Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Let číslo dvanásť - 11. kapitola: Bolesť z pravdy

Don´t cry,Edward


Let číslo dvanásť - 11. kapitola: Bolesť z pravdyPláž, Edward, Bella, vysvetlenie celej situácie a Bellina intuícia. V kapitole sa dozvieme o tom, kto vlastne Edward je a prečo ide po Belle.

Let číslo dvanásť

11. kapitola

Bolesť z pravdy


Na hladine som si zaslúžene vydýchla. Nemohla som uveriť tomu, ako som sa vybláznila. Pri tých všetkých problémoch, ktoré mám... Nedokážem pochopiť, ako je možné, že som dokázala byť uvoľnená. Usmiala som sa a využívala dobrú náladu na to, aby som myslela na svoje úspechy. To zničenie mobilu bolo naozaj krásne a mám taký pocit, že som slobodná.

Edward sa posadil vedľa mňa a práve nastalo to ticho, ktoré nastať nemalo. Nemienila som začať konverzáciu a nemienila som sa s ním rozprávať o tom, čo som urobila kvôli mobilu. Trocha som sa začervenala a snažila sa prestať na to myslieť, ale veľmi mi to nešlo. Keď som si spomenula na to... Zatriaslo mnou a pochopila som, že nemá cenu deptať sa tým, keďže už nič nezmením, ale aspoň ma nebude vydierať.

„Povieš mi niekedy prečo?“ opýtala som sa a snažila sa zakryť svoje zúfalstvo. Ešte stále vo mne prevládala dobrá nálada, takže som nerozumela tomu, ako sa dokážem baviť o takýchto veciach. Ale on pochopil moju otázku a všimla som si, že záblesk v jeho očiach bol nepatrný, ale bol tam.

„Nesmiem. Neviem. Nemôžem! Nedokážem to! Všetko sa skomplikovalo. Mali sme odletieť, mala si byť tam, mali s tým urobiť poriadok. Nič sa nemalo skomplikovať, ale to hlúpe lietadlo spadlo, a pritom som vyhodil kopu peňazí za to, aby sa nič nestalo,“ povedal s náznakom hnevu a nesmelo pokrútil hlavou. Vytreštila som oči a nechala ho v takejto nálade, aby mi v návale hnevu, povedal čo najviac.

„Ale ten pilot... Ten pilot nestál za nič! Je pravda, že za to nemohol, ale mohol s tým niečo urobiť. Zomrelo plno nevinných ľudí! A nielen to! Ešte sme aj stroskotali na opustenom ostrove. Odo mňa čakajú na inštrukcie, ktoré však pravdepodobne nedôjdu. Môj šéf ma zabije, ak zistí, čo sa stalo a už určite umiera túžbou vidieť ťa. Pokašľal som to a budem za to určite niesť aj patričné tresty, Bella. Nie je to tak ľahké, ako si myslíš. Všetko sa pokazilo!“

„Ale prečo ma chcú? Nerozumiem tomu.“

„Prečo? Čo to nevidíš? Vyzeráš ako človek s nádychom upíra. Znie to strašne sarkasticky, ale je to tak. Piješ krv a máš hnedé oči. Ješ ľudské jedlo, beháš rýchlejšie ako človek, ale pomalšie ako upír. Reaguješ striktne a taktne, akoby si v hlave nosila nejaké upozornenie, ktoré ťa stále odvádza od zlých vecí. Ale to zasa nie je tvoja chyba. To máš vrodené preto, lebo vyrastáš s tými ľuďmi,“ povedal a moja zvedavosť sa stupňovala. Začínala som pociťovať aj strach, ktorý ma úplne ovládal. On ani len netušil, akú bolesť mi týmito slovami spôsobuje.

