Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Dreams of liberty Love Prológ

new_moon


Dreams of liberty Love PrológTak vám ja, NikkiReed, a moja spriaznená dušička, BadLovelyLucy, prinášame našu prvú spoluprácu. Veľmi sa snažíme, takže dúfame, že sa vám bude páčiť. Poviedka sa odohráva v roku 1910, takže to bude trošku zmena. Prológ som napísala ja a prvej kapitolky sa zhostila Lucy. Na tú si však budete musieť počkať. Počkáme si na vaše reakcie, takže príjemné čítanie. Očakávame komentíky... :D
Bližšie info o poviedke na našich zhrnutiach...

Dreams of liberty Love

 

 

 

Môj príbeh sa odohráva tu, v Londýne. Píše sa rok 1910.

 

Mesto žije čulým životom. Ľudia si spokojne chodia, nemajú sa čoho báť. Aspoň o ničom, čoho by sa báť mali, nevedeli. Ja už dnes viem, že tu istá hrozba bola. Ale začnem pekne od začiatku, pretože na takéto závery je predsa len trochu skoro.

Volám sa Isabella Swanová. Som dcérou Charlesa Swana a jeho manželky Roberty. Som ich, v poradí, druhé dieťa, mám staršieho brata Waltera. Ak chcem vyrozprávať svoj príbeh, budem vám musieť predstaviť svoju rodinu.

 

Možno by som mala začať tým, že som obyčajné dievča. Lenže to nie je pravda. Som Swanová a toto meno v Londýne niečo znamená. Môj otec je vážený obchodník, každý v meste nás pozná. Je výhodou, že vám meno otvára niektoré dvere. Sme skrátka vyššia vrstva, takže máme isté výhody. Moja matka si na postavení dosť zakladá.

Otcovi na tom až tak nezáleží, ale matka je zaťažená na postavenie a peniaze. Nemám s ňou najlepší vzťah, mne sa jej postoj veľmi nepáči. Ona má vlastne pod palcom celý rodinný podnik, aj keď to navonok vyzerá inak. Otec je bohužiaľ taký typ, ktorý si nechá skákať po hlave. On je flegmatik. Matka si v podstate robí, čo chce. On si radšej zájde do podniku zahrať si karty alebo niečo podobné. A matka má potom voľnú ruku.

 

Sekíruje všetkých zamestnancov, vrátane mňa. Robím v našej predajni, vypomáham tam svojej najlepšej priateľke, Angeline. Jej rodina nepatrí práve medzi vyššiu vrstvu, ale to mám na nej rada. Je dcéra prisťahovalca Diega Alvareza a Margaret Brightovej. Je tmavšia po otcovi, má krásne husté hnedé vlasy, tmavo čokoládové oči, husté riasy, ktoré jej na líca vrhajú dlhé tiene. Ona sa nehrá na niečo, čo nie je. Popravde, ma tí nafúkanci už nudia. Vidia vždy len moc a peniaze. V tomto ma Angelina drží pri zemi. Ak mám niekedy záchvat sebeckosti alebo pýchy, okamžite ma vráti na zem. Nestáva sa mi to často, ale roky výchovy v tomto duchu, si vyberajú svoju daň.

Matka Angelinu práve neschvaľovala, vraj by som sa mala stretávať s dámami svojho postavenia. S tými nudnými dámami s vyberaným správaním a dokonalým vzhľadom. V tomto som sa jej však nepodvolila. Skrátka som si Angelinu vydupala. Sme skvelé priateľky, ktoré sa vo všetkom podporujú. S tými namyslenými husičkami by som sa dlho rozprávať asi nevedela. O čom aj? O oblečení, svadbách, deťoch? Pri tej predstave mi behá mráz po chrbte. Nie je to tak, že by som nechcela mať deti alebo krásnu svadbu. Ale nie som na to pripravená. Nie tak, ako by to chcela moja matka. Ale to zas predbieham.

 

V mojom príbehu zohráva podstatnú úlohu ešte pár osôb. Môj brat Walter, naše služobníctvo a bezmála aj Angelinin brat, William.

 

Tak asi začnem rodinou. Walter je o tri roky starší ako ja. Je matkin obľúbenec. Bol prvorodený a chlapec, takže všetko, po čom moja matka túžila. Bol to skrátka dedič. Pamätám si, ako raz rozbil maminu najobľúbenejšiu vázu, keď sme sa hrali. Mala som asi päť rokov. Keď prišla mama, povedal to na mňa. Ona mu samozrejme uverila a ja som dostala trest. Okrem toho mi zobrala moju najobľúbenejšiu bábiku. Už som ju nikdy nevidela. Preplakala som takmer celý deň, až kým prišiel otec. Ten sa na to matky spýtal, ale aj s Walterom sa tvárili, že o ničom nevedia. Odvtedy som ju prestala brať ako matku. Nikdy sa ku mne nesprávala tak, ako som si predstavovala, že by sa mala správať matka k dcére. Žiadne zapletanie vrkočov, prechádzky alebo ohováranie susediek. Nič také. Odmalička ma prísne vychovávala - musela som dokonale ovládať spoločenské správanie, konverzáciu aj chôdzu. Musela zo mňa byť dokonalá mladá dáma. Taká, ktorá sa bude dokonale hodiť k nejakému bohatému pánovi. Taká, aby ho dokonale dopĺňala.

