Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Prokletí v krvi - 24. kapitola

KEC


Prokletí v krvi - 24. kapitolaNěkdy se i věci učiněné s těmi nejlepšími úmysly mohou šeredně překroutit a obrátit proti vám... O tom se přesvědčí i Alice s Jasperem, kteří se shodli na tom, že Sam potřebuje pomoc, o kterou by si ale nikdy neřekla.

Velké, těžké kapky dál s otravnou vytrvalostí bušily do okna. Venku panovalo přítmí, které mě mátlo pokaždé, když jsem se probudila z několikaminutového spánku.

Svítící čísla na budíku u mé hlavy líně přeskakovala a já na ně jen otupěle zírala a sledovala, jak se mění. Už jsem byla ve stavu, kdy jsem nebyla schopná na cokoli myslet, a příval slz se zastavil. Byla to pro mě neskutečná úleva, i když jsem měla dojem, že i zombie musí používat více mozkových buněk než já při svém převalování se a apatickém zírání na displej budíku.

9:16

Už jsem v posteli skoro půl dne, napadlo mě a spolu s tou myšlenkou jsem usoudila, že v tom případě mi nic nebrání zůstat tam dalších dvanáct hodin.

Nemůžeš zůstat v posteli celý život, snažil se mě přivést k rozumu sotva slyšitelný hlásek, který zněl až moc jako můj šepot.

Dětinsky jsem popadla polštář a přetáhla si jej přes hlavu, ale svůj vlastní rozum jsem tím umlčet nedokázala.

Po několika minutách jsem ze sebe skopala deku a posadila se na kraj postele. Vydala jsem ze sebe kňouravý povzdech a přiměla se převléct z pomačkaných džínů a ještě hůře vypadajícího trika do lehkých světle hnědých kalhot a bílého trička, přes které jsem si vzápětí natáhla světle modrou košili.

Váhavými kroky jsem zamířila do přízemí a uvažovala, jestli je dům opravdu prázdný, jak vypadá. Prošla jsem prázdným obývákem do kuchyně a zaposlouchala se do ticha kolem sebe. Věděla jsem, že upíři dokáží být stejně nehybní a tiší jako žulové sochy, ale Elijah většinou – nejspíše z ohleduplnosti – svůj příchod ohlásil hlasitým stoupnutím na parkety nebo tichým odkašláním. Doufala jsem, že by mi kdokoli zůstal v domě, mohl prokázat stejnou laskavost.

Při pohledu do naplněné ledničky jsem si plně uvědomila, že hlad vlastně ani nemám. Žaludek se mi nepříjemně svíral a donutil mě přehodnotit názor, že trocha cukru a bílkovin by mi prospěla.

Ledabylým gestem jsem dvířka zase zavřela a otočila se k rychlovarné konvici. Než začala voda vařit, zjistila jsem, že ve skříňce nad dřezem je možné najít hned tři druhy čaje, jejichž jména mi ale nic neříkala.

Na dně bachratého skořicově hnědého hrnku nakonec skončil pytlík citronového čaje. Zalévala jsem jej horkou vodou, když se ode dveří ozval neznámý mužský hlas.

„Bez urážky, ale smrdí to odporně.“

Prudce jsem vzhlédla a při pohledu na Jaspera stojícího na prahu s rukama ležérně vraženýma hluboko do kapes moje plíce na chvíli zapomněly, jak se dýchá.

„Promiň, s tím nic neudělám,“ hlesla jsem namísto „Bez urážky, ale ty tady nemáš co dělat.“, které mi na mysl vytanulo jako automatická reakce na jeho komentář.

Předvedl něco, co mohlo být upřímný pobavený úsměv, ale mně se to spíše jevilo jako úlisný úšklebek. „Jsem rád, že už se cítíš lépe.“

Čekala jsem, že jeho poznámka jenom rozjitří rány, které stále ještě krvácely, ale nestalo se nic. Byla jsem obdivuhodně klidná a pouze pokrčila rameny a položila bez zájmu konvici zpět na své místo.

