Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Věřím - 23. kapitola


Věřím - 23. kapitolaJak se Bella s Edwardem dokáží vypořádat s nevítanou návštěvou na své vlastní svatbě? Skutečně se Charlottě se Séanovou pomocí podaří celý obřad zhatit? A co Bella? Opět uteče do své vnitřní ulity nebo se konečně rozhodne jednat alespoň jednou v životě sama za sebe? A bude jí to vůbec proti nemrtvým co platné...? Příjemné počtení vám přejí Marketik a ZabZa

Celý kostel se ve vteřině ponořil do šokovaného ticha, kdy lidé přestávali dýchat. To snad není možné! Takový skandál!

Zraky všech se od vítězoslavně se usmívající Charlotte okamžitě přesunuly na Edwarda a Bellu. Ta jako jediná nespouštěla oči z překrásné ženy, tyčící se nad lidmi jako krutá bohyně, a zběsile přemýšlela, co to znamená.

Lže ta žena, nebo mluví pravdu? Ale v domě Páně přece nikdo nemůže lhát... Jenže ona zřejmě nebyla člověkem, stejně jako Edward. A přijde zrovna teď, ve chvíli, kdy konečně dostojí svému slovu, a chce všechno překazit. Ale proč?

Byla taky jediná, kdo spatřil Séana, jak se pomalu krade podél hlavní lodě až ke dveřím, kde je co nejtišeji zajistil závorou. Vytřeštila oči, uvědomujíc si, že jsou náhle v pasti s minimálně třemi nelidskými vrahy. A jeden z nich stále ještě postával vedle ní...

Cukla rukou, aby se vymanila z Edwardova obřadného dotyku, a pohledem těkala mezi ním, Charlotte a Séanem u zablokovaných dveří. Co teď? děsila se v duchu. Bude to boj mezi nimi? Nebo jimi a jí? Nebo budou skutečně natolik necitelní, že použijí nic netušící lidi v kostele jako rukojmí nebo snad dokonce potravu? Tohle je ale Boží stánek!

Naštvala se. Opravdu se rozzuřila. Zvládla toho už přeci hodně – všechno to namlouvání, přihazování peněz a titulů, Séanův útok, všechnu tu pravdu o Edwardovi a o těchhle... stvořeních.

A přes všechno se dokázala nějak přenést, odolat nutkání utéct nebo všem, včetně svého ctihodného, ale necitlivého otce, vmést do tváře hodně ošklivá slova plná hodně ošklivých myšlenek a soudů. Zvládla přijmout věci tak, jak byly, a situace, jak plynuly. Smířila se se vším. Až doteď.

Pohlédla na Edwarda, který stočil od Charlotte pohled zpátky k ní. V jeho očích nalezla to, v co doufala, že tam bude, protože její konání by pak jinak nemělo smyslu. Bylo tam pouto, skutečný cit, který choval k ní a ne jen k jejímu jménu či bohatství, jako jiní. Byla tam ona. Jenom ona. A to jí stačilo.

Otočila se směrem k lidem, kteří stále ještě nevěřícně zírali z jednoho konce kostela na druhý, od Belle k Charlotte, od Edwarda k panu Swanovi, nebezpečně rudnoucímu v obličeji a neschopného slova.

„Madam,“ zahřměla opovržlivě do ticha, až se vzduch zachvěl a všichni sebou cukli, „když máte tu drzost rušit můj svatební obřad, doložte na svá slova alespoň nějaký důkaz, abych vás konečně mohla začít brát vážně.“

Většina žen tiše zalapala po dechu, protože to byla hodně velká urážka na cti, navíc pronesená dámou vůči dámě a před tolika lidmi... Skandál začínal nabírat na obrátkách, a i když byli lidé stále ještě přimrazeni překvapením, v mnohých hlavách už se rodil plán, jak klepy vše přenést dál, mezi ty, kteří neměli to štěstí být přímo při tom.
Charlotte zjevně vypadla z konceptu. Její úsměv poněkud ochabl, ramena lehce poklesla, ruka křečovitě sevřela kabelku. Pootevřela své smyslné rty a ani si nevšimla, že Séan strnul uprostřed kroku, nenápadně se plížíc kolem poslední řady lavic.

„Tak co?“ zahřměla ještě jednou hlasem tak silným a pevným, že ho ani Bella sama nepoznávala. „Předložte tedy zápis z matriky, oddací list či cokoliv, co má větší hodnotu než váš prsten, abyste svá slova dokázala. Jinak,“ ztišila se, ale v tom tichu byla i její slova, pronesená teď skrz hněvem sevřené čelisti, „odejděte a nechejte mě se vdát, protože to je věc, kterou jsem slíbila při Bohu všemohoucím. A své slovo hodlám dodržet.“

Jestli byli lidé do té doby šokovaní, nyní už pozbyli schopnosti ovládání úplně. Jen seděli a civěli, nepoznávali tu tichou, hodnou Bellu, která se před nimi tak náhle vyjevila jako zuřící zvíře.

Edward chtěl něco říct, ale nedostal šanci. Bella mu silně stiskla ruku, pohlédla mu do očí, aby pochopil, že to, co říká, myslí absolutně vážně, a pak mu něžně pohladila kotníky prstů na znamení toho, ať mlčí.

Pak se přestala zajímat o Charlottu i celé dění za svými zády, zhluboka se nadechla a s rukou stále spojenou s Edwardovou se otočila zpátky k duchovnímu.

„Jak vidíte,“ pronesla již tišším hlasem, „pro svá tvrzení nemá tato žena žádné důkazy. Prosím vás tedy, abyste pokračoval v obřadu.“

Ten se poděšeně podíval na ni, pak na Edwarda a nakonec na pana Swana, který za jejich zády zřejmě přikývl.

A tak obřad proběhl se vším všudy až do konce, se slovy lásky a pokory před Bohem i sebou samými, se všemi Ano a Slibuji, s výměnou prstenů i prvním, skutečným, letmým, trochu ustrašeným polibkem, který byl však tak upřímný, jak jen toho byli oba schopni.

A všichni, stejně jako Bella a Edward, se ponořili do slov o Boží i lidské lásce, a přestali vnímat dění za svými zády. A to neměli dělat.

Protože není nic horšího než zhrzené, ponížené srdce nemrtvých...



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Věřím - 23. kapitola:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!