Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Prokletí v krvi - 23. kapitola

Bible TS


Prokletí v krvi - 23. kapitolaSam je bezradná a smutná, Elijah je jako vždy klidný a milý. Dokáže ale alespoň trochu zmírnit Saminu bolest?

Sam

 

Nikdy jsem nebyla zkušený piják a brala to jako pozitivum. Že na tom jsem s alkoholem hodně špatně, mi došlo v okamžiku, kdy jsem na sobě už po druhé sklence bezpochyby kvalitní skotské (nebo možná whisky či bourbonu) začala pociťovat účinky této metly lidstva.

Byly to sice pouze náznaky, ale i ty mě přiměly odložit sklenku na zem s tím, že dnes se už pití ani nedotknu.

„V pořádku?“ zeptal se Elijah, když jsem se zády opřela o zeď a lehce zaklonila hlavu.

„V rámci možností,“ zamumlala jsem v odpověď a potlačila nenávist při pomyšlení na to, že mého tátu někdo zabil. Přála jsem si vědět, kdo přesně to udělal. Přála jsem si jej mít před sebou, bezmocného, jako byl můj otec v cele o několika metrech čtverečních ve chvíli, kdy do místnosti vešel jeho vrah a zatarasil mu únikovou cestu.

Nebyla jsem si jistá, co bych dělala. Na to, abych měla nějakou jasnou představu, kterou bych se mohla snažit zastavit krvácení ze všech těch čerstvých ran, se ve mně svářilo příliš pocitů. A také jsem věděla až žalostně málo.

Ale zuřila bych. Praštila bych toho hajzla a s trochou štěstí bych nepropadla uslzenému hysterickému záchvatu, ale uhodila ho znovu, a pak zase. Představa muže bez nějaké konkrétní tváře ležícího na zemi a mě, tyčící se nad ním a zběsile do něj kopající, mi neposkytla žádnou sadistickou úlevu. Oproti očekávání to bylo spíše jako sůl nasypaná do otevřené rány.

To se nikdy nestane. Můj otec zůstane mrtvý, já budu dál Elijahův majetek a vrah mého táty bude dále žít z peněz vydělávaných spoluprací s upíří společností. Možná dokonce dostane za úkol postarat se o nějakého jiného nepohodlného vězně, který ví až příliš. Zabije toho ubožáka a do papírů napíše, že se jednalo o sebevraždu. A další rodina bude truchlit stejně, jako musela ta moje a já to dělám teď.

V puse jsem cítila hořkou pachuť a až bolestně si uvědomovala, že se mi stahuje krk a do očí derou slzy.

Jak to, že ještě pláču? Jak to, že na to ještě mám slzy, po tom všem?          

Byla jsem si jistá, že tohle je krutě nefér – na světě bylo sedm miliard lidí. Pouze něco kolem deseti tisíc se narodilo s genem, který z nich dělal Vyvolené. Z těch deseti tisíc většina nevěděla, kdo jsou, nebyli si jistí, jestli mají vůbec nějakou rodinu. Alespoň já nikoho takového neznala.

Tak proč já? To někdo usoudil, že toho ještě nemám dost? 

Koutkem oka jsem viděla Elijahův bezradný výraz v okamžiku, kdy jsem se znovu roztřásla dalším záchvatem potlačovaného pláče. Na okamžik jsem se podivila, proč ještě neodešel, ale nahlas nic neříkala, vděčná za jeho přítomnost. Nemohl mi poskytnout nějakou účinnou útěchu, ale bylo to, jako když malému plačícímu dítěti podáte plyšáka – není to živá bytost, ale má měkké plyšové zvíře, která jej ujistí, že není samo na světě.

Přirovnání Elijaha k plyšovému medvědovi mi na rtech vykouzlilo vteřinový záškub úsměvu a současně vnuklo otravnou myšlenku.

„Elijahu?“ oslovila jsem jej nejistě.

„Rozhodla ses mě už poslat do pekla, malá? Nebo jenom pryč z pokoje?“

„Myslíš, že bych… mohla bych…“ Kousla jsem se do rtu a moje otázka se ztratila v tichu.

„Jestli ti můžu nějak pomoct, zkus to navrhnout,“ pobídl mě.

