Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Výmena - 6. časť

Tie jeho oči <3


Výmena - 6. časťTak a je tu záverečná časť! Všetko by sa malo vrátiť do starých koľají. Jack bude opäť vlkodlakom a Edward upírom. Ako to poznamená doterajšie vzťahy oboch rodín? Zmení sa niečo alebo ostane všetko po starom?

 

6. časť

 

Samov pohľad

 

Konečne nastal dlho očakávaný deň. Konečne sa všetko vráti do starých koľají. V to ráno som prišiel k domu Blackových ozaj zavčasu. Akonáhle som vystúpil z auta, udrela mi do nosa známa vôňa. Upír!

Rýchlo som vošiel do domu a na prahu som zostal šokovane stáť. Bella stála pri sporáku a pripravovala raňajky.

„Čo tu robíš?“ spýtal som sa.

„Nenechám predsa svojho snúbenca samého s bandou vlkodlakov! Za čo ma máš?“ odvetila so smiechom.

Zhlboka som sa nadýchol lahodnej vône omelety, ktorá na chvíľku prekryla upíri pach.

„Mimochodom, dobré ráno, Sam,“ usmiala sa Bella a ponáhľala sa rozdeliť omeletu na tri časti.

„Už si raňajkoval?“ pýtala sa ma celkom zbytočne a hlavne dosť neskoro, keď predo mňa postavila plný tanier so zeleninovou omeletou.

„Nie je otrávená, však?“ nemohol som si nedovoliť poznámku, ale Bella sa len zaškľabila.

„Samozrejme, že áno. Dala som tam cyankály. Prečo myslíš, že by som ti ju tak ochotne ponúkala?“ dodala ironicky.

„Naozaj?“ zapojil sa do našej slovnej prestrelky Billy a vydesene odstrčil tanier.

Bella len pretočila oči a odkrojila kúsok z mojej omelety, ktorý vzápätí strčila Edwardovi do úst.

„Výborná!“ povedal Edward s plnými ústami a pobozkal Bellu na krk.

Billy si len povzdychol a všetci traja sme sa pustili do raňajok.

 

 

Bellin pohľad

 

Z domu Blackových som šla o čosi skôr, keďže som bola zvedavá, ako sa Jackovi viedlo. Môj najlepší kamarát už na mňa čakal na prahu dverí.

„Bella!“ skríkol a vrhol sa ku mne, aby ma mohol objať.

Jeho silný stisk spôsobil, že som sykla bolesťou.

„Čo to... ?“ nedokončil a uprel na mňa oči vytreštené od hrôzy.

Snažila som sa brániť, ale bol silnejší, a tak mi len vyhrnul tričko. Jeho pohľad zastal na mojom bruchu, na ktorom sa vynímal jazvy od vlkodlačích pazúrov.

„Ty... “ otočil sa na Edwarda, ktorý práve dorazil.

Skvelé načasovanie, lepšie to už ani nemohlo byť.

„Celý čas si mi hovoril, ako perfektne sa dokážeš ovládať a potom urobíš toto... “ ukázal na moje brucho.

Hoci Jackove oči potemneli hnevom, Edward ostal pokojný a nepovedal ani slovo.

„Si oveľa väčšie monštrum ako ja,“ vykrikoval Jacob ponad Emmetta a Jaspera, ktorí mu bránili vrhnúť sa na Edwarda.

„Jacob, prosím ťa... “ kričala som naňho, kým mi konečne venoval pozornosť.

Všetko šlo dobre, snáď teraz nedovolím, aby sa povraždili.

„Jack, počúvaj ma, Edward... “ nestihla som dohovoriť, lebo mi znova skočil do reči.

„Čo? Chceš mi povedať, že on ťa nenapadol?!“ kričal Jacob, snažiac sa vyslobodiť z Emmetovho zovretia.

Jasper sa ho snažil upokojiť, na čo Jacob zareagoval zavrčaním.

„Bol som to ja.“ Paul vystúpil z rady.

Jacob aj ja sme naňho prekvapene pozreli. Takéto správanie by som od Paula nečakala.

„Ja som Bellu zranil.“

 

Edwardov pohľad

 

Jackovi sme v krátkosti vysvetlili, čo sa stalo. Podišiel ku mne so sklonenou hlavou.

„Prepáč, ja... “ začal, ale zarazil som to.