„Takže...“

„Nevedia, čo si zač, preto ťa chcú. Chceli sme ťa už dávno, ale tvoja rodinka nám to úspešne komplikovala. Stále ťa bránili zubami-nechtami. Robili všetko preto, aby sa k tebe nikto ani len nepriblížil. Tom je veľmi dobre prešetrený. Poznali sme každý jeho krok, ale Lily ho dokázala nasmerovať tak, že ani naše schopnosti nestačili na to, aby sme vás dostali. Musím uznať, že Lily je samostatná a mladá žena, ktorá sa dokáže postarať o rodinu. Zdedila to po Sheryl. Po svojej matke,“ povedal trpko a ja som mala pocit, že odpadnem. Takže v tom to všetko viazne.

On poznal Lilynu matku Sheryl a najlepšiu kamarátku mojej mamy. Sheryl bola neopísateľná osoba, pamätám sa na ňu, akoby to bolo včera. Bola neustále pri mojej mame a bola na jej strane. Tá doba bola strašná. Vtedy sa upíri nesmeli k ľuďom približovať. Vždy sa na nich chystali, ľudia ich chceli vyhubiť a preto znenávideli aj moju matku, Isabellu. S upírom sa nesmel dať dokopy žiaden človek a ona ten krutý zákon porušila. Je jasné, že boli z toho úplne mimo, keďže som sa narodila ja. A ona kvôli mne aj zomrela... To preto sa môj otec zabil a zveril ma Sheryl – bolo to naozaj striktné, pretože aj Sheryl sa zamilovala do upíra. Matka Lily, moja adoptívna matka. Oni ju poznajú!

„Ty poznáš Sheryl?“

„Áno. Poznám. Aby sme si to ujasnili. Tvoja matka, Isabella, sa dala dokopy s tvojím otcom, teda s upírom, ktorý pochádzal od nás. Bol práva ruka môjho šéfa, Ara. Keď porušil tú prísahu - v tej dobe to bolo totižto o nervy. Upír ani nesmel vyjsť vonku a ľudia si boli vedomí, že ho majú pod nosom - Aro ho vyhodil. On sa dal dokopy s Isabellou, volal ju Iz. Vtedy sme zistili, že sa máš narodiť ty. Bolo to niečo... neuveriteľné. Aro sa chcel zblázniť. Chcel zabiť tvojho otca a matku a vziať si teba, aby ťa mohol vychovať a držať pod uzdou. Nedal sa zastaviť. A však... Vtedy sa to stalo. Tvoja matka umrela pri pôrode. Pred dverami vášho domu sa zjavila celá naša garda. Tvoj otec sa zabil. A keď si chceli vziať teba – v postieľke si už nebola,“ povedal a ja som sa neodvážila ani pohnúť. Táto pravda ma pichala viac, než celý môj život. Všetky moje spomienky na mamu a otca a na adoptívnych rodičov ma úplne dostali a krv sa mi zasekávala v tele. Nechala som ho pokračovať. Nech ma to stojí, čo chce.

„Vyrezávaná postieľka, na ktorej boli ornamenty. S baldachýnom,“ zašepkala som.

„Presne tá. No nebola si tam. Keď sa naši vrátili späť na hrad, tak zistili, že ďalší člen, ktorý bol, samozrejme, vyššie postavený, bol poradca troch bratov, ktorí vládli, alebo skôr – stále vládnu – upírskemu svetu. Zistili, že aj on utiekol z hradu, aby si mohol vziať človeka. Bol to šok a Aro, Caius, ba dokonca ani Marcus, nevedeli, čo s tým urobiť, keďže Carlislea mali radi.“ Nadýchla som sa...

„A zhodou okolností sa Carlisle dal dokopy so Sheryl, tvojou adoptívnou matkou a najlepšou priateľkou tvojej mamy. Utiekli spolu a teba vzali so sebou. Sherylinu mladú dcéru Lily, samozrejme, tiež. Sheryl a Lily ťa vychovali a vždy, keď ich náš stopár našiel, tak zmizli. Darilo sa im to. Darilo sa im to niekoľko rokov, keď Sheryl dolapili. Bola niekde v lese a zabili ju. Carlisle napísal Lily list, ktorý sme nikdy nenašli, a zmizol,“ dokončil a pozrel sa na mňa. Rozprával tak spontánne, akoby ani nevedel, že tam som. Skoro som nedýchala a tie spomienky a krutá pravda ma bodali. Všetko sa na mňa zrútilo a najhoršie bolo to, že Edward poznal moju mamu a otca, ktorých som ja spoznať nesmela... Nebolo mi to súdené.