Z hrnku stoupala pára a spolu s ní se uvolňovala i kyselá vůně citrusů. Mně to vonělo hezky.

Vzhlédla jsem, když jsem si uvědomila, že ticho nastalo proto, že se ode mě očekává nějaká odpověď. Co chce slyšet? Co na to mám vůbec říkat?

Měl na sobě světle modré džíny a popelavě šedý svetr, který musel stát více, než všechno, co jsem na sobě měla. Byla jsem si jistá, že změna jeho vzhledu neproběhla z jeho vlastní iniciativy. Spíše jsem podezírala Alici, že mu dodala oblečení stejně jako mně.

„Já taky,“ přiznala jsem nakonec a opatrně vytáhla vylouhovaný sáček z hrnku.

„Na někoho tak malého v sobě máš spoustu nenávisti,“ konstatoval vzápětí a popošel o několik kroků blíže, dokud se rukama neopíral o druhou stranu stolu. Jeho tmavý pohled byl zkoumavý.

V podstatě jsem se už nadechovala k odpovědi, když se mi v hlavě s hlasitým cvak sepnuly dvě věci dohromady. 

„To děláš ty, že? Ovládáš moje emoce,“ obořila jsem se na něj – s tím problémem, že můj tón tak vůbec nezněl. Věděla jsem, že bych se měla zlobit. Chtěla jsem na něj být naštvaná za to, že si hraje s mojí myslí… ale nemohla jsem.

Jeho výraz se změnil na lehce pobavený. „Došlo ti to rychle.“

„Přestaň s tím… prosím.“

„Snažím se ti pomoct,“ namítl smířlivě. „Hodilo by se spíše ´děkuji´, nemyslíš?“

Ne, ty mi manipuluješ s city a všechno jenom zhoršuješ. V podstatě mi znásilňuješ mozek, chytráku!

Vytouženého „děkuji“ se ode mě nedočkal. „Já o pomoc nestojím.“

Zabodl pohled do desky stolu a já viděla, jak na chvíli zaťal čelist. To mě přimělo udělat bezděčný krok zpátky, ale když o vteřinku později opět zvedl oči, měl na tváři neproniknutelný, klidný výraz. 

„Já tady byl celou noc, Sam,“ oznámil mi, a když viděl, že to na mě mělo pramalý dopad, pokračoval. „Cítil jsem to samé, co ty. Bezmoc, zlost, smutek, vinu, sebelítost… toho svinstva jsem si užil za poslední roky až moc a o cizí pocity nestojím už vůbec. Jediné, co jsem udělal, je bariéra, která ty emoce drží na uzdě, když to ty nedokážeš. Pokud tě to uklidní, jakmile se vzdálím na lov, pomine to.“

Kousla jsem se do rtu - v tom, co říkal, byla nesporná logika, ale já ji odmítala akceptovat. Představa, že mnou někdo manipuluje a já tomu nátlaku ani nemám možnost vzdorovat, byla příliš zraňující.

„Okamžitě s tím přestaň.“

„Čemu na ´snažím se ti pomoct´ nerozumíš? Můžeš mi věřit, že nic špatného nedělám,“ ujišťoval mě, spíše překvapený než naštvaný.

„Okamžitě přestaň,“ opakovala jsem pomalu, frustrovaná svým nepřirozeně klidným tónem.

„Sam,“ ozvalo se tiše a za Jasperovými zády se vynořila Alice. Ladně se kolem vysokého upíra protáhla a přistoupila ke mně s kajícným výrazem. „Nezlob se na něj. Já mu to dovolila.“

Netušila jsem, že by mě mohla zrada od Alice bolet. Ale bolela.

„Proč?“

„Chtěli jsme ti pomoct, jak říkal Jazz.“ Její nešťastný výraz by dokázal roztopit i ledovec, ale já nejspíše byla z něčeho odolnějšího.

„Pokud mi chcete pomoct, tak mi alespoň neberte možnost cítit. Je to ta jediná věc, o kterou jste mě ještě neobrali.“ Z významu věty muselo být jasné, že „vy“, kterému jsem to adresovala, neznamená Alici a Jaspera, ale upíry obecně. Pro tu chvíli bylo vše, co jsem nově zjistila nebo usoudila, zapomenuto a já je opět házela do jednoho pytle se všemi ostatními.

