Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Prekliaty zámok - 4. časť

James


Prekliaty zámok - 4. časťNa začiatok smutná správa! Toto je predposledná kapitola! Keďže počet komentárov rapídne klesá, poviedku ukončujem. Bude to zrejme tak lepšie, pretože sa nechcem dostať do fázy, keď tu bude jeden komentár prípadne žiaden. K deju! Edward odhalí Isabelle svoje tajomstvo. Ako to Bella prijme? Ostane? Utečie? To si musíte prečítať!

4. časť


Gróf bol bezmocný, nemohol nič urobiť s majiteľom hlasu. Pretože on nejestvoval v reálnom svete.

Bežali po dlhej chodbe, snažili sa ujsť zo zámku.

Vysoké gotické dvere hlavného východu boli zavreté.

Hrbáč stál na schodišti a záporne kýval hlavou.

Rose sa otočila na Jacoba. „Je to zbytočné, všetci neujdeme. Matka ma nikdy odtiaľto nepustí, nedovolí, aby sme boli šťastní. Drahý, chcem, aby si vedel, že ťa milujem a vždy ťa budem ľúbiť. Odíďte, pokúsim sa ju zastaviť.“

„Nie!“ povedal knieža. „Ja bez teba neodídem. Nemôžem bez teba žiť.“

„Dosť bolo nežností!“ oboril sa na nich Edward. „Najprv odtiaľto odídeme a potom si môžete hrkútať. Sú tu ešte nejaké iné dvere?“

„Sú, ale ešte nikdy sa neotvorili.“ Rose pokrčila plecami.

„Tam,“ povedal gróf a čoskoro sa ocitli vo veľkej okrúhlej komnate s kamennými dverami. V centre nejasného obrazu visela vo vzduchu matná chladná krištáľová guľa.

Jacob drgol do kamenných dverí, no bezúspešne. Boli zatvorené.

„Čo je to?“ obrátil sa Edward na Rose, ukazujúc na sklenenú guľu.

„To je... to je sila mojej matky. Bude lepšie, keď sa jej nebudeš dotýkať. Toho, kto sa jej dotkne, toho stihne kliatba. Stane sa otrokom zámku a bude navždy slúžiť mojej matke.

„Kliatba?“ zasmial sa Edward.

„Nedotýkaj sa jej!“ vykríkla Rose, no bolo už neskoro.

Edward schytil blyštiacu sa guľu do dlane a ona začala hrať rôznymi farebnými plameňmi.

Keď sa ťažká priezračná guľa prelievala všetkými farbami, dúha vytryskla a dotkla sa kamenného krídla a naplnila komnatu žalostným zvonením.

Tvár starej čarodejnice skrivila grimasa. Kamenné dvere zrazu ožili a zasvietili všetkými farbami.

Jacob potiahol za kľučku prvé dvere. Hneď na prvý raz sa otvorili a morský vietor vkĺzol do sály. Veselo fúkol odveký piesok a nezbedne sa dotýkal čierneho plášťa čarodejnice.
Pod nápormi vetra sa čarodejnica menila na chumáče tmavej hmly, odrážajúce sa od kamenných stien. Zdvihla ruky a niečo zašepkala.

„Rýchlejšie!“ vykríkol Edward a podrgol druha na piesok k stojacej Rosalie.

Mohutný úder do spánkov mu na chvíľu zobral vedomie. Keď precitol v hlave začul známy hlas.

„No, pán gróf, teraz mi budete slúžiť! Môžete byť človekom iba v tomto zámku!“

„Nikdy som nikomu neslúžil a ani teraz nebudem.“

Edward si ohmatal hlavu. „A teraz prepáčte, no mám naponáhlo. Musím ísť domov. Čakajú ma priatelia.“

Hlas sa zachichotal. „Domov? Váš domov je teraz tu. A tvoji priatelia ujdú, keď uvidia tvoj vzhľad.“

Gróf neodpovedal a potiahol za kľučku.

„Nerobte to, nestojí to za to,“ rehotal sa hlas.

Edward neposlúchol a otvoril dvere na seba. Hlava sa mu zakrútila, zdalo sa mu, že sa roztopí celé jeho vnútro. Oprel sa o dvere a zatvoril ich.

„Hovorila som ti.“ Triumfoval samoľúby hlas.

