Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Tam, kde sa neumiera - 22. kapitola

Stephenie Meyer signing book


Tam, kde sa neumiera - 22. kapitolaEdward to ako-tak prekoná a nevesta stojí pred oltárom. Bude tam aj ženích? Pekné čítanie a teším sa na komentáre. Lolalita

Bella:

Celé telo ma stále strašne pálilo. Otvorila som oči a mala som pocit, že nedokážem zaostriť. Môj zrak, sluch a všetky moje zmysly nejako zlyhávali. Cítila som sa zvláštne malátna a bola som neskutočne vyprahnutá. Rozhliadla som sa, ale ten, koho som hľadala, tu nebol. Sucho som prehltla. Celé hrdlo ma pálilo. Bolo to, ako by som sa pokúšala prehltnúť kus kôry stromu. Nevnímala som, čo sa okolo deje. Zrazu ma Carlisle podoprel a dal sa mi napiť. Prehltla som glg vody, no aj tak ma nesmierne sušilo. Zvalila som sa späť na posteľ a bolestivo šepla:

„Edward?“ Všetci stuhli a dívali sa na mňa.

„Všetci von,“ prikázala Alice. Zatvorila za nimi dvere a sadla si na posteľ ku mne.

„Bella, si človek, ale to si už najskôr pochopila,“ šepla.

„Som človek, nie idiot,“ šepla som a hlas sa mi zlomil. Bolel ma každý pohyb.

„Prepáč, ja ti chcem len vysvetliť...“

„Kde je Edward,“ zachrapčala som.

„Na love,“ šepla Alice a nahla sa nado mňa. Pohladila ma po tvári. Niečo mi nesedelo. Nikdy by ma tu len tak nenechal. Určite by chcel byť pri tom, keď otvorím oči. Niečo mi nechcú povedať.

„Stalo sa mu niečo?“ opýtala som sa šeptom. Alice na mňa vyvalila oči.

„Nerozumiem. Čo by sa mu malo stať.“ Hľadela na mňa s tak prekvapeným výrazom, že ak by ma nebolelo celé telo, tak sa zasmejem.

„No, či neprišiel o ruky, keď sme sa... no vieš, je zo mňa človek a...“ Alice ma znova pohladila po vlasoch a usmiala sa.

„Nebudem tvrdiť, že Esme nezúrila, ale už je pokojná. Tvoja zmena bola dosť šokujúca, ako som počula od Carlislea,“ povedala pokojne.

„Aj bolestivá, to mi ver. Nerozprával ti to Edward? Veď bol pri tom,“ šepla som nechápavo. Alice vyzerala, že nad niečím uvažuje. Ako by sa rozhodovala, či mi má niečo povedať. Po chvíli sa odhodlala.

„Poviem ti to, lebo máš právo vedieť to. Edward sa s nikým z nás nebavil. Musel ísť rýchlo na lov. Tvoja ľudská krv mu vonia viac, než by mala,“ šepla a ja som na ňu vyvalila oči. Mala som pocit, že mi srdce vyskočí z hrude. Presne som vedela, o čom hovorí. Moja krv mu vonia príliš. Vonia mu tak veľmi, že nedokáže byť pri mne. Po tvári sa mi rozkotúľali slzy. Bola to beznádej a zlosť, čo sa mi razom usadili v srdci. S touto alternatívou sme nerátali. Alice sa na mňa zmučene pozrela.

„Nič sa neboj. Edward ťa miluje. Zvládne byť pri tebe, a aj tak ťa budeme musieť premeniť, a ty potom budeš s ním na veky.“ Hovorila a hovorila, ale ja som ju nedokázala vnímať. Cítila som len bolesť. Cítila som sa oklamaná. Sľúbil mi, že bude pri mne a že to nezmení ani to, že sa zo mňa stane človek. A kde je teraz. Oklamali ma. Moja myseľ bola nesmierne unavená, rovnako ako telo. Cítila som sa ako v spomalenom filme. Pritisla som viečka k sebe a spala.

