Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Zelená karta - 19. kapitola

df


Zelená karta - 19. kapitolaKopřiva zpátky ve Švédsku, i když splnila podmínku pro imigrační úřad. Co tam vlastně ta milá bylinka chce? A malé upozornění - kurzíva budou švédské dialogy. Protože jinak by musela být polovina kapitoly ve švédštině, takže jsem to nechala tentokrát takhle. Jinak taky - tohle je předposlední kapitola. :)

Edward

„Doufám, že váš let byl příjemný,“ tetelila se na mě letuška. Jen jsem přikyvoval a skenoval každý Bellin nádech.

Nevěděl jsem, co v dopise stálo, protože ho přímo přede mnou duchapřítomně spálila, abych prý nestrkal svůj mrtvý nos do věcí, do kterých mi nic není. Kopřiva pomalu, ale jistě povyšovala na masožravou kytku. Musel jsem tomu zabránit. Chtěl jsem zpět svoji přítelkyni, který se měla stát i mojí manželkou.

Ale nejdřív se dozvím, proč právě vystupuji z letadla ve švédském Örnsköldsviku. Myslel jsem, že kopřiva vyrostla ze země ve Stockholmu, ale když jsem se jí na to v letadle optal, samozřejmě jen sykla, ať na ni nemluvím.

Byla polární noc, tudíž krajina byla pro lidské oko zahalena tmou, a vzhledem k tomu, že teprve končí prosinec, ještě dlouho bude.

Ljuva hem,“ zamumlala si Bella pod nos, když se nadechla studeného vzduchu rodné země. Nedokázal jsem odhadnout, jestli to myslela ironicky nebo vážně považovala tohle místo za svůj sladký domov.

„Bello, myslím, že slyším tvého bratra,“ upozornil jsem ji. Viděl jsem Belly obličej v jeho protivné mysli. Čekal v letištní hale a představoval si, jak jeho sestra po té dlouhé řádce let vypadá.

„Jak jako že ho slyšíš?“ ptala se a rozhlížela se vztekle kolem sebe.

„Nechtěla ses se mnou o tom bavit, tak se teď nevztekej, že nic nevíš. Už toho mám dost!“ prsknul jsem, protože pohár mé trpělivosti už nějakou dobu přetékal a já to nehodlal dál ignorovat. Vyrval jsem jí z rukou tu její pitomou, obrovskou kabelu plnou nepotřebných, neužitečných věcí. Začala se se mnou o ni přetahovat na schodišti. Švédům a turistům okolo se to moc nelíbilo, protože jsme brzdili provoz.

„Ještě chvíli se pokoušej přeprat upíra,“ zamumlal jsem. Má emancipovaná manželka si dupnula nožkou, ale já si jí nevšímal a pokračoval v cestě. Ne všichni cestující musí být neohleduplní. K tomu stačí bohatě kopřiva na palubě. Předminule přece vyhrožovala všem bombou.

„Počkej, potřebuji…,“ začala, když za mnou cupitala na jehličkách.

„Ty něco potřebuješ? To je mi novina,“ poznamenal jsem. Chce to pořádnou hádku a já se ji právě asi pokoušel vyvolat.

„Edwarde, nemysli si, že mě teď držíš v šachu. Ty to buď uděláš nebo ne. Taky se můžeš otočit a letět zpátky do Ameriky. Nebo přeplavat Atlantik. Způsob dopravy mě nezajímá,“ dodala.

„Fajn!“ zavrčel jsem a otočil se na ni. Obočí jí vyletělo vzhůru.

„Fajn?“ divila se. Jak jsem jen mohl přece nevyhovět její kultivované, prosebné žádosti?

„Fajn!“ přitakal jsem a hodil s tím jejím zavazadlem, které říkala kabelka, o zem. Lepší, než kdybych to hodil po ní. To by taky mohla odletět na druhou stranu letiště. Na runway by ji srazilo letadlo a mně by pak zbyl akorát kamarád zapalovač.

„To byla Birkinka!“ vydechla s nervy na pokraji zkázy.

