Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction jednodílné » Počkáme si na dážď

Aro by Shire


Počkáme si na dážďAro je vo svojom dlhom živote nešťastný. Raz v daždi stretne ženu. Zaujme ho. Aro začína chápať Edwardovu lásku k Belle. Zabudnite na Ara, ktorého poznáte z filmu. Tento je iný. Je to jednorázovka s otvoreným koncom. Príjemné čítanie. Vaša Lolalita

Milujem Toskánsko. Vo Velterre už žijem dlhé storočia. Má mimoriadne kúzlo, ktoré ho vyzdvihuje nad iné miesta v Taliansku. Keď som sem prišiel prvýkrát, bol som uchvátený hradbami. Vlastne vtedy v stredoveku neboli ešte dokončené. Dobudovali ich až Etruskovia. Prechádzal som sa úzkymi uličkami a vychutnával si tunajšiu atmosféru. Nechal som sa unášať chvením dávnych čias. Všetko bolo jednoduchšie a ľudia prostejší. Prešiel som popod bránu Porta dell´Arco Etrusco. Vybral som sa do stredu mesta. Dnes som bol v Múzeu náboženského umenia. Nie jeden z exponátov mi kedysi patril. Veľa z nich patrilo aj mojím bratom. Vždy mi to pripadalo tak ironicky komické. Rád sa po nociach túlam. V podzemí si pripadám ako v klietke. V noci tu už takmer nikoho nestretnete. Som tu sám, len ja a moje myšlienky. Každá ulička a každá budova sa mi spája s nejakou udalosťou. Ako tak premýšľam, sú to len bežné, nudné spomienky. Marcus vždy hovorí, že veľa premýšľam a má pravdu. Ak by ma moja zvedavá povaha nenútila hľadať stále niečo nové a nepoznané, bol by som šťastnejší. Vlastne, čo je šťastie? Ja to ani netuším. Nikdy som nebol šťastný. Nikdy som nepoznal ozajstné priateľstvo a nikdy som nespoznal lásku. Prechádzal som pomaly k centru, kde to už žilo. Prešiel som popri skupinke podnapitých ľudí. Boli smiešni vo svojej jednoduchosti a úbohosti.

Náhle začal fúkať vietor. Nevenoval som tomu pozornosť a pokračoval ďalej popri fontáne. Vietor ešte viac zosilnel a s úderom hromu sa spustil lejak. Dážď bol príjemný a teplý. Zodvihol som tvár k čiernej oblohe a vychutnával si kvapky na mojej ľadovej koži. Z rohu námestia som začul ľudský smiech a poznámku na moju osobu. Vraj som blázon, že tu moknem. Ľudia sú hlúpi. Prešiel som pod najbližší balkón. Nechcel som budiť pozornosť. Všetci sa niekde skryli. Utekali pred dažďom a tie ich chaotické pohyby. Stál som pod balkónom a čakal kým sa námestie úplne nevyľudní. Okolo prebiehala žena. Bola už úplne premočená. Venovala mi letmý pohľad a zarazila sa. Znova udrel hrom a ona stuhla. Prudko sa otočila a pribehla ku mne pod balkón. Bez slova, ako by ma ani nevidela, sa otriasla. Kvapky vody odletovali od jej tela. Z hlavy si stiahla kapucňu. Gaštanové vlasy jej zaliali mokrý chrbát. Znova sa otriasla zimou. Vtedy si uvedomila, že tu nie je sama. Pozrela sa na mňa a rozpačito urobila krok dozadu.

„Prepáčte. Teda... No skvelé. Taliansky neviem ani slovo a vy určite nehovoríte anglicky,“ povedala roztržito a komicky zvesila ramená. Donútilo ma to pousmiať sa.

„Hovorím a myslím, že dosť dobre,“ povedal som. Bolo to už dávno, čo som sa rozprával s človekom. Široko sa usmiala.

„To je skvelé. Smiem tu s vami počkať, kým sa trocha počasie neumúdri?“ Hlas sa jej zvláštne zlomil.

„Iste,“ povedal som strnulo a dúfal, že naša komunikácia skončila. Žena si začala prehľadávať vrecká.

„Nemáte vreckovku?“ šepla. Nemo som siahol do náprsného vrecka kabáta a vybral vreckovku. Žena si ju rýchlo vzala a utrela si mokrú tvár. Potom sa na vreckovku zadívala a zarazene šepla.