Ráno ma zobudil lomoz z prízemia. Pomaly som otvorila oči a posadila sa. Cítila som sa už oveľa istejšie a hlavne oddýchnuto. Prebehla som pohľadom po izbe a zastavila pri dverách. Stál tam Edward v strnulej póze a díval sa na mňa. Prekvapene som zaklipkala očami. Moja podvedomá reakcia bola strach. Ak mu moja krv spieva, tak sa mám čoho báť.

„Bella, je mi to ľúto,“ šepol. Nepovedala som ani slovo. Nebola som schopná prehovoriť.

„Nepočítal som s tým. Nikto nepočítal. Na všetko však existuje riešenie. Milujem ťa. Musíš mi veriť a chcem si ťa vziať. Prosím. Po čase to zvládnem. Budem sa od teba chvíľu držať ďalej, ale viem, že to zvládnem.“

„A ak nie?“ šepla som a on sa pri zvuku môjho hlasu zachvel. Možno sa zachvel preto, že sa uvoľnilo do miestnosti viac mojej vône.

„Máme dva roky na to, aby sme ťa premenili. Radil som sa s rodinou. Urobíme to skôr,“ šepol.

„Mňa ste sa ako vždy neopýtali. Som človek, a preto už nemám právo vyjadriť svoj názor?“ Edward sa s bolestivou grimasou otočil k stene.

„Samozrejme, že máš. Urobím, čo budeš chcieť,“ povedal.

„Chcem, aby si teraz išiel preč. Nechcem ťa týrať viac, než je nutné,“ šepla som a on v sekunde odišiel. Po tvári sa mi znova rozliali slzy. Neviem, čo presne som cítila. Bolo by tak jednoduché stať sa teraz upírom, ale chcela som to inak. Chcela som byť chvíľu človekom a vychutnať si to. Nie sa hneď stať monštrum a teraz, keď vidím Edwarda a jeho problém s ovládaním, desím sa, že to bude u mňa rovnaké. Desí ma, že budem chcieť ublížiť ľuďom. Dvere sa pomaly otvorili a vošla Alice.

„Musíme ťa prichystať,“ šepla.

„Na čo?“ vyštekla som nechápavo.

„Vydávaš sa. Edward si ťa bez pochyby chce zobrať. Všetko je prichystané. Ak nechceš, tak dobre, ale prekonáte to, Bella. Nikdy nepochybuj o jeho láske. Ak by ťa nemiloval, nevydržal by s tebou v jednej miestnosti, keď mu tak voniaš. Túži si ťa zobrať za ženu.“

Chvíľu som uvažovala. Nakoniec som prikývla a začali sa prípravy. Atmosféra však bola príšerná. Vyzeralo to, akoby sa nechystala svadba, ale pohreb. Ja som sa len veľmi bála, aby nešlo o môj pohreb. Viem, že ma Edward miluje a neublíži mi, no to všetko, čo som o upíroch vedela, ma nenechávalo chladnou. Obliekli ma a pripravili. Pozerala som na seba chvíľu v zrkadle. Bola som smutná nevesta. Tento deň mal byť krásny, tak prečo tak trpím. Cítila som neistotu a strach.

 

„Zvládne to Edward v kostole?“ opýtala som sa Esme, keď mi upravovala závoj.

„Určite to zvládne, zlatko. Napriek všetkému sa veľmi teší, že budeš jeho manželkou,“ šepla a pobozkala ma. Ozval sa pochod a ja som prešla takmer prázdnou kaplnkou. Na hrudi som zvierala malú kytičku bielych ruží. Boli tu len Cullenovci, kňaz a žena za klavírom. Postavila som sa oproti Edwardovi a sledovala jeho výraz. Oči mal úplne čierne a ruky zatínal v päsť.

