Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Tančím, abych žila - Prolog

Bella a Edward moc hezky


Tančím, abych žila - Prolog„Tanec je přirozenou potřebou lidí na celém světě v každé kultuře. Tanec zhmotňuje hudbu a vyjadřuje pocity a stavy duše. Dává zemitost, kvalitu uzemnění prožitkem vlastního dechu, tepu, potu a svobodného pohybového vyjádření, což jsou všechno indicie ke zdravému žití v době, kdy se ztrácíme v informacích, řítících se na nás. Indicie vedoucí mě ke mně samotné. Tanec vnímám jako kulturu těla, pohybu, spontánní tanec k poznání mého vnitřního světa. Je to cesta k poznávání vlastního mikrokosmu, přírody a živlů ve mně. Jsem součást celku a jsem všechno. Jsem řeka, slunce, květina, vítr, zvíře, země, jsem život a neustálý pohyb, jež vzniká a zaniká, mi proudí v žilách a moje kosti si pamatují velký třesk. Všechno je ve mně, formuji a maluji si obraz světa." Bella není. Místo ní tu máme Beth, žijící v Los Angeles, která měla spoustu snů. Myslí si, že už se jí některé sny začínají plnit a na svůj život si zvyká, ale to by se jí nesměli připlést do cesty Cullenovi.

Tančím, abych žila

Prolog

„Nádech, výdech. Nádech, výdech," opakovaně si šeptám. Snažím se vyčistit si mysl. Uvolnit se a odpoutat své tělo od reality. Zase pocítit pocit povznesení. Alespoň na pár minut...

Mé oči zabloudí před oponu. V hledišti sedí mnoho diváků a hltají každé moderátorovo slovo. Každou souhlásku, samohlásku. Pohledem do jejich tváře vyčtete jejich emoce. Nestačí jim to a přesto si přejí, aby přestal svůj dost dlouhý proslov a vznesla se opona.

Sklopím oči a snažím se setřepat tu děsně nepřejícnou mrchu trému. Stejnak vím, že tohle napětí za chvilku spadne a mé tělo se uvolní, mysl vyčistí a dostaví se pocit blaženosti.

„Na místa!" zařve choreograf. „Za 30 sekund začínáme!" Protočím oči a jdu si stoupnout na své místo ve formaci.

Sál potemní, světla zhasnou.

Opona se zvedá.

Sálem se začínají linout první tóny skladby.

Adrenalin stoupá.

Reflektory nás osvítí.

Usměji se a začnu.

Krok, krok, otočka, ramena, přísun... Napětí opadlo i s trémou a dostavil se pocit chvilkové blaženosti. Blaženosti, při které si myslíte, že můžete létat. Dosáhnout až na hvězdy. Odpoutáte se od všední reality a přejete si, aby tato chvíle trvala navždy.

Píseň se začíná zrychlovat a my zmenšujeme formaci. Jsme těsně u sebe. S rychlejšími tóny se z nás stanou roboti.

Nebo tak alespoň působíme.

Působíme na lidi jako skupina stejně se pohybujících lidí, robotů, které někdo vyrobil a stejně naprogramoval.

Vidí tu dokonalou souhru, ale ne tu těžkou dřinu a odříkání, které každý z nás musí podstoupit, aby se dostal dál než k tyči.

Poslední otočka, krok, ramena, ruce a závěrečná póza. Hudba utichá.

Diváci tlaskají ve stoje a pokřikují.

Úklona.

Opona padá doprovázená aplausem.

Odcházíme do šaten.

Převlékám se, věším věci na ramínko a následně vkládám do pytle. Usednu za stůl, podívám se na sebe do zrcadla.

Povzdechnu si.

Vezmu odličovací tampóny a odličovací mléko, které následně otevřu. Na tampón dopadne pár kapek. Začnu se pomalu odličovat.

Zavřu odličovač a vyhodím použité tampóny.

Rozčešu si vlasy.

Sbalím si věci.

Obléknu si bundu a odcházím.

„Zítra je zkouška od 10.00, Elizabeth," zastaví mě hlas před odchodem.

„Jistě, pane Cullene. Budu tam!"

Otevřu dveře do ulice. Prší. Nastavím svou tvář dešti a nechám se jím smáčet. Mám ráda déšť, nebe se zamračí, začne plakat, pak vyjde slunce a deštivý den se změní ve slunečný, ale tady v Los Angeles neprší často. Člověk by si až myslel, že nebe se tu jen usmívá, ale je pravdou, že záleží na ročním období.

Skloním hlavu a vydám se vedlejší ulicí na hlavní, kde si odchytnu taxi.

„Kam to budem, slečno?" otočí se na mě řidič, když nasednu.

„Sedmá západní a Beverly Bulvár." Řidič kývne a rozjede se.

Koukám z okénka na ulice, lidi, krámy, protijedoucí auta a vzpomínám, když jsem v tomhle městě byla poprvé. Pamatuji si, jak jsem vystoupila z autobusu a myslela, že jsem v nebi. Jak naivní jsem byla! Jak naivně jsem si myslela, že vše půjde podle mých plánů. A místo toho, aby se mé plány plnily, tak se bortily jako věž z karet. Snadno a rychle.

„Jsme tady, slečno." Vytrhl mě ze vzpomínek. „Budou to čtyři dolary a třicetpět centů, madam."

Zašátrala jsem v kapse jeanů a vytáhla pěti dolarovku a podala mu ji mezerou v plexisklu. „Drobný se nechte."

Vystoupila jsem a vyndala z kapsy klíče od bytu. Vyšla několik schodů ke vchodovým dveřím, kterými jsem prošla. A pak ještě další dvě patra k bytu.

