Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Láska je sviňa - 2. kapitola

Alice


Láska je sviňa - 2. kapitolaEsme sa zoznámi s Carlisleom ...

 


Moje veľké poďakovanie patrí hlavne Jessy, AliceMB a poviedka je venovaná Kate3. Ďakujem lásky. :* 

 

Esme

O niekoľko minút, čo sme sa s Natalie posadili do knižnice a ja som jej vysvetľovala, aké sú nesmrteľné deti, prišiel otec Kate. Od dverí sa ozval zvuk zvončeku a klopanie na dvere. Šla som otvoriť, chytila som sa kľučky a potiahla ju smerom nadol. Dvere sa pomaly, ale isto otvorili. Vo dverách sa objavila tá najkrajšia osoba, akú som kedy videla: krátke blond vlasy, vysoká vypracovaná postava a oči ako karamelky, v ktorých som sa topila. Jeho vôňa ma omámila, tak sladká, tak krásna, že som zabudla, čia som. No tak, Esme, preber sa! Nesmieš zase pozerať po každom chlapovi, ktorý sa ti zdá byť pekný, kárala som sa v duchu.

„Dobrý večer, poďte ďalej, vaša dcérka spí hore, ale zanedlho by sa mala zobudiť.“ Otvorila som dvere dokorán a nechala ho vojsť dnu.

„Dobrý večer, ďakujem, že ste mi zavolali, som veľmi rád, že ste mi ju našli, slečna...“ pousmial sa.

„Esme, Esme Evenson.“

„Carlisle Cullen." Prijala som jeho ruku a zoznámila sa s ním.

„A toto je moja dcéra Natalie.“ Podali si ruky a niečo nás vyrušilo, keď to začalo šuchotať pod oknom v kríku. Chcela som sa pozrieť, kto to je, ale Carlisle ma chytil za ruku a naznačil mi, aby som ostala na mieste.

„Carlisle, nie!“ skríkla som, keď otvoril dvere a z nich sa vynoril neznámy upír. Zareagovala som reflexne, rozbehla som sa pomôcť Carlisleovi. Pribehla som k oknu, z ktorého vyskočili do bytu ešte ďalší dvaja upíri. „A do prčíc!“

„Natalie, choď do izby za Kate,  zavrite sa, a nikoho nepúšťajte dnu!“ Prikývla a bežala hore do izby. Snažila som sa toho druhého upíra od seba odohnať, ale nešlo to, bol príliš silný. Nohami som sa odrazila od steny a odkopla ho k dverám. Veľmi to nepomohlo, vstal, chytil ma pod krkom a hodil na zem. Bola to taká silná rana, že ma to odstrčilo až k stĺpu na konci chodby, o ktorý som si udrela hlavu tak, že som už ani vstať nevládala.

„Esme!" počula som Carlisleov krik. Nejakým spôsobom sa mu podarilo zabiť tých upírov a rozbehol sa ku mne.

„Esme, si v poriadku? Prosím, povedz, že žiješ, prosím." Chytila som ho za ruku a posadila som sa.

„Bože, ďakujem! Si v poriadku?"

Prikývla som a on ma objal.

„Trochu ma bolí hlava," zašepkala som.

Odhrnul mi vlasy z tváre a zastrčil ich za ucho. „Poď sa posadiť, poriadne to s tebou hodilo o ten stĺp, dám ti obklad." Zobral ma na ruky a odniesol do obývačky na pohovku.

„Ďakujem," poďakovala som sa a položila si hlavu na jeho hruď. Jeho telo bolo ako perinka, a zároveň ako skala. Cítila so sa pri ňom tak dobre, že som sa ho skoro nepustila.

„Kde máš kuchyňu? Pôjdem ti po ten ľad." Ukázala som mu cestu a jemne sa oprela o pohovku a hlavu som si zaklonila. „Tu máš, to by ti malo pomôcť."

