Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Zlomené srdce - prolog

katealice


Zlomené srdce - prologHayley žila navzdory své nevidomosti šest let jako normální mladá dívka. Měla všechno, co si mohla přát. Skvělé přátele, vysněnou školu, skvělý vztah se svou opatrovnicí. A najednou se všechno hroutí jako domeček z karet. Nikdy netušila, co dokáže udělat jedna fotka.

Prvních pár kapitol této povídky najdete na webu pod jiným názvem a ve starší verzi. Začala jsem ji psát pod svou starou přezdívkou, k té se ale již nehodlám vrátit a povídku chci dopsat. Doufám proto, že nevzniknou žádná nedorozumění ohledně kopírování.


 

„Emmo?! Jsem doma!“ Žádná odpověď. Hayley se natáhla ke stolku před sebou, aby zjistila, jestli jsou v košíčku klíče od auta. Byla si jistá, že Emma už touto dobou bude doma. Klíče skutečně nahmatala, proto s lehkým zamračením ještě jednou zavolala. „Emmo! Jsem tady!“ Opět nic. Obrovský dům se utápěl v tichu. Pokrčila rameny, natáhla se pro bílou hůl opřenou o stolek a vydala se do kuchyně. Klepání hole se pravidelně rozléhalo chodbou. Nevěnovala tomu pozornost, ten zvuk pro ni byl naprosto přirozený.

V kuchyni si odložila tašku a naučenou trasou si připravila oběd. Nejprve šla do ledničky, kde si ze spodní police vytáhla již hotové maso s rýží a pak si jídlo ohřála v mikrovlnce. Mezitím si nalila sklenici čisté vody. Pak si odnesla jedno po druhém ke stolu a už si sedala, když z chodby zaslechla kroky. Zůstala tedy stát opřená o stůl a otočila se čelem ke dveřím, ve kterých se v zápětí objevila pěkná žena středního věku, která držela v ruce několik fotografií.

„Hayley, neslyšela jsem tě přicházet. Byla bych ti to jídlo nachystala. Jak bylo ve škole?“ Obě se usadily ke stolu a dívka jí popsala dopoledne kousek po kousku.

„Myslím, že Christie brzo přijde na návštěvu. Umírá touhou konečně si to tu prohlédnout,“ dokončila jednu z mnoha historek o své nejlepší kamarádce, kterou stále dokola udivovalo, jak může Hayley dělat tolik pro ni zdánlivě nemožných věcí, když se uváží její handicap. A to se znaly už tolik let!

„Je tady kdykoliv vítaná. Stejně jako tví ostatní přátelé.“ Hayley se na rtech objevil lehký úsměv, který však v dalším okamžiku zmizel. Najednou z Emmy cítila mírné napětí. Očividně s ní chtěla probrat něco důležitého.

„Stalo se něco?“ Jako první ji napadlo, vzhledem k jejich předchozímu tématu, že to bude něco se školou. Emma jen zavrtěla hlavou.

„Ne, ne. Jen jsem se tě chtěla na něco zeptat. Víš, trochu jsem dneska třídila věci na půdě a našla jsem tam krabici s věcmi tvojí mámy. Myslela jsem, že je to nějaké oblečení nebo něco podobného, tak jsem ji otevřela. A našla tam tohle.“ Posunula k dívce několik fotografií, se kterými přišla. Ta si je vzala a přejela po nich prsty, ale nechápavě se zamračila.

„Co je to?“ položila je zpátky na stůl.

„To.“ Emma se natáhla pro jednu z fotek. Byly na ni dvě přibližně patnáctileté dívky, pravděpodobně sestry. „Jsou fotografie tvé matky z mládí. Z doby, kdy ještě žila doma.“ Teď už bylo to napětí hmatatelné. O Hayleyině matce spolu nikdy nemluvily. Emma sice byla její nejlepší kamarádka, ale přesto o ní téměř nic nevěděla. A Hayley s ní nikdy neměla moc dobrý vztah. I po její smrti odmítala se o ní bavit. Proto nebylo divu, že byl teď Hayleyin hlas o poznání chladnější.

„A proč mi to říkáš?“ Emma si povzdechla. Tohle bude těžké.

„Protože na některých z nich je ještě jedna dívka. Dívka, která si je s tvou matkou hodně podobná. Myslím, že je to její sestra.“ Hayley se prudce nadechla. Její matka přeci neměla sourozence!

