Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Pan asistent a já - 21. kapitola

Dakota


Pan asistent a já - 21. kapitolaOna si myslí, že to zvládá. Tanya to naopak nezvládá vůbec. A Jessica? Ta je bezradná... Kapitolku věnuju domcemerci. Dík za ten trailer a za to, že mě duševně podporuješ. I když o tom možná nevíš...

 

Ano, ani mně se nevyhnul ten trend mít trailer k povídce. Takže se na něj mrkněte. Je fakt skvělej a já ještě jednou moc děkuji domcemerci za její šikovný ručičky. :-)

 

 

Jessica:

 

„Co se jí stalo?” Tanya byla docela zmatená. A já jsem si málem šla dobrovolně omlátit hlavu o ten masivní stůl. Doufala jsem, že jí ta léčba šokem pomůže. Vždyť i mně to tenkrát pomohlo.

„Měla teď jedno složité období… Asi to na ni dolehlo,” nelhala jsem. Jen jsem si nechala detaily pro sebe. Bojovala jsem sama se sebou. Mám jít za ní, nebo ji mám nechat samotnou?

„Je v tom chlap, že?” Tanya se v tom začala pitvat. Zřejmě bych měla vycouvat, sbalit ty časopisy a jet domů. Ale… třeba bych dostala pár informací výměnou.

„Jo. Milovala ho, plánovali společnou budoucnost. Chtěl ji k sobě přestěhovat. A pak zjistila, že ji podváděl, a tak ho poslala k vodě.” Další obecná pravda.

„Jak to zjistila?” Trochu zvláštní otázka.

„No, viděla je.” Vážně se mi dařilo nelhat.

„To měla štěstí,” prohodila. Obočí se mi vyhouplo málem až nad hlavu.

„O čem to mluvíš?” Přichází moje chvilka. Teď se něco dozvím. Cítila jsem to v kostech. Tanya si povzdechla a sedla si na postel.

„Edward má milenku.” A do prdele! Ona to ví!

„Jsi si jistá?” Střelila po mně pohledem. Rozhodovala se, jestli mi může věřit. „Nikomu to neřeknu,” slíbila jsem. A taky jsem lhala. Tohle se Bella bude muset dozvědět.

„Jo… teda… já nevím. Vypadá to tak,” mluvila dost překotně.

„Jak jsi na to přišla?” Posadila jsem se vedle ní.

„Má pronajatý byt na kraji města. Je tam jen obývák s kuchyňským koutem a obrovská ložnice s koupelnou. Když jsem tam přišla, na první pohled mi bylo jasný, k čemu slouží,” mluvila mnohem tišeji.

„Tys tam byla?” Přikývla. No, aspoň ví, jak se asi před chvílí cítila Bella. „Jak ses tam dostala?”

„Našla jsem v šuplíku klíče. Hledala jsem čistý papír do tiskárny a narazila jsem na smlouvu o pronájmu a ty klíčky ležely hned vedle.” Co na to říct? Zřejmě bych vydedukovala to stejné co ona.

„Aha.” Na nic jiného jsem se nevzmohla. Mám ji snad utěšovat? Nebo ji podpořit v tom, aby ho poslala k vodě? Ráda se míchám do cizích věcí, ale tohle zavání průšvihem. Co když přijde na to, že ta milenka byla Bella? Nebo jich měl víc? A vůbec, do kterého bytu chtěl Bellu přestěhovat? Do tohoto království, nebo ji chtěl umístit do podhradí?

„Navíc,” pokračovala. „Od té doby, co jsem tady, tu byl přes noc jen dvakrát. Chová se ke mně odtažitě a dost mi to připomíná tu dobu, kdy mě podváděl. Zkrátka jsem neměla do Seattlu vůbec jezdit,” vzlykala. Už ji podváděl? Kdy? Jak? Proč? A proč se teda s ním zasnoubila?

„Promiň, ale nějak nechápu souvislosti.” Kecala jsem. Rozuměla jsem všemu, co řekla, ale ráda bych úplný obrázek.

„Víš, já a Edward jsme spolu chodili na střední,” zasněně se usmívala. „Každá holka ho chtěla a snažila se ho získat, ale on si vybral mě. Byli jsme dokonalej pár. Každej nám říkal, že se k sobě strašně hodíme. A po maturitě mě požádal o ruku,” ukázala na ten šutr, co měla na prstě. „Souhlasila jsem. Oba jsme bydleli na Aljašce, takže bylo docela logický, že jsme šli na vejšku do Juneau,” povzdechla si a zachmuřila se.