Usoudila jsem, že zoufalejší už být nemůžu. „Mohla bych tě obejmout?“ 

Zahlédla jsem na jeho tváři překvapení, ale pokud jej to opravdu šokovalo, nedal to na sobě znát. Pouze nepatrně odtáhl ruce od těla v nevyslovené výzvě.

Já vážně hledám útěchu u nemrtvého, blesklo mi hlavou nevěřícně, když jsem se po vteřinovém zaváhání odvážila posunout blíže k němu a položit mu hlavu mezi rameno a krk, zatímco jednu ruku jsem vtiskla mezi jeho záda a zeď v polovičním objetí.

Sice se mi povedlo potlačit vzlyky a třes, ale slzy mi po tvářích tekly dále a vsakovaly se do látky jeho světle šedé košile. Raději jsem ani nechtěla vědět, co si o mně myslí, ani jsem se neodvažovala zvednout hlavu, abych viděla jeho výraz.    

Asi mě nemělo překvapovat, že hezky voní. Nosil značkové oblečení, převážně obleky, mluvil perfektně zdvořile, pokaždé mi otevřel dveře, ačkoli mě tím někdy dokázal i pěkně podráždit… příjemná vůně patřila k obrázku dokonalého džentlmena, ale i přesto mě to zaskočilo.

Tisknutí se do kamenné náruče bylo taky nečekaně jednoduché a pohodlné. Jeho kůže mohla být tvrdá a ledová, ale já se pohodlně uvelebila na jeho hrudníku a alespoň na chvíli zažila ten krásný pocit, kdy jste v těsné blízkosti někoho, kdo vás utěšuje a komu na vás záleží.

K mému překvapení mě po několika tichých - byť stále roztřesených - výdeších jednou rukou taky objal. Dlaň mi položil v utěšujícím gestu na záda a bez protestů si nechal dýchat pod krk a máčet košili slanou vodou.

V duchu jsem začala počítat s tím, že až dojdu ke třiceti, seberu se. Odtáhnu se od něj, tiše mu poděkuju a řeknu, že jsem unavená a asi už půjdu spát. Byl to jednoduchý plán – výmluva sice byla uboze průhledná a žalostně otřepaná, ale nic víc jsem ani udělat nemohla.

Dvacet devět.

Třicet.

Sotva jsem se nadechla k připravenému monologu, v krku mi naráz vyschlo a čelisti jsem urychleně opět sklapla k sobě.

Elijah zjevně poznal mé zaváhání, třebaže těžko mohl odhadnout příčinu, kterou jsem si nebyla jistá ani já. Každopádně zvedl ruku k mé tváři a opatrně mě pohladil po vlasech.

„Nelhal jsem ti malá. Teď to bolí, ale časem to bude lepší.“

„Ale nezapomenu na to,“ zamumlala jsem ochraptěle a vzápětí si uvědomila, že nechat se v těžké chvíli obejmout a klidně si s někým povídat stulená v jeho náručí je něco jiného. Alespoň mi to v ten okamžik připadalo jako rozdíl mezi životem a smrtí.

„Nezapomeneš,“ potvrdil mi, a pokud se mu ulevilo, že jsem si z něj přestala dělat polštář, nedal to na sobě sebeméně znát. „Ani bys neměla.“

Přikývla jsem a hřbetem ruky si setřela slzy, o kterých jsem věděla, že pro dnešek nejspíše nebudou poslední. „Děkuju.“

„Nemáš zač. Vždycky jsem měl slabost pro tragické hrdiny. Utěšovat jednoho je jako splněný sen,“ odvětil ve snaze mě pobavit s drobným úsměvem.

Sotva mi dokázaly cuknout koutky. Já a hrdina?

„Jsem strašně unavená. Ráda bych už zalehla.“ Byla to jen částečná lež – cítila jsem se naprosto vyždímaná, jak fyzicky, tak psychicky, ale bylo mi jasné, že nejspíše noc strávím zíráním do stropu a snahou ubránit se snům z podstatně šťastnějšího dětství.

„Jistě,“ přitakal a během okamžiku byl na nohou a ledabylým pohledem si upravil pokrčené nohavice kalhot. Vzápětí ke mně v galantním gestu natáhl ruku a já se jí po vteřinovém zaváhání chytila. S jeho pomocí jsem lehce vstala na ztuhlé nohy a stanula tak naproti němu.