Alice vypadala, že nemá daleko k pláči. Nebo spíše jakési chabé náhražce pláče – byla jsem si jistá, že mrtvé tělo nedokáže uronit jedinou slzu, stejně jako neobsahovalo ani kapku krve a žádný z orgánů už dávno nevykonával svou funkci.

A pak jsem doslova ucítila, jak na mě Jasper přestal svou schopností působit. Bylo to jako rána do obličeje – emoce byly zpět a prudkost, s jakou se vrátily, mi skoro vyrazila dech. Na okamžik jsem měla dojem, že spadnu, a rukou jsem sevřela desku stolu, jako kdyby to byl záchranný kruh.

„Sam, jsi v pořádku?“ zeptala se tiše Alice a váhavě udělala krůček ke mně.

Zbrkle jsem couvla a to ji přinutilo zůstat stát bezradně na místě.

„Řekni mi, Alice, může člověk jako já být někdy v pořádku?“

Nečekala jsem na odpověď, popadla hrnek čaje a rázným krokem se prosmýkla mezi těma dvěma ke schodišti. Oba stáli bez jediného pohybu, ale zachytila jsem ten pohled, který si vyměnili. Jako kdyby spolu telepaticky komunikovali.

Z hrnku mi vyšplíchla trocha horkého čaje na prsty, ale jenom jsem potichu zasykla a dál brala schody po dvou, abych byla co nejdříve ve svém pokoji.

Zabouchla jsem za sebou dveře a vychrstla na koberec další dávku vařícího čaje, když jsem se pokusila otočit klíčem v zámku. Zůstala jsem pouze u pokusu, jelikož jsem klíč neotočila ani o milimetr a přes veškerou mou snahu se ozvalo ze zámku jenom zlověstné zaskřípění kovu.

Vzdala jsem snahu udělat něco s – pravděpodobně přeraženým – zámkem a urychleně položila hrnek na stolek u postele.

Kůže na prstech mě pálila a místy dokonce zarudla, ale spokojila jsem se s tím, že jsem rukou chvíli zběsile třepala ve vzduchu a vražedně se dívala na hrníček, ze kterého se stále kouřilo, ačkoli v něm zůstaly sotva dvě třetiny pití.

Oproti mému přesvědčení, že už musím být z neustálého pláče úplně dehydratovaná, se mi v očích z ničeho začaly kutálet nové slzy. Tentokrát ne slzy smutku, ale ublížené zlosti.

Alice souhlasila s tím, aby mi vymyl hlavu.

Uvědomovala jsem si, že kdybych byla chytrá, nebrečela bych teď. Nikdy bych Alici nebrala jako svého spojence, možná dokonce přítele. Byla by prostě zákeřný upír, od kterého by mě takový podlý ústrk nepřekvapil a už vůbec nerozesmutnil.

Nemyslela to zle… myslela, že pomůže. 

Při té myšlence se mi sevřel krk – k čemu ale je pomoc, která tak akorát víc ublíží?

Bezděčně jsem se posadila na postel, ale vzápětí zase vstala. Chtěla jsem truchlit, ale z pomyšlení na choulení se pod dekou mi bylo zle. Místo toho jsem přešla pokojem k oknu a posadila se tam na židli, ze které jsem před dvěma dny sledovala západ slunce a doufala, že Elijah pošle nevítaného vetřelce k čertu.

Kéž by to udělal!  

Jednu nohu jsem si zkroutila pod tělo, zatímco špičkou druhé jsem začala ve fanatickém rytmu kopat do stěny.

Hodlala jsem věnovat svému tátovi chvíli ticha zaplněnou hezkými vzpomínkami, které jsem měla. Byla jsem si jistá, že alespoň to bych měla udělat, když už jsem se nezúčastnila jeho pohřbu, který se konal už před čtyřmi roky. Odhadovala jsem, že v té době jsem ještě pendlovala mezi velkými kalifornskými městy a užívala si svobody bez tušení, že se něco děje.

