Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction jednodílné » Drabble povídky » Actress


ActressEsmé - herečka, která má vše. Zatím pouhý drabble, nevím, zda-li mám pokračovat kapitolovou povídkou či ne. Velice by mě potěšily vaše názory.
Tripple drabble - 300 slov.

http://www.youtube.com/watch?v=BdeDBMAjlk0

„Dnes je vše hotové!” zvolal radostně režisér.
„Odvádíš výbornou práci, Esmé. Nemohli jsme najít nikoho lepšího!” pochválil mě.
„Díky. Mohu už jít?” ptala jsem se. Pomalu mě začínalo zmáhat to vedro.
„Ještě chviličku, Esmé. Mám tu nějakou poštu… Tohle je pro tebe,” řekl pan Whiteman, režisér filmu Želva, arzen a brusle, a podal mi obálku s ozdobným nadpisem. Pozvánka na nějaký ples.
„Dík, Filipe. Jo, málem bych zapomněla. Mohl bys prosím zavolat producentce? Mám pro ni pár nápadů,” řekla jsem.
„Vidíš a teď bych málem zapomněl já. Volal mi agent jistého Carlislea Cullena. Rád by se s tebou setkal,” řekl.
„Toho Carlislea Cullena? Jednoho z nejlepších chirurgů Ameriky?” ptala jsem se.
„Jo, přesně toho. Esmé, nemáš dneska to focení…?” zeptal se mě.
„No jo… já už musím běžet!” zvolala jsem a vyběhla ze sálu.
„A díky!” zavolala jsem na něj ještě a už jsem nasedala do svého Porche.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Začalo mírně poprchávat. Zapnula jsem stírače. Už to nebyla zas tak klidná jízda. Znenadání se přímo proti mně vyřítil nějaký blázen. Stihla jsem ještě auto strhnout na stranu, a pak jsem slyšela ránu, horko, dým a tupou bolest v hlavě a v boku…
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probudila jsem se po několika hodinovém spánku. První věc, co jsem uviděla, byly čtyři bílé stěny. Nejprve jsem si bláznivě pomyslela, že jsem v nebi, ale hned poté mi došlo, kde doopravdy jsem - v nemocnici. Pohnula jsem se.
Sykla jsem bolestí, Au. To bolelo. Kníkla jsem. Přiběhla sestřička.
„Jste v pořádku, slečno? Prosím, nehýbejte se. Utrpěla jste lehký otřes mozku a máte zlomené žebro. Mám přivolat doktora?“ zeptala se starostlivě.
„Ano, prosím. Ráda bych věděla, jak dlouho tu asi tak zůstanu, a přála bych si vědět, kdo to je.“ odpověděla jsem jí. Sestřička se mile usmála a odešla.
Opravdu. Zanedlouho se otevřely dveře a dovnitř vešel doktor. Co doktor. Anděl.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Actress:

 1
17.09.2013 [19:42]

AliceSofiaCullenAhojky. moc děkuju za kritiku. já vím, bylo to děsný z pohledu vašeho-jenže. Já prostě nedokážu psát něco dloooouhýho. Díky, |Domcamerci, za chválu u želvy. Jednou, až někdo usoudí, že moje povídky zde jsou dobré, se pustím do scénáře-a to nude tenhle. Ale ještě si hoooooodně dlouho počkám... XD

13.06.2013 [21:56]

domcamerciAsi nenapíšu tak dlouhej koment jako Inoma. :D Budu se snažit svoji kritiku shrnout do něčeho kratšího.
Podstata drabblu tkví v krátkym příběhu nebo zachycení emocí - každopádně to má pointu. Tohle ji nemá ani omylem, ale dejme tomu, že jsi to chtěla využít jako prostředek k prezentování námětu pro kapitolovku.
Druhá věc je samotný psaní a vyjadřování se... Několik vět holejch za sebou - to je katastrofa.
"Pohnula jsem se. Sykla jsem bolestí, au. To bolelo. Přiběhnula sestřička." ???? Když si to po sobě nahlas přečteš, nepřijde ti to divný? Věty holý se sice někdy hodí, ale jen v krajních případech a minimálně.
Dám ti radu, kterou využívám pro reálnost dialogů, ale dá se to aplikovat i na myšlenkový pochody - čti to po sobě nahlas a poslechni si, jak to zní.
I dialogů - jestli bys sama něco takovýho řekla.
Námět na povídku je to ohranej a nevidim v tom nic zajímavýho.
Želva, arsen a brusle mě teda rozsekaly. :D Lev, čarodějnice a skříň musí sklopit uši a šoupat nohama.
Podle mýho mínění, který si myslim, že můžu zveřejnit, protože jsem toho napsala už dost a tak bych měla mít nějaký povědomí, bys na tohle měla zapomenout a zkusit něco znova. A klidně zase znova.
A jak vždycky řikám - nechci ti ublížit. To je ta poslední věc, na kterou mám čas. Chci ti pomoct. Emoticon

13.06.2013 [14:36]

barcinaHezké. Emoticon

13.06.2013 [11:58]