Podal mi ľad a priložil mi ho na čelo. Neuvedomovala som si, že ma po celú dobu drží za ruku.

„Ďakujem, naozaj ďakujem," stisla som mu pevnejšie ruku a od bolesti sykla. Od tej doby, čo som upír, ma nebolelo nič, ale tento náraz bol bolestivý a bolí ma z neho príšerne hlava.

„Nemáš začo!" pritiahol si ma k sebe. „Naozaj ťa už nič nebolí?" uisťoval sa.

Bol taký starostlivý...

„Nie, vážne, nemusíš sa o mňa báť, nestalo sa mi to prvýkrát," zasmiala som sa. Carlisle stále držal ľad na mojom čele, ale ja som si to neuvedomovala a chcela som si ľad pritlačiť na čelo viac. Chytila som sa za čelo a miesto handry s ľadom som sa chytila Carlisleovej ruky. Držala som mu ruku a ležala, ako keby som už bola na kraji smrti.

„Bolí to ešte veľmi?" Tváril sa, ako keby to bolelo jeho a nie mňa.

„Áno a dosť, cítim sa akoby som zomierala, ale lepšie mi je, keď si tu ty!" usmiala som sa na neho.

 „Nemusím odísť, keď nechceš!"

Prikývla som. „Máš nejaký dar?" spýtala som sa ho. Dosť ma to zaujímalo.

„Nie, ale vlastne... Pracujem ako chirurg, mám dobré ovládanie, tak sa nemusím báť, keď prídem do styku s ľudskou krvou. A ty máš dar?"

Prikývla som a trochu zosmutnela. „Mám dva dary. Jeden je ten, ktorý používam často a to je, že viem zaspať a rozmýšľať a môj druhý dar, o ktorom nevie nikto a použila som ho iba jedenkrát v živote, je mať deti aj s upírom, aj s človekom, ale, ako som povedala, ten dar bol využitý iba jedenkrát, keď sa mi narodila Natalie. Viac som ho nepoužila. Podľa mojej dcéry je to veľmi výnimočný dar, vraj môžem mať vlastnú rodinu, ale bojím sa... Bojím sa toho, že by nás s Natalie rozdelili a nechcem o ňu prísť, je pre mňa všetko, čo v živote mám a nechcem ju stratiť."

Pozorne počúval výklad o mojom dare.

„Nikdy si nepoznala pravú lásku? Ty? Kto by nechcel tak krásnu ženu! Môžeš mať, na koho si ukážeš a nikdy si nepoznala toho pravého?" čudoval sa Carlisle.

„No evidentne nie. Všetci muži v okolí sa o mňa doslova zaujímajú, ale nie, nechcem! A vlastne ty si tiež ešte nepoznal pravú lásku, tak..."

Zasmial sa.

„Ja áno, ale ona asi nie," pozrel sa na mňa až podozrievavo.

„A prečo sa jej to nespýtaš? Ako vieš, že ťa nemiluje? Možno to iba skrýva alebo sa hanbí, možno dokonca bojí." Nevedela som, o koho ide, ale snažila som sa mu pomôcť, aj keby som ho najradšej zobrala ja. No nebola som taká sebecká.

„Viem, lebo som ju dobre počúval," usmial sa smutne.

„Možno chce, ale ja neviem, naše ženské hormóny sú dosť divné," zasmiala som sa.

„S tým s tebou musím súhlasiť." Dal mi dole z čela handru s ľadom a odložil ju na stôl.

„Neostaneš tu do rána? Dúfam, že ich nechceš zobúdzať, keď zaspali?" spýtala som sa a hodila na neho psie oči.

„Tak dobre, ale ráno musím do práce," usmial sa.

„A kam dávaš Kate, keď si v práci?" napadlo mi kvôli tomu incidentu pred pol hodinkou.

„Buď je doma sama, alebo príde susedka. Nemám ju komu dávať, susedka má sedemdesiatštyri rokov a Kate by chcela aj von, ale musíš uznať, že stará pani je stará pani!"