„Máma byla jedináček. Kdyby měla sestru, řekla by mi o tom. A nebyla bych tady. Po smrti rodičů je přeci dítě svěřeno do péče nejbližšího příbuzného. Dali by mě k ní.“ Emma se opět podívala na fotografii ve své ruce. Ano, prvně tomu taky nechtěla věřit. Elizabeth se o své rodině zmínila pouze jednou - v souvislosti s oznámením o narození nějakého dítěte. Nic bližšího ale neřekla a Emma se neptala. Tohle téma bylo tabu. Ale ta dívka na fotce byla její mrtvé kamarádce tak podobná! Nemohl to být nikdo jiný než její sestra.

„To, že tvá matka o rodině nemluvila, neznamená, že neměla sourozence. Po její smrti jsi šla ke mně, protože jsem požádala o svěření do péče. Nikdy jsme její rodinu nehledali. Oni nikdy nehledali tebe.“ Hayley se opět zamračila.

„Pak nevidím důvod, proč bychom to teď měly měnit. Šestnáct let je dost dlouhá doba na to, aby mě našli, pokud by o mě měli zájem. Ale oni to neudělali. Dokázala jsem bez nich žít do teď, dokážu to dál. Jsem tady šťastná, Emmo. Mám tu přátele, školu, mám tu tebe. To je vše, co mi ke štěstí stačí.“ Vzala svou hůl a chystala se odejít, ale Emma ji zarazila.

„Počkej, Hayley. Je tu něco jiného. Posaď se prosím. Ještě na chvilku.“ Dívka se s povzdechem opět posadila.

„Pamatuješ si, když jsme se na začátku roku bavily o možnosti, že by mě v práci přeložili?" Hayley přikývla. Už tušila, jakým směrem tahle konverzace povede.

„Minulý týden mi oznámili, že pojedu na několik měsíců do Evropy. Víš, že bych tě ráda vzala s sebou, ale budu tam hodně cestovat. Nemohla bys tam chodit do školy. A myslím, že by to pro tebe mohlo být náročnější, než si myslíš." Už poněkolikáté se podívala na fotografii. Nadechla se k pokračování, ale Hayley ji přerušila.

„Takže se mi snažíš naznačit, že kdyby má matka měla sestru, což ale není pravda, přestěhuju se na těch několik měsíců k ní?" Starší žena si povzdechla.

„Ano, přesně tohle ti říkám. Opravdu bych chtěla, abys jela se mnou, ale obě víme, že to není ta nejlepší možnost." Hayley se zvedla a chtěla jít do svého pokoje, když ji Emma chytila za ruku.

„Je mi to líto, Hayley."

„To je dobrý. Do Evropy jsem stejně nikdy nechtěla."


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Zlomené srdce - prolog:

 1 2   Další »
12. Ceola
30.12.2012 [20:56]

Super! :) Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

06.12.2012 [21:09]

ElenaCullen Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10.
Smazat | Upravit | 08.11.2012 [21:19]

Eliz: To proto, že původní verzi jsi četla :). Pamatuju si tě jako jednu z těch čtenářů, co psali komentáře, a to dost často :).
kiki: witches-diary.blog.cz, ale teď jsem ve skluzu už i se slíbenýma kapitolama.
ostatní: děkuji moc, a zaručuju, že tohle je jen slabý začátek

9. kiki
02.11.2012 [19:19]

super, můžu poprosit o tvé webové stránky? odkaz jsem měla ale rozbil se mi počítač a o odkaz jsem přišla... děkuji

23.10.2012 [20:27]

ada1987teším sa na pokračko!

7. Eliz
23.10.2012 [20:17]

Naozaj mi to pripomína nejakú poviedku, čo som čítala, ale nepamätám si ju moc dobre, a toto je celkom zaujímavé, takže už teraz sa teším na ďalšiu kapču :) Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

23.10.2012 [20:12]

LendaDocela zajímavý, určitě si ráda přečtu další kapitoly. Tohleto bude ještě zajímavější než to vypadá Emoticon Emoticon

23.10.2012 [16:04]

Rena16zajímavé Emoticon Emoticon Emoticon honem rychle dál Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. Michy
23.10.2012 [15:54]

Zatím to vypadá docela dobře, takže sem zvědavá jak se to vyvrbí dál Emoticon

3. Jana
23.10.2012 [15:36]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!