„Nič nemusíš hovoriť, chápem ťa. Bál si sa o Bellu.“

Jacob len prikývol. Podal mi ruku a potom sa naklonil akoby ma chcel objať. V tom sa zarazil a s odporom sa odvrátil.

„Smrdíš,“ povedal a všetci sme sa rozosmiali.

„Aspoň vieš, aké je to pre mňa. A to nehovorím o situácií, keď Bella príde z La Push a ja ten smrad musím dýchať.“

Kým sa Bella pripravovala na rituál, Jack nám porozprával, ako sa mu viedlo. Ja osobne som ocenil jeho apetít.

„Sedem púm? Jacob, veď to ja mám na mesiac.“

Obaja sme sa zhodli na tom, že to bola mimoriadne poučná a zaujímavá skúsenosť, ktorá pomôže obom klanom pochopiť ten druhý. Napriek všetkému sme vedeli, že podobný pokus už radšej neabsolvujeme. Každý chcel radšej zostať tou príšerou, ktorou bol.

Rituál dopadol dobre, ale predsa sme boli radi, že sme vo vlastnej „koži“. Za seba vám môžem povedať, že byť vlkodlakom nie je žiadna sranda. (alebo psina - ak chcete).

 

Samov pohľad

 

Díval som sa na Cullenovcov, ktorí sa tešili z Edwardovho „návratu“ medzi nich. Aj ja som bol rád, že je Jacob s nami. Ale predsa...

„Organizujeme párty na počesť tvojho návratu,“ povedal Quil s nadšením.

„Samozrejme, budeme radi, ak pozvanie príjmu aj Cullenovci,“ dodal som dívajúc sa na upírov.

„Ale to predsa... “ začal Paul, ale pohľadom som ho umlčal. Upíri si až teraz všimli, že hovoríme o nich.

„To myslíš vážne?“ pýtal sa ma neveriacky Emmett.

Pozrel som sa na Jacoba. Jediný pohľad stačil, aby sme vedeli, čo chce ten druhý. Prikývol som. Cullenovci upreli pohľad na Edwarda, ale ten mi len opätoval úsmev. Zajtrajšia noc vojde do dejín ako prvá upíro-vlkodlačia párty.

 

La Push

 

Bellin pohľad

 

Dívala som sa na svoju rodinu a priateľov a neveriacky som pokývala hlavou. Edward si toho samozrejme všimol.

„Čo sa deje, láska?“

„Nie je to také zlé, čo povieš?“ kývla som hlavou smerom ku skupinkám, ktoré sa vytvorili okolo ohňa.

Spomenula som si na večer, keď Billy rozprával quilletské legendy. Ale teraz sme tu mali „hostí". Emily sedela s Kim, Alice a Rosalie nad časopisom a rozoberali najnovšie módne trendy. Emmett a Jasper preberali včerajšie preteky F1 a hádali sa s vlkodlakmi, kto má najväčšiu šancu stať sa majstrom sveta. Všetci na prvý pohľad vyzerali ako normálni puberťáci, nie ako mystické príšery. O kúsok obďaleč stála Sue Clearwaterová spoločne s Esme a vedľa nich sedel pri Billiho vozíku Carlisle. Nezasvätená osoba by oslavu považovala za stretnutie starých priateľov.

„Napokon naša zámena priniesla aj niečo dobré,“ dodala som. Edward len prikývol.

„To je naozaj pravda. Vo vlkodlačej koži som sa toho veľa naučil. Teraz chápem Jacka lepšie ako kedykoľvek predtým,“ usmiala som sa naňho.

„Pozrime sa! Aká tolerantnosť!“

 

Edwardov pohľad

 

Bella zaspala, zababušená v deke a opretá o moje rameno. Znova bola človekom a ja som sa bál, aby neprechladla.

„Mohol by som sa s tebou na chvíľu porozprávať?“ zaznel mi v hlave Jackov hlas.

Prikývol som a šiel som za ním.

Prechádzali sme sa po First Beach a ani jeden z nás neprehovoril ani slovo.

„Tak aké to bolo? Stáť na druhej strane hranice?“ spýtal sa ma Jacob.

„Nemáte to zrovna ľahké,“ odvetil som odkopávajúc kamienok z cesty.

„Ale oproti tebe... “ nedokončil a ani nemusel.