„Asi ju budete chcieť naspäť. Je z monogramom. Ako sa voláte?“ Snažila sa byť milá, no mňa to obťažovalo.

„Nie. Nechajte si ju.“ Meno som jej nepovedal schválne a dúfal som, že sa ďalej pýtať nebude. Usmiala sa a podišla bližšie. Táto vzdialenosť sa mi nepáčila a tak som trocha ustúpil. Bol som už takmer nalepený na stene. Vietor sa otočil a mne vohnal do nosa úžasnú sladkú vôňu. Zacítil som vôňu kvetín a citrusov. Bola v tom prímes niečoho zemitého a to všetko korunovala sladkastá vôňa Chanelu. Moje vnútro zapulzovalo a hrdlo sa mi bolestne stiahlo. Pozrel som žene do tváre. Upierala na mňa veľké zelené oči orámované čiernymi, dlhými riasami. Ich farba mi pripomenula jazerá na juhu Toskánska. Boli nádherné. Zarazilo ma to. Jej vôňa a jej oči. Cítil som sa zvláštne. Nechcel som jej ublížiť. Jej krv ma nelákala, lákala ma vôňa jej mokrého tela. Bolo to zvláštne. Kým som sa doteraz odťahoval, zrazu som chcel byť, čo najbližšie. Všimla si moju zvláštnu reakciu a zostala vystrašene stáť. Snažil som sa zachrániť situáciu. Usmial som sa.

„Mimochodom. Volám sa Aro,“ predstavil som sa a na znamenie úcty som sa jemne uklonil. Ona sa uškrnula.

„Ja sa volám Leonor. Teší ma.“ Tiež sa jemne uklonila. Vonku bola tma a ja som bol za to vďačný. Ak by videla moje červené oči, vydesilo by ju to. Ja som jej tvár videl dokonalo. Bola veľmi pekná. Mala jemné črty tváre. Bola tak krehká a dievčenská.

„Život je plný náhod. Niekedy sa ľudia len tak schovajú v daždi pod rovnaký balkón,“ povedala a zasmiala sa. Znelo to ako zvončeky. Fascinovane som ju sledoval. Jej vôňa sa mi vnárala do každej bunky tela a stávala sa jej súčasťou. Nechápal som, ako je to možné. Zrazu som túžil vedieť na čo myslí. Chcel som poznať každú myšlienku, ktorá ju v živote napadla. Chcel som vedieť, čo má rada a čo nie. Chcel som vedieť, čo zažila a či už niekedy milovala. Moje vlastné myšlienky ma prekvapili. Neuvažujem triezvo. Asi som sa zbláznil. Prečo ma zaujíma, či bola niekedy zamilovaná. Vedel som, že musím niečo povedať. Určite som vyzeral zvláštne. Neviem sa správať ako človek. Plne som sa sústredil na jej dych, tep, na jej mimiku a gestikuláciu. Napodoboval som jej nervózne pohyby.

„Náhody neexistujú,“ povedal som a sledoval jej reakciu.

„Neveríte v náhodu? Ja áno. Čo iné donúti muža s vreckovkou s monogramom stáť v noci pod balkónom stredovekej radnice?“

„Dážď!?“ povedal som pohotovo. Ona zrazu vybuchla do smiechu. Celé telo sa jej otriasalo. Jej vlasy sa vlnili. Bola nádherná. Fascinovane som na ňu hľadel. Chvíľu sme stáli bez slova. Ona sa zas zachvela. Vtedy som si uvedomil, že jej musí byť zima. Stiahol som si kabát a pridržal ho. Okamžite moje gesto pochopila a rozpačito sa usmiala.

„Bude vám zima,“ šepla.

„Nebude. Som Talian, horúca krv,“ zažartoval som. Okamžite vkĺzla do môjho plášťa. Bola roztomilá. Celá sa v ňom stratila. Keď si myslela, že sa nedívam, privoňala si k nemu a ticho vzdychla.

„Ste pozorný,“ poznamenala. Dal by som všetko, ak by som vedel, na čo myslí a ako ma vníma. Je vhodné chytiť ľudskú ženu za ruku? Viem o nich tak málo. Pred dvoma rokmi, keď do Volterry prišla Bella zachrániť Edwarda som zistil, akí môžu byť ľudia oddaní. Vedel som, že dokážu milovať nezištne a celým srdcom. Vďaka Belle a Edwardovi som vedel, že upír a človek dokážu byť spolu. Vtedy som to považoval za choré. Teraz si nie som istý. Vedel som, čo cíti Edward. To čo som cítil ja, bolo iné a zároveň rovnaké. Dokáže sa upír zahľadieť do ľudskej ženy počas daždivého večera pod balkónom?

