Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Ta druhá... - 46. kapitola

Twilight sraz 2010


Ta druhá... - 46. kapitolaJedna má všechno, druhá nic. Ale to se změní...
A honem pryč z Volterry a od všech těch zrádců!

Alex:

Po krátkém telefonátu jsem se naposledy rozhlédla po svém přechodném pokoji. Když jsem ucítila tlak v očích, prudce jsem zavrtěla hlavou, abych se vzpamatovala. Teď nebyl čas na slzy – byl čas jít.

Otočila jsem se, vzala do ruky batoh a pomalu vyšla ze dveří. Nechtěla jsem, aby si mého odchodu někdo všiml, a tak jsem potlačila nutkání pořádně prásknout dveřmi, aby tečka za mým volterrským životem byla pěkně důrazná, a jen jsem je co nejtišeji zavřela. Spěšným krokem jsem se pak vydala do přízemí, přímo k recepčnímu pultu.

„Gianno?“ oslovila jsem ženu sedící za počítačem tichým, autoritativním hlasem. „Aro si tě žádá,“ prohlásila jsem, když zvedla hlavu a zadívala se na mě. Pouze kývla, naťukala něco do počítače, pak se spěšně zvedla a odplula mohutnými veřejemi.

Když v dáli dozněly její kroky, obezřetně jsem se rozhlédla kolem. Nikde nikdo, bezva, zaradovala jsem se v duchu a vklouzla za pult. Přeměřila jsem si pohledem plochu kolem počítače, zásuvky psacího stolu, ale nikde jsem nenašla to, co jsem hledala. Klíč ke svobodě. Až pak, po chvíli usilovného hledání, kdy už jsem začínala panikařit, aby se Gianna nevrátila dříve, než stihnu zmizet, jsem ho objevila. Byl rafinovaně zapuštěn do samotného dřeva stolu, takže jsem si ho všimla víceméně omylem. Otázkou však bylo, jak jej vyndat. Sakra! Už jsem byla jen krůček od svobody, když nastaly komplikace.

Smířeně jsem se svezla na židli a položila si obličej na přes stůl natažené ruce. Šance na nepozorovaný útěk byly zmařeny – a já velmi pochybovala o tom, že by mě odsud pustili dobrovolně. Shniju tu už navěky a budu se muset dívat na ty dva, jak…

Vztekle jsem se napřímila a uhodila sevřenou pěstí do stolu. Zabolelo to, začala jsem si třít pochroumané klouby. Vtom se ozvalo tiché cvaknutí – a klíč se vysunul pár milimetrů nad plochu stolu.

Když jsem pochopila, co se stalo, div že jsem se nedala do tance. Na to teď však nebyl čas.

První část úkolu byla za mnou – získat klíč od sklepení… Ta druhá, náročnější, na mě ještě čekala.

 

Hmátla jsem po klíči a doplížila se k malým dvířkům za recepcí, které byly v barvě zdi, takže by si jich obyčejný smrtelník nevšiml. Do nenápadné klíčové dírky jsem zasunula klíč a trhla jimi. S vrzáním se otevřely a já se ohlédla, jestli mě někdo nesleduje. Pak jsem se v hlubokém předklonu vydala do temných podzemních chodeb – vstříc svobodě.

Trvalo to strašně dlouho, než jsem se dostala ven. Byl to hotový labyrint chodeb a já několikrát zabloudila, než jsem přišla na „spolehlivého průvodce“, jímž byla voda. Stačilo jít těsně podél zdi, která byla cestou na povrch provlhlá. Stálo mě to několik odřenin na dlaních a holých pažích, které nemohlo mé tričko bez rukávů skrýt a ochránit. Ale ve chvíli, kdy jsem se opět nadechla čerstvého vzduchu, mi takové malichernosti přestaly vadit. Byl to takový rozdíl od zatuchliny v podzemí a díky napětí tíživému vzduchu na hradě, že jsem pár chvil jen tak stála v úzkých dvířkách ústících někde do zapadlé uličky a zhluboka vdechovala doušky svobody.  