Vtom mi niečo napadlo.

„Nechceš ju nechávať u nás? Natalie by sa o ňu určite postarala, keby som bola v práci aj ja!"

Usmial sa.

„Neviem, nechcem ti robiť starosti, navyše tvoja dcérka má svoje kamarátky a určite bude chcieť byť s nimi."

Zasmiala som sa.

 „Nie, Natalie tu kamarátky nemá, my sme sa sem len nedávno nasťahovali a určite ich poteší, že budú spolu." Zase psie oči a ja som vedela, že on na ne skočí.

„Tak dobre, ako chceš!"

Sedeli sme vedľa seba bez slova, tak som nadviazala rozhovor. „Ako si sa stal upírom?" napadla mi asi najvhodnejšia otázka.

„Naozaj to chceš počuť?"

Prikývla som.

„Do dnešného dňa," zasmial sa mojej zvedavosti. „Takže, narodil som sa pred 764 rokmi v Londýne. Moja matka zomrela pri pôrode a otec bol až príliš ‚zažratý‘ do cirkvi. Lovil upírov. Keď som dosiahol dvadsať rokov, začal som chodiť zabíjať upírov s otcom. Jedného dňa, keď ma môj otec vytiahol s ním do Paríža zabiť pár upírov, v noci ma jeden z nich pohryzol a následne utiekol. Moja premena trvala pár hodín, u niekoho sú to tri dni, ale ja som mal v tele veľa jedu a preto som mal takú krátku, ale zato viac bolestivejšiu premenu. Nakoniec som sa z toho zlého sna zobudil, ale už ako upír. Keď som zistil, čo sa zo mňa stalo, chcel som sa zabiť. Skákal som z veľkých výšok a potom som sa snažil zomrieť tak, že nebudem jesť. Schoval som sa do jednej jaskyne, kde som zotrval dlhú dobu. Keď sa jedného dňa okolo jaskyne prechádzalo stádo jeleňov, na jedného som skočil a tak som zistil, že sa môžem živiť aj krvou zvierat. Po niekoľkých rokoch som sa naučil odolávať ľudskej krvi a vrátil som sa ako chirurg. Keď mi do nemocnice priniesli Kate, ktorá sa snažila zabiť kvôli jej rodičom, nikam som ju nepustil a ostali sme si spolu. No a teraz som našiel vás!"

Pozorne som počúvala výklad jeho histórie.

„Ty si toho teda prežil! Ale prečo sa chcela Kate kvôli rodičom zabiť?" spýtala som sa ho a oprela sa o neho, keď si ma pritiahol k sebe.

„Jej rodičia ju týrali a bola doma niečo ako otrok..." rozprával mi ďalej a ja som pomaly zaspávala. Keď som zaspala stále opretá o Carlislea, ktorý si ani nevšimol, že spím, stále rozprával. Keď si všimol, že sa už na nič nepýtam, došlo mu, že som už zaspala. Trochu sa naklonil, aby ma preložil, ale ja som zastonala od bolesti hlavy, ktorú som si chytila. Nechal ma ležať na ňom a načiahol sa po deku, s ktorou ma zakryl.


Ďakujem za komenty k minulej kapitole. :*



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Láska je sviňa - 2. kapitola:

 1
01.05.2014 [19:50]

esmenellAliceMB dakujem PS: aj ja Emoticon
Kate3 no jo snažím sa dostať k tomu hlavnému... Nemáš za čo Emoticon Emoticon

01.05.2014 [19:23]

Kate3Díky za věnování. Emoticon Hezké, ale nejde to nějak moc rychle.
? Emoticon Emoticon Emoticon