„Smutné,“ poznamenal jsem a otočil se na podpatku. Právě mě napadla nová taktika… Vrátím všechno do původních kolejí, kdy nikoho ještě nezajímalo, kdo je upír, a kdo člověk. A opět si ji získám. To ale znamená, že si budu muset znovu vytrpět všechno, co na začátku. No, rozhodně lepší, než nekonečná prázdnota a bolest, která by mě čekala, kdybych ji ztratil.

Podle scénáře z první části našeho příběhu teď bude hrát – jak by řekl Emmett – big bosse, který si vystačí sám.

A taky že ano. Zvedla ze země své značně upravené zavazadlo a kráčela pryč s nosem nahoru. Neuvěřitelné.

Ale ještě několikrát se za mnou ohlédla, když ji počáteční hrdost a euforie z toho, že mi to tak nandala, přešla. Já si též vykračoval pryč, ale otáčení hlavou vynechal. Stačilo mi sledovat ji přes oči ostatních – její výraz uvědomění si, že to pokašlala, a že ať se jí to líbí nebo ne, potřebuje mě. Stále jsem ovšem nevěděl k čemu.

Ale to bude určitě zase nějaký veledůležitý důvod, kdy mě bude chtít předvést jako nový klobouk.

Teď ji nechám vydusit až do chvíle, kdy jí dojde, že to přehnala. Potom si začne vymýšlet… A já přijdu na poslední chvíli a zachráním jí její božský zadek jako vždycky.

Samueli,“ pozdravila vážně vřele Bella svého bratra. S kyselým výrazem mu vtiskla polibek na tvář. Ti dva se zřejmě měli velmi rádi.

Sestro,“ opětoval jí. V té jeho švédské mysli pořád řval slovo dědictví. A že ona na něj nemá nárok. „Vůbec si se nezměnila… A kde máš manžela?“ chtěl vědět. Byl Belle neuvěřitelně podobný. Stejné rty, nos, srdcový obličej, hnědé oči a vlasy… S těmi jemnými rysy vypadal dost androgynně. Došel jsem k závěru, že budou dvojčata.

O mého manžela se nestrachuj. Je… na toaletě,“ improvizovala. A už je to tady. Jako na tom večírku, kde sbalila číšníka a udělala z něj expresní rychlostí svého snoubence.

Budeme čekat dlouho?“ zeptal se nevrle, když tam stáli naproti sobě v letištní hale, jako kdyby se neznali. Rozhlíželi se všude kolem, jen aby se nemuseli dívat na sebe.

Dědictví ti nikam neuteče, Same,“ odsekla. „Kdo z tebe vůbec udělal moje taxi? Měli poslat Kolbjörna.

Náš bratr má trochu jiné starosti, než vozit vaši královskou výsost.“ Bože, ti byli jako vejce vejci… Možná proto se nemohli vystát. Někdy je těžké se na sebe dívat do zrcadla.

Bratry mám ještě čtyři! A se všemi si rozumím lépe, než s tebou. Pochybuju, že nikdo z nich neměl čas. Takže jsi tu jen proto, abys mi pohrozil dřív, než budeme doma.“ Kopřiva má očividně velkou rodinu. No, to není sama.

Ty už tu doma nejsi. To si pamatuj. A kde teda je ten tvůj princ?“ Bella se zamračila a rozhlédla. Že by hledala expresní seznámení na letišti? My dva se tam taky potkali.

On je… On je… Přímo za tebou,“ vyjekla, když se mi podívala do očí potom, co jsem se zjevil za jejím bratrem. Samuel Stackall se otočil a vyvalil oči. Já bych z toho vážně udělal jednou kompilaci – reakce lidí na upíří tvář. Vždycky první vytřeští oči, pak zapomenou dýchat, srdce se jim zrychlí a z těla začínají vydávat takové teplo, že probouzejí to nepěkné ve mně.

Edward Cullen. Manžel vaší sestry,“ představil jsem se, protože ten nějak nemohl vyplodit smysluplnou myšlenku. Natož pak slova. Navíc jsem v jeho zemi a nováček v jejich rodině. Měl bych se představit první.

Same!“ zasyčela Bella a trefila ho nenápadně pěstí do kříže. Sestra k nezaplacení.

