Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - O webu » Obsah komentářů

Jsi team Edward nebo team Jacob?


Obsah komentářůČasto slýchám od kamarádek, jak je některé komentáře zklamaly nebo že v nich něco postrádají a po včerejším rozhovoru s jednou z nich mě napadl tento článek. Vím, že málo z Vás tyto články akceptují, ale hodně se čtou, tak bych byla ráda, kdyby jste si ho alespoň pročetli. Aktualizace 5.11. - na konci článku

Vím, že se tu již podobný článek jednou objevil (Zamyšlení o komentářích), ale zřejmě neměl takový účinek jaký by měl mít a v nedávné době jsem tu také zahlédla článek ohledně Smajlíků, který měl obdobný účinek, protože mě před pár dny do očí uhodilo skoro pět set tleskajících smajlíků a to mě vede k otázce, jež dala za vznik tomu článku.

Nebudu se ptát, co člověk raději vidí u své povídky, jestli smajlíky nebo text. To ne. To není ta otázka. Ani se nechci ptát o jak dlouhé příspěvky ve svých komentářích stojíte, to také ne. Chtěla bych se spíše zamyslet nad obsahovou stránkou těchto komentárů…

A stop…

Zde již někteří asi budete přestávat číst, ale prosím Vás, komu záleží na tom co si lidé myslí o Vaší tvorbě, ale i ti co píšete pouze komentáře, byla bych moc ráda, kdyby jste si tento článek dočetli až do konce, protože je to vcelku, sice nudné, ale důležité.


Pisatel povídek:

Jako první čeho si všimnete u vašeho článku, když ho jdete kontrolovat jsou samozřejmě komentáře. Je Vám jedno kolik lidí se na to dívalo, v některých případech, ale většinou to nemá stejnou váhu jako komentáře. Chcete vědět kolik lidí to okomentovalo a hlavně jak, protože to Vám pomáhá ve vašem dalším psaní. Jenže pak přijde nával různých emocí. Radost, smutek (z nedostatku komentářů nebo z vůbec žádných) či vztek a nebo také uspokojení.

Jste nadšení z velkého množství komentářů a musíte si je okamžitě přečíst, protože jste zvědaví jaký měli lidé dojem z vašeho psaní a jak se jim to prostě a jednoduše líbilo. Pak ovšek většinou nastane uspokojení. Nacházíte komentáře ve stylu:

Např. :

1. d-o-k-o-n-a-l-o-s-t!!! honem rychle dalsiiiii

2. Perfektní!!!

3. jééé dálší!%D

Ale pak Vám dojde, že to co jste chtěli to tam není. Sice jste rádi, ale je to pořád o tom samém. Že je to skvělé, že je to perfektní a že chtějí další, ale Vám v tom pořád něco chybí, to něco po čem vy toužíte. O čem si budeme povídat. Každý toužíme po uznání ať od rodiny, kamarádů nebo naprosto neznámých lidí, kteří zrovna čtou naše povídky nebo cokoli jiného. Víme, tedy většina z nás, že to co vkládáme na stránky je dobré, jsou mezi námi jedinci, kteří mají opravdu talent, ale co na tom záleží? Každý máme právo se projevit a každý si přejeme znát názor na to co píšeme a co si budeme nalhávat. Co nám řekne více? Hromada smalíků nebo pár dobře mířených slov?

Promiňte mi, že použiji jako příklad sebe, ale když jsem začínala, tak mi také lidé psali jenom skvělý a úžasný a hromadu smajlíků, dokud nepřišla jedna holčina a nezačala psát dlouhé komentáře a popisovala do nich děj a jaký z něho měla pocit a to mi tak pomohlo, že jsem se snažila ještě víc.

A zde se dostávám k pisatelům komentářů.


Pisatel komentářů:

Skvělý, úžasný, prostě dokonalý prosím honem další!!!!!

Kliknu „uložit“ a komentář je vložen a tím je má práce jako pozorovatele skončena.

Jenže! Nejsem si jistá, že tímto komentářem uspokojím autora. Zřejmě asi ne. Autor prahne po trochu hlubším rozebráním svého dílka, strávil s ním několik hodin ne-li několik dní jenom proto, abychom si jej my pisatelé komentářů mohli přečíst a „řádně“ okomentovat. Mnozí z nás, co komentují povídky, sami píšou a vědí, že koment, který trochu rozebere jejich dílko jim pomůže daleko více než slova o dokonalosti a úžasnosti. Když je to u kapitálových povídek, už trochu ohrané, psát to do každého dílku, tak přemýšlíme nad tím, co tam vymyslet, aby to bylo trochu originální, abychom se stále neopakovali stále s tím stejným.