Čo to tu vlastne robím, napadlo mi. Kňaz začal okamžite čítať potrebné formulky a mne došlo, že to bude skrátená verzia obradu. Veľmi skrátená. Žiadne romantické výlevy, len rýchly obrat, aby sa ženích nevrhol na nevestu. Sucho som prehltla a nespúšťala pohľad z Edwarda. Bol nádherný. Vyzeral ako anjel s diablom v tele. Kňaz sa okamžite Edwarda spýtal, či si ma berie za manželku a on kŕčovito povedal: „Áno.“ Potom sa kňaz otočil na mňa.

„Isabella, beriete si tu prítomného Edwarda za svojho manžela, budete ho milovať a ctiť po všetky dni svojho života, až pokiaľ vás smrť nerozdelí?“ opýtal sa a čakal na moju odpoveď. Pozrela som do Edwardových studených očí. Chýbalo mi to zlato, ktoré v nich predtým bývalo. On upieral svoje oči do tých mojich. Zrazu sa prudko otočil k Alice, ktorá mala práve videnie. Ja som presne vedela, čo videla. Videla moje rozhodnutie. Edward sa na mňa prekvapene pozrel a perami naznačil slovo prosím. Pozrela som na kňaza a povedala:

„Nie.“ Rýchlym pohybom som si stiahla závoj a rozbehla sa uličkou preč.

22. kapitola - 23. kapitola



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Tam, kde sa neumiera - 22. kapitola:

 1
7. Petronela webmaster
16.08.2017 [19:07]

PetronelaTak jo, další velmi citovo vypjatá kapitola je za mnou. Popravdě si nemyslím, že uskutečnit tu svatbu byl dobrý nápad. Vždyť Bella je člověk sotva pár hodin a po celou tu dobu její budoucí muž nemyslí na nic jiného, než jak se udržet, aby ji nezakousl. Jak by mu potom, naprosto bez strachu, mohla říct ´ano´?
Teď jsem jenom neskutečně zvědavá, jak se povídka bude vyvíjet dál.

28.07.2012 [20:42]

BadLovelyLucyNo to bylo překvapení. Ale vlastně se jí ani nedivím. Emoticon Ikdyž chudák Edward, nemůže za to a stejně si to odskáče. Emoticon Šup na další. Fakr jsem ráda, že to mám hezky pohromadě, jinak by mě asi trefilo Emoticon

27.05.2012 [16:13]

domcamerciTak to nemyslíš vážně? Emoticon Emoticon Emoticon
Panebože, ako sa može k Edwardovi takto správat? Emoticon

4. Kačka
07.11.2011 [21:31]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

25.08.2011 [15:15]

Any12To je senzační!!! Napříč všemu se mi to neskutečně líbí, a líbí se mi úplně všechno, co v této povídce je! Líbí se mi, že mu Bella řekla ne, líbí se mi, že on je z ní úplně hotový, že se jen stěží ovládá, líbí se mi, jak to popisuješ!!! Protože chápu Bellu, že takto si to nepředstavovala, že chce mít svatbu se vším všudy (i když je fakt, že jsem byla vážně zvědavá na novomanželské políbení... Celou dobu jsem se na to třásla, a ono pak nic... Emoticon ) Strašně se mi líbí, jak popisuješ Edwardovo chování, jeho stěží ovládání, a Bellin strach...
Úžasné! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. kikuska
23.07.2011 [16:40]

Emoticon Emoticon Emoticon Och ty môj Bože. Emoticon Emoticon Emoticon Toto je vážne sila. Chudák Edward. Je mi ho vážne ľúto. Emoticon Emoticon Emoticon Ale na druhej strane chápem Bellu. Emoticon Prosím, nech Edward tú jej vôňu nejako prekoná. Prosím. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Držím im obom palce. Emoticon Emoticon Emoticon

1. MatikEsmeCullen
17.05.2011 [11:31]

Coze ???? Na konci som mala pocit ze to bude moj pohreb ... Preco mu povedala nie ??? Dufam ze to nejako spravis Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!