Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - Recenze » Recenzia - Polnočné slnko

BD2 behind the scenes


Recenzia - Polnočné slnkoV Polnočnom slnku sa dozvieme aj fascinujúce podrobnosti z Edwardovej minulosti, sledujeme jeho vnútorný boj pri pohľade na Bellu, a pochopíme, že je to rozhodujúci zápas jeho života. Edwardov pohľad je zrelší, autorka dotvorila jeho postavu do detailov a zároveň sa viac venuje členom upírskej rodiny, pohnutej histórii Rosalie a jej vzťahu s Emmettom, Aliciiným víziám a Jasperovmu talentu. Polnočné slnko naplnilo očakávania fanúšikov natoľko, že mnohí volajú po pokračovaní ságy z Edwardovho pohľadu. Twilight zaujal milióny čitateľov, stal sa literárnym fenoménom a stvárnil pre jednu generáciu ideál nesmrteľnej lásky.

ORIGINÁLNY NÁZOV: Midnight Sun
POČET STRÁN: 680, 
9-10 hodín čítania
VÄZBA: pevná väzba s prebalom
ROZMER: 140×210 mm
HMOTNOSŤ: 704 g
ISBN: 9788022211673
ROK VYDANIA: 2021
Alebo ak nemôžem byť tým, kým by som mal, azda vo vesmíre existuje nejaká protiváha, ktorá by vyvážila moju temnotu. Nemalo by existovať aj rovnako veľké dobro?

Každý fanúšik Twilightu sa tešil na okamih, keď si v kníhkupectve bude môcť kúpiť knihu z Edwardového pohľadu. Mňa potešila aj skutočnosť, že Stephanie Meyer pomedzi to vydala ďalšiu knihu zo svojho pera a to knihu Život a smrť, ktorá je paralelou klasického príbehu z pohľadu chlapca Beaua, človeka, ktorý sa zamiluje do upírky Edith. Teraz už konečne nastal ten čas, keď Polnočné slnko uzrelo svetla kníhkupectiev a musím priznať, že som čakala väčší ošiaľ. Z dievčat, podobne ako ja, ktoré ako dvanásťročné čítali Twilight po prvýkrát, sa už stali dospelé, rozumné ženy, z mnohých mamičky, ale brala som to ako nový vietor v plachtách, ktorý nachytá nových čitateľov a dokonca aj autorov na túto stránku. Žiaľ sa tak nestalo a čo som si tak všimla na sociálnych sieťach a tu, väčšinou sa vrátili iba tí z "dávnych dôb". Aj prostredníctvom tohto úvodu do recenzie, vás všetkých smelo povzbudzujem, aby ste čítali a písali, lebo Twilight je svet, v ktorom si každá postava zaslúži svoj príbeh. A dnes sa dozviete niečo o tom Edwardovom.

Všetko sa to začína v škole zízaním na puklinu na stene a rozhovorom s Alice pomocou giest. V prvých pár kapitolách som mala pocit, že všetky Edwardove pobyhy, úsmevy a nádychy nie sú zdrojom potreby a šťastia, ale na tisíc pohľadov premyslenými divadelnými trikmi. Vie ako sa má kedy zatváriť, aby dostal od ľudí to, čo chce. Je prehnane vážny a svojich súrodencov vykresľuje ako karikatúry, akoby bol pridobrý ešte aj na nich. Stretávame sa s celkom novým pohľadom na jeho súrodencov, na ich poznámky o Belle, rozvité životné osudy, ktoré nikdy neboli dostatočne vysvetlené... Takisto sa autorke podarilo naplniť očakávania fanúšikov, ktoré si dovtedy iba predstavovali, ako žijú Cullenovci, keď aktuálne neriešia žiadne problémy s vlkodlakmi, upírmi alebo nechodia do školy a do práce. Objavujú sa tu aj upírske priateľské návštevy, s ktorými sme sa plne stretli až pri záverečných scénach. 

Ona je nepopierateľný dôkaz, že strážni anjeli sú výmysel. Nik by nepotreboval či si ich nezaslúžil viac než Bella.

A potom mu do života vošlo dievča, ktoré ho priťahovalo, frustrovalo a zabíjalo zvnútra. A jeho svet sa obrátil hore nohami. Už nebol ten dudroš, ale začal robiť kvôli jednému dievčaťu bláznivé veci... 

Bolo to už veľmi dávno, keď som naposledy čítala Twilight, ale dobre si pamätám na tie motýliky v bruchu, ktoré som zažívala pri každej romantickej časti. Srdce mi skákalo od radosti a túžbou po rovnakej romantike. Teraz, keď sa môžeme dostať do hlavy jedného upíra, mám chuť lietať, skákať a smiať sa nad autorkyným štýlom, ktorým dokonalo vystihla "hormónmi" zmietajúceho tínedžera. Je až neuveriteľné ako málo sa venuje opisom postáv, budov, okolia... všetko smeruje iba k vnútornému konfliktu o tej jedinej, ako si prehadzuje vlasy, aké má hlboké oči... Odrazu je možné vidieť Bellu v celkom novom svetle, nepoznamenanú jej sebakritikou. Aká je Bella pokojná a chápavá, ako veľmi sa dokáže obetovať za ostatných, aby boli šťastní. Ako všetko, čo jej život prinesie dokáže zvládnuť s pokojom Angličana. 