Byl malý, ale já ho mám ráda a stačil mi. Dříve jsem měla mnohem horší. V tomhle bydlím přes rok, a abych byla upřímná, tak ho mám ráda hlavně kvůli výhledu. Přistoupím k oknu a zadívám se na kopec, na kterém se pyšně honosí nápis Hollywood. Usměji se a nostalgicky pohladím okno, za kterým se nápis nachází.

„Vítej v Hollywoodu, Beth," zašeptám


------------------------------------------------------------------------------------

V perexu je použitá část textu: http://www.gymnasion.org/archive/article/spontanni-tanec-telesnost-vnimani-tela

Zdravím, milí čtenáři a milé čtenářky.
Tohle dílko je moje prvotina na těchto stránkách.
Zkouším to a byla bych ráda, kdybyste mi to pořádně zkritizovali! :)
Víte, kritika je mnohdy lepší, protože pomáhá rozvíjet spisovateli jeho umění psát.

S pozdravem Naitery.

P.S.: Kdo z Cullenů to asi bude?




Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Tančím, abych žila - Prolog:

 1 2   Další »
09.03.2012 [0:16]

patulka13Takže... Začnu chválou. Emoticon
Na to, že je to tvá první tvorba, je to opravdu krásné. Geniální nápad, zpracování, pocity jsou krásně vypsané...
Ale... Jak psala Zuzu, občas se ti to tam navzájem promíchá a přejdeš z přítomného času do minulého. Emoticon Psaní v přítomném čase se mi líbí, tak se víc stanu tou postavou a vnímám, co všechno dělá, jak se cítí...
Nikdy jsem to sama nezkoušela, ale pravdou je, že když někdo píše příběh v přítomném čase, musí se tam používat více slovních frází, formálněji to psát, takže tak víc poznám autora... Ale je to jenom má teorie, takže mě neber vážně. Emoticon
Ani nevím, co víc napsat... Co se mi na tom zdálo divné, už vypsala Zuzu... Emoticon
Ale ke konci... Geniální nápad, opravdu se mi to líbí a ráda si přečtu i další kapitolu. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

08.03.2012 [23:39]

zuzinecckaa Emoticon Fajn, nestranná kritika, ostrá kritika říkáš... Emoticon Emoticon
No... Čím začít? Tak nejdřív pochválím to, že píšeš v přítomném čase. Je to ohromné, je to něco, co se tu vůbec nediví. Ale je těžké se přítomného času držet a v pár větách jsi dost pokulhávala, než ses zase dostala zpět na nohy... Takže pokud chceš psát v přítomném čase, drž se toho, pokud se vracíš ze vzpomínek (minulý čas), dávej si pozor, abys v minulém čase nepokračovala v té přítomnosti. Nevím, jestli to chápeš... Emoticon Emoticon
Dál. No, máš zajímavý styl psaní, ale hrozně mi vadily krátké odstavce, šíleně krátké odstavce po jedné větě, ještě k tomu holé, ne souvětí. Ne že by to bylo strašné, ale špatně se to čte. Přišlo mi to moc usekané.
Pak mi přišlo, že ses někde více rozepisovala do detailů, ale někde jsi to zase vynechávala. A týká se to pasáží, kde se ty detaily hodily/nehodily.
No.. Co více dodat? Třebas to, že nikdo není dokonalý. A jen takové komentáře nás pošoupnou vpřed... Takže jdu na další kapitolu a uvidím, co sis připravila tam..
A je škoda, že jsi to pozastavila, protože věřím, že tohle by byla super kapitola... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

13. Kika57
21.06.2011 [22:11]

Kika57Jak jsem slíbila... tady máš komentář Emoticon Musím souhlasit s ostatníma... Opravdu pěkný nápad a úžasný začátek... Začátek, který si může každý přát... hmmmm... asi nejsme vyvolené Emoticon Emoticon Jinak... Chtěla si kritiku, ale já ti nic nemůžu vytknout! Tohle je tvůj styl psaní a mě se líbí (i když bych možná nějaké věty rozvinula, aby to nevypadalo strojeně/roboticky Emoticon Emoticon Emoticon ) Opravdu se ti to ale povedlo! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
PS: tvoje první tvorba?? Těžko jde tomu uvěřit! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

12. lucka2010
21.06.2011 [20:38]

Emoticon

21.06.2011 [16:01]

N1I1K1O1L Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

21.06.2011 [14:46]

enchantressKdybych takhle psala od začátku a ne, až po nějakým půl roce - možná víc, tak skáču dva metry do vzduchu... vypiluj jenom gramatiku a OP máš v kapse :D Hodně štěstí do dalšího psaní a honem další kapču! Emoticon Emoticon

9. Lucie7
20.06.2011 [20:34]

skvělé

8. Claire Stewart
20.06.2011 [17:15]

Ahoj, je to moc pěkný námět a určitě pokračuj... Emoticon Na prvotinu je to dobré, akorát bych ( podle mě) psala např. "Vítej v Hollywoodu, Beth," zašeptala jsem.
Ale jinak je to skvělý.. a hádám, že to byl Edík, žj? Emoticon Emoticon

20.06.2011 [17:04]

PetraCullenJe to velice zajimavý námět Emoticon Emoticon Emoticon jen tak dál :-) Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Ten Cullen to byl Rozcuch? (pozn. Edward zvaný Rozcuch) Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Takže jen tak dáááálll! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon až bude další normálně mi hoď na ni odkaz do mého shrnutí! :D Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

6. Paes
20.06.2011 [16:03]

PaesTahle povídka na to, že je to prvotina je ohromná Emoticon kéž bych taky tak napsala své první dílo, holka máš talent a doufám, že pokračování bude brzo Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!