5.
Smazat | Upravit | 01.05.2014 [19:11]

Zajímavé a moc se těším na další!
PS. Zbožňuju starostlivého Carlisla. :D

01.05.2014 [18:44]

esmenellĎakujem Satu Emoticon

3. Satu
01.05.2014 [16:29]

SatuAhoja,

opravila som ti perex obrázok!
V kolónke, kam zadávaš link obrázku, si nabudúce stačí len vymazať pôvodný text - /gallery/- a všetko bude fachčiť ako má, ju? Emoticon

2. Satu
30.04.2014 [23:24]

SatuAhoja,

nuž, článok som ti síce opravila, no vraciam ti ho späť kvôli:

*stále ti nefunguje perex obrázok, tak ti sem hodím odkaz, kde si môžeš naštudovať, ako správne nahrať obrázok do našej galérie - www.stmivani.eu/40-pomoc-autorum/jak-spravne-nahrat-obrazek-do-galerie/
* a otec bol založený až príliš do náboženskej cirkvi – poprosím ťa, obmeň trošku túto časť vety, keďže nedáva príliš veľký zmysel (je až na konci článku, kde Carlisle opisuje svoju premenu)

Plus si dávaj, prosím ťa, bacha na tieto chyby, ktoré som ti opravila:

*velke – veľké
*za každou vetou nasleduje interpunkčné/ukončovacie znamienko (bodka, výkričník…). V tvojom prípade veta končí bodkou, za ktorou nasleduje medzera a až potom smajlo.
Napr.: Ahoj. Emoticon
*Dakuem – Ďakujem
*Esmé – Esme (mrkni sa na správne znenie daných mien. Nech sa ti páči, tu je odkaz - www.stmivani.eu/40-pomoc-autorum/sklonovani-jmen/ )
*každá nová priama reč patrí na nový riadok.
Napr.: „Zdravím ťa,“ usmiala som sa radostne na Edwarda.
„Aj ja teba, láska,“ opätoval mi úsmev a už ma aj zvieral v tuhom objatí.
*pokús sa trošku vyvarovať častému používaniu vo vetách – a tak, a potom

Tak, ak si opravíš prvé dve vypísané chyby – obrázok a vypísanú časť vety – opäť môžeš zaškrtnúť „Článek je hotov“, skôr nie.
Ďakujem ti. Emoticon

1. Satu
21.04.2014 [1:55]

SatuZdravím,

bohužiaľ, článok ti musí byť vrátený.
Mrkni sa na uvedené chyby:

*názov sa píše veľkým písmenom a za radovou číslovkou je bodka, medzera a až potom malé písmenko
*nefunguje ti obrázok (nahraj si obrázok do našej galérie na webe a potom len skopíruj link)
*perex (Esmé – Esme, za slovom kamarátky má byť čiarka)
*na venovanie sa v perexe priestor nenachádza, to patrí do textu článku – buď pred text kapitoly, alebo až na záver
*Dakujem – Ďakujem
*za oslovením sa píše čiarka
*písanie smajla na konci vety – najskôr znamienko(bodka, výkričník, otáznik), medzera a až potom smajl
*poprosím ťa, nemeň veľkosť a ani farbu textu (keď som otvorila tvoj článok, text nebol vidno – zmeň to)
*odseky
*Esmé – Esme
*čiarky
*pomáli – pomaly
*strašne – veľmi
*priama reč (mrkni sa na pravidlá jej písania, každá nová priama reč tiež začína na novom riadku…)

Prejdi si, prosím ťa, ešte raz spätne celý článok a pokús sa opraviť si aspoň tie najzákladnejšie chyby, ktoré som ti vypísala.
Ak nie je gramatika tvoja najsilnejšia stránka, pokojne kontaktuj niektorú z korektoriek, ktoré ti rady pomôžu. Zoznam korektoriek nájdeš tu - www.stmivani.eu/40-pomoc-autorum/pomoc-autorum/ .
Ak to budeš mať opravené, opäť môžeš zaškrtnúť "Článek je hotov", skôr nie.
Vďaka. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!