InomaDovolím si se taky k tomuto tvému dílku vyjádřit (samozřejmě, pokud to nebudeš brát jako troufalost od někoho, kdo napsal jeden jediný a k tomu průměrný drabble). Emoticon
Dle mého názoru sis vybrala špatný literární útvar, pokusila ses nacpat moc dlouhý časový úsek do tří set slov. Což tě pak nutilo rozsekat už tak krátkou povídku do ještě kratších částí, které pak byly spíš na škodu než k užitku.
Pro mě by měl drabble vystihnout jak atmosféru tak charaktery postav. A po dočtení bych měla zůstat zírat s otevřenou pusou, nebo se smíchy lámat v pase, případně kňučet a plakat nad tím, jak to bylo dojemné. Jenže u tebe jsem přibližně po páté větě věděla, o co půjde. Drabble má mít spád, dynamiku, gradaci a hlavně rozuzlení, které tě nějak - po emoční stránce - ovlivní.
Pokud můžu radit - zkus to napsat jako jednorázovku. Pohraj si více s dialogy. Neboj se napsat Esméiny myšlenky, protože když čtenářům ukážeš, jak tvé postavy myslí, je pak pro ně jednodušší se do nich vžít a přijmout jejich chování za logické.
Také se zamysli nad tím, co píšeš. Esmé má být slavná herečka, ale ty tu nemáš nic, co by její slávu dokazovalo. Když napíšeš, že je slavná, čtenář to vezme jako fakt (ale stejně tak faktem je, že rok 1848 je nazýván rokem páry). Ukaž nám, že je slavná. Zkus do toho zamotat ty, kdo ji dělají slavnou - fanoušci, novináři, paparazzi... Upřímně, ten rozhovor s režisérem byla pro mě jen ta omáčka okolo, která příběhu nic nedala, kromě zmínky o Carlisleovi...
Potom jsem ti našla jednu - pro mě - nelogickou chybu. Pokud upadneš do bezvědomí a pak se probudíš v nemocnici - jak můžeš vědět, že jsi byla mimo pár hodin? Co když to bylo jen 59 minut? Případně tři dny? Zraněný člověk si neuvědomuje, jak dlouho "spí".
Pak je tam ten rozhovor mezi sestřičkou a Esmé... První věc po probuzení se je, že se tě sestra zeptá, jak ti je a zkontroluje tě, v nejlepší případě ihned zavolá doktora, aby se na tebe přišel podívat. Rozhodně se tě nezeptá, jestli chceš vidět doktora, co tě ošetřoval. Esméina odpověd mi přijde trochu krkolomná a na někoho, kdo má otřes mozku a má po autonehodě i trochu moc dlouhá a logická... V jejím stavu by spíš odpovídala v krátkých a jednoduchých větách.
A už tě nebudu trápit, ale neodpustím si poslední věc. ANDĚL??? Zkus se do toho trochu vžít... Určitě se ti ve škole líbí nějaký kluk... řekla bys o něm, že je anděl? Myslím, že ne... řekla bys možná, že je vtipnej, že se ti líbí, jak vypadá, že ti přijde krásnej... Esmé jakožto dospělá by řekla, že je sexy, že je to kus, že by se nezlobila, kdyby ho měla v posteli atd.
Takže závěrem chci říct, že jsem se dívala na tvůj profil a zjistila jsem, že teprv začínáš. Nechci tě nijak odrazovat. Naopak chci ti říct, jak to dělat nemáš a trochu ti poradit, kterým směrem se vydat. A taky tě chci trochu podpíchnout k tomu, abys psala dál a zkusila to líp a hlavně s jiným literárním útvarem. Opravdu zkus to spíš s jednorázovkou, ta tě tolik neomezuje na počtu slov a tím pádem můžeš mnohem lépe vystihnout atmosféru a hlavní myšlenku. Neboj se toho a vážně to zkus. Každý jsme nějak začal a pak se vypracoval.
Samozřejmě ti tímto komentem nechci říct, že drabbly nemáš psát vůbec, to rozhodně ne. Ale před tím, než napíšeš další, zkus se zaměřit pouze na krátkou dobu, kterou lépe vtěsnáš do omezeného počtu slov. Přečti si třeba drabble od Aalex s názvem Já počkám. To je podle mě nejlepší z nejlepších drabblů na tomto webu. Má všechno, co má drabble mít - atmosféru, gradaci, rozzuzlení a hlavně úžasnou myšlenku, kterou drabblem vyzdvihuješ. Pokud chceš vtipné drabbly, mrkni třeba na Jessward aneb Jessicy myšlenky nebo Edward na pravé půlce (oba od domcamerci).
Drabble zkrátka není jednoduché napsat.
Takže vůbec se toho neboj a jdi do toho. Čím víc budeš psát, tím to bude lepší! Ale pokud můžu radit - začni spíš s jednorázovkou...
Emoticon

12.06.2013 [22:07]

Veubellabýt tebou tak rozhodně pokračuju Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. KatariEsmeCullen
09.06.2013 [16:53]

ALe nee... :D Bože to je konec... nechceš napsat pokračování??? bylo by to celkem fajn... já miluju totiž Es a CC... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. HannahSwan
03.06.2013 [14:52]

Ty víš, že mě vždy nadchneš! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

01.06.2013 [22:05]

GabrielaVespucciWow. Pekny(vybrali jsme si stejnou hrdinku :-D ) fakt pekne Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!