„A prečo... Prečo chcete Lily? Nehovoril si mi pre chvíľou, že chcete ju?“ povedala som a prižmúrila oči. Nedokázala by som vstrebať, ak by niečo zlé na Lily povedal.

„Povedal som ti, že sa strašne podobá na matku. Povahovo. To znamená, že Lily v tom úspešne pokračovala. Našla si druha, alebo skôr toho dobrodruha, ktorý chodil po džungliach a hľadal veveričky, aby ich mohol vysať, tak sa nechala premeniť a teba úspešne bránila. Nikdy sa ju nikomu nepodarilo nájsť a nenechávala za sebou žiadne stopy. Bola ako posadnutá tým, že sa ti nič nestane, prirástla si jej k srdcu a vedela, že ak by ťa Aro dostal do rúk, tak je s tebou koniec. Keď tak premýšľam, Tom k nej nádherne padol. Na svete je veľa idiotov, ktorí sa živia zvieracou krvou, ale Carlisle, Tom, Lily a ty ich prevyšujete.“

„Nehovor tak o nás. Aj ty si ten idiot.“

„Ja viem, ale na tomto ostrove človeka nájdem asi ťažko,“ povedal sarkasticky.

Položila som si hlavu do dlaní. Toľko problémov, toľko vysvetľovania, toľko právd, toľko lásky, toľko rokov... Myšlienky mi vírili v hlave a nedali sa zastaviť. Bolo mi to všetko ľúto.

„Povieš mi aj meno tých, ktorí sa ma tak dlho pokúšajú dostať?“ opýtala som sa. Vedela som, že zatnem do živého, ale nech.

„Nie. Toto ti nepoviem. Na to bude času dosť. A už sa ma nič nevypytuj. Dostala si pravdu. Presne takú, aká je. Je to kruté, je to zlé, ale mňa neobviňuj. Bol som vtedy novorodený a toto všetko som videl, ale nesmel som k tomu povedať ani slovo. Nerobil som vôbec nič, ale neskôr, keď som teoreticky dospel, tak som musel. A vtedy už zostala iba Lily a Tom, takže vydierať ich bolo ľahké, ale ako hovorím, nedali sa. Teba som musel pozorovať z neuveriteľnej diaľky. Ozaj, ako ti chutí praženica o pol noci?“

„Prestaň!“ udrela som ho. Otočila som sa späť k obzoru a hlavu si vložila do dlaní.

To rozbúrené more, ktoré netrpezlivo udieralo o piesok – mi bolo nejako povedomé. To more, akoby predstavovalo môj život... Rozbúrený, bez lásky, nezmyselný... Možno, že by bolo lepšie, ak by ma dostali. Tí, o ktorých nesmiem hovoriť. Ja som stredom problému.


 


V tejto kapitole prišla tá krutá pravda... Ale musím vás upozorniť, že hoci sa toho dosť vysvetlilo, tak to ešte ani z ďaleka nie je koniec. Príbeh musí mať svoju dejovú líniu a ja som si ju zasadila tu, takže ste sa niečo dozvedeli, ale stále neviete tú podstatu. Táto kapitola bola o trochu vážnejšia, no bude sa to striedať. Snáď ma už poznáte natoľko, že iste viete, že nedokážem stále písať o hlavných veciach a táto poviedka je najmä o krutej pravde, láske a sem-tam aj humoru, hoci má príliš silný a spádny dej. Určite viete, čo tým myslím, keď ste sa práve dozvedeli príbeh o Bellinej mame. V živote to teda ľahké nemala.

V ďalšej kapitole dáme trochu romantiky, ale nič vám neprezradím! 