Jistě… Samuel Stackall,“ pronesl hrdě, když se vzpamatoval. A jak jsem se to procházel po jeho kůře mozkové, zjistil jsem, že ten chlap je čtyřprocentní. Byl ale jeden z těch, co nejen, že se svojí orientací nevyjdou na světlo, ale navíc s ním jeho přítelkyně a snoubenka čekala dítě.

Potřásli jsme si rukou a já se podíval na Bellu. Tentokrát žádná stopa vděčnosti.

Ne. Já si ji získám zpět. I poprvé se náš vztah zdál stejně pravděpodobný jako přátelství mezi muslimem, křesťanem a židem v Palestině.

Stojím na zákazu, takže… se přesuneme,“ dodal. Potom se otočil na mě s tím, že mi to přeloží. „Edwarde, my jít, protože já mít auto. Stát na zákaz,“ začal mi vysvětlovat krkolomně a divoce u toho gestikuloval rukama.

Tvoje angličtina je stále šílená. A Edward umí švédsky,“ přerušila Bella jeho tanečky.

To jsi mi to nemohla říct dřív?“ štěkl na ni.

Nenapadlo mě, že budeš se světovým jazykem na úrovni Googlu překladače.

Vy jste dvojčata?“ vmísil jsem se jim do toho. Oba byli i stejně vysocí. Stál jsem mezi nimi jako borovice mezi smrky. Z profilu pro lidské oko nerozeznatelní. A nejspíš i povahově. Jenže oba nesli břímě, které je změnilo. Sam se nesmířil s tím, že je homosexuál a Bella… Sázel jsem na hrozné dětství díky rodičům a na to, že byla jediné smítko progesteronu mezi šesti bratry. Já jsem škody napravil. Jenže jizvy zůstaly a pravdou o své podstatě jsem je zase otevřel.

Jak to, že to vždycky všichni poznají? Vždyť si vůbec nejsme podobní!

 

Bydleli v horách na rozlehlém… Dalo by se tomu říkat panství. Staré, renesanční stavby v harmonickém, zasněženém celku, který tvořil dohromady obdélník s náměstím. Tohle bylo rodinné město skryté v lesích a v polární noci před zraky okolí. Nedovedu si představit, jak tady mohla moje exhibicionistická choť vydržet.

„Nesnáším to tady,“ zamumlala si kopřiva pod nakrčený nos. Ono to sice bylo očividně sídlo milionářů, ale chyběly tu dopravní kolapsy, spěch, ruch a lidé. A ty Bella nesnášela. Jenže i když měla nádech misantropie, potřebovala je k životu. Kopřiva byla plná protikladů, ale už jsem si zvyknul.

„Mně se to tu líbí,“ poznamenal jsem tiše. Už jsme ve Švédsku pobývali v minulém století a tohle bylo pro nás místo jako stvořené.

„Nikdo se tě na názor neptal,“ sykla neslyšně. Sam řídil a naši přestřelku nemohl postřehnout, protože měl příliš mnoho práce se svým heterosexuálním programem, kdy si neustále připomínal, že na mě nesmí civět.

„Tebe taky ne,“ odpověděl jsem stejně jedovatě. Když to nepůjde po dobrém, půjde to po zlém. Zarazila se. To nečekala. Určitě se domnívala, že se tu budu bez výsledku dál snažit omluvit se. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že ta tu omluvu nikdy nepřijme.

 

Bella

Přísahala jsem, že se na tohle proklaté místo už nikdy nevrátím. A teď jsem tu. Garde mi dělá můj manžel – upír. Paráda. Super, bomba, bezva, cool. Po tom jsem vždycky toužila. Jedno lepší, než druhé. Moje povedená rodina se shromáždila před hlavním domem na schodech a já protočila oči. Směšné. Vidím, že vosy se sesypaly na med, když děda Alexander zemřel a zanechal po sobě značné mění. A hlavně akcie ve firmě, o které tu všem šlo.

„Otevři mi,“ přikázala jsem Edwardovi. Ten se na mě podíval, jako kdybych ho žádala o vykradení národní banky.

„Prosím?“

„Nepros a dělej. Jinak bude mít Alexander připomínky, které nikoho nezajímají,“ vysvětlila jsem stručně. Naštěstí to už nijak nekomentoval a poslechl. Ještě, abych ho prosila o to, aby otevřel vlastní manželce dveře. Nevadí, že jsem ho do téhle chvíle za tuhle činnost peskovala, protože moje feministická stránka protestovala.