Klapnutí dveří mě vyrušilo z úvah, ale když jsem otočila hlavu, nikdo v pokoji nebyl. Nechápavě jsem se zamračila a zvedla se ze židle, než jsem objevila sklenku se svíčkou a zápalky stojící na mém nočním stolku. Věci, které tam rozhodně ještě před deseti vteřinami nebyly.

Obojí jsem vzala a přenesla na své místo k oknu, kde jsem obyčejnou nízkou sklenku z lehce zakaleného skla položila na okenní rám. Oranžovou svíčku pomalovanou ornamenty z temně rudého vosku jsem vytáhla, abych si ji mohla ze všech stran prohlédnout. Až poté jsem ji vrátila zpět do skleničky a přepečlivě postavila přesně do jejího středu.

V popálených prstech mi zacukalo, když jsem ze zbrusu nové krabičky vytahovala zápalku a vzápětí jí škrtla. Hned na první pokus hravě vzplála a já ji přidržela u knotu svíčky, dokud jsem jasně neviděla, jak plamínek přeskočil na něj a začal se sunout k vosku.

Z přirozeného respektu k ohni jsem ohořelou sirku položila na nehořlavý plastový rám okna a krabičku sevřela v dlani, zatímco se přes mléčné sklo šířilo od svíčky tlumené světlo.

Mám tě ráda, tati. Doufám, že to víš.


Věnováno všem, kteří si na tuhle kapitolu počkali. Doufám, že si prázdniny a léto užíváte, jak jen to jde. :)   


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Prokletí v krvi - 24. kapitola:

 1 2   Další »
16. ufo215
04.01.2014 [14:56]

Zase se zpožděním, ale lépe pozdě nežli později.Emoticon Krásná kapitola, doufám, že na Jaspera s Alice nebude naštvaná moc dlouho, ale zaslouží si to, i když nevím, co bych dělala na jejich místě já, ale to je vedlejší. Předpokládám, že ta tajemná osoba se svíčkou byla Alice, ne? EmoticonKaždopádně úžasný výkon a těším se na další díly. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

15.
Smazat | Upravit | 01.08.2013 [14:31]

Tak zaprvé,
hned ze startu bych se chtěla omluvit za to, jak jsem s tímhle komentářem otálela. Byla jsem bohužel na prázdninovém výletu a Wi-fi mi nesloužila. Ale doufám že to pochopíš. Emoticon
Teď ale ke kapitole. Emoticon
Co jiného říct než...páni! Emoticon
Nepřestává mně udivovat tvůj talent. Další naprosto úžasná kapitola, na kterou se rozhodně každému čtenáři vyplatilo čekat. Emoticon
K ději...to co udělala Alice a Jasper...v tu chvíli jsem myslela, že vyletím z kůže. Vím, že jí chtěli pomoct, ale tímhle zásahem do období truchlení ho ještě prodlouží a zhorší. Vůbec mně udivilo, že Alice Jasperovi dovolila aby se jí takhle nestydatě hrabal v emocích. Vím, jsem možná tvrdá, ale takovýto směr okolností jsem prostě nečekala. Emoticon Emoticon Jěště by mně celkem zajímalo jak bude na tuhle skutečnost reagovat Elijah, až se to dozví ( pokud tedy vůbec ).Emoticon
Teď budu asi rozebírat naprostou hloupost, klidně to přeskoč. Jsi prostě jedna z mála autorek, která přesně vystihuje pocity. A to ne jen psychické, ale i fyzické. Ano, myslím tím to, jak se spálila o horký čaj. Byla to prostě tak přirozená lidská reakce, že mně jako první napadlo, kolikrát ses musela spálit ty, že to dokážeš tak odbře popsat. Možná ti připadá, že uvažuji jako šílenec, ale mylsím si že je u autora opravdu třeba, aby se uměl vžít do postav. To z jeho tvorby dělá ještě větší umění. Emoticon
Poslední odstavce byly velmi depresivní. To zapálení svíce,držení minut ticha, projevení úcty a smutku...vše to znělo tak opravdově. Bylo mi z toho do pláče, jelikož už všichni víme, čím si Sam prošla...a teď ještě tohle. Přijde mi to naprosto zničující. Jak řekla Sam, ona už asi nikdy nebude moct být úplně v pořádku. Na to si prošla až moc bolestivými událostmi. Můžeme jen doufat, že jí někdo pomůže tuhle bolest překonat. Emoticon
Pro mně si prostě paní spisovatelka, na tom se nic nezmění. Emoticon
Smekám. Emoticon
PS: Gratuluji ke čtvrtému místu, rozhodně si ho zasloužíš. Emoticon A doufám, že mi věrní čtenáři, tě jednou dostaneme na první místo. Emoticon

