Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Dobrý lekár či chladnokrvný upír? - 1. kapitola

plakát


Dobrý lekár či chladnokrvný upír? - 1. kapitolaIsabella Swanová sa s rodičmi ako malá presťahovala na Slovensko, no keď mala devätnásť rokov, jej rodičia umreli pri autonehode. Bella sa stala odvážnou lekárkou s veľkým a obetavým srdcom. Práve preto ju preložili do vojenskej nemocnici v Angole. Tam stretne Edwarda Cullena, ktorý mal podobný osud ako ona, no na ňom bolo niečo iné. Každého pacienta vylieči za rekordný čas, no pacienti už nikdy nie sú, ako boli pred tým. Bella odhalila jeho strašné tajomstvo. Čo myslíte, presvedčí ho, aby s tým prestal? Čítajte v novej poviedke. Prajem pekné čítanie, dúfam, že sa bude páčiť.

Už dlho som čakala, že ma preložia do nejakej nemocnice na okraji sveta, no to, čo mi dnes oznámili, som nečakala. Vedenie nemocnice ma prekladá do vojenskej nemocnice v okrajovej časti Angoly. Je to preto, že som jedna z najodvážnejších lekárok, aké tu sú a tam potrebovali presne toto. Možno sa mi tam aj bude páčiť.

Takto som rozmýšľala, keď som si balila veci. Už som mala zbalené dva veľké kufre a ten, čo som teraz balila, bol len taký maličký. Zavolala som si taxík a poslednýkrát som si prezrela celý byt. Netuším, ako dlho budem v Afrike a tak som dala všetko odstaviť: vodu, plyn aj elektrinu. Občas to tu príde skontrolovať moja kamarátka, inak bude byt bez dohľadu.

Ochotný sused mi pomohol vyniesť kufre pred dom a už som len čakala na taxík. Taxikár mi naložil veci do kufra a odštartoval moju africkú výpravu. Na letisku som bola presne na čas. Checking som mala rýchlo za sebou, veci na ceste do Afriky a ja som sedela ako kôpka nešťastia na letiskovom sedadle a čakala na svoj let.

Lietadlo nebolo zaplnené ani do polovice. No kto by už cestoval na kraj sveta? To sa môže stať len mne. Let mal trvať deväť hodín, tak som sa pohodlne usadila a čakala na zaslúžený spánok. Neviem, kedy sa najbližšie v tej nemocnici opäť poriadne vyspím. Tipujem, že v okolí budú neustále vybuchovať nejaké bomby a že tam bude neuveriteľný frmol. Myslela som na Afriku, aké to tam asi bude a niekde medzi myšlienkami som konečne zaspala.

Neviem ani koľko bolo hodín, ale zobudila som sa na hlásenie, že sa treba pripútať, lebo pristávame. Pristávanie prebiehalo hladko. Hneď po vystúpení z lietadla som zbadala svoje meno napísané na kartičke, ktorú držal v rukách chudulinký černoch. Bolo dobré, že hovoril po slovensky. Vlastne som mala nastúpiť do slovenskej nemocnice, tak neviem, prečo ma to tak prekvapilo.

Naložili sme moje kufre do auta a vydali sa na polhodinovú cestu do nemocnice. Šli sme po poľnej ceste a za nami sa len tak prášilo. Nemocnica bola maličká a opadávala z nej omietka. Presne, ako som si ju predstavovala. Černoch - dozvedela som sa, že sa volá Jim - ma zaviedol do mojej izby. Bola veľmi malá a bola v nej len posteľ a dve skrine. Mala bledo modrú farbu a bola veľmi útulná.

Jim ma nechal vybaliť a trochu oddýchnuť, pretože o necelú hodinu som mala nastúpiť do svojej prvej služby. Z