„Jenže na vysoké se Edward změnil. To víš, už nebyl pod dozorem rodičů. A tak zkoušel, co se dalo. Večírky, alkohol… holky. Trvalo dlouho, než jsem mu na to přišla. Když jsem mu o tom řekla, ujistil mě, že se spraví. A je fakt, že začal sekat latinu. Ale ve druháku jsem otěhotněla. Edward byl ze začátku dost vyvedený z míry, ale smířil se s tím a začal plánovat svatbu. Byla jsem šťastná…” Hodně mi to připomínalo můj a Mikeův příběh. Teda až na to, že my jsme si tím bouřlivým obdobím prošli už na střední. Tenkrát jsme si opravdu dělali dost hnusné věci…

„Ale pak jsem potratila. Byla jsem sama doma a dostala jsem do břicha šílený křeče. Krvácela jsem. Moc si toho nepamatuju, protože jsem omdlela. Probudila jsem se až o tři dny později. Tenkrát mi doktor řekl, že už nikdy nebudu moct mít děti,” šeptala a upírala zrak do neznáma.

„Když jsem se vrátila domů, našla jsem prázdnej byt a na ledničce vzkaz, že za všechno můžu já. Svatba se samozřejmě nekonala. Nebo spíš, ona proběhla, ale on se na ni nedostavil. Byla jsem naivní. Doufala jsem, že se to v něm rozloží a pochopí, že takový věci se prostě stávaj. Vždyť studoval psychologii. Měl by to přece vědět.” Díky jejímu hlasu a díky mým rozbouřeným hormonům mi začaly téct slzy. Pro jistotu jsem se chytila za břicho. Nemůžu přijít o svého mrňouska…

„Edward se tím propil a hlavně prosexoval. Po roce, kdy jsme se vyhýbali jeden druhému, jsme se setkali na fakultním plese. Všechno jsme si vyříkali a Edward navrhnul, abychom začali od začátku.” Opět se jemně usmívala.

„A tak jste začali,” dopověděla jsem. Přikývla.

„Ano. A už čtyři roky je náš vztah naprosto báječnej. Bez problémů. Po vysoké si chtěl Edward dodělat doktorát. Jenže forenzní psychologii u nás neotvírali. Nejbližší škola byla v Seattlu. Domluvili jsme se, že sem pojede a já za ním přijedu až ukončím ročník. Od podzimu mám nastoupit do doktoranského programu. Chtěla jsem Edwarda překvapit, a tak jsem si udělala všechny zkoušky s předstihem, abychom mohli být co nejdřív spolu,” uzavřela své vyprávění.

„A teď si myslíš, že tě podvádí,” konstatovala jsem další skutečnosti. Váhavě přikývla.

„Bojím se s ním o tom mluvit. Co když mě zase opustí?” V tu chvíli se na mě dívala zoufalá holka, která naletěla akcionářovi.

 

Bella:

 

Ten hlasitý zvuk klaksonu a pištění brzdících pneumatik mě zastavil. To auto se řítilo přímo na mě. Nevím, jakou mělo značku nebo barvu. Všechnu svou soustředěnost jsem upírala na jeho zastavení. Chtěla jsem zůstat živá a zdravá. Neprahla jsem po smrti ani po zranění. Nechtěla jsem nic, co by mě nějak odřízlo od mého, teď věčně žalostného, já. A pak, o pár chvil a dvou větách jediné modlitby, kterou jsem znala, později, jsem se rukama opírala o jeho kapotu. Nesrazil mě. Nepohnula jsem se. Zírala jsem do vyděšených očí nějakého chlapa. Mohl být stejně starý jako Charlie. Já si ale uvědomovala jinou věc.

Ta, která ho uloví, bude muset mít fakt dobrého anděla strážného, aby, kdyby ji náhodou opustil, nechtěla spáchat sebevraždu.

Jenže já se nechtěla zabít. Nikdy jsem o tom, že bych po jeho „odchodu“ chtěla umřít, ani nepřemýšlela. Zkrátka jsem se v tom jen utápěla…

A v ten okamžik jsem se konečně mohla svobodně nadechnout. Nyní jsem viděla všechno s úžasným nadhledem. Bez emocí. Bez citů…

„Ty blbá krávo…“ Ten řidič mě začal urážet. Zřejmě proto, že jsem z něj málem udělala vraha. Z jeho úst se řinuly další a další „pochvalné“ tituly na mou adresu… A já se jim smála.