„Možná by sis měla vzít nějaké léky,“ navrhl mi skoro až něžně, když pustil mou ruku a sjel mě analytickým pohledem.

„Nic mě nebolí.“

„Upírem jsem už… no, řekněme dlouhou dobu, ale stále vím, co jsou noční můry. Nerušený spánek by ti prospěl.“

Kousla jsem se do rtu, aby ze mě nevypadlo, že já se snů nebojím. Včas mi došlo, že bych lhala – a to on vždycky bezpečně poznal. „Já… uvidím.“

„Hlavně se pokus vyspat.“

Otočil se a chodbou zamířil ke schodišti. Doprovázela jsem jej pohledem, dokud nevyšel o patro výše a úplně mi nezmizel z očí.

Zamířila jsem do koupelny, ale vůbec přitom necítila zdřevěnělé nohy. Můj mozek musel vyslat příkaz mým nohám, aby se daly do pohybu a mým rukám, aby otevřely dveře koupelny a našly vypínač, ale já si to uvědomila až opožděně a věnovala tomu zjištění pramálo pozornosti.

Připadalo mi to spíše, jako kdybych padala – až na to, že jsem nikdy doopravdy neskončila na zemi, ale místo pádu automaticky udělala další pohyb.

Pár kroků a stanula jsem u umyvadla. Pustila jsem studenou a napustila si ji do spojených dlaní. Opláchla jsem si obličej ledovou vodou, která mi stekla i na krk a pod lem trika.

Zvedla jsem oči k zrcadlu a vážně se zadívala na svůj odraz. Po tvářích mi stékaly kapky vody, pozvolna kapaly ze špičky nosu, držely se konečků řas, ztrácely v obočích.

Co bys řekl, kdybys mě takhle viděl, tati? Litoval bys mě, nebo svého rozhodnutí? Byl bys na mě hrdý? Dala jsem ti vůbec někdy důvod, abys byl?

Roztřeseně jsem se nadechla a odvrátila pohled od těch smutných šedozelených očí, jejichž pohled už jsem nemohla déle snášet.

Vypadám trochu jako ty... taky jsi měl takové oči, pokud si to správně pamatuju.     

Jako malé mi všichni při prvním pohledu tvrdili, že vypadám jako moje máma, když byla v mém věku. Nepřipadalo mi to tehdy fér – nechápala jsem, proč nemůžu vypadat způli jako máma a z druhé části jako táta, když oba byli mí rodiče. O tátův zlomený a lehce křivý nos jsem sice nestála, ale o rovné a lesklé černé vlasy ano. S čarodějnickou tmavě rezavou hřívou jsem byla už tehdy hluboce nespokojená.

Alespoň ty oči… škoda, že jsem si to nikdy dříve pořádně neuvědomila. A neocenila to.

Během čištění zubů jsem dále pozorně studovala svůj odraz v zrcadle a snažila se najít jakoukoli sebemenší podobnost s tváří, kterou jsem si tak moc přála znovu vidět.

Nejhorší bylo zjištění, že jsem si obličej svého táty nepamatovala do všech detailů, které by se při mém pátrání hodily.

Měl zlomený nos, to ano… ale co brada? Jak moc mu vystupovaly lícní kosti?

Mračila jsem se čím dál tím víc, až jsem se nakonec rezignovaně vydala zpět do svého pokoje, stejnou měrou rozesmutnělá a znechucená svou vlastní pamětí.

Hlavně, že si pamatuju každou blbost z dne, kdy mě chytili. Proč musím mít v hlavě perfektní obraz toho blbého stopaře, ale nad obličejem vlastního otce musím přemýšlet celé minuty?

Ve dveřích jsem se zastavila při vzpomínce na Elijahovo doporučení. Váhavě jsem se otočila ke skříňce, v níž se nacházela vybavená lékárnička, ale vzápětí nazlobeně práskla dlaní přes vypínač. V mysli jsem stále ještě měla blbosti, které jsem říkala, když jsem minule zhltala příliš léků na lačný žaludek.