To bola predstava mojej matky. Len to, aby som sa dobre vydala.

U otca to bolo inak. On ma má veľmi rád. Dal by mi všetko, čo by mi na očiach uvidel. No a ja to samozrejme niekedy trošku zneužijem, ale kto by nie? Ničmenej som chcela hovoriť o Walterovi. Lenže o ňom veľmi nemám čo povedať. Je to taký frajer s upraveným vzhľadom, ale úlisnou povahou. On je skrátka mamičkin maznáčik, ktorý sa vymkol spod kontroly. Ale mama ho stále obraňuje a jemu všetko prejde. Voľný čas najradšej trávi preháňaním sukní a chľastom. Toľko sa o ňom dá povedať.

 

Okrem môjho brata a rodičov v našom rozsiahlom dome ešte žijú Rosa a Alfréd. Rosa je služobná a zároveň gazdiná a Alfréd je náš komorník. Rosa má 37 rokov a u otca pracuje asi 20 rokov. Prišla k nám pracovať pár týždňov po narodení môjho brata. Ona je tak trochu klebetnica, ale bez nej by som nevedela, prečo je ku mne matka taká. Rosa mi raz povedala, že otec a matka spolu síce chodili, ale on si ju nechcel vziať. Nechcel sa viazať, bol pôžitkár. Lenže to sa matke nepáčilo a tak sa poistila. Keď otec zistil, že je tehotná, nemal iné východisko. Musel si mamu zobrať, inak by to bol strašný škandál. Matka bola neskutočne spokojná, keď sa narodil Walter. Ako som už hovorila, on je dedič a nič iné nepotrebovala. Preto keď zistila, že čaká mňa, nebola práve nadšená. Ona na rozdiel od otca nechcela ďalšie dieťa. A Rosa dodala aj svoj postreh: vraj sa povrávalo, že Walter nie je otcov skutočný syn. Tým pádom by som bola dedič ja, keby sa to otec dozvie. Ale to sú iba dohady. Mám Rosu rada, aj keď je viac zvedavá, ako by mala byť.

 

A náš Alfréd. To je síce úžasný komorník, ale pravdupovediac mám z neho trochu strach. On je taký tichý a nenápadný. Myslíte si, že ste sami, ale on je tam. Z ničoho nič sa vynorí a zdvorilo vám ponúkne čaj. Vždy radšej skontrolujem všetky zákutia izby, kým sa začnem vyzliekať. Alfréd je postarší pán s plešinou, vysoký a chudý s pretiahnutou tvárou. Vždy vyzerá profesionálne a nezaujato. To na ňom desí najviac. Vykukne na vás odniekiaľ s tým kamenným výrazom. Už párkrát som naňho kvôli tomu zapišťala... Nie naschvál, skrátka ma vystrašil. On je inak milý, ale zvedavý asi ako Rosa. Ale od neho sa to málokedy dostane ďalej. Je veľmi seriózny.

 

A asi sa dostávam k poslednej dôležitejšej osobe môjho príbehu. Je ňou William, Angelinin brat. Je podobne ako Angelina tmavý po otcovi, má hlboké hnedé oči, ktoré neskutočne hrejú. Je pevnej postavy, pracuje ako pomocník v mestských stajniach. Vždy po práci príde pre Angelinu, aby ju odprevadil domov. Niekedy sa však zastaví aj počas dňa a vtedy sa môžeme porozprávať. Hoci nie je študovaný, je inteligentnejší ako niektorí, ktorých mi dohadzovala matka. S ním sa cítim voľne a sama sebou. Lenže to sa matke nepáči. Dbám na to, aby ma s ním neprichytila, pretože by z toho mohla mať problém Angelina a to nechcem. Mám ich oboch veľmi rada.

 

V skratke som vám predstavila svoj život predtým, ako sa začalo moje najväčšie dobrodružstvo. Život predtým bol prechádzka ružovým sadom, pravé napätie, láska, ale aj sklamanie a bolesť ma vtedy ešte len čakali. Ak chcete vedieť, čo ma vlastne postretlo, prečítajte si pokračovanie.

 

 


Ak sa vám prológ páčil, poteší nás komentár...

 

Moje zhrnutie

Zhrnutie BadLovelyLucy



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Dreams of liberty Love Prológ:

 1
1. kikuska
09.06.2011 [18:14]

veľmi zaujímavé a pekne napísané ... som zvedavá ako to máš dalej premyslené a ako sa to bude vyvíjať Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!