Do bytu jsem dorazila ve veselé náladě. Věděla jsem přesně, co chci a hlavně a co musím udělat. Razila jsem si to rovnou do pokoje, jenže mě zastavila Jessica.

„Bello?“ Byla ohromená. Zřejmě nečekala, že když se jí kámoška před necelou hodinou zhroutila před očima, tak dorazí domů v povznesené náladě. Ta lehkost mého bytí mi dávala neuvěřitelnou sílu se stále usmívat. Byl to ten úsměv, co nejde zastavit. Byl pevný, nekonečný a hlavně upřímný. Svaly v obličeji mě už trochu pobolívaly, ale to mě nutilo smát se ještě víc zeširoka.

„Ano?“ odpověděla jsem otázkou. Další její nevěřícný pohled.

„Jsi v pořádku?“ Jess začíná být vážně docela dost starostlivá. Bude z ní dobrá máma.

„Teď už jsem,“ přikývla jsem. Moje kamarádka se zamračila.

„Nejedeš v drogách, že ne?“ Vyprskla jsem smíchy. Tohle mi říká ona? Jessica, která nám sehnala na střední trávu? Jessica, která jako jediná z nás zkusila hašiš?

„Neboj se, Jess,“ kroutila jsem hlavou. „Nic takovýho… Jen jsem si uvědomila jednu věc.“

„Jakou?“ Starostlivá a pořád stejně zvědavá. Pohodila jsem rameny.

„Stalo se mi to, co se stává milionům holkám na celým světě.“ Nerozuměla mi. „Naletěla jsem chlapovi,“ vysvětlila jsem jí s dalším oslnivým úsměvem.

 

 

Jessica:

 

Nevěděla jsem, co si mám myslet. Vážně už je v pohodě? Nebo to je další z jejich pokusů držet se nad věcí? Ani se mě nezeptala, jak jsem ten její úprk vysvětlila Tanye. I když to je taky dobře. Zřejmě bych to nevydržela a prozradila bych jí to „tajemství“, co mezi sebou ti dva mají. A tím bych určitě tu její veselou náladu pohřbila.

Celý večer se Bella nedostala z pokoje. Balila. Prý nám nechce zaclánět a určitě si budeme chtít její pokoj vymalovat a připravit na příchod miminka. Nevyvracela jsem jí to. Ne proto, že by měla pravdu, ale proto, že jsem jí nechtěla odporovat. Už jsem to jednou pokondila, když jsem ji nutila prohlídnout si Cullenův byt.

 

xxx

 

Do školy jsme jely každá zvlášť. Bella se na to už údajně cítila a já se s ní nehodlala hádat. Pokud chce začít od znova, tak prosím. Jen se bojím, že dnešek pro ni bude zatěžkávající zkouškou. Cullen byl všude. Za celý dopoledne jsem ho potkala třikrát. A teď jsem ho viděla zas.

Jak jsem na něm mohla kdy něco vidět. Je to jen obyčejný hajzl. Rozmazlenej spratek, co si myslí, že mu patří celej svět. Ještěže se Bella nedostala do takové situace jako Tanya. Chuděra. Maloval jí vzdušný zámky, pak jí udělal dítě, a když o něj přišla, tak ji z toho obvinil a zmizel. Já bych tohle asi Mikeovi nikdy neodpustila. A teď ten sobeckej zmetek na mě zíral jako vyoraná myš. Mám snad někde skvrnu od té marmelády z koblihy? Začala jsem se prohlížet. Nikde jsem nic neměla. Nejen že je to naprostej idiot, ale taky to je magor. Proč na mě tak zíral?!

 

 

Bella:

 

Celej den mi bylo příjemně. Možná proto, že jsem konečně neměla zlé sny. Nebo za to mohl fakt, že jsem se dokázala posunout dál. Sbalila jsem věci a rozhodla se odejít z toho bytu, kterej mi ho připomínal. Bylo to preventivní opatření. Nechtěla jsem riskovat recidivu.

Charlie byl docela překvapený, když jsem mu volala se žádostí, jestli by mi nemohl domluvit ubytování na policejní ubytovně. Ale jakmile jsem mu vysvětlila tu situaci s Jessicou, Mikem a tím mrňousem, pochopil. Za půl hodiny volal zpátky, že pozítří se můžu stěhovat. Těšila jsem se. I když tam budu úplně sama a koupelnu budu mít společnou s celým poschodím.