 

Kapitolka věnována úžasným lidem píšícím ještě úžasnější komentáře. Pro pořádek: anna, Annabell, bara, Hejly, Rowana, SofiaN, Jana, MischelleAliceCullen, ufo215, Ivka77, Mell, PCullen, Petronela, evuska, BeeRee, matony a Cora (nebo raději Corušinečka? :D).


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Prokletí v krvi - 23. kapitola:

 1 2   Další »
17. ufo215
04.01.2014 [13:52]

Omlouvám se za nehorázné zpoždění, ale nějak jsem se k tomu nedostala. A teď vidím, jakou jsem udělala chybu!!! Ohromnou chybu! Úžasně jsi popsala všechny Saminy pocity a ještě s humorem, to vážně obdivuju. Snad se z toho brzo dostane a splní se jí ty sadistické představy, aspoň trošičku. Emoticon Děkuji moc za věnování, ať komentujících přibývá a jelikož nechci optěžovat příliš dlouhým a nudným komentářem, nezbývá než dodat, že tato kapitola byla super úžasná! Jen tak dál. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

16. Abby
21.07.2013 [9:58]

Ahojky,chci ti moc poděkovat za tuto krásnou povídku. Emoticon Moc ráda jí čtu, a nemůžu si pomoc a každých 20 minut se koukám jestli si nepřidala další díl. Vztah mezi Sam a Elijahem je fascinující a nemůžu se dočkat jak se bude vyvíjet dál. Emoticon Snad napíšeš další díl co nejdřív a věř mi že tuto stránku budu kontrolovat. Emoticon

15. Lovely
20.07.2013 [20:15]

Ahoj,moc ráda čtu tvojí povídku.Je vážně dobrá.Oběvila jsem jí čistou náhodou a hned jsem si jí oblíbila,jelikož v ní vystupuje Elijah.Těším se na další díly,snad budou co nejdřív. Emoticon

14. Ivka77
20.07.2013 [19:46]

Ivka77A jeje, tak toto bolo romantické, mňam. I keď to tak zo začiatku nevyzeralo, tak myslím, že Sam a Elijah sú si po tejto kapitole ešte bližšie. Až šialene blízko. To ich objatie bolo úplne nádherné a myslím, že aj jej potreba vyplakať sa na ramene práve jemu, mala niečo do seba. Už teraz sa teším, ako to bude ďalej a verím, že sa v oboch srdciach (tom bijúcom i tom mŕtvom) zrodí najkrajší z citov. Nádherná kapitola. Teším sa na ďalšiu.
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

13. Petronela webmaster
18.07.2013 [18:10]

PetronelaTak, po dlouhé době jsem se dostala k této kapitole a v první řadě chci poděkovat za věnování - podle mě si ho vůbec nezasloužím, jelikož obvykle cítím jenom to nutkání sdělit ti, jak na mě kapitola působila.
Stejně jako teď Emoticon.
Pohled Sam se tu skutečně hodil. Ty její pocity a myšlenky... Skvěle popsané, ale jistě už teď uhádneš, co se mi na celé kapitole líbilo úplně nejvíc - jasně, její objetí s Elijahem. To, jak počítala do třiceti, aby se odtáhla a nenutila ho setrvávat v té - pro něj jistě nepohodlné - pozici. Ačkoliv si myslím, že Elijahovi to zase tak nepříjemné nebylo, jak si Sam může myslet.
Ten vztah, který se mezi nimi utváří je dokonalý. Je to postupné, nic unáhleného, stále se tam projevuje její ostražitost vůči upírům, ale už se Elijaha tak moc nebojí, za což jsem hrozně moc ráda.
Takže už teď se moc těším na další kapitolu - i kdybych si na ní opět našla čas až po dlouhé době, od vydání, tak si pamatuj, že jsem na tuhle povídku nezapoměla, jenom mám prostě moc hektické prázdniny - pracovní. Připadně, jestli tě můžu poprosit, dala bys mi vědět na moje shrnutí, že už je nová kapitola? Byla bys moc hodná, děkuju. Emoticon

12. Jana
13.07.2013 [22:31]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

11. PCullen
13.07.2013 [11:14]

Kapitola byla úžasná! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Jsem hrozně ráda, že Sam už v Elijahovi jenom hrozbu. :-) Velice se mi líbilo, že v něm hledala oporu.
Hrozně moc se těším na další díl. Emoticon Emoticon Snad nás nenecháš moc dlouho čekat. Emoticon
PS. Když to bude nevyhnutelné ráda si na pokračování počkám jak dlouho bude třeba!! Emoticon Tvou povídku jsem si moc oblíbila!