Ještě když jsem stála u prodejny v centru města, prostupoval mnou příjemný a tolik vítaný pocit. Majitel by mě tam nejraději zdržel, okatě se mnou flirtoval a snažil se mě pozvat na schůzku, ale já příliš pospíchala, než abych mu mohla jeho přízeň oplácet. A ani jsem nechtěla, i když jedno jsem mu musela přiznat – díky němu mi alespoň trochu stouplo pošramocené sebevědomí a já se cítila… chtěná. Avšak nedala jsem se tím prchavým zdáním, že je vše jako dřív, zmást.

 

O dvě hodiny později jsem už byla v polovině své cesty. Únavu jsem nepociťovala ani náhodou, na dlouhou jízdu na motorce jsem však nebyla zvyklá a mé svaly začínaly protestovat. Zastavila jsem tedy na nejbližším odpočívadle a mou novou černou motorku, kterou jsem si koupila za své poslední peníze, jsem postavila do stínu. Sama jsem se svalila na koženou bundu (dárek od majitele prodejny), kterou jsem rozprostřela na udusané trávě pod stromem, a protáhla si ztuhlé nohy. Hlavu jsem si opřela o mohutný kmen a pozorovala kolemjedoucí auta. Ani nevím, kdy mi spadla ztěžklá víčka a já usnula, avšak když jsem se probrala, byla tma a chladno.

„Sakra!“ zaklela jsem, když jsem si uvědomila, že jsem usnula. Ztratila jsem drahocenný náskok. „Kruci, kruci, kruci!“

Hbitě jsem naskočila na motorku, kterou naštěstí nikdo neukradl, a nastartovala. Byla jsem celá malátná a při tak prudkých pohybem se mi zamžívalo před očima, nemohla jsem si však dovolit ztratit už ani minutu. Ne tady, u opuštěné cesty, kterou teď v noci jede jen minimum aut. Tady bych byla příliš snadným cílem.

Zatímco jsem se vysokou rychlostí hnala noční tmou, v duchu jsem si nadávala, jak jsem mohla být tak pošetilá. Předně jsem neměla vůbec zastavovat, chudák Marco na mě čekal, aby mě odvedl do motelu, který vlastní jeho známý, abych měla kde přenocovat. Pokusila jsem si vybavit jeho číslo, avšak marně. Od té doby, co jsem je spatřila v zahradě, mám vše jako by zamlžené. A papírek s číslem zůstal na komodě, kam jsem ho odložila spolu s mobilem. Jak jsi stará, tak jsi blbá, Alex! nešetřila jsem se. Výprask by ti jen prospěl!

Teď v noci jsem sice měla tu výhodu, že jsem moc řidičů nepotkala, avšak rychlejší než ve dne jsem nebyla, spíš naopak. Cesta trvala skoro dvakrát tak dlouho, musela jsem se totiž neustále ohlížet a měnit směr, aby mě tak snadno nemohli vystopovat, pokud by vyhlásili výpravu. Byla jsem pro ně příliš cenná, mé dary byly příliš cenné, než aby mě nechali jen tak jít. Dřív či později si pro mě někdo přijde. Kdybych v tu chvíli věděla, jak brzy to bude, vykopala bych si někde podél cesty díru a zahrabala se do ní. Ale to já nevěděla, a tak jsem se řítila čím dál tím blíž ke svému cíli.

 

Projela jsem četnými ulicemi s těmi šílenými italskými názvy, než jsem se dostala na náměstí sv. Petra, kde na mě měl včera čekat Marco. Sice jsem nedoufala, že by sem přišel ještě i dnes, ale přišlo mi to jako dobré místo, kde začít. Slunce už začalo pomalu stoupat po obloze a náměstí se zaplnilo turisty i místními. Zalezla jsem do jedné malé kavárny, která už měla otevřeno, a sedla si ke stolečku v rohu. Když ke mně přišla ospale vypadající servírka, objednala jsem si kávu a sladké pečivo – přece jen, už to bylo celkem dlouho, co jsem jedla. A s hrůzou jsem si pomyslela, že už je to i dlouho od té doby, co jsem naposledy pila. Teď, s pár drobnými v kapse, jsem takřka bezmocná, avšak na krádež jsem byla příliš čestná. Třeba úplně vyprahnu a rozpadnu se, pomyslela jsem si trpce. Ale co, vždyť bych nikomu ani nechyběla, nikdo by se po mně nesháněl, neželel by mé smrti. Možná by to tak i bylo lepší…

Mé chmurné úvahy přerušila servírka, která mi donesla snídani. S tlumeným poděkováním jsem se s chutí zakousla do croissantu, polkla a lačně se napila horké kávy. Pak, to už byla snídaně dávno fuč a já usrkávala poslední kapky kávy, jsem byla o něco veselejší, optimističtější, s plným žaludkem mi bylo i lépe na duchu.

