Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - Knihy » Postavy » Smečka Uleyových - Sam Uley


Smečka Uleyových - Sam UleySam Uley, vůdce smečky.

Jméno: Sam Uley

Datum narození: 1986

Pozice mezi Quileuty: vlkodlačí alfa

Zdroj vlkodlačích genů: linie Uleyů

Lidská barva vlasů: černá

Barva vlčí srsti: černá

Barva očí: hnědá

Výška: 198 cm

Vnější popis: Sam je vysoký a má ostříhané vlasy.

Vzdělání/povolání: Chodil na střední školu v rezervaci, v současnosti je vůdcem smečky.

Členové rodiny: Je jediným synem Joshuy a Allison Uleyových. Otiskl se do Emily Youngové.

Minulost:

Sama vychovala jeho matka Allison v rezervaci, jeho otec Joshua odešel, neboť nemohl unést stres ze starosti o rodinu. Sam převzal většinu povinností, o které se měl starat otec, z toho důvodu byl na svůj věk vyzrálejší. Jeho dědeček Levi Uley jej seznamoval s vlkodlačími legendami, ale jako ostatní je Sam považoval jen za báchorky.

V posledním ročníku se Sam stal prvním z generace, kdo se přeměnil ve vlka. Vyděsil se a utekl do lesa, kde zůstal dva týdny, než se uklidnil natolik, aby se ve spánku přeměnil. Následně se vrátil domů a nikomu o svém zážitku neřekl, ani dlouholeté přítelkyni Lee Clearwaterové. Věřil, že se zbláznil a měl halucinace.

Sam žil ze strachu z dalších halucinací, dokud jeho matku nepřišel navštívit Starý Quil a nepotřásl mu rukou. Quil si spojil Samovu vysokou teplotou s jeho nedávným zmizením a poznal, že se přeměnil. Ještě toho dne svolal kmenové starší – Billyho Blacka a Harryho Clearwatera. V noci zašli k Samovi, ten je respektoval a souhlasil, i když se domníval, že jej za jeho divné chování pokárají. Starší mu místo toho přesně popsali, co se s ním děje, ohromilo jej, když si uvědomil, že vlastně věděl, co se děje. Starší mu poskytli všechny informace, které měli, ale nikdo z nich nikdy nebyl vlkodlakem, takže instrukce byly neúplné. Upozornili jej, že má očekávat připojení dalších vlků, až dospějí, a že má vše držet v tajnosti. Také jej ujistili, že upíři jsou skuteční, žijí nedaleko a jsou zodpovědní za jeho proměnu.

Samovi se ulevilo, že nezešílel, vlkodlačení bylo přeci jen o něco lepší. Už od začátku začal brát starost o kmen velice vážně a cvičil se v proměňování, ale byl na to sám a neměl jej kdo vést, takže mu to šlo pomalu.

Jeho vztahy s matkou a Leou byly složité a napjaté. Matku uklidňovalo aspoň to, že se stýká se staršími, ale s Leou to bylo jiné. Vyžadovala odpovědi, chtěla vědět, kde tráví svůj čas, ale Sam jí to nemohl prozradit, myslel si, že by jej považovala za blázna. Vládlo mezi nimi napětí, ale nerozešli se, na to se příliš milovali.

Nedlouho po jeho přeměně se k němu připojili i Jared Cameron a Paul Lahore. Starší kmene sledovali situaci a Sama volali vždy, když předpokládali, že se něco děje. Jedné noci se Jared nevrátil domů a jeho otec okamžitě zavolal Billymu, který to obratem oznámil Samovi. Sam se proměnil a Jareda našel. Sam provedl Jareda a Paula složitými začátky, společné tajemství je sblížilo a trávili spolu většinu času. Také si navzájem pomáhali, když se jeden z nich rozzuřil.

Pak přijela na víkend Emily, Leina nejlepší přítelkyně a sestřenice, kterou už párkrát potkal. Sam znal příběhy o otisku a věřil jim, jen nevěřil, že mu dokáže nějak významně změnit život. Když té noci dorazil ke Clearwaterovým, přivítal se s Leah a odešel za dům, kde všichni grilovali. V té chvíli uviděl Emily.

Okamžik, kdy jí pohlédl do očí, změnil jeho život. Pustil Leinu ruku a jako slepý se vydal k Emily, něco ho k ní táhlo, ale než k ní došel a mohl se jí dotknout, což považoval téměř za nutnost, beze slova se otočil a odešel.

Nedošel daleko, každý krok, kterým se vzdálil od Emily, jej fyzicky bolel. Obešel blok a snažil se najít řešení, Leah neustále miloval, ale zároveň věděl, že city k Emily jsou správné, čisté a mnohem silnější. Tehdy začal Cullenovy opravdu nenávidět, protože z něj udělali zrádce a lháře.

Sam se vrátil ke Clearwaterovým, požádal Sue, aby Leah poslala ven a rozešel se s ní. Leah plakala a domyslela si, že to souvisí se Samovým tajemstvím a doufala v lepší budoucnost. Řekla mu, že se ho nevzdá, Sam ji přesvědčoval, že musí, ale o Emily se nezmínil.

Sam počkal dva dny, než se Emily vrátila domů do Neah Bay, a navštívil ji. Zděsila se, když jí řekl, že se rozešel se Leou, aby mohl být s ní, a poslala jej pryč. Sam udělal, co chtěla, ale dlouho bez ní nevydržel a vrátil se, pokoušel se s Emily promluvit a ta jej vyslechla. Sam Emily prozradil všechna svá tajemství a následně se jí ukázal ve vlčí podobě, aby mu uvěřila. Přesto nemohla jeho city přijmout a chtěla, aby se vrátil k Leah, Sam ovšem nemohl žít ve lži, tím by Leah ublížil ještě více.

Emily respektovala Samovo tajemství, dokonce ji fascinovalo. Sam jí s nadšením vše vysvětloval, dokonce ji seznámil se smečkou. Následně se Emily doslechla o pomluvách, které o ní kolovaly, uvědomila si, kolik spolu tráví času a jak to Lee musí připadat. Naštvaná na sebe a Sama se s ním setkala v lesích a přikázala mu, aby se od ní držel dál, věděla, že Sam musí poslechnout, neboť ji chce udržet šťastnou. Pak mu přikázala, aby se vrátil k Lee, ale to odmítl s tím, že ji nemůže milovat tak jako ji a že Lee nehodlá ublížit. Emily nepochybovala, že mu na Leah záleží, tím více se hněvala na sebe. V rozčílení Samovi řekla, že je stejný jako jeho otec a rovněž utíká od povinností.

Tím Emily zasáhla velice citlivé místo, Sam se celý život snažil být protikladem svého otce. Rozzlobil se a už to nemohl zastavit, snažil se Emily upozornit, aby odešla, napřáhnul k ní ruku a ustoupil. Emily ovšem jeho gesto nepochopila a myslela si, že se snaží ukrýt před jejími slovy, proto k němu udělal další krok. Sam, neschopný ovládnout se, vybuchnul ve vlka a napřaženou rukou, která se proměnila v tlapu s drápy, jí rozerval tvář a pravou paži, Emily následně omdlela.

Sam byl v šoku a hysterický z toho, že ji zabil. Jader se naštěstí v té době nacházel ve vlčí podobě a uvědomil o incidentu Paula, který kontaktoval Sue, registrovanou zdravotní sestru. Jared spěchal ve vlčí podobě za Samem, probudil Emily a snažil se klidnit Sama. Když na místo dorazila Sue s Paulem, Emily odvezli do nemocnice a řekli, že ji napadl medvěd. Sam nemohl jet do nemocnice, neboť nebyl schopný uklidnit se, nenáviděl se a obviňoval se.

Nakonec se Sam ovládnul a proměnil se zpět do lidské podoby. Chtělo se mu umřít. Jared jej informoval, že Emily není v kritickém stavu a chce jej vidět. Sam okamžitě spěchal za ní a žádal ji, aby se mohl zabít, nebyl schopen spáchat sebevraždu, pokud by si to nepřála. Oba věděli, že Emily zůstanou jizvy, ale ona mu již odpustila. Nechtěla, aby se obviňoval kvůli nehodě. Požádala jej, aby ji navštívil zítra, neboť viděla, jak je rozrušený. V nemocnici měla Emily čas přemýšlet a uvědomila si, že jediný, s kým chce být, je Sam, připadala si bez něj osamocená a neúplná.

Sam si nikdy nedokázal úplně odpustit, ale kvůli Emilynu štěstí tyto pocity odsunul na vedlejší kolej. Už nebránila jejich vztahu a užívali si vzájemného štěstí. Jediným mrakem byla Leah a její bolest, odmítla s Emily mluvit.

Ke smečce se následně přidal Embry a i Jacob. Embry byl pro všechny překvapením. U Jacoba se to čekalo, byl přímým potomkem posledního alfy a Sam na něj čekal, aby mu mohl předat post alfy. Jacob tuto funkci odmítnul a trval na tom, aby alfou zůstal Sam, který se na tuto pozici dostal, neboť se přeměnil jako první. Jak se smečka rozrůstala, Sam se svou mocí bojoval – někdy rozhodoval moc pomalu, jindy zacházel se svou autoritou až moc daleko. Tvrdě se snažil vést vlky správnou cestou a dělat pro ně to nejlepší.

 

Převzato z oficiálního průvodce



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Smečka Uleyových - Sam Uley:

 1
4. Lucky
30.06.2012 [9:35]

Emoticon

3. sima
02.05.2012 [18:53]

moja oblubea postava je bella ale z upirou je to emet a sam sa mi moc nepaci preto ze chcel zabit bellu a stale s ahadal s jacobom

2. Tick
28.03.2012 [16:17]

Emoticon

1. Sam
21.12.2011 [16:28]

Sam je hodný. Moje nejoblíbenější postava. Sice mně překvapilo, že chtěli ze smečkou zabít Bellu. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!