A hlavne ďakujem tým, ktorí pravidelne komentujú. Vy predsa viete, ktorí to ste a úprimne - dodávate mi silu a inšpiráciu. Takže vám ďakujem...


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Let číslo dvanásť - 11. kapitola: Bolesť z pravdy:

 1 2   Další »
08.10.2011 [22:21]

kajka007Ne dobrý, Dark nechám protentokrát žít. Emoticon
Vcelku mě dostalo... druha nebo spíše dobrodruha. Emoticon A veveričky. Emoticon To jsi vcelku zabila. Emoticon Emoticon
Jinak to bylo fakt smutné, je mi jich všech líto. Emoticon Pro Bellu ale musí být zajímavé si to vyposlechnout i z druhé strany. Emoticon
Už se pomalu blížím ke konci. Emoticon Emoticon EmoticonNo jo co už. Je to ale fakt výborná povídka! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

01.10.2011 [6:59]

kikuskaPáni. Emoticon Emoticon Toto bolo niečo úžasné. Nečakala som, že sa už dozvieme pravdu o Bellinej minulosti a o minulosti jej rodičov. Milo ma to prekvapilo. Emoticon Emoticon Ale som rada, že bol Edward úprimný a vyšiel s pravdou von. To bolo od neho naozaj pekné. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Krásna kapitola. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Teším sa na ďalšiu. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

14. mňamka
30.09.2011 [20:11]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

30.09.2011 [20:05]

MaribelDokonalé Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

Konečne se nám dostalo nějakých odpovědí, i když tušila jsem, proč má Edíza úkol Bellu přivézt do Voltery. Moc se těším na tu romantiku v příštím díle Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

30.09.2011 [16:49]

DarkFirefliesPáni... Emoticon
Bublinko, ta povídka je vážně čím dál tím úžasnější, já si nemohu pomoct. Ta dnešní byla opravdu... Překvapivá, nevím, jak jinak to říct. To odkrytí tajemství mi téměř vyrazilo dech. V tu chvíli, kdy jsi to tam svým úžasným stylem psaní popisovala, jsem nemohla napětím ani dýchat, takže jsem vydýchla až na konci Emoticon Emoticon. Vážně, tohle bylo něco...

No, takže, kde začít... Tato kapitolka byla vážně dokonalá, perfektní, s části taky opravdu dojemná a smutná, profesionálně, krásně a přeúžasně napsaná, kouzelná, bombová (jo, tohle je vážně poněkud zvláštní slovo, že? ale co, krásně vyjadřuje dojmy, které ve mně kapitola zanechala), super, bomba, bezva cool (no jo, já nechci Kice ten výraz neustále "krást", ale... Emoticon ), originální, nápaditá, jedinečná, a bůh ví co ještě. Má slovní zásoba je dosti omezená. Emoticon Emoticon.

A děj... No tentokrát si mě s dějem více než překvapila. Nečekala jsem, že to ze sebe Edward dostane. Emoticon Sále měl nějaké tajnosti, ale jsem ráda, že jsi nám odhalila nejen pravý důvod toho, proč Edward Bellu musel unést, ale také tajemství okolo Belliných rodičů a její minulosti. Prostě dokonalost. Myslím, že kdyby Edward k Belle něco necítil, neřekl by jí tohle všechno. Jak jsi naznačovala dole pod čárou, nejspíše (nebo asi určitě) nás čeká řádná romantika. Ale Edward to asi nebude mít při získávání Bellina srdce lehké. Vždyť ji unesl a na přání svých přání ji vezl na smrt. A navíc ji vydíral a choval se jako úplně blbec. No, ještě řekni že ne. Emoticon A jak jsem psala, celá kapitolka mě překvapila a tomu se asi ani nedivíš, viď. Nejspíše to byl úmysl, nás všechny pořádně překvapit, napnout a nechat nás jako malé děti těšit se na další kapitolku. No... Ten příběh s Bellinou matkou... Smutné. Chtělo se mi téměř plakat Emoticon. A pak, když Edward vysvětloval, proč Aro Bellu nechal unést, to jsem zase měla pořádný vztek. Jen proto, že Aro stál o moc, ničil životy. Líbí se mi Lilly s Tomem. Je vidět, že mají Bellu stejně rádi, jako by měli rádi vlastní dceru. Bojovali za ni, snažili se ji ochránit. No, stejně se jim to nepodařilo. Nechci vědět, jak hrozný strach musí mít, když jistě ví, že za tím vším má prsty Aro a společně s ním i další, stejně krutí. Víš, já jsem si říkávala, že Aro je z těch tří snad ještě nejlepší. Prostě jsem si to tak vyvodila z Rozbřesku a musím se toho držet. Ale vůbec nevím, proč to sem teď pletu. Emoticon Koukám, že je to zase hrozně zmatené, ale já neumím psát plynulý komentář! Emoticon