Po otevření dveří mi podal ruku. Ráda se ho dotknu za téhle příležitosti – aspoň to bude vypadat, že prostě nemám na výběr. A ne, že mi jeho saténová pokožka chybí.

„Nečum na mě a jdi!“ špitla jsem. Nic mu nedaruju. To má za to, že ze mě dělal idiota. Teď dostane drezůru, chlapec. Z šéfredaktorky Vogue nikdo dělat kreténa nebude.

„Bello, chovej se slušně, jinak ti udělám takovou ostudu, že na to v životě nezapomeneš,“ slíbil mi ledově. Zařízlo se to do mě… To ta upíří autorita. Alice mi to vysvětlovala. No, ano… Přiznávám. Trochu jsem se informovala. Věděla jsem o upírech všechno, ale Edward nevěděl, že já vím. Měla jsem ho přečteného. Ty jeho výlety, kdy se vracel se zlatýma očima a relativně dobrou náladou. Stíny pod očima vždy odešly do neznámých končin. Byl na tom jejich lovu. Myslela jsem, že žere lidi. Hned potom mě napadlo, jak to, že to se mnou vydržel a nesežral mě. Když už jsem u pojídání lidí, tak by mě to zrovna dvakrát netrápilo. Dokud by to nepraktikoval přede mnou a nebyl by to někdo z mé rodiny, tak jen dělal to, co stovky upírů každý den na tomhle hnusném světě. Stejně lidskou rasu nesnáším. Spencerová by si za ten odporný svetr zasloužila dostat od upíra přes ústa. Pak by teprve možná chtěla spáchat doopravdy sebevraždu a nepodřezávala si ve vaně žíly, aby na sebe upoutala pozornost. Ale Edward místo toho baštil lesní zvířátka. A jelikož jsem tedy věděla, že se v noci vytrácí na lov, sešla jsem dolů, abych zkontrolovala čistý vzduch, a potom vesele hledala signál a volala jeho sestře, která teď doma měla veselo. Dobře jí tak, když mi do života nakvartýrovala mrtvého bratříčka.

Ale Edwarda jsem pořád milovala. Jen mi vadilo, že… je tak… dokonalý. Celý svůj život se snažím něco dokázat. Být někým i bez mé rodiny. Mám patologickou touhu být generálem. A pak přijde upír a všechno sfoukne. Připadala jsem si dost méněcenná, a to je pro člověka mé nátury to nejhorší, co se mu může stát.

Alexandre, Linnéo,“ pozdravila jsem rodiče suše. Neviděla jsem je sedm let, ale víc nadšeně jsem se tvářit vážně nemohla. S mými rodiči jsem já a moje dvojče Samuel neměli nic společného. Oni byli typičtí Švédi – modroocí, blonďatí, vysocí Árijci. A moji bratři nebyli výjimkou. Jen já a Samuel jsme se narodili do tmavovlasého rodu dědy Alexandra.

Jsme otec a matka, Majo,“ připomněl mi Alexander.

A já jsem Bella,“ oplatila jsem mu poučování. Už jsem si zase připadala jako tupý teenager, co se z téhle zasněžené, zlaté klece snaží uniknout. Pevněji jsem stiskla Edwardovu ruku. Strašně nerada to říkám, ale potřebovala jsem ho. Myslela jsem, že to zvládnu, ale skutek utek.

Když jsi byla dítě, Majo, bylo to vtipné. Teď ti nebudu říkat po pohádkové postavě mořské panny,“ odsekl.

Jestli máš nějaký problém s mojí identitou, ověř si to na úřadě. A tohle je můj manžel Edward Cullen,“ odběhla jsem k tomu pozitivnějšímu, co mě drželo nad vodou. Já jsem idiot… Nechci, aby na mě mluvil nebo sahal, ale nakonec tu na něm visím jako malomocná.

Edward chtěl mému otci podat ruku, ale rychle jsem mu ji stáhla zpátky. Nejdřív přijde ta blbost s vodkou.