Edward sa usmial týmto slovám a znova otvoril dvere. Sotva jeden slnečný lúč padol na neho, vedomie sa zmenšilo na malilinký hrášok a stratilo sa v hlbinách ozrutného tela. Komnata bola zrazu malá, nestačila jeho obrovskému telu. Dvere sa znova zatvorili a on sa stal opäť človekom.

V Edwardovom charaktere nebolo vzdávať sa. No vtedy prvýkrát pocítil bezmocnosť. Zúrivo búšil päsťami do dverí. Chápal, že ich nemôže otvoriť, keď chce zostať človekom. Najviac ho hneval pocit bezmocnosti pri premene. Skutočne hneval. Strach necítil, iba zlosť.

„Naozaj vám nebudem slúžiť.“ Gróf si sadol opierajúc sa o dvere.

„Budeš.“ Zasmial sa hlas. „S východom slnka bude lepšie, keď opustíš zámok a budeš sa vracať, keď slnko zapadne. Ak nepočúvneš, budeš prežívať také bolesti, že si to nevieš ani predstaviť. Nemysli si, že to vydržíš. Vždy som chcela urobiť vlastného draka. Tí skutoční už dávno vymreli.“

„Draka? Pane Bože...“ zhrozil sa. „Pokory sa odo mňa nedočkáš. Nebojím sa.“

„Hlúpy chlapček. Dozvieš sa, čo ťa čaká a budeš prosiť o milosť.“

„Nikdy!“ odpovedal gróf.

„Keď sa pokoríš, budeš sa môcť premieňať, kedy budeš chcieť. Oslobodím ťa od bolesti premeny. Je to vysoká daň za tvoju slobodu. Ešte pochopíš, že som veľmi veľkodušná. Veľmi.“

Edward sa sarkasticky usmial, tak robil vždy, keď ho čakalo niečo neodkladné. Vyšiel zo sály a naďabil na Sama, ktorý stál ako socha pri dverách.

„Pane.“ Mužíček-trpaslíček sa uklonil.

„Nie som tvoj pán,“ ustato odpovedal.

„Vy ste pán tohto zámku a ja slúžim pánovi zámku,“ trpezlivo vysvetľoval hrbáč.

„Odkiaľ vieš, že som pánom tohto zámku?“ Gróf pokýval hlavou.

Sam žartovne sklonil hlavu nabok, usmial sa jednou stranou tváre. „Ja viem.“

„No dobre,“ kývol rukou Edward. Nemal síl hádať sa. Chvel sa od neznámych pocitov na celom tele.

„Čo sa to so mnou robí?“

„Slnko už vychádza, pane.“

Trpaslík ukázal dopredu ukazujúc mu cestu.

„Poďte, musíte sa ponáhľať.“

Edward pokýval hlavou a odišiel za ním.



Isabella sa prebrala od nežných bozkov svojho muža a otvorila oči. Odpovedala úsmevom na jeho úsmev.

„Edward...“ nežne zašepkala a objala ho okolo krku.

„Isabella, musím sa ponáhľať, mám málo času. Poď, ideme. Musíš to vidieť.“

„Je ti niečo?“ zľakla sa dievčina.

„Veď uvidíš.“ Edward ešte raz pobozkal svoju ženu a vyslobodil sa z jej rúk.

„Budem ťa čakať dole.“

Isabella vstala a rýchlo sa obliekala. Edward sa zjavne ponáhľal a ona ho nechcela nechať čakať.

Mrzký hlas čakal iba na to, kedy ostane sama. Sotva gróf prešiel dverami, tak hlboký smiech sa ozval v jej hlave.

„Statočné dievčatko! Choď! Pozeraj sa na svojho muža. Utečieš, keď ho uvidíš! Utečieš!“
Isabella vybehla z miestnosti, aby sa spasila od toho hrozného hlasu. Neľútostný smiech ju prenasledoval, pokiaľ náhlivo šla po galérii a umĺkol iba vtedy, keď vstúpila na schodište.

Edward stál uprostred sály a díval sa na zatvorené dvere.

Isabella zostúpila doprostred schodišťa a Edward sa na ňu pozrel.

