slnečnej Arizony do daždivého Forks ku svojmu otcovi. Klasika aku poznáme. Ale Beau je predsa chlapec a jeho myslenie je tiež iné a uchvátilo ma. Beau je však trochu zvláštny. Varí, perie, v Charlieho dome udržuje perfektnú čistotu, pri pohľade na krv odpadáva. Nešikovnosť a antitalent na šport dostal do vienka tiež. Našťastie má Beau i niečo perfektné a to sú jeho nebesky modré oči, výška a havranie vlasy. Má oveľa viac obdivovateliek ako mala Bella nápadníkov, za to viac kamarátov skrytých pod rúškom falošnosti. Beau pôsobí vo všetkom tak jednoducho a nenápadne. Je nevinný ako ľalia a jeho postupná zamilovanosť mi pripomína Milesa, keď sa zamiloval do tajomnej Aljašky. (Kniha - Kam zmizla Aljaška od Johna Greena)

"Keď som prišiel domov, vyložil som nákup na kuchynský stol a prerovnal som skrinky, pokiaľ usporiadanie nezačalo dávať zmysel. Charlieho systém bol veľmi chaotický. Dúfal som, že mu to nebude vadiť. Pokiaľ šlo o kuchyňu, trpel som skoro obsedantnou poruchou. Akonáhle boli všetky veci na mieste, začal som s prípravou večere."

Súvisiaci obrázok

Edythe je (narozdiel od Edwarda) veselá, zvedavá a krásna až to bolí. Svojim smiechom a pozitývnym myslením dokáže vyvolať radosť u každého okolo. So svojou porcelánovo bielou pokožkou, zlatými očami, hypnotizujúcim hlasom a nadpirodzenými schopnosťami je neodolateľne záhadná. Jej láska k Beauovi je prirodzená a vychádza z jej vnútra.

Bola som upozornenána to, že je to vlastne príbeh o Edwardovi a Belle, ibaže naopak, preto som hľadala podobnosti a nedokázala som sa sústrediť na skutočnosť, že Beau a Edythe a ostatné postavy majú celkom iné myslenie. Najhoršie to bolo s Cullenovcami. Eleanor a Royal, Jessamine a Archie, Carin a Ernest. Vždy pri čítaní som si pripomínala: Alice - Archie. Eleanor - Emmett. Royal - Rosalie. Jessamine - Jasper. Carin - Carlisle. Esme - Ernest.

„Mať krásu a peniaze mi prišlo nespravodlivé, i keď som vedel, že v živote to tak často chodí."

Po čase som pochopila, že táto metóda nikam nevedie a začala som sa oveľa viac sústreďovať na príbeh. A odrazu som sa doňho zamilovala, hádam ešte viac ako do pôvodného. Celá kniha na mňa pôsobila ako niečo známe, napriek tomu, že to bolo nové. Stephanie našla na začiatku správne slová: "Ich príbeh priniesol do vymysleného mestečka Forks čerstvý vzduch a ja som sa z neho naučila radovať." Kniha nepôsobila vážne, skôr oddychovo. Okrem klasiky pribudli ďalšie detaily. Okrajovo sa spomínajú Volturiovci a matriarchálna svorka vlkolakov.

Mojou najmenej obľúbenou postavou bol Royal, ktorý bol dokonca horší ako Rosalie. Tá oproti svojej paralele bola dobrosrdečným anjelikom. Za celú knihu nepovedal ani slovo. Vždy bol opisovaný iba ako mračiaci sa a nepríjemný chlapec. Vedľajšia postava, ktorú som si najviac zamilovala sa stal Archie. Na konci knihy, keď bol Beau, Archie a Jessamine v hotely, Stephanie prostredníctvom sympatického upíra vysvetlila všetky veci, ktoré v Súmraku vynechala. Ako fungujú jeho vízie do budúcnosti, ako sa spoznal s Jess a ako ju našiel, aká bola jeho prvá vízia, a veľa ďalších tajomstiev, nad ktorými som si až doteraz lámala hlavu. Ak sa vám už v tejto knihe nebude nič páčiť Archie si vás získa.

„Nebude ti to dávať žiaden zmysel, ale pre mňa je to rovnaké, akoby sme boli kamaráti už množstvo rokov. Keď si vstúpil do Edythinho života, stačila jediná sekunda a mne pripadalo, že sme spolu strávili stovky hodin. Smiali sme sa, keď sa Edythe nahnevala, otrávili sme Royala natoľko, že odišiel z domu, zostali sme hore celú noc a rozprávali sme sa..."

Koniec je predvídateľný a predpokladaný a zároveň dokáže prekvapiť. S dychtivosťou som hltala slová, ale priznávam sa, že približne dvadsať strán som prečítala ledabolo a vyhľadala som to najpodstatnejšie, pretože ma to unavovalo. Znova som začala čítať, až keď bolo po všetkom a kniha sa chýlila k záveru. Ak mám zhrnúť celú knihu, určite bude patriť medzi také knihy, ktoré si budem čitať znova a znova dookola. Knihu vrelo odporúčam každému fanúšikovi Twilight ságy.