„Leonor, čo robíte?“ opýtal som sa šeptom.

„Učím históriu. A vy?“ Usmiala sa.

„Ja históriu žijem,“ pošepol som jej. Stál som tak blízko pri nej, až som cítil teplo jej tela. Bol to unikátny pocit. Chcel som jej teplo len pre seba. Nikdy by ma ani nenapadlo, že budem po človeku túžiť aj inak, než ako po forme uhasenia smädu.  V súvislosti s Leonor ma ani len nenapadlo myslieť na krv. Bol som zmätený. Dážď už ustával. Leonor si vyzliekla môj plášť a rozpačito mi ho podala. Vzal som ho a pritom sa jemne dotkol jej ruky. Mohol som to využiť a zistiť o nej niečo viac. Mňa ale upútala hebkosť jej pokožky.

„Musím utekať. Ďakujem, Aro.“ Dala si na hlavu kapucňu a urobila pár krokov. Obliekol som si svoj plášť a tým som si obliekol aj jej opojnú vôňu. Zamotala sa mi hlava. Leonor vybehla na ulicu. Chvíľu som stál a díval sa za ňou. Potom mi to došlo. Tá pol hodina strávená s touto ženou ma naplnila niečím zvláštnym. Uvedomil som si, že som nikdy nepocítil nič podobné. Bolo to opojné a zmenilo sa to na tupú bolesť, keď sa odo mňa vzdialila. Vybehol som na ulicu.

„Leonor!“ zakričal som za ňou. Otočila sa a počkala, kým som k nej prišiel. Pozrela mi do očí. Zarazil som sa. Teraz sa určite vydesí. Ona sa len usmiala.

„Nikdy som nevidela tak tmavé oči,“ šepla. Usmial som sa na ňu.

„Mohol by som vás ešte niekedy vidieť?“ Na chvíľu sa zamyslela.

„Ste zvláštny a tajomný. Páči sa mi to. Nechajme to na náhodu. Keď bude v noci pršať, stretneme sa pod balkónom,“ povedala.

„A ak zajtra nebude pršať?“ šepol som.

„Tak si proste počkáme na dážď.“ Pomaly sa pustila po ulici smerom k južnej bráne. Ešte raz sa otočila a zamávala mi. Hľadel som za ňou ako obarený. Nikdy vo svojom dlhom živote som nebol šťastný, nikdy, až dodnes. Zostáva mi jediné. Musím si počkať na dážď.

 

2. časť

 


Určite napíšem aj krátke pokračovanie, ale neskôr. Poprosím komentáre, či by ste mali záujem. Ďakujem.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Počkáme si na dážď:

 1
08.04.2012 [23:49]

vilinkaAbych pravdu řekla, velmi jsem váhala nad tím, jestli si tuto povídku přečíst - nepřečíst... Emoticon Hlavně proto, že mám Ara radši jako toho tvrďáka, naprostého debila... Tohle mě prostě příliš neoslovuje. Emoticon
Ale nakonec jsem taky neodolala a řekla jsem si, tak co, aspoň si přečtu něco nového. Zároveň mě překvapilo téma. Myslím, že jsem od tebe nečetla nic jiného, než o Belle a Edwardovi, což této povídce dodalo další plus, protože jsi nám všem dokázala, že zpracovat jiné téma pro tebe není problém. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
A teď k povídce. Přes všechny mé oblíbence a ne oblíbence, se mi nakonec Aro líbil. Je pravda, že by neměl zůstávat na pořád jako zatrpklý starý dědek a my bychom si ho měli poupravit podle vlastních představ. A podle mě se ti to povedlo. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Takže já nevím, co dodat. Zpracování bylo nádherné, a nápad taktéž. Nezbývá mi nic jiného, než si jít přečíst další část a zjistit, jak to mezi těma dvěma dopadlo... Emoticon Emoticon

20.12.2011 [10:45]

EibieLolalita: Nič sa nedeje, to poviedke na kráse aj tak nič neuberá. Len som v tom chcela mať jasno. Ďakujem. Emoticon Emoticon Emoticon

