Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction jednodílné » Soutěžní povídky » Konec dobrý, všechno dobré od Sheely


Konec dobrý, všechno dobré od SheelyPovídka Valentýnské štěstí od Sheely se umístila na 9. místě s celkovým počtem bodů 34,5 v první kategorii.
Gratulujeme!

EDIT: Článek ponechán v původní podobě.

 

Bella:

Seděla jsem v práci a snažila se vymyslet článek do novin. Moje téma bylo Valentýn. Opravdu úžasné téma. Já osobně Valentýn nenáviděla. Lidé dělali jako by to byl jediný den, kdy si mohou vyznat lásku. Podívala jsem se na prázdnou stránku v laptopu a naštvaně zakroutila hlavou. Proč jsem nemohla dostat nějakou reportáž? Třeba krádeže, vraždy a podobně. To by mi určitě šlo mnohem lépe než tohle. Já s Valentýnem neměla žádné zkušenosti. Neslavila jsem ho, byl to pro mě další obyčejný den. Nikdy jsem na Valentýna rande a rozhodně jsem nepočítala, že se to letos změní. To by byl až moc velký zázrak.

Mohli bychom únor nazvat jako magický měsíc, kdy osamělé duše truchlí. Zamilované páry se snaží překvapit druhou polovičku originálním dárkem a romantickou večeří, která většinou končí v něčí ložnici. Ale je opravdu možné, aby únor měl tak magický účinek na každého? Stačí se rozhlédnout kolem a máte odpověď. Ano. Je opravdu taková ostuda být na Valentýna sám/a a prožít další normální den? Kdybych komukoliv v tomto městě položila tuto otázku tak mi odpoví, že být na Valentýna sám je opravdu smůla a nikomu to nezávidí. Ano, to mohou říkat ti šťastně zamilovaní, ale co mi normální, osamělý lidé, kteří ještě nenašli toho pravého?! Copak máme utíkat na ulici a kvůli jednomu dni si najít přítele?

Myslím, že tento měsíc vždy dá někoho dohromady. Dvě osamocené duše se spojí, ale jiné se zase rozejdou. Já osobně Valentýna neslavím. Patřím mezi lidi, kteří svoji lásku ještě nenašli a nehodlají to nejspíš ani změnit, i když si uvědomuji, že zítra je Valentýn.

Jak vlastně poznám tu pravou lásku? Je to opravdu jako ve filmu, kdy se někomu podívám do očí a vidím v nich lásku a naši budoucnost? Nebo stačí na někoho narazit a říct si, ano to je ten pravý takže teď se vezmeme? Nikdy jsme si tuto otázku nepokládala, ale jaktak nad ní přemýšlím, uvědomuji si, že bych se opravdu měla zaměřit na odpovědi. Valentýn a láska k sobě patří. Při slově Valentýn si všichni představíme kupu růžových srdíček, šperky, kytky, čokoládu a Amora se šípy. Tedy alespoň já ano.

Za den svatého Valentýna můžeme děkovat knězi Valentýnovi. Vládce Říma zakazoval svým vojákům se ženit nebo jen zasnubovat, protože se bál, že by poté chtěli zůstávat doma s rodinou a nechtěli by bojovat. Kněz Valentýn, ale vzdoroval a páry tajně oddával. Byl zatčen a čtrnáctého února popraven. Svátek Luprecalia splynul s oslavami mučednictví Svatého Valentýna a vznikl romantický svátek, který je nyní 14. února slaven.

To bylo něco k historii, ale vraťme se do současnosti. Já vím jistě, že Valentýn oslavím doma u televize s kbelíkem čokolády a koukáním na oblíbené filmy. Komedie, horory, ale rozhodně žádná romantika. Ale ti kteří mají to štěstí a budou se svojí drahou polovičkou, přeji krásný Valentýn a těm, kteří takové štěstí nemají, vzkazuji jen jedno. Netruchlete! Život jde dál a jeden den to nezmění. Užívejte si života a zapomeňte na to, že vůbec nějaký svátek je.

Dopsala jsem článek a s úsměvem ho uložila. Byla jsem ráda, že jsem dokázala něco vůbec napsat. Článek jsem přehodila na flashku a flashku odnesla šéfovi.

„Hotovo!“ řekla jsem s úsměvem a on se mile usmál, až se mu kolem očí udělaly vějířky vrásek.

„To je dobře, Bello. Ale teď bys měla jít domů. Přece už jen pozdě a zítra je Valentýn a já tu nikoho nechci držet,“ řekl mi Jerry a já se zakřenila.

„Já stejně nemám s kým ho oslavit,“ přiznala jsem a on vytřeštil hnědé oči.