14. Ivka77
29.07.2013 [15:16]

Ivka77Neviem, čím to je, ale v tejto kapitole by som Sam natrieskala. Správa sa ako rozmaznaný fracek, ktorý si neváži pomoci iných. Snáď prvýkrát som s ňou nedokázala súcitiť. Skôr mi bolo ľúto Alice a Jaspera. Hold by im mala dať aspoň šancu. Chcú jej len dobre. Krásna kapitola, teším sa na ďalšiu. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

13. matony
29.07.2013 [14:11]

krásná kapitolka jako vždy Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

12. PCullen
28.07.2013 [13:37]

Hezká kapitola. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Alice a Jaspera chápu. Chtěli pomoct, ale pomoc se nemůže vnucovat, ale nabízet. :-) Těžko se dá pomáhat když o to člověk nestojí. A Sam patří mezi lidi kteří nechtějí, aby jim jiní pomáhali. Pokud by o pomoc stála tak věřím, že by si o ní řekla sama.
Moc se těším má další. ;-)

11. Mell
28.07.2013 [10:56]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. Jana
28.07.2013 [9:49]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

9. Petronela webmaster
28.07.2013 [9:32]

PetronelaPáni, nová kapitola - to je skvělé... Tohle se mi mihlo v hlavě, když jsem včera tuhle povídku viděla. Rovnou jsem se taky dala do čtení, ale přes mobil se špatně přidávají komentáře, takže jsem ho musela odložit až na dnešek.

Takže Jasper přece jen na Alicinu žádost zakročil a potlačil Saminy pocity, které v tuhle chvíly byly opravdu složité a měly na míle daleko k nějakým pěkným. A Samina reakce byla opravdu dobrá, když se to dozvěděla. Chtěla své city zpět, což se ani nedivím, ale asi sama ve chvíli kdy to řekla, nečekala, jak moc ji ty city tak nárazově zasáhnout.

Každopádně to bylo napsáno skvěle. Jediné, co mi v kapitole chybělo, byl Elijah - na něm jsem v téhle povídce závislá, takže jsem byla trochu smutná, že se tu neobjevil, ale je mi jasné, že nemůže být všude a teď musela Sam řešit něco důležitější. Stejně mě však zajímá, jak se Elijah zachová až zjistí, co Jasper udělal. Pochybuju totiž, že to před ním utají - nebo snad jo?

No, nebudu se o tom dohadovat, pouze si počkám na další kapitolu a budu jenom doufat, že se tam Elijah konečně aspoň mihne. Emoticon

27.07.2013 [21:09]

RowanaJééé, to bylo milé prázdninové překvapení. Emoticon Děkuuujůůů. Emoticon Chápu, že si Jasper chtěl ulevit od nepříjemných cizích pocitů. Ale oba, Alice i Jasper, už jsou asi upíry moc dlouho a zapomněli, že lidská mysl se potřebuje s emocemi vypořádat sama. Prožít je, truchlit, smířit se. Tím, že Jasper vystavěl v Samině hlavě bariéru, jí tuto léčivou cestu vlastně uzavřel. Ještě, že jsou alespoň ochotni respektovat Saminu vůli, když už ji projeví. Emoticon

7. Abby
27.07.2013 [21:00]

EmoticonAhojky, jako vždy povedená kapitola.Těším se na další díl. Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!