„Alexander Stackall. Edwarde, máme tu takovou tradici… Gustafe,“ požádal jednoho z mých bratrů. Konkrétně toho nejmladšího. Patnáctiletou barbínu. Páni… Můj bratr, kterého jsem naposledy viděla jako osmiletého spratka, co snad trpěl pyromanií, rostl do krásy. Vystoupil z řady blonďáků - ta jejich platinová formace byla směšná – se stříbrným tácem, na kterém byly dva panáky. Na první pohled k nerozeznání. V jednom byla Finlandia a v druhé Absolutka. „Vzal sis za manželku moji dceru. Jistě máš vše potřebné pro to, abys v tomhle obstál.“ Bože, to je kravina. Jak asi může laik poznat, která je švédská, a která finská. Natož abstinent… Co abstinent? Upír, kterému veškerá lidská strava chutná jako identicky, a to jako bláto. „Pověz mi, která je lepší,“ požádal ho můj vynalézavý otec. Nechtěla jsem, aby tohle Edward absolvoval. Nemohl za to, že tahle rodina je zdegenerovaná.

„Edwarde, ne…,“ začala jsem a chtěla Gustafovi říct, ať zařadí zpátečku nebo dostane přes hubu. Jako malý měl ode mě spoustu modřin. Ovšem já od něj taky. Sice nemám jizvu na zádech, ale já ho tenkrát na ten stůl neshodila schválně.

„Ne, to je dobré,“ usadil mě. Ovšem mile a s jemným úsměvem. Vypadal, že to má na háku. To si chce tipovat? Hrát - Chcete být milionářem? Kdo bude jeho přítel na telefonu?

Sebral z tácu prvního a kopnul to do sebe. Na to hned druhého. Znalecky zamlaskal. Přitom mu to bylo totálně odporné.

„Tohle je limitovaná edice Absolut New Orleans 2007 s příchutí manga a černého pepře,“ pronesl a všem padala dolní čelist k zemi. Včetně mě. Můj otec se zatvářil, jako kdyby do něj uhodilo. „Výborná chuť. Ovšem to druhé je padesátiprocentní Finlandia Milenium.“

A tohle udělal jak? Že by Alice něco zapomněla zmínit? Zírala jsem na něj jako na UFO, když se na mě s tím svým pokřiveným úsměvem, za který bych ho v některých situacích nejradši zkopala, a pak se s ním zase pomilovala, podíval.

„No, Edwarde. Vítej do rodiny!“ řekl mu Alexander, absolutně okouzlený. Švihem mu podal ruku. Moje matka Linnéa z něj taky kvetla, ale asi na jiné frontě. Že jí to není hloupé takhle zírat na mého manžela. Alexander mi Edwarda doslova vyrval z rukou a táhnul ho dovnitř a nadšeně mu něco vyprávěl.

„Pane Stackalle, já umím švédsky. Nemusíte se obtěžovat s angličtinou…“

„Pro tebe jsem Alex, Edwarde. A ne, prosím, švédsky nemluv. Když Američané začnou mluvit švédsky, zní to jako finština.“

Oni ho ještě nakonec budou zbožňovat… No, to mám hroznou radost.


« Předchozí díl


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Zelená karta - 19. kapitola:

 1 2 3 4 5 6   Další »
27.12.2012 [17:27]

MaryAngelK čomu sa vyjadriť skôr - toľko toho na úbohé dievča. Emoticon Emoticon Emoticon
Po pernom čase som sa konečne uvolnia a s flašou Nestea sadla k ZK. Celé sviatky pendlujem ako veverička medzi príbuznými a toto je presne to, čo som potrebovala, dokonalé odreagovanie. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

Tí dvaja šarvánci sú riadne podarení. Keby sedím medzi nimi v lietadle, aj keď tu práve vystupovali, ale aj tak - to by bolo na prefliaskanie - verím, že spolucestujúci mali z nich radosť.
Lepšie ako reality šow - Veľký brat sa pozerá. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Edward to ale chopil do svojích mužných ruk a ja sa teším, že konečne ukázal, že tie gule, nie sú ako ozdoba na vianočný stromček. Emoticon Emoticon Emoticon
Každopádne, Bellino dvojča - no ty paaani, to som teda čumela. Celkom to pekne podchytil. Aj keď z Edwardovho / Robertovho zadku by mohol byť teplý asi každý, ale aj tak ma tá predstava pobavila. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Som zvedavá, či to zistí Bella.