Vážne ma prekvapuje, že pri písaní z Bellynho pohľadu myslela Stephanie na množstvo detailov, ktoré Edward urobil. Napr. že z času na čas povedal o čítaní myšlienok druhých ľudí, ako sa jej dotkol, náznaky, že robil veci, ktoré nám boli skryté a odrazu tu máme odôvodnenie každého z nich. Neskutočne autenticky sa Meyerovej podarilo vykresliť v Twilighte jeho vnútorný konflikt, aj keď pred Bellou bol skrytý. Ja by som na jej mieste asi písala knihu najprv z Edwardovho pohľadu a až potom z Bellynho. Je až neuveriteľné ako sa tieto pohľady prelínajú, ako sa uniknuté dielky puzzle v tejto knihe krásne nachádzajú. 

V niektorých častiach som si bila rukou do čela, ako sa mi to tak mohlo v dvanástich rokoch páčiť, ale keď jediná romantika, ktorú prežívate je vďaka knižným a filmovým postávam, inak to ani nejde. :D Ďalej ma štval aj Edwardov pohľad na niektoré veci. Že by ona on je vo vzťahu ten, kto musí bojovať, lebo Bella je príliš krehká a podobne... Ak by som to porovnala napríklad s hlavnými hrdinkami Sarah J. Maas, tak som mala chuť Edwarda za takéto myšlienky zabiť. Ale samozrejme si uvedomujem, že keby takéto myšlienky nemal, nemali by sme o čom čítať už v prvej knihe a zároveň môžeme vidieť, že Edward nie je upír z 21. storočia, ale z roku 1918, kde ženy naozaj predstavovali úplne iné ideály. 

Pri čítaní tejto knihy som si uvedomila koľko dievčat sa pri písaní poviedok dokázali autenticky vžiť do každého Edwardového činu a patrí im môj obdiv. 

Dúfam, že vám táto recenzia pomohla a že sa poddáte čaru tejto knihy ako ja... Už sa veľmi teším na ďalšie knihy. 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Recenzia - Polnočné slnko:

 1
8. Lorinne webmaster
22.09.2021 [22:13]

LorinneJa už som taká zvyknutá na češtinu, že to už ani nevníma ako iný jazyk Emoticon Emoticon

22.09.2021 [22:12]

JessicaTo máš jednoduchý. Jessy slovenka, Jessica češka. Emoticon

6. Lorinne webmaster
22.09.2021 [22:11]

LorinneJa tak dúfam, že si vás dve Jessicu a Jessy nepomýlim Emoticon Emoticon

22.09.2021 [19:06]

JessicaJessy: Mě to Půlnoční slunce strašně pomohlo pochopit Edwardovy pocity a jak všechno silně vnímal a díky tomu se mi teď píše i líp povídka z jeho pohledu, protože najednou vím, co si u něj můžu dovolit. Emoticon

4. Jessy
22.09.2021 [17:40]

Mne sa práveže na Edwardovi jeho charakter páči, pretože v dnešnej značne skazenej a pokrivenej dobe sa aspoň niektorí autori ešte venujú aj hlbším charakterovym vloham. Emoticon A skôr mi Edward príde ako taký skúsený starček, ktorý už vie, čo od života môže očakávať. Emoticon Miestami ma však tiež jeho prehnané reakcie štvali a pretacala som očami. Ale stále je to pre mňa milión násobne lepšie ako 50 shades of Grey, ktoré som ešte ako pätnásťročná vzdala na strane 215 a darovala kamarátke. :D :D A stále, po takmer 10 rokoch, som si k tomu nenasla cestu späť. Lebo vždy si radšej zvolím uplakaneho Eda ako Anastasiinu "vnútornú bohyňu". :D :D
Osobne sa mi ale táto verzia Twilightu páči omnoho viac ako originál, človek sa aspoň viac dozvie o twilightovskych upiroch, Cullenovcoch... A pre mňa, ako pre osobu, ktorú nezaujímajú veci ohľadom vlkolakov, je to príjemné spestrenie. Emoticon

13.09.2021 [10:04]

JessicaLorinne: Mě právě někdo na FB psal, že snad někde potvrdila, že to nemá v plánu. A přitom zrovna Nový měsíc má takový potenciál. Tam vůbec nevíme, co Edward po celou dobu zažíval. To by bylo tak zajímavé. No uvidíme. Bylo by to nádherné. Necháme se překvapit. Emoticon

2. Lorinne webmaster
13.09.2021 [9:37]

LorinneJessica: Ja som si dokonca pôvodne myslela, že táto kniha bude krátkymi poviedkami, v ktorých budú zahrnuté časti zo všetkých kníh. Že jedna kapitola budú Edwardove prvé myšlienky o Belle, ďalšia bude obsahovať jeho zamilovanie, dôvod prečo ju v dvojke opustil, ako začul po prvý raz Renesmee atď. Vôbec som nečakala, že celá kniha bude paralelou Súmraku. Ja naozaj očakávam ďalšie knihy. Ani túto sa jej už nechcelo dopísať a predsa to urobila Emoticon Emoticon . Možno ju vydavateľ predsa len zlanári na ďalšie. Emoticon

1. Jessica
13.09.2021 [9:26]

Musím říct, že patřím do te asi 5% skupiny holek, kterým se kniha tak strašně líbila, že se díky tomu vrátila zpátky ke Stmívání. Já jsem si Slunce přečetla letos na konci srpna a úplně mě to pohltilo. Pohled Edwarda byl plný bolesti, utrpení, ale i vášně a lásky. Tolik se mi líbilo, jak tam byly rozepsané myšlenky. Hrozně mě to chytlo a tolik jsem ho chápala. Ne samozřejmě z vlastní zkušenosti, ale dokážu se vcítit snadno do ostatních a on mě pohltil a moc mě to bavilo. Až se mi chtělo brečet, když jsem zjistila, že je to jediná kniha z pohledu Edwarda, která bude. Emoticon Ale díky tomu jsem začala číst Twilight ságu od začátku a vrhla jsem se po dlouhé době na psaní povídky.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!