Mnozí z nás nedokážeme napsat dlouhý komentář, ale o tom to nikdy není. Není to o tom, že by ten komentář měl přesahovat svojí délkou všechny ostatní. To vůbec ne. Podle mě by však se měl více zaměřovat na popisování děje a na vyjádření našich pocitů, které jsme cítili při čtení toho určitého dílku. Ze začátku jsem ani já nedokázala napsat dlouhý komentář. Prostě jsem netušila, co tam mám napsat, ale postupem času jsem přišla na to po čem ten autor touží. Touží vlastně po uznání. Po tom aby se dozvěděl, co nás zaujalo, rozbrečelo, potěšilo nebo také rozzlobilo či co má zlepšit. Vím, že to není lehké napsat, že nemáme třeba čas napsat ten komentář, ale když už si tu povídku přečteme a opravdu nás zaujme tak si zaslouží komentář. Někdy, když je ta povídka vážně skvělá, přečtu si ji třeba i dvakrát nebo třikrát, abych dokázala popsat, všechny důležité momenty, které se mi tam líbili nebo ty, co mě naopak rozesmutnily a vím, že to ono.

Např.:


Ale myslím, že už jsem se vykecávala dost dlouho. Tímhle ne příliš krátkým článkem jsem chtěla, abychom se všichni zamysleli nad tím jak hodnotíme články všem tady na stránkách. Jestli třeba kamarádka od nás nečekala lepší komentář než ten, co jsme jí tam napsali a naopak.

Zároveň bych Vám chtěla moc poděkovat, že jste vydrželi až do konce a nebudete mne za to proklínat.


 

Aktualizace 5.11.

Vaše komentáře jsem si pečlivě pročetla a přemýšlela jsem nad nimi a snažila se, abych byla objektivní ke všem. Je mi samozřejmě jasné, že pokaždé nenajdeme u naší povídky ty "pozitivní" komentáře a to je ten důvod proč ty povídky sem dáváme. Zde mi můžete oponovat, že ne ale já je sem kvůli tomu dávám. Chci se také dozvědět co se lidem nelíbí. Je pravda, že se mi nelíbí, když mi tam někdo napíše nelichotivá slova, že tam mám chyby nebo že to tak nemá být a podobné, ale pokud jde o chyby tak se je pokusím opravit nebo to dám přečíst někomu, kdo je v jazyku trochu zběhlejší a jde mu to lépe než mě, abych předešla takovým komentářům. Plně chápu, že jsou tu tací, kteří negativní kritiku přijímají velmi špatně, ale bohužel s tím musejí počítat, pokud sem chtějí přidávat svoji tvorbu. Někteří z Vás tu zmínili, že je to odradí od dalšího psaní, ale taková kritika by je měla pouze posílit a měli by si říct, že se zlepší, že ostatním dokáží, že to umějí daleko lépe než co tu napoprvé předvedli. Žádný učení z nebe nespadl a tyto stránky slouží k tomu, abychom svůj talent rozvíjeli. Proto občas koment, který je nelichotivý musíme překousnout, ale tím apeluji na ty co je píšou, aby se vyhnuli sprostým slovům a svoji kritiku zmírnili, protože je opravdu odvaha sem přidat nějaké dílo.

Hlavně bych chtěla říct, že většina z nás neakceptuje kritiku od adm2, kteří nás upozorňují na Chyby v článcích, které děláme a přiznejme si to, jsme dotčeni, že nás někdo upozornil na naše chyby. Často jsem byla naštvaná, že první komentář pod článekem byl od adm2, ať si to opravím a nechtěla jsem to poslouchat, ale na druhou stranu mají pravdu. Článkem je naše vizitka, to čím se preferujeme tady na stránkách a tak je jen na nás jak si na tom dáme záležet a pokud tam máme spoustu chyb a nedostatků pořád a dokola tak si lidé řeknou, jo to je ta, co tam má spoustu chyb, od té už číst nebudu a nebo se už nebude krotit a hezky od plic (klávesnice) Vám napíše kritiku, která se Vám nebude líbit.

Opět děkuji za přečtení ;)



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Obsah komentářů:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!