Dokonalá kapitola! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

A nedá mi nereagovať na vzniknutú situáciu. Každý vie kritizovať, ale podporiť to už dokáže málokto. Ale, keď už to Lolalita povedala úplne úžasne! A ja by som jej to aj "like"-la, keby je taká možnosť... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

26.12.2012 [19:28]

SabiennaTak jsem ukořistila bratrovi notebook, abych konečně mohla dočíst zameškané kapitoly a zanechat patřičný komentář Emoticon Na mobilu psát komentáře mi opravdu vůbec nejde Emoticon
Moc se mi líbila u Edwarda ta změna taktiky Emoticon Emoticon No co, když to nešlo po dobrém, tak to půjde po zlém Emoticon Emoticon Na kopřivu to očividně platí Emoticon S tou taškou a vodkou mě dostal Emoticon Emoticon
Belly pohled byl zajímavý Emoticon Konečně jsme se dozvěděli, co jí tak hrabe Emoticon Emoticon Hádám, že když na ni Edward půjde s takovou, že se věci začnou hýbat.. No, určitě, když je tohle předposlední kapitola Emoticon Emoticon
Skvělá kapitola, ale těším se na tu další, i když to znamená konec Emoticon Emoticon Emoticon
Opravdu úžasná, oddechová povídka Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

25.12.2012 [9:49]

lolalitaTheodosia: Vôbec si nemyslím, že autorka presedlala na kvantitu. Naopak. Dej u nej neskutočne plynie a ak sa objaví zápletka, je to premyslené, v konečnom dôsledku logické a prirodzené. To zvládne len málo autoriek. Obdivujem rýchlosť, akou pridáva kapitola a pri tom nestrácajú na obsahu (vždy sa niečo deje) a ani na kvalite. Len na okraj, pojem 4-percentný sa dokonalo zžil. Nie je to blábol, aj keď máš očividne v štatistikách našej teplej populácie prehľad. Vyčítaš jej niečo, čo je oficiálny pojem. Ak by tam napísala 8-percentný, absolútne nikto by netušil, o čo ide. V tomto prípade ani nemožno hovoriť o kritike, lebo sa tu vyčíta niečo smiešne absurdné.
Domcamerci: Klobúk dole pred tvojou reakciou. Som ďaleko staršia než ty a priznám sa, že prečítať si niečo také na Vianoce, by ma teda dosť mrzelo. Ty si sa k tomu postavila s neskutočným prehľadom a u mňa si ešte ako autorka a ako človek stúpla. A to ťa mám pekne vysoko.

49. Lareth
24.12.2012 [23:31]

LarethTohle je moc dobrá povídka. Musím říct, že se často nesetkávám s někým, kdo píše tak syrově, bez okolků, jak to jen leží. A to naprosto zbožňuji, protože je to můj šálek kávy. Tvé postavy jsou vždy trochu vulgární, nevšední a kolikrát na zabití, ale to je právě kouzlo. Například Bella v ZK je přesně taková mrcha, které se člověk radši ani neplete pod nohy. Trochu jsi mi touhle povídkou - hlavně postavou Belly - připomněla film The Devil Wears Prada. Nebrala jsi z něj inspiraci?
Já osobně si tedy nemyslím, že je tvoje psaní o kvantitě. Píšeš úžasně, ale je jasné, že se vždy nezavděčíš úplně všem. Někdo prostě rád čte o motýlcích a lásce nebeské. Takže se klaním před tvým talentem - kéž bych takový taky měla a přeji ti co nejkrásnější svátky. :)

