Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - O webu » Soutěže » Spisovatelská soutěž - vyhodnocení


Spisovatelská soutěž - vyhodnoceníVyhodnocení opět chvilku trvalo, ale konečně je tady! Takže pokud chcete vědět, které povídky se umístily na prvních třech místech, jaké autorky obdrží ceny a také si přečíst zhodnocení všech povídek, čtěte dál.

Vím, že to opět trvalo, ale jsem tu s vyhodnocením spisovatelské soutěže. Zároveň bych chtěla poděkovat Lareth za zhodnocení povídek a také ostatním, které se podíleli na vybrání vítězných povídek.

------------------------------

Vyhodnocení

1. Doktor láska zasahuje - AliceBrandon (cena: Twilight kniha v hodnotě 400,- Kč)
2. Tajemství - SannyBWhite (cena: Twilight plakát v hodnotě 200,- Kč)
3. Drahý Edwarde - Alrobell (cena: Twilight placky v hodnotě 150,- Kč)

------------------------------

Zhodnocení

Doktor láska zasahuje (AliceBrandon) 

názor Lareth: Tahle povídka je příkladem toho, jak rychle se může změnit nálada! Před chvílí jsem četla soutěžní povídku smutnou od začátku do konce, ale u téhle jsem se nemohla přestat smát. Už mi netečou slzy smutku, ale veselí. Málem jsem vypustila duši. Řekni ti, jsi úžasná a geniální. Vymyslet takovou parodii, která nezavání hloupým vtipem. To smekám. Opravdu ti nemám co vytknout. Ani jedinou maličkost. Prostě dokonalost sama! Tleskám!

Tajemství (SannyBWhite) 

názor Lareth: Tahle se mi vážně líbila. Konečně jsem přečetla i jinou stránku TS, než jen Edward a Bella. Tohle je nové a neomílané pořád dokola. Líbí se mi, že je v tvé povídce i vtip. Není to ta typicky přeslazená povídka a má něco do sebe. V technické stránce také nemusím téměř nic vytýkat. Prostě kvalitní příběh. Takhle se mi to líbí.

Drahý Edwarde (Alrobell) 

názor Lareth: Od začátku do konce jsem cítila bolest vycházející ze slov. Jako by mne úzkost objala a dusila mě svým stiskem. Srdce mi bušilo a z očí se mi hrnuly slzy. Nedokázala jsem se od povídky odtrhnout. Téměř jsem nedýchala. Každé slovo se mi vrývalo do paměti. Jedním slovem nádhera. Nápad nemá chybu. K této povídce nemám skoro žádnou výtku. Až na pravopisné chyby. Shoda podmětu s přísudkem. Takže pravopis je to jediné. Gratuluji k úžasnému talentu.

Alice (Evelyn)

názor Lareth: Tato povídka mi vůbec nepřipomíná zadané téma – „hláška“. Mně osobně se nelíbila. Působila na mě jako lehký závan něčeho, co mě nebaví číst, ale soukám do sebe slovo po slovu a modlím se, abych čtení měla za sebou. Našla jsem několik chyb – za prvními uvozovkami („) se nedělá mezera. Totéž platí i pro ukončení přímé řeči, píše se znaménko (. , ! ?) a poté ihned uvozovky bez mezery. To platí i pro vykřičník! A teprve poté mezera. Další věc, která mi hodně v povídkách vadí, je to vaše stálé a časté psaní tří teček, co tři věty, to tři tečky. Text poté vypadá nevěrohodně a zavání nejistotou. Připadá mi to, že je lidé píšou, protože si myslí, že to povídce dodá na kvalitě a autentičnosti. To je omyl.
Abych shrnula své hodnocení: Příběh se mi zdál nudný a nic neříkající. Pravopis byl dobrý, bez chyb. Ovšem ty mezery mě přivádí k šílenství. Přesně jako tři tečky.

Bolest a láska (Lettynka)

názor Lareth: Tak. Po velice a velice dlouhém čtení mám pocit, že bych tuhle povídku po druhé nepřekousla. Do čtení jsem se musela šíleně nutit, soukat do sebe větu za větou. Stálo mě to obrovské úsilí. Příběh se mi zdál průhledný už od začátku. A jak divné, že má Edward leukémii a najednou zemře při bouračce. Necítila jsem žádné emoce, které by vyjadřovaly atmosféru tvé povídky. Žádný pláč, ani smutek, ani lítost. Pouze nuda. Teď přistoupím k techničtější stránce. Nevím, co je to za zvyk, dělat za uvozovkami dole mezeru a totéž i před uvozovkami nahoře. Také, znaménko patří před uvozovky a ne za ně. Před dvojtečkou se nedělá mezera, za ní ano. Další věc, která se mi nelíbí je, několik mezer za sebou. Vždy se dělá jen jediná. Také se dělá jen jedno znaménko a ne hned několik za sebou. Nevím, jak je to s pravopisem, ale myslím, že i tam máš chyby, ale to nebudu určovat.
Abych shrnula hodnocení: Příběh mě nudil, byl divný a celkově se mi nelíbil. Na mezery si dávej pozor.

Esej – Twilight sága (Marketik)

názor Lareth: Abych pravdu řekla, tato „povídka“ se mi hodnotí jen velice těžce. Volba slov je takřka perfektní. Člověk se najednou musí zamyslet. Příběh našeho nálezu TS je různý. Někdo se k ní dostal přes filmy a někdo narazil náhodou v knihovně. Ale důležitá je jedinečnost. Což tvá esej má. Těžko se mi hodnotí takový osobní názor. Avšak musím uznat, že je moc dobrý.