„Jsi to ty!“ vydechl najednou někdo za mými zády a položil mi ruku na rameno. Poplašeně jsem sebou cukla, až jsem málem upustila hrníček, a prudce se otočila.

„Marco,“ vydechla jsem překvapeně, položila hrníček na stůl, vstala a spontánně ho objala. Měla jsem takovou radost, že ho vidím.

„Vítej v Římě, krásko,“ pozdravil a zazubil se na mě. „Už jsem myslel, že ses na mě vykašlala. Ale řekl jsem si, že se mohlo něco stát, co tě zdrželo – a že za to, že se sem půjdu podívat ještě dnes, nic nedám. A jak vidím, vyplatilo se počkat. Sluší ti to, motorkářko,“ zalichotil mi. Zašklebila jsem se na něj a odtáhla se. Prohrabala jsem se kapsami batohu, až jsem našla peněženku, pak jsem odpočítala peníze a položila je na stůl.

„Jsi připraven mě vést po cestách starobylého Říma?“

„Nejen vést,“ ujistil mě a jeho uličnický úsměv dopověděl vše, co neřekl nahlas. Mnohoznačné viselo ve vzduchu ještě dlouho poté.


Tuto kapitolu (a vlastně i komplet celou povídku) bych chtěla věnovat jedné osůbce, bez které by se mi to nikdy nepovedlo dopsat. Svým zdržováním jsem jí musela lézt pořádně na nervy, ale stejně se ke mně chovala mile a podporovala mě, vždycky pro mě měla nějaká povzbudivá slůvka. Nebýt jí, možná bych se na to i úplně vykašlala, protože bych na to neměla sílu. Ale ona mě táhla dál a dál a donutila mě si nad to sednout, i když jsem únavou neviděla na monitor, chválila i to, co nebylo k chválení. To ne já, ale ona dovedla příběh Alex a Martina do konce. Za což jí patří můj věčný dík.


Dančo
(Danca11), tohle je pro tebe. Navěky dlužníkem.


Tímto bych také chtěla poblahopřát Neyimiss k jejím dnešním narozeninám. Všechno nejlepší, lamuš!


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ta druhá... - 46. kapitola:

 1 2   Další »
14. ufo 215
17.02.2013 [16:49]

Krásná kapitolka, doufám, že budeš pokračovat v tomto duchu. Nikdy, opakuji nikdy, bych se na Alex s Martinem nevykašlala. I kdyby si nepsala víc než dva roky, myslím to smrtelně vážně, jasný. Obdivuji, že ses vrátila v takovém stylu a budu komentovat i nadále. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

31.12.2012 [18:40]

Neyimiss Emoticon Emoticon Emoticon Co říct... prostě Marco, no. Emoticon Alex i po tak dlouhé době nezklamala, vůbec se nezměnila... Emoticon Emoticon
Víš, že se neumím rozepisovat, radši ti to pěkně řeknu face to face... Emoticon
Jenom brzo (Emoticon) přidej další, ok? Emoticon

P.S.: Tak teda díky, no... Emoticon Emoticon

12. Haník
28.12.2012 [23:42]

Ahojky Emoticon Měla jsem děsnou radost, když jsem našla další kapitolku Ta druhá... Už chápu, proč jsi na to měla tak málo času Emoticon Jsi ovšem stejně borec, že jsi to dokázala. Máš můj hluboký respekt. Skloubit vše tak pěkně dohromady, je někdy opravdu těžké. Těším se na další kapču. A sama za sebe můžu říct, že se vyplatilo počkat. Jsi super Emoticon P.S: Opožděne, vše nej k narozeninám, ať se Ti spní všechny sny a přání Emoticon

28.12.2012 [22:05]