10. BeeRee
12.07.2013 [21:18]

Děkuju, děkuju! Díky tobě mám hned lepší den. Emoticon
Kapitola byla prostě úžasná, jako vždy. I když je smutná, vážně se mi líbila. Elijah je prostě Emoticon. Vím, že se opakuju, ale já si nemůžu pomoct. Emoticon Emoticon Emoticon Hned jakmile Sam napadlo přirovnání Elijaha k plyšovému medvídkovi (což mi neznámo proč připadalo hrozně vtipné), věděla jsem, o co ho chce požádat. Měla jsi pravdu, ne nadarmo jsi nás na tuhle kapitolu lákala. Emoticon
Ale chudák Sam, je mi jí vážně líto. Na jejím místě bych dělala úplně to samé. Ale Elijah má zase pravdu, čas to vyléčí. Emoticon
A děkuji za věnování kapitoly! Emoticon Já tobě děkuju za napsání téhle povídky! Popravdě řečeno, doopravdy jsi mě překvapila, čekala jsem, že tady kapitola přibude mnohem později. Ale nestěžuju si. Emoticon
Těším se na další kapitolu! Emoticon Emoticon Emoticon

9.
Smazat | Upravit | 12.07.2013 [19:24]

Já...já opět nemám slov... Emoticon
Třebaže bych měla i hodiny na to ať se seberu, nejspíš by to nepomohlo. Emoticon Jsem teď totiž naprosto odvařená...a to budu si ještě dlouho. Emoticon
Co říct víc něž...NÁDHERA. Emoticon
Opravdu, tak skvělou kapitolu, vůbec celkově tak skvělou povídku jsem již dlouho nečetla. Emoticon
Zaprvé, nedivím se Sam, že by chtěla tomu vrahu jejího otce tak šeredně ublížit, ne-li zabít. Na jejím místě bych udělala totéž. Emoticon Ten vztek který v ní musel vřít...nemůžu uvěřit, že ho vůbec dokázala potlačit! Emoticon Emoticon Já bych, i přes tu možnost, že skončím mrtvá, vrazila do toho Valenciiného skladiště s kulometem a... Emoticon raději to nebudu dokončovat. Emoticon Emoticon Je jasné, že Sam musí být ohromně silná osobnost. Emoticon
To jak Elijaha objala... Emoticon Skákala jsem tady radostí a oslavovala další posun v jejich komplikovaném vztahu. Emoticon Bože...jak dlouho já na tohle čekala! Jupíííí! Emoticon Emoticon Tohle budu slavit ještě hodně dlouho. Emoticon Emoticon Nebo přinejmenším chodit s přihlouplým úsměvem, jelikož tahle kapitola mně zase naprosto odrovnala. Emoticon
Jinak k textu pod čarou: Nemáš za co děkovat. Emoticon Myslím, že tvoje povídka by si zasloužila ještě delší komentáře než tady nechávám. Emoticon Ale potom, komu by se ty mé slohovky chtěly číst, že? Emoticon No, je rozhodně jasné že by překypovaly chválou, to bez diskuze. Emoticon
No rozhodně se budu hrozně moc těšit na další kapitolu.
Emoticon Doufám že bude co nejdřív, jelikož mě velmi zajímá následný vývoj situace. Emoticon
Klaním se tvému talentu. Emoticon
PS: To přirovnání Elijaha k plyšovému medvědovi mě dostalo do kolen. Emoticon Když jsem to četla měla jsem takový ten pohřební výraz, protože jsem litovala Sam, ale tahle vsuvka mě upřímně rozesmála. Emoticon Ale uznávám, takového medvěda bych brala. Emoticon A asi bych tady nebyla jediná. Emoticon Ale uznávám, opravdu povedené přirovnání, rozhodně pobavilo. Emoticon Emoticon

8. Hejly
12.07.2013 [18:39]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!