20.12.2011 [9:11]

lolalitaEibie: Tak som sa na to mrkla. Použila som zlý slovný zvrat. Samozrejme Etruskovia boli skôr, ale hradby (opevnenie Volterry) neboli ešte v stredoveku dostavané. Aspoň tak som to našla v literatúre. Dostavali ho Etruskovia. Emoticon

19.12.2011 [23:36]

EibieSom síce dušou, aj telom Team Marcus, ale rada si prečítam poviedky aj o ostatných Volturiovcoch (teda okrem Jane, tú nemusím Emoticon ).
No chcela som niečo iné- mám pocit, že Ti to historicky trocha hapruje. Etruskovia boli skôr ako bol stredovek. Ako národ žili pred našim letopočtom a stredovek sa historicky počíta až od obdobia po narodení Krista...Tak teraz neviem, buď sú moje vedomosti z dejepisu úplne mimo a mýlim sa ja (v tom prípade vrátim diplom Emoticon ) alebo si sa trocha zamotala Ty... Emoticon Budem však rada, ak ma vyvedieš z omylu, ak nemám pravdu ja, ale Ty. Emoticon Chybu si, samozrejme, priznám a ospravedlním sa. Emoticon
P.S.1: Sorry za to rýpanie, ale dejepis je tak trocha môj koníček... Emoticon
P.S.2: Inak je to veľmi pekná poviedka, naozaj mám rada upírskych "kráľov" a poviedky o nich. Takže Ti patrí aj toto Emoticon, hoci tí Etruskovia ma dosť mätú. Emoticon

12.11.2011 [16:55]

vesperjá teda musím říct, že ze "svaté trojice" od Meyerové mám ráda jen Marcuse - asi i za to, že citelně dopomohl Belle přežít tehdy ve Volteře... Ara jsem nikdy moc nemusela - v originální formě. Ale někdy jsem si jej představovala vlídnějšího a to se mi docela i zamlouval Emoticon .
Takto od tebe se mi ale líbí mnohonásobně víc!
Tato pdooba Ara je dokonalá a jako vládce upířího světa mi přijde jeho obraz mnohem důvěryhodnější a prostě tak nějak víc na svém místě. Myslím, že bys o něm měla psát spíš ty, než Meyerová, aby si zlepšil reputaci Emoticon .

12.11.2011 [16:45]

TeenStarEmoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Tak toto bolo úplne božské!!!
Pomaličky prestávam chápať, prečo sa pod Tvojimi poviedkami nachádza miesto na komentár, keď každá jedna vec z Tvojej tvorby mi vezme slová priamo z úst. A samozrejme, že ani táto nebola výnimkou.Emoticon
Síce nemôžem tvrdiť, že ma táto poviedka prinútila mať rada Ara, pretože ja ho už rada mám. Emoticon Ale dovolila mi obľúbiť si ďalšie ľudské dievča - Leonor. Proste ja ani netuším, ako to robíš, ako si môže človeka po jedinej jednorázovke niečo tak získať, no Leonor mi proste padla do oka, zapáčila sa mi. Emoticon

Takže ja to už nebudem ďalej vykecávať a radšej sa pustím do ďalšej časti. Emoticon Už teraz som si istá, že bude rovnako dokonalá. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

12.11.2011 [16:22]

vesper Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon já nemám slov. To bylo nádherné!
Dostala jsem se k této povídce až teď - skoro rok po napsání - a musím říct, že hluboce lituju, že jsme se k tomu nedostala dřív. To bylo nádherné!
Nevím co říct a vlastně si i chci co nejdřív přečíst 2. část Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon ... tak jen - Ara jsem si takhle nikdy nepředstavovala, ale bylo to dojemné a kouzelné zároveň.
a ten jeho postřeh - jak se snažil napodobovat její lidské gesta, aby se nechoval podivně Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
a jak se mu podívala do očí - a ony naštěstí nebyly rudé, jak si asi každý včetně Ara myslel, ale černé Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Ty jo, obecně čtu spíš jen příběhy Edward - Bella, ale teď zjišťuju, že by mě zajímal i Aro-Leonor Emoticon .
tak doufám, že na ten déšť nebudou čekat dlouho Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

18.09.2011 [21:40]

EsmePlattNádherné, čítala som so zatajeným dychom až do konca... Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!