„Isabella, nechoď bližšie. Chcem, aby si vedela, že ťa milujem. Zamiloval som sa do teba hneď, ako som ťa uvidel. Teraz sa dozvieš celú pravdu o mne. Tá pravda o mne je strašná. Keď sa vrátim a ty tu nebudeš, pochopím to. Nemôžem bez teba žiť. Ak ma opustíš, nebudem mať dôvod ďalej žiť.“

„Edward, ty ma desíš! Čo sa stane?!“

„Pozeraj sa...“ Edward sa usmial a kývol na Sama.

Veraje obrovských dverí sa otvorili a vpustili dnu slnečné lúče. Slnečné svetlo zalialo sálu.

Isabella zamrela na mieste, keď sa namiesto človeka zjavil čierny drak.

Obluda prešla dverami a mohutné krídla ho vyniesli do vzduchu.

Isabella ochabnuto sedela na schodoch a hľadela na trpaslíka.

„Sam, naozaj je Edward drakom?“ Smutný hlas hlucho zvučal v miestnosti.

koniec 4. časti

 

3. kapitola 5. kapitola

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Prekliaty zámok - 4. časť:

 1 2 3   Další »
27. wampirecka
26.06.2011 [13:21]

prosííííííííííím neukončuj to ešte!!!!!!!!!!! to je najlepsia poviedka aku som kedy citala a myslim to vazne Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon bol by hriech presta pisat Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon prosim pokracuj strasne sa tesim Emoticon Emoticon Emoticon

23.06.2011 [23:33]

ada1987claire- nezdá, ale pozri sa na počet komentárov u predchádzajúcich kapitol. prvá 25, druhá 19, tretia 9! čo som si mohla mysliet? ze u štvrtej bude 2 alebo 3!
dakujem všetkym za komentáre, som rada, že sa vám poviedka páci. napriek tomu sa pomaly chýlime ku koncu. budem rada aj za smailíka pri dalsích kapitolach.

25. claire
23.06.2011 [17:13]

A este neco: Vazne se ti 25 komentaru zda MALO ????? Emoticon Emoticon Emoticon

24. claire
23.06.2011 [17:12]

Toto je naprosto uzasna kapitolovka Emoticon Emoticon , takze ti predem rikam: Opovaž se ji ukoncit tak brzo Emoticon !!!!§ Co bych potom delala !?!?! Toto je jedna z mala kapitolovek, ktere se mi na tomto webu opravdu libi Emoticon Emoticon Emoticon a ktere ctu porad a porad dokola Emoticon Emoticon. Ja sama bych takovou povidku nikdy nenapsala Emoticon , takze te moc obdivuju Emoticon Emoticon . Moc prosim Emoticon Emoticon pokracuj s touto uzasnou povidkou Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon . Predem dekuju za vsechny co fandi Drackovi Edikovi. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

23. gina
22.06.2011 [22:53]

Nie je táto poviedka stará už viac než také 2 roky? Len ešte si ju na tomto webe nezverejnila... Ale na inom som ju čítala už dávno, jedna z tých prvých čo som čítala a fakt sa mi to páčilo. Emoticon

22. suzi
22.06.2011 [20:26]

Prosím,neukončuj to..Pokračuj dál..

22.06.2011 [19:30]

mima19974Za prvé:Takýto koniec?Nehorázne! Emoticon Emoticon Za druhé:Takáto nádherná kapitolka! Nádherné! Emoticon Emoticon Emoticon Za tretie:Vážne už to chceš ukončiť? Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

20. bibusq222
22.06.2011 [19:05]

Toto nám hádam nechceš urobiť?! Nemôžeš prestať písať! Táto poviedka je super Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19. AngelJennifer
22.06.2011 [19:00]

To je tak krásná povídka.Neukončuj jí ještě, prosíííííííííííííííííííííííím,smutně koukám. Emoticon Emoticon
Jinak kapitolka byla samozřejmě úžasná,takže Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

22.06.2011 [18:15]

notPerfectto snáď nemyslíš vážne!!! Mňa táto poviedka naozaj zaujala, je to niečo úplne nové a fakt skvele píšeš, bola by veľká škoda ak by si teraz skončila. Úprimne dúfam, že budeš pokračovať a táto poviedka bude mať ešte veľa častí, tak sa nenechaj prosiť a píš ďalej. Ja si to vždy rada prečítam.

 1 2 3   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!