V menze jsem si koupila oběd a běžela za Jess. Ona obědvala už nějaký ten čas venku na lavičkách, protože jí ten zápach z kuchyně nedělal dobře. Byla jsem rozradostněná jen tím, že mi je konečně líp, takže ten obrázek, co se mi naskytl před očima, zafungoval jako ledová sprcha. Tanya a Jessica seděly vedle sebe a živě o něčem diskutovaly. Oprostila jsem se od něj. Myslela jsem si, že mi ho už nebude nic připomínat. Jenže jeho snoubenka se zřejmě rozhodla mi ukrást mou kamarádku. Rozhodným krokem jsem se vydala za nimi. Doufala jsem, že se mi podaří Tanyi nějak zbavit. Jenže než jsem je stihla upozornit na svou přítomnost, z druhé strany vylítnul Edward. Byl rozzuřený.

„Tanyo,“ zakřičel. Obě dvě se ohlédly. Já pomalu došla k nim.

„Ano, Edwarde?“ Tanya byla docela klidná.

„Mohl bych s tebou mluvit?“ Takhle jsem ho ještě nikdy neviděla. Vůbec si nebral servítky. I když vlastně tu scénu jsme sledovaly jen já a Jess. Byla doba oběda, takže všichni byli buď v menze nebo v restauraci.

„Samozřejmě.“ Tanya přikývla a tím ladným krokem došla až k němu. Mluvili dost potichu, protože jsem jim nerozuměla ani slovo. Kam se poděl ten jejich harmonický vztah? Edward výrazně gestikuloval rukama a Tanya se ho snažila uklidnit. Jessicu jsem vnímala jen napůl. Zaznamenala jsem jen útržky toho, co mi šeptala do ucha. Tanya. Edward. Střední. Zásnuby. Univerzita. Nevěra. Těhotenství. Potrat. Svatba. Nevěra. Rok. Happyend. Milenka. Ty, Bello.

A pak se na mě Edward a Tanya současně podívali. Ona mu něco řekla a on přikývl. Usmála se a on ji políbil. Na rty.

Ne! Vůbec jsem se neradovala. Vidět ty dva, jak jsou spolu a jak spolu ruku v ruce odcházejí, mě uvnitř zabilo. Už jsem se nesmála.

Ta, která ho uloví, bude muset mít fakt dobrého anděla strážného, aby, kdyby ji náhodou opustil, nechtěla spáchat sebevraždu.

Já jsem nic páchat nechtěla. Ani jsem nemohla. Jsem mrtvá už sedm dní.

 

Strašně moc děkuji za komentíky u předcházející kapči. Teď jsme se dozvěděli, jak to vlastně bylo... Nebo nebylo? Příště by to mělo být víc akční...



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Pan asistent a já - 21. kapitola:

 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Další »
84. emam
04.08.2014 [20:58]

emamJá tomu nerozumíííííííím A začínám z toho šielt. Jakto, že se Edward chová jako by o Bellu nestál?! Emoticon Emoticon Emoticon

83. Lenus
03.07.2013 [19:39]

AliceCullen2 naprosto si vystihla moje myslienky :) skvela poviredka kapitola vsatko :33 <3

82. AliceCullen2
02.07.2013 [23:41]

čože? Edward je zamilovany do Belly alebo do Taniy som íplne mimo ... Emoticon a ten Kreten nech už tam nič neroby lebo človek je tak mimo ,že ..... Emoticon nevie do koho vlastne je zamilovany. Po prečitaniu jedného komentáru mi do hlavy vošiel chrobak čokeby Tanya naozaj klamala prosim vysvetli mi to niekto? Emoticon Emoticon citim sa ako po tretej svetovej vojne ktroá trvala tri roky ja som stala na hranici protivnikov a spala a po zobudeny som mimo Emoticon Emoticon myslim ,že aj ostatny to tak vnimajú Emoticon Emoticon

81. wera
03.05.2012 [15:02]

Emoticon

80. eivliS
24.02.2012 [23:35]

eivliSJá už ani nevím, jaké superlativy,mám na tuto povídku používat. Je to perfektní a zvláštní, emocemi napěchovaná a nevyzpytatelná povídka - BÁJEČNÁ Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

04.02.2012 [1:10]

EmmettkaProč ju políbil? DEBIL!

