Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Dievča z blázinca - 1. kapitola

BD


Rozhodla som sa začať novú sériu poviedok s názvom Dievča z blázninca. Je to o dievčati, ktoré žije, dalo by sa povedať, v minulosti. V hlave sa jej objavujú zvláštne veci, ktoré si nikto nevie vysvetliť, a tak ju považujú za blázna. Mňa táto poviedka trochu zarazila, keď ma to napadlo, ale po dlhšiej úvahe sa mi tá myšlienka začala páčiť, tak dúfam, že aj vám. Príjemné čítanie a zanechajte, prosím, smajlíka. Janka. :)

„Mami, ja si nevymýšľam.“ Začala som presviedčať mamu.

„To určite. Buď si vymýšľaš, alebo si blázon,“ usúdila mama a ja som so slzami v očiach vybehla do svojej izby.

Som asi blázon. Ako inak by som videla budúcnosť? Ako? Je to pravda, ale ja v sebe blázna nevidím. Alebo je to len ďalší symptóm? Kto to vie? Zrazu sa mi dvere izby rozleteli.

„Prepáč,“ povedal mi otec a zviazal mi ruky a nohy. Na ústa my dal šatku. Potom ma cudzí muži zdvihli a odniesli do auta.

„Zbohom,“ zavolala za mnou mladšia sestra s úsmevom na tvári.

Auto išlo nevedno kam. Išli sme dlho a keď sme už konečne zastavili, priviezli ma rovno do cely. Prišla žena s nožnicami a začala mi strihať vlasy. Snažila som sa tomu brániť, no kvôli putám sa to nedalo. Keď tá žena odišla aj s mojimi krásne dlhými vlasmi, chlap ma rozviazal a zavrel za sebou dvere. Utekala som rýchlo k zrkadlu. Vlasy po uši a samá modrina. Toto som bola teraz... ja.

...

Uplynulo mnoho dní a zrazu prišla znovu tá žena, čo mi strihala vlasy.

„Máte návštevu,“ odsekla veľmi nahnevane a viedla staršieho muža. Mal tak okolo tridsiatky a krásne hnedé vlasy.

„Ďakujem,“ zvolal na ňu ten muž zvonivým hlasom.

„Kto ste?“ chcela som vedieť, lebo toho záhadného cudzinca som nikde nevidela.

„Volám sa Johan. Prišiel som ťa stadiaľto dostať. Nezabúdaj. Keď strážnik povie, že máš ísť von, vezmi si niečo na seba a rýchlo choď s ním,“ povedal to veľmi stručne, ale ja som tomu rozumela.

„Dobre,“ súhlasila som, lebo všetko je lepšie, ako žiť v tomto blázinci. Všetko!

Nastal večer. V malom batôžku som mala tričko a niečo malé pod zub. Bola som si istá, že môj záchranca mi dá najesť, ale predsa len. Istota je predsa len istota. Zrazu prišiel strážnik, otvoril mrežu a zvolal potichu:

„Pohni si!“ Zrazu som ten hlas spoznala.

„Johan?“ Bola som si istá, že je to on, ale predsa som to povedala ako otázku. Neodpovedal. Vyviedol ma z blázinca a nasadli sme na loď.

„Ďakujem.“ Bola som tak mimo, že som vonku, že som pomaly zabudla na dobré spôsoby.

„Nie je zač, ale rád by som ti niečo povedal, ak dovolíš.“ Nebola to otázka, ani príkaz. Bol to oznam. Nič viac.

„Pravdaže vám to dovolím.“ Sadla som si do kľaku tak, ako sme sedávali s mojou sestrou, keď nám otec rozprával príbehy, keď bol ešte na mori. Zasmial sa nad mojím postojom a ja som sa musela tiež zachichúňať.

„Vieš, Alice. Si hrozne krásna. Nechápem, prečo si bola v blázinci. Za ten týždeň som nič nezbadal.“ Už mi bolo jasné, kam mieri.

„Viete, naši si myslia, že nie som normálna. Myslia si, že si vymýšľam, a pritom hovorím pravdu.“ Začala som to takto, aby si aj on nepomyslel, že som blázon a neodviezol ma naspäť.

„Ja viem, aké to je. Ja to mám podobné. Ja mám niekedy pocit, že viem, akú majú povahu,“ povedal tiež trochu neisto.

„Aj vás šuchli do blázinca?“ Chcela som vedieť trochu napätá.

„Nie. Moji rodičia už umreli. Ale tým som chcel povedať, že viem, že si dobrý človek.“ Toto jeho vysvetlenie ma zahrialo pri srdci.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Dievča z blázinca - 1. kapitola:

 1
10.09.2011 [10:24]

MelanieAhoj. Prepáč, ale článok ti vraciam. Ak sa jedná o kapitolovú poviedku, je treba napísať, či ide o prológ, alebo o prvú kapitolu. Tiež si to po sebe ešte prečítaj, zameraj sa hlavne na čiarky a preklepy. Až potom zaškrtni ´Článek je hotov´. Ďakujem. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!