Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - Knihy » Půlnoční slunce » Práce na Midnight Sun přerušena...

vampires suck


Práce na Midnight Sun přerušena...Pokud jste to ještě neslyšeli, neviděli a nečetli, pak mám pro fanoušky Twiligth ságy smutnou novinu - Stephenie Meyerová odkládá práci na Midnight Sun (v podstatě Twilight z pohledu Edwarda) na neurčito.

Proč to? Inu, vlny internetu jsou takříkajíc všemocné. Už přibližně týden po internetu koluje 12 kapitol této připravované knížky. Stephenie to dost nakrklo (upřímně, kdo se jí diví) a na svých oficiálních stránkách napsala reakci:

Pokusila jsem se celou její zprávu fanouškům přeložit, ale berte ten překlad s rezervou. Já na překlady nikdy moc nebyla ^^

"Jak někteří z vás již možná slyšeli, můj částečný návrh knihy Midnight Sun byl nelegálně zveřejněn na internetu a od té doby byl distribuován bez mého vědomí či povolení nebo oprávnění mého vydavatele.

Mám dobrou představu o tom, jak k úniku došlo, protože kopií Midnight Sun, které opustily mé držení, bylo velmi málo a každá byla unikátní. Vzhledem k drobným změnám, jež jsem na svém rukopisu provedla v různé době, můžu říct, kdy mě který (asi myslí verzi rukopisu) opustil a komu byl dán. Rukopis, který koloval po internetu, byl svěřen do důvěryhodných rukou z dobrého účelu. Nemám k tomu žádnou poznámku, i přesto že věřím v to, že z počátku ta distribuce nebyla úmyslná.

Nechtěla jsem, aby mí čtenáři okusili Midnight Sun před tím, než by byl dokončen, upraven a zveřejněn. Myslím si, že je důležité, aby všichni pochopili, že to, co se stalo, bylo obrovské porušení mých autorských práv, nemluvě o mně jako o lidské bytosti. Jako autorka Twilight ságy vlastním autorská práva a je na majiteli autorských práv, rozhodovat o tom, kdy by knihy měly být zpřístupněny veřejnosti; je to totéž jako pro hudebníky a filmové tvůrce. To, že si někdo koupí knížku, film nebo písničku, nebo si to může stáhnout z internetu, ještě neznamená, že vlastní práva na kopírování a distribuci. Bohužel, s internetem je pro lidi snadné získat a sdílet položky, které jim legálně nenáleží. Nezáleží na tom, jak se to stalo, pořád je to nečestné. Velmi mě to rozrušuje, ale doufám, že nakonec u mých fanoušků dojde k lepšímu chápání autorských práv a vůbec významu umělecké kontroly.

Takže... ukončí tohle Midnight Sun? Můj první pocit byl, že neexistuje žádný způsob, jak pokračovat. Psaní není jako matematika; v matematice se 2 + 2 vždycky rovná 4, bez ohledu na to jaká je vaše nálada. U psaní to, jak se cítíte, mění všechno. Kdybych se pokoušela Midnight Sun psát teď, v mé současné náladě, James by pravděpodobně vyhrál a všichni Cullenovi by zemřeli, což by se moc neslučovalo s původním příběhem. V každém případě mě mrzí to, co se se započatou prací na Midnight Sun stalo, a proto se jeho psaní odkládá na neurčito.

Byla bych raději, kdyby mí fanoušci tuto verzi Midnight Sun nečetli. Jednalo se u neúplnou verzi; rukopis je neuspořádaný a nespolehlivý a plný chyb. Ale jak se mám postavit k tomuto přerušení bez toho, aby více lidí hledalo nelegální verzi? Zabralo mi to chvíli, než jsem se rozhodla, jak a jestli bych vůbec měla reagovat. Ale ke konci všeho toho zmatku jsem se rozhodla ponechat tuto verzi k distribuci zde (na konci tohoto příspěvku). Tímto způsobem mí čtenáři nemusí pociťovat loajalitu (tedy zůstat poctivými a nevyhledávat nelegálně šířenou verzi MS). Doufám, že vám tento fragment podá další vhled do Edwardovy hlavy a dodá novou dimenzi k Twilight příběhu. To je to, co mě v prvé řadě inspirovalo k napsání Midnight Sun.

Chci si na chvíli dát pauzu a poděkovat svým úžasným fanouškům, kteří mě uplynulé tři roky tak podporovali. Nemůžu vám sdělit, jak moc pro mě každý z vás znamená. Jen doufám, že tento příspěvek zastaví všechen ten zmatek a online spekulace okolo Twilight vesmíru, a že se může jednou zase stát šťastnějším únikem... (konec této věty jsem nějak nepobrala, proto se omlouvám za krkolomný překlad) Po tomto neuvěřitelně rušném roce se momentálně zaměřím na strávení více času se svou rodinou a na práci na jiných knižních projektech."

~ Stephenie ~

Předpokládám, že nás zklamaných je požehnaně. Ale stále můžeme věřit, že se Steph k psaní MS zase vrátí a my nahlédneme do Edwardovy hlavy.

Pokud máte zájem o již-legální-verzi MS, stáhněte si ji ze Stephiných oficiálních stránek. Přesto vezměte v potaz, že takhle měla kniha vypadat původně. Jestli ji přece jenom Steph začne znovu psát, řekla bych, že to pozmění.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Práce na Midnight Sun přerušena...:

 1
4. Smithc176
17.06.2014 [19:39]

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how can we communicate? dfaeckcedbdceedg

07.04.2013 [18:40]

VictoriaJamesLaurent Nej fanynka Edwarda Cullena: A koho to zaujíma? Emoticon

07.04.2013 [18:27]

Carlisleloveuž je v prodeji? moc se modlím at jo Emoticon Emoticon Emoticon proto se ptám už je otom náká správa, že vyšla?????????????

1. Nej fanynka Edwarda Cullena
21.11.2011 [13:38]

Ahojte!!! Jsem moc velká fanynka Stmívání ságy a přeji si totéž, jako vy.:( V pátek jsem vyděla v kině Rozbřesk 1.část v Ostravě. Bylo to super. Přečetla jsem si všechny díly a zatím jsem všechny viděla. Půlnoční Slunce jsem si přečetla na internetu. Miluji Edwarda Cullena (Roberta Pattinsona). A také se mi moc líbí upíři. Kvůli těmto knihám ráda čtu. 8) Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!