A chápu Bellu (vidíš to, nejdřív o něčem píšu a pak začnu psát úplně o něčem jiném! jsem fakt praštěná... Emoticon ). CHápu, že jí to musí všechno připadat tak hrozně... líto? Neměla šanci poznat své rodiče. ALe na druhou stranu, má Toma s Lilly. I tak jí to ale samozřejmě nevynahradí to, že nemohla své rodiče ani poznat. Připravila jsi jí a především jejím blízkým pořádně zapletenou minulost. Ale ais je to dobře, vzrůšo musí být! Emoticon I když, přiznávám, že to bylo tolik informací, že já to četla dvakrát, protože jsem nemohla uvěřit svým vlastním očím. Emoticon(doprkna, víš, jak dlouho já vždy hledám smajlíka? ještě jsem si nějak nezvykla Emoticon ).

Takže... Rychle další! Jinak už mě vážně trefí! Ještě mě tak natěšíš tím, co jsi napsala pod čarou a pak aby si člověk počkal na další kapitolu. No, takže pokud nechceš, aby museli Světlušku zahrabat, nebo aby jí praskla žárovka, tak napíšeš další kapču co nejdříve... Emoticon Emoticon

No... Všimla sis, jak je tento komentář systematicky kratší, než ten minulý? No, je to pouze tím, že vůbec nestíhám a přitom toho musím ještě tolik napsat... Takže si nemysli, že je to tím, že se mi kapitola líbila méně! Emoticon
¨
Takže já tleskám, smekám, klaním se! Emoticon
Tvá věrná čtenářka Světluška.

11. Kika57
30.09.2011 [16:12]

Kika57 Emoticon Bubu.. Toto byl opět další z tvé sbírky nepřekonatelných povídek nebo dílů Letu. Tato povídka je sama o sobě perfektní, krásná apod. a ty tomu dáváš mnohem větší kouzlo. Jsem ráda, že jsem na tvůj profil narazila a že jsem vůbec začala číst, protože se musím přiznat, že nemám ráda slovenské povídky Emoticon se slovenštinou mám občas problémy, takže se zasekávám u nějakých slovíček... (mamka nadává, když na ní volám, co je co za slovo Emoticon ) Však tady mi to nevadí. Tady tomu rozumím Emoticon Jsem ráda, že tě komentáře povzbuzují a já ti jich přiji mnohem víc a na oplátku bych ráda další díl Emoticon

Krutá, pravdivá, bolestivá pravda odhalena,
Bellu srazila na kolena.
Edwardovi je to asi fuk,
je to prostě hloupý kluk.

Neví, že láska je jim souzena,
ona bude jeho vyvolená žena.
Po svém boku budou žít,
Bella jako jeho štít.

Tak si to Kika představuje,
a snad si to i vybojuje.
Takže, Bubu, už víš jak dále,
takže vím co bude v další kapitole!
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. van
30.09.2011 [7:20]

van Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

9. Zdenuše
29.09.2011 [21:26]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

29.09.2011 [20:47]

AnysPkrása těšim se na další kapču na romatiku... Emoticon Emoticon Emoticon

29.09.2011 [20:26]

N1I1K1O1LKrásná kapitola Emoticon Emoticon Emoticon Ale těším se na další a tím pádem na romantiku Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!