VerCullenPovídku jsem četla hned, jak vyšla, komentuju až teď, protože mě komentování nebaví (ano, pádný důvod :D).
Opět jsi mě překvapila - a mile. Alexino dobrodružství je něco tak originálního a krásného, že mi prostě nezbývá nic jiného, než jen čumět s otevřenou papulkou na to, co jsi napsala. Pokud jsi opravdu musela psát v těchto podmínkách, ještě víc to způsobilo, že jsem si tu povídku zamilovala. Je totiž napsána snovým stylem psaní, nechápu, jak jsi to dokázala, když ses nemohla ani pořádně vyspat. ;)
Doufám, že další kapitola opravdu přibude brzy. Emoticon
A ještě něco: Přeji ti - i když opožděně - vše nejlepší k narozeninám, a abys - jak jsem ti už jednou říkala - ve zdraví přežila autoškolu. :D
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. Killy
28.12.2012 [19:37]

no páni páni páni páni!!!!! Ta druhá... jeee!! Emoticon Skoro som vyskočila z kože, keď som kapču uvidela!!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Musím sa ti priznať, že kvôli dlhej absencii tvojej poviedky mi niektoré veci unikali - tá moja pamäť - no rozhodla som sa na to ešte pozrieť. Emoticon Absolútne suprová kapitola, len na môj vkus nejaká krátka.... Emoticon Bojím sa Ara a toho, čo jej urobí, až ju chytí! pretože on ju chytí, ja ho poznám, on sa len tak nedá. Hádam jej ten Martin pomôže, aj keď je to kus vola... sexy vola.. Ale no čo už Emoticon Som rada, že poviedka je už dokončená! Blahoželám ti ako ku poviedke, tak aj k narodeninám!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

9. Ceola
28.12.2012 [13:11]

Nádhera! Jsem zvědavá co bude dál! :) Prosím...rychle další kapču :) Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

8. BellaDemetri
28.12.2012 [11:49]

A ešte samozrejme šťastné narodeniny a veľa šťastia pri písaní!!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

7. BellaDemetri
28.12.2012 [11:46]

Tak za prvé... Je to úúúžasná poviedka!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Za druhé... Prosííím pohľad Aleca/Martina, keď bude čítať ten list, ale urob to ako chceš je to na tebe Emoticon Emoticon
A za tretie... Prosiiiim pokraačko!! :D Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

28.12.2012 [11:13]

NeliQ Emoticon Emoticon Emoticon dnes som zhtla vštky kapitoly a som ohromená týmto príbehom. Už sa neviem dočkať ďalšej kapitoly, preto dúfam, že pribudne čoskoro Emoticon Emoticon

27.12.2012 [20:27]

Danca11Takže předně přeji vše nejlepší k narozeninám a doufám, že si alespoň užiješ oslavu. Emoticon Emoticon
A taky ti chci říct, že jsi mě skoro až dojala tím dlouhým odstavcem na konci. Když jsem ho tak četla, skoro až se cítím provinile a rozhodně protestuji - TD je jen tvůj a tvůj příběh a právě tys ho dotáhla do konce. Možná to bylo ve strachu z toho, že bych ti zahltila e-mail, kdybys oznámila, že s tím končíš, ale i tak.
A teď k samotné kapitole... všechno už jsem ti to psala, ale já to i tak napíšu znovu - i přes svou lenost jsem si to totiž znovu celé přečetla a zjistila, že snad polovinu z toho jsem již úspěšně pozapomněla. Tak ať mám dobrý pocit. Emoticon Emoticon
Jsem přešťastná, že si Alex nekecla na zadek a nezačala prolévat litry slz, ale zachovala se nezávisle a možná trochu unáhleně, ale já ji za to obdivuju.
Především tedy za koupi motorky. Až teď, když jsem se nad tím více zamyslela, mi došlo, že si ji vlastně umím dokonale představit. A ten obrázek je teda úžasný - ohnivé vlasy, motorkářská bunda a samozřejmě ten nádherný nablýskaný stroj, na který bych já asi nikdy nevlezla. Emoticon Emoticon
Její cestu do Říma nebudu komentovat - zrovna já s očima neustále polozavřenýma nemám do nikoho co rýpat za to, že se natáhl a až po pár hodinách zjistil, že asi i usnul.
A Marco... takové přátele bych chtěla mít. Možná jsou Italové fakt tak přátelský a pohostinný národ, jak se o nich říká.
Na závěr - úžasná, krásná, promyšlená, čtivá kapitola, ve které se toho sice zese tolik nestalo, ale ten děj i náhled do Alexiny hlavy za to rozhodně stály.
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!