Choroba zvaná Edward Cullen (Esmecull)

názor Lareth: Vadilo mi hned několik věcí. Za prvé, text byl moc slitý do sebe. Chce to nějakou úpravu. Poté je utrpení něco takového číst. Když se podívám na dějovou stránku věci, musím říct, že jsem se nudila. Chápu, že je to takový vnitřní pocit. Měla by to být sžíravá bolest uvnitř hrudi, která roste a roste, dokud nepraskne a neutvoří obrovskou krvácející ránu. Ale já nic necítila. I přes to, že jsem si pustila pro mě tu nejsmutnější píseň. Stále jsem z povídky cítila jistou zdrženlivost a odtažitost. Takže je mi líto, tahle povídka nezapůsobila tak jako některé, které mě oslovily každým zvoleným slovem.

Je tento fenomén oprávněný? (Dracek)

názor Lareth: Takový názor se mi hodně špatně hodnotí. Je těžké mít názor na něčí názor, protože jsem dost zvláštní osobnost. Nemůžu říct, jestli souhlasím a nebo jestli ne. Každý příběh objevení TS je jiný, ale jak jsem už řekla, je jedinečný. Ale celkově se mi tvá esej nelíbila. Byla taková povrchní.

Od této chvíle (monisek)

názor Lareth: Řeknu to takhle, tahle povídka je dost slabá. Nápad je téměř opsaný ze čtvrtého dílu TS. Nedala jsi do toho žádný svůj nápad, jen si tu situaci popsala „vlastními slovy“, což příběhu nedodalo ani na autentičnosti, protože v celé povídce překážejí pravopisné chyby – např. shoda podmětu s přísudkem. Často se v ní opakují slova se stejným slovním základem a to snižuje akorát kvalitu textu. A tak klesá níže a níže. Další věc, která se mi nelíbí, že text splývá do jedné změti písmen, slov, vět… Celkově je nedostatečná.

Milujem ťa (BlackRosexq)

názor Lareth: Je pravda, že sis mě ze začátku naklonila písní My Immortal od Evanescence, ale to je tak vše. Toto už je vážně hodně omílané téma, které mi už nic neříká. Nevím, jestli to mělo být smutné. Mně se to zdálo akorát tak nudné. Celý ten vnitřní boj je sice pěkný, ale podle mě nedostačující. Příběhu chybí právě ten děj, jež by měl každého uchvátit. Ani se mi moc nelíbí volba slov. Celkově mi povídka připadá slabá jako čajíček. Necítím z ní emoce, prostě ne. K technické stránce se také moc nevyjadřuji, protože mám za sebou právě už několik opravdu nepodařených a chybných děl. Před vykřičníkem se nedělá mezera. Také nechápu, proč je text daný na střed. To se mi vůbec nelíbí a snižuje to kvalitu povídky.

Slunce a Měsíc (KateSwan)

názor Lareth: Trochu jsi mě potěšila výběrem hudby, ale to, co přišlo potom bylo takové nicneříkající. Nemám ráda, když je text povídky daný na střed. A korát to snižuje její kvalitu. Jakmile jsem si přečetla několik prvních vět, hlasitě jsem zaúpěla a řekla jsem si: „Už je to tu zase.“ Opět jsem necítila žádné emoce ani smutek. Pouze bezedná nuda, která mě nutí spát. Těžko jsem držela oči otevřené. Zívání jsem nemohla zastavit. Děj byl také trochu uhnutý. Prostě nuda.

Smrt jako vysvobození (Crystal)

názor Lareth: Tak tohle tedy nevím. Možná byla o malinko lepší než ty nejhorší ze soutěže, ale téměř na to samé brdo. Bella bez Edwarda. A Alice by ji nenechala zemřít za žádných okolností Ona by jí to nedovolila. Docela mě pobavilo, že se Bella vlastně zbláznila. Viděla ho všude. Celkově nepatří mezi nejhorší, ale nejlepší také není.

Strmá cesta (WWewa)

názor Lareth: První pomyslné body přidávám za vybrané téma. Konečně si také někdo začal všímat někoho jiného. Nelíbí se mi, jak je text slitý do sebe a myšlenky nejsou rozeznatelné od ostatního textu. A dialogy by také měly být oddělené a více patrné. Ale děj? Páni. Úplně mě dostala váha neštěstí Leah. Moc pěkně popsané. Hezká volba slov.

------------------------------

Napsat příběh je hodně těžké. Použít přesnou a sehranou změť slov, aby byl text jako nadlehčený tajemnem a přitom emocí je složité. A nejen to. Vymyslet příběh, dialogy, to zaslouží obdiv. Proto chci pogratulovat třem nejlepším pisatelkám v naší soutěži a samozřejmě i ostatním. Také bych ráda řekla, že jsem nechtěla být v hodnocení zlá nebo tak. Nejsem žádná tyranka, ale když máte tu zodpovědnost vybrat ty nejlepší, je nutné nastolit tvrdý režim. Obdivuji i odvahu. Samozřejmě si vážím toho, že jsem směla hodnotit a pomoct vyhodnotit tři nejlepší povídky.
Ještě jednou gratuluji k úžasnému talentu. Přeji vám hodně zdarů do dalšího psaní. Děkuji, že jsem si směla vaše dílka přečíst. I když musím říct, že některé mě staly hodně přemáhání, abych je dočetla do konce.
 
Vaše Lareth

I já chci poděkovat všem zúčastněným za jejich odvahu a čas, který věnovali napsání soutěžní povídky. Také gratuluji vítězkám a těším se na Vás u dalších soutěží.
RosalieHale
------------------------------
Prosím vítězky, aby se mi ozvaly na e-mail RosalieHale(zavináč)email(tečka)cz pro přesné domluvení na cenách :)


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Spisovatelská soutěž - vyhodnocení:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!