24.12.2012 [22:45]

domcamerciTheodesia: Jestli si myslíš, že já tomu nevěnuju dost času, tak to je celkem urážka. Ale to nevadí. Už jsem tu četla horší vzkazy a mám brnění. Moje kamarádka si dokonce vytrpěla víc a díky ní jsem si to brnění posílila.
Ale jsem šokovaná, že máš tuhle potřebu i na Štědrej den.
Napsala bych ti toho víc, ale jak jsem řekla - už si s timhle nebudu lámat hlavu.
Snad jen, že asi nejsem dost cool, abych věděla, co se támhle někde řiká za procenta. Nejspíš proto, protože je mi to úplně jedno. Moje matka řiká čtyři, její manžel řiká čtyři, já řikám čtyři a budu to tak řikat dál. Stejně jako Ruzyni nikdy nezačnu řikat Václav Havel aiport Prague nebo jak to je.
Jo, a co vypustim do světa... Táhne mi na devatenáct, takže si připadám dostatečně způsobilá k tomu, abych si mohla dovolit psát, co chci. Hlavně když mi za to nikdo neplatí a tohle je jen stránka na internetu. Nevim, co v tom - vy kritici pořád hledáte za světobornou činnost hodnou dozoru. Nesoutěžim tu o cenu. Jen dělám to, co miluju a baví mě to. Obětí násilnickýho činu snad nebudu.
Šťastný a veselý. :)

47. Theodosia
24.12.2012 [22:29]

Ahojky,

omylem jsem narazila na tvoji povídku - no pravda, byla mi doporučena. - Přečetla jsem sice všechny tvé povídky, ale v poslední době mi u tebe spíše než o kvalitu psaní jde u o kvantitu... Neříkám, že se mi to nelíbí, ale když se podívám na tvoji starší tvorbu, tak byla promyšlenější, bez "blábolů" a různých serepetiček.

Nevím, proč si nedáš více času na to, abys jednu kapitolu napsala, a více jí propracovala nebo dokonce více promýšlela, aby to mělo nějaký dej, nějaký spád a ne jen bezedné tlachání o tom - kdo, co, kde, jak a proč? Proč si nedat víc času na jednu kapitolu a jen tak si k ní sednou a říct si co se v té kapitole má udát a jakým směrem chci, aby se ten příběh dále vyvíjel?

Takže, ano dobrý - v porovnání s ostatními povídkami na tomto webu (a že to šlo v poslední době hodně ke dnu), jen mi docela dost vadí, že si uvedla, že někdo je "čtyřprocentní" - viz. v této kapitole. Heh, nechci být puntičkář, ale s tímhle by si neprošla snad nikde. Už to dávno nejsou čtyři procenta (to sis taky mohla vyhledat - viz google, nebo debilní seznam), ale nyní se to pohybuje kolem osmi procent, ale spíše bych řekla, že více.

Vím, že je to jen Fan-fiction, ale když už ses dala do "umu" psaní, tak by to chtělo se dívat i po informacích, zda tam nenapíšu nějaký blábol, a zda vůbec něco takového můžu pustit do "světa.

Moje rada na závěr: Nedrž se kvantity, ale kvality. A příště si vyhledej více informací, než se pustíš do "čtyřprocentního" obyvatelstva... Za to bych prostě vraždila. Jak to někdo vůbec může napsat. Když už to dávno není pravda!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

22.12.2012 [15:38]

LiviaCullenvšetky kapitoly som prečitála za jeden deň a musím povedať že je to naozaj úžasná poviedka

som strašne neštastná že to končí Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

pravdu-povediac neviem čo tá Bella chce? ak som správne pochopila tak Bella vedela o upíroch, tak čo ju na ňom tak vytáča? to že jej to nepovedal skorej? Musela snáď pochopiť že je to tajomstvo ktoré sa nikomu nesmie povedať? A Alice to Edwardovy tiež mohla povedať!

Edwardov postoj sa mi naozaj páči Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Ale najradšej by som bola keby sa oby dvaja konečne poriadne porozprávali a všetko si vysvetlili... možno by pomohlo keby sa aj pobili

každopádne sa teším na ďalšiu kapitolu a som zvedavá ako to nakoniec skončí

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

45. winna
22.12.2012 [11:53]

tak to bylo suprové.D

44. Anamor
22.12.2012 [8:37]

Tak to dopadá, když ve vztahu vázne komunikace.
Těším se na příští (i když poslední Emoticon ) kapitolu.
Emoticon Emoticon Emoticon

22.12.2012 [1:06]

AfroditaAliceCullen Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2 3 4 5 6   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!