05.01.2012 [0:09]

NephilimWow, ten trailer bol úplne dokonalý, domča je fakt šikovná Emoticon A ku kapitole? Tayna je buď fakt taká hnusná mrcha ako som aj dúfala, že je - keďže si to pravdepodobne vymyslela. Ako upírka predsa nemohla otehotnieť? Alebo sa dali dokopy ešte keď bola ona človek? Lenže to mi nejak nesedí... No uvidíme. Nechápem tú záverečnú Edwardovu reakciu. prečo ju sakra bozkával na pery, ešte ktomu pred Bellou? Dúfam, že sa dočítam vysvetlenia :D Bellu fakt ľutujem, chúďatko, takúto bolesť si nezaslúži. Nádherná, stopercentne dokonalá kapitola. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

77. Any12
14.10.2011 [16:09]

Any12Tak jestli jsem byla předtím zmatená, tak co můžu být asi tak teď??? Vůbec to nechápu, Edward se chová jako naprostý kretén a nevím, jestli mluví Tanya pravdu, nebo si to všechno jenom vymyslela. To těhotenství a střední... teoreticky by to tak mohlo být, jen nevím, co je pravda a co lež. Ale jsou tam malinkaté náznaky, kterých bych si možná ani nevšimla, kdybych sama toto nedělala… Emoticon Takže tři dny byla mimo a pak jí doktor řekl, že už nebude moct mít děti… Někdo ji tedy proměnil? A navíc její příběh táhne k tomu, aby ho Bella nenáviděla a oni už se nikdy nemohli dát dohromady... Když bych teda předpokládala, že to ví z té kabinky, ale ani tím si nemůžu být úplně tak jistá… Takže vlastně nemám ani to nejmenší tušení, jak to celé je. Protože upřímně - zamotala jsi to pěkně... Emoticon (Což jsem jenom ráda... Emoticon )
Takže jsem teď vážně zvědavá, jak to bude. Rozhodně se mi ale přestává líbit Edwardovo chování, toto přehnal! Emoticon A jsem vážně zvědavá, jak toto vyřešíš, jestli má i toto nějaké vysvětlení, díky němuž bysme Edwardovi všechno odpustili... Emoticon
Senzační! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

27.09.2011 [15:09]

KikketkaAch holka, já toho Edwarda nikdy nepochopím... Jak se takhle může chovat? Podle mě ho Tanya vydírá, protože pochybuju, že by se s ní na veřejnosti a zvlášť před Bellou líbal. Nebo vlastně políbil. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Tenhle Edward ve mě bouří ty nejpodivnější pocity, že nevím, jestli ho už mám odepsat, nebo se to nějak vysvětlí... Ale jak by mohlo? Je jistý, že Tanya je MRCHA!!! A díky ti za to! Emoticon Emoticon Takže ona byla s Edwardem těhotná a BLA BLA BLA... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon No možná, že by ji měl později sám uškrtit..., vlastně i za to, jak barvitě ho vykreslila! Emoticon
Jsi vážně třída, protože tahle povídka nemá konkurenci! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon dokonalé dílko!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

24.09.2011 [19:50]

leacullenfunno to sa nám to dobre moce... kapitola bola skvelá, tak, ako vždy. len ma mrzí, že som sa k nej dostala tak neskoro, ale mala som fakt extrémne náročný týždeň... Emoticon

trailer k poviedke bol fakt nádherný a výstižný, niečo také poviedke pridá trochu farby a iný, reálnejší pohľad, aj keď tvoja poviedka je pre mňa farebná ako ... dúha? obraz? dokonalá mona lisa? no, nejak mi došli prirovnania. ale asi vieš, čo tým myslím... Emoticon

teraz trošku ku kapitole - ja ani neviem, čo povedať. najprv som ľutovala Tanyu a preklínala Edwarda, no na konci kapitoly mi niečo trošku docvaklo... povedzme, že na Tanyin herecký talent je moja intuícia krátka, ked sa nemýlim... Emoticon
Gratulujem Belle - pozbieral si sa, aj ked len na chvíľku, ja by som niečo také v takej situácii nedokázala Emoticon a Jess by nemala ten svoj materinský nos strkat do vecí až tak hlboko, aj ked to myslí dobre...

ten detail, tá veta o strážnom anjelovy bola pekným bonbonikom, čerešničkou na torte. vidno, že na také veci máš cit...

dúfam, že dalšia kapitola tu bude čoskoro - som zvedavá, tvoja poviedka plná lásky, priateľstva, intríg, klamstiev a citov ma chytila za srdce. skutočne tlieskam Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!