Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction jednodílné » Osud princezen

Jack Huston - Mr. Nice


Osud princezenKrátká, řekněme, úvaha nad dětskými sny a nad tím, kdo na ně doplatil. Nad tím, že být krásná zas není takové štěstí a i ty nejspokojenější jednou čeká krach. Kéž by tomu tak nebylo, ale spravedlnost je krutá.

Osud princezen

 

Ukažte mi děvčátko, které si aspoň někde v hloubi srdce nepřeje být princeznou (psychicky labilní jedinci se nepočítají). Těžko byste takovou našli. Nosit překrásné šaty, zlatavé střevíce a na hlavě korunku s démanty. Tančit na plesech a večer usínat v postýlkách s nebesy. To je ten jediný velký holčičí sen.

Jen těžko se s ním loučí. Ze začátku to hodně bolelo, když nám docházelo, že z nás nikdy princezny nebudou. Časem to trápení ale zmizelo a my všechny si našly jinou cestu v životě. Nový, už reálnější sen. Princezny se staly pasé.

Jen málokterá z nás si ale uvědomí, jaké štěstí měla, že se jí ten dětský sen nevyplnil. Divíte se? I já se podivila, když mi tahle domněnka přišla na mysl. Ale ano, štěstí. Dovolte mi to vysvětlit.

Třeba já. Nehodlám své dětské přání zapírat, princeznou jsem být chtěla. Ale přešlo mě to. Dospěla jsem a troufám si říct, že můj život zatím není tak strašný, jak jsem předpokládala. Jistě, ne každá to tak má. Ale stále se dá mluvit o v podstatě klidném životě. A ani ta budoucnost nevypadá marně.

Zato princezny, ty to mají jinak. Ano, jistě, nosí krásné šatičky, střevíčky i malou roztomilou korunku s diamanty na hlavince. Tancují na nádherných bálech a večer usínají v postýlkách s nebesy. Jejich život se zdá přímo dokonalý. Jenže kde je něco dobrého, tam musí být i to špatné. Vždycky to přijde, nějaká nehoda, průšvih, katastrofa. A čím lepší dosavadní život, tím je ta jáma do průšvihu hlubší. A tak jsou všechny princezny odsouzeny k tomu, že je v životě potká něco děsivého.

Od naší české Aničky, na kterou si dělal chutě drak, přes Popelku a nenávistivé sestry. Bellu, která měla žít se zvířetem. Tianu, co se musela líbat s ropuchou. I Lociku, která přišla o své nádherné vlasy. A to jsme teprve na začátku. Ukazuje se totiž nové pravidlo. Čím hezčí princezna, tím horší prokletí, které na ni čeká.

Co třeba taková Lada, která kvůli malé hvězdě musela opustit svou zem? Fiona, uvězněná vlastními rodiči v odporné věži. Zlatovláska, jež byla svědkem smrti svého milého. Sněhurku, kterou nevlastní matka třikrát (až čtyřikrát, podle verze pohádky) málem zardousila. Šípková Růženka, jež byla odsouzena ke staletému kómatu. Malá sladká mořská víla a její bolest, co ani moře nevysloví. Tenhle výčet nebere konce a pořád se jen zhoršuje. Až někam k nádherné Večernici, která se málem propadla do věčných spárů Mrakomora.

Díky bohu za pupínky, neznačkové oblečení a problém se známkami na vysvědčení. Myslím, že by mě skolilo už to setkání s drakem. I když se nakonec ukázalo, že je to vlastně hodné zvížátko.

Snad se teď shodneme, že ten dětský sen nebyl zrovna uvážený. Po tomhle zjištění si budu svého života vážit trochu víc. A upřímně budu litovat ty, kterým se sen splnil.

Ze všeho nejvíce asi jednu blondýnku, kterou moc dobře znáte. Jak ráda bych se k ní dostala včas a řekla jí o tomhle zjištění. Aby si rychle rozmyslela, co si přeje a princeznou se nikdy nestala. Určitě by si vše uvědomila a změnila svůj osud. Ostříhala by si zlaté vlasy, zašpinila nádhernou tvář, zničila dokonalou postavu. Zabránila by tomu. Jenže já jsem tam nebyla, v Rochesteru, na začátku dvacátého století. Nemohla jsem ji varovat.

A tak maličká Rosalie Lillien Hale vyrostla v nadýchaných peřinkách a kráse luxusu, aniž by tušila, co ji v životě čeká. Nejhorší na tom všem je, že žádná z těch princezniček, které jsem vám tu vypsala, se se svou krásou ani v nejmenším nemůžou s touhle dívkou rovnat. Ona je prostě nádhera sama. Zní to úžasně, ale nese to sebou děsivé prokletí.

Ty pohádkové princezny mají totiž ještě navíc jedno velké štěstí, vysněného prince. Přijde, zachrání je a pak spolu žijí šťastně až na věky.

Rosalie byla princezna jako každá jiná. Zažila si dokonalý život. A pak hrozivou propast, které se nějaký drak nemůže rovnat. V tu chvíli se jí její nádhera začala nevyplácet. To cosi, co totiž řídí náš svět, ať už je to cokoliv, nemělo pro ni prokletí dostatečné jejímu předchozímu štěstí. Nemělo ho jak rychle a konečně vyvážit. Nechalo ji tedy propadnout se, co jen to bylo možné, ale – a v tom je ten rozdíl mezi ní a dalšími princeznami – už jí nedovolilo vstát. Vyjít z té propasti.

Přišel pro ni princ (nebo možná ona přišla pro něho, ale na tom nesejde). Zachránil ji a žijí spolu navěky. A to je právě ten nejhorší trest. Protože to navěky není šťastné. Její trápení nikdy nepřebolí. Ubohá malá princeznička Rose.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Osud princezen:

 1
1. barb
09.08.2011 [20:58]

Milá dee. Čtu všechny tvé povídky. Jsou úžasné, ať už jsou o čemkoli. Ale tahle, tahle mě donutila premýšlet. Máš na to, aby ses stala skvělou spisovatelkou..

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!