Jeho myšlienky prehovorili zaňho. „Počúvať myšlienky a nedokázať to vypnúť... Neustále počuť Alicino švitorenie alebo Emmettove nemiestne poznámky ohľadom Rose. Máš to oveľa ťažšie ako ktorýkoľvek z nás. Netušil som, že je to také strašné. Ale teraz, keď som si vyskúšal, aké je to byť upírom, zmenil som pohľad na vás.“

Chvíľu sa odmlčal a dodal: „A Bella? Ako môžeš byť vedľa nej a nenakŕmiť sa... ?“

Povzdychol som si. „Je to ťažké. Keď som stretol Bellu po prvýkrát, boli sme krátko pred lovom... Bolo to desivé. V triede plnej ľudí... Takmer som si ju vzal a tiež všetkých ostatných.“

Jakob sa zmohol len na: „Bože!“

Pokračoval som v rozprávaní. „Keby som sa predchádzajúcich 90 rokov tak nezdokonalil v sebaovládaní, neovládol by som sa.“

Prikývol. „Ja som šiel tesne po love na ten prekliaty autosalón, a nebyť Alici tak... “ nedohovoril.

„Viem, Alice mi všetko povedala. Vlastne pomyslela,“ zasmial som sa a Jacob so mnou.

Potom zvážnel. „A Carlisle? Ako môže prichádzať denne do styku s ľudskou krvou a ovládnuť sa?“

Odpovedal som mu rovnako ako Belle pred rokom. „Roky a roky praxe. Už ten pach ani nevníma.“

„To nie je možné.“ povedal krútiac hlavou.

„Povedala ti niekedy, čo sa stalo na oslave jej 18-tin?“ spýtal som sa.

Začudovane na mňa pozrel a pokrútil hlavou.

„Porezala sa.“

Jacob len šokovane zalapal po dychu.

„Tak preto ste odišli...“

Prikývol som ignorujúc starú ranu v hrudi, ktorá sa pomaly otvárala a krvácala. Jacob si všimol môj bolestivý výraz a povzbudivo ma potľapkal po pleci.

„Dík, brácho!“ povedal som.

Pozrel na mňa a podvihol obočie. Obaja sme sa rozosmiali. Aký je ten život zvláštny! Jeden deň sme odvekí nepriatelia a na druhý sa prechádzame po pláži ako najväčší kamoši a nazývame sa bratmi. Svet je čudný.

„Radšej už poďme, Bella nás už možno hľadá. Nech si nemyslí, že sme sa šli „porozprávať“ v pästnom súboji,“ dodal Jack a už sme sa vracali späť, bok po boku ako kamaráti.

 

koniec



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Výmena - 6. časť:

 1
6. Alis
04.05.2017 [11:12]

Velmi poucna povidka, myslim ze kazdy by se mel vyzkouset byt v kuzi toho druheho a vedet cim si bprosel nez nekoho zacneme soudit moc se povedla Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

5. Domča
01.10.2013 [10:48]

Och můj bože!! Tahle povídka mne dostala. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

05.12.2011 [7:01]

AddyCullensuper, paráda Emoticon Emoticon

3. Kačka
22.09.2011 [23:31]

super povídka Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

04.08.2011 [22:30]

Kika57Billy to na začátku zabil! Jak odmítl snídani! Emoticon Emoticon Musím říct... Konečně jsem se dostala ke konci a mám obrovskou radost. I když je povídka krátká, tak je zajímavá, originální, vtipná a moc pěkně napsaná. Tím, že jsi v každé kapitole střídala jeden pohled za druhým jsi ukázala více pohledů na celou situaci... Jak to vnímají oni a to bylo perfektní. To, jak si všichni uvědomili, že jsou šťastní tak, jak byli a nic jim už ke štěstí nechybí. Největší oříšek byla asi Rose, ale i s ní to dobře dopadlo. Dále se mi moc líbilo, jak si na konci spřátelila Edwarda s Jacobem. To jsem snad ještě nikdy nečetla a moc se mi to líbí. Konečně něco, co Bella naplánovala, dopadlo dobře.

Tvůj styl psaní je velice krásný. Celou povídku, díl po dílu jsem hltala jako o život. Pokaždé jsi krásně volila slova. Když jsem si přečetla nějakou větu, tak jsem neměla tušení, co bude následovat... Takže to je o to líp... Není to předvídatelná povídka! Jsi skvělá autorka Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

11.06.2011 [22:53]

alicecullenhale2 Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
skvelý nápad... Emoticon
naozaj úžasná poviedka... [ Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!