„Ty? To se mi nechce věřit,“ smál se.

„Ne každý má pochopení pro novinařinu,“ informovala jsem ho a on chápavě přikývl. I on měl ze začátku problémy s manželkou. Nedokázala přijmout fakt, že jestli chce být dobrý novinář, musí být pořád v pohotovosti a do akce jít klidně i v noci.

„Dobrou noc, Bello. A užij si zítřejší volno,“ popřál mi Jerry a já se kysele zaksichtila.

„Dobrou, Jerry,“ rozloučila jsem se a z věšáku si vzala kabát, abych v té zimě nezmrzla. Tento rok byla opravdu hodně chladná zima, ale nikde žádný sníh. Nemohla jsem dočkat léta. Kolem krku jsem si uvázala teplou šálu a vyšla ven z velké budovy, abych se opět ocitla v ruchu velkoměsta. Zamávala jsem na taxík a nadiktovala řidiči adresu. Z okýnka jsem si prohlížela ulice, kde se hemžilo plno lidí. Viděla jsem mladé páry, staré páry a jednotlivce. Ano, Valentýnské šílenství dopadlo na každého. Opřela jsem se do sedačky a doufala, že brzy budu doma. Po dnešním dnu jsem byla opravdu unavená a potřebovala jsem horkou sprchu.

***

Ráno mě probudilo rádio, které přesně v osm začalo hrát a tím mě vzbudilo.

„Dobré ráno, všem, kteří právě teď vstávají. Je čtrnáctého února a mi tu máme Valentýn. Doufám, že jste všichni připravili překvapení pro své lásky a dnešní večer si pořádně užijete,“ prndal moderátor a já rozespale natáhla ruku, abych ten krám vypnula. Unaveně jsem se posadila na posteli a protáhla se. Rozhlédla jsem se po bytě a vstala. Automaticky jsem došla do koupelny, kde jsem si umyla zuby, navštívila WC a učesala si to vrabčí hnízdo, které jsem měla na hlavě. Rozhodla jsem se, že si na dobrou kávu a nějaký koláček zajdu do kavárny, která byla o blok dál. Cesta mi trvala deset minut, takže to nebyl problém.

Ve skříni jsem si vybrala teplé oblečení, které jsem si oblékla a vlasy stáhla do culíku. Do kabelky jsem naházela mobil, peněženku a knížku, abych si měla co číst v kavárně. Byt jsem zamknula a vyběhla ven. Všichni se drželi za ruce a já nad tím jen protočila panenky. Rychlými kroky jsme se vydala ke kavárně a těšila se na teplé kafíčko a nějakou tu buchtu.

„Ahoj, Bello,“ pozdravil mě kluk za pultem, když mě uviděl.

„Ahoj,“ pozdravila jsem ho a podívala se na výběr sladkostí.

„Ten tvůj článek o Valentýnu byl opravdu perfektní,“ pochválil mě a já se jen vděčně usmála.

„Je pro nás ctí, že k nám do kavárny chodí tak známa novinářka,“ pokračovala a já se zakřenila.

„Nepřeháněj!“ upozornila jsem ho a on jen pokrčil rameny.

„Říkám pravdu,“ uklidňoval mě.

„Takže. Já bych si dala jedno latté a ten medovník, který vypadá hodně dobře,“ informovala jsem ho a on přikývl.

„Jdi si sednout. Já ti to donesu,“ pobídl mě a já se rozhlédla. Měla jsem tu svůj stůl, kde jsem sedávala jen já, ale když jsem se tam podívala, všimla jsem si, že tam sedí kluk s medovými vlasy. Naštvaně jsem se tam rozešla a už si plánovala, jak ho odtam vypakuju, ale na všechno jsem zapomněla, když jsem si ho prohlédla zblízka. Byl nádherný. Pravidelné linie obličeje a zlaté oči, které si mě nechápavě prohlížely.

„Potřebujete něco?“ zeptal se slušně a já se zhluboka nadechla.

„Sedíte mi na místě,“ upozornila jsem ho a on se rozhlédl.

„Žádnou cedulku tu nevidím,“ opáčil.

„No, to ne, ale jsem zvyklá tu vždy sedět. Je tu největší klid. Dobře se mi to přemýšlí,“ vysvětlila jsem a on se mile usmál. Sakra, to je úsměv. Mé srdce začala bolestivě bušit do žeber a já se snažila uklidnit.

„Ano, to je pravda. Proto jsem si sem sedl,“ potvrdil a já se zhluboka nadechla. Dobře, takže tohle nevyšlo.

„Ale kam si teď mám sednout já?“

„Je tu hodně stolů,“ odpověděl a já tiše zavrčela. Tohle asi gentleman nebude.

„Nebo pokuď chcete, přisedněte si ke mně a můžeme prodiskutovat téma Valentýn a jeho magická moc,“ pokračoval a já se zarazila. O čem to tu blábolí? Pohledem jsem sjela níž a všimla si, že drží noviny, kde u článku byla i má fotka. Tohle si šéf vypije! Moc dobře věděl, že nesnáším, když k nějakému z mých článků dá i fotku.

„Dobře,“ řekla jsem a posadila se naproti němu. Tayler mi donesl kafe a medovník a překvapeně si mě prohlédl. Nebyl moc zvyklí, že bych tu s někým sedávala.

„Já jsem Edward,“ představil se ten kluk a natáhl ke mně ruku.

„Isabella, ale klidně mi říkej Bella,“ odpověděla jsem a potřásla si s jeho rukou.

„Vždycky si chtěla být novinářkou?“ zeptal se zvědavě a já zakroutila hlavou.

„Chtěla jsem být doktorkou, ale nějak to nevyšlo. Jednou jsem narazila na inzerát, kde bylo napsáno, že hledají novinářku. Ze začátku jsem dostávala malé tituly a málo místa v novinách, ale časem jsem se začala zlepšovat a dostávala jsem vážnější kauzy. Jen včera jsem dostala takovou pytlovinu, jako je Valentýn,“ odpověděla jsem.

„Nemáš ráda Valentýn?“ vyzvídal a já se zasmála. Ten kluk byl opravdu zvědavý.

„Ne. Je to jen blbý svátek, kvůli kterému všichni plaší,“ odvětila jsem.

„Nikdy si neměla rande na Valentýna?“

„Ne.“

„Tak to budu muset napravit,“ zabrblal a já se na něj překvapeně podívala.

„Bello, nechtěla bys dnešní den strávit se mnou? Mohli bychom se projít, koupit si něco dobrého, jít do kina a potom na večeři,“ navrhl a já na něj pořád vyděšeně koukala.

„No tak, Bello. Tvoje první rande na Valentýna,“ přemlouval mě a já se zasmála, napila jsem se kafe a váhavě přikývla. Nemohla jsem uvěřit tomu, že neznámému klukovi kývnu na rande, ale on byl tak krásný a milý.

„Dobře, krásná Bello. Pojďme, ať ti mohu ukázat jak je Valentýn úžasný svátek plný lásky a radosti,“ zasmál se Edward. Chytl mě za ruku, na stůl položil nějaké bankovky a vyběhl ven, kde začala naše pouť Valentýnským dnem.

Kdybych po tom dni měla napsat článek, zněl by asi takto.

Na vlastní kůži jsem pocítila, jak krásný může čtrnáctý únor být. V ten magický den jsem poznala osobu, která mi změnila život a změnila můj pohled na svět a hlavně na Valentýna. Díky němu jsem pochopila, co lidi na Valentýnu tolik miluji a proč je tak výjimečný. Takže pokuď jste ještě vy nepoznali vaši lásku, nesmutněte. Je možné, že ho/ji potká, když půjdete do oblíbené kavárny, kde vám zasedne vaše místo, nebo možná na něj jen narazíte. Ale jedno je jisté. Každý má na světě osobu, která je pro něj stvořena a určitě nadejde čas, kdy ho/ji potkáte. Tak vyražte do ulic a hledejte!



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Konec dobrý, všechno dobré od Sheely:

 1
20.02.2012 [18:48]

SemiskaPovídka se mi líbila, ale ten konec mi přišel useknutý. Emoticon Navíc Bella je fakt odvážná, když jde po třech slovech na rande, já bych se bála... Emoticon Emoticon Emoticon

15.02.2012 [18:06]

teresaterka Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

15.02.2012 [17:42]

moc hezké, jen konec je takovej zrychlenej Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

14.02.2012 [15:11]

NatyCullenNámět pěkný, Bella jako novinářka, která nenávidí Valentýn. Začátek byl dobrý, dokonce i poutavý, ale zase useknutý konec. Do limitu máš ještě spoustu času, abys jejich rozhovor v kavárně ještě více rozepsala, mohlas je zapojit do nějakého obsáhlejšího hovoru, aby o sobě alespoň něco věděli a aby pak příběh nepůsobil tak nereálně. No zeptal by se jí Edward po pár slovech na to, jestli by s ním nešla na rande? Nezeptal, nějaký větší rozhovor by tomu pomohl. Konec mě zklamal, mělas to dobře rozdělané, ale i když vím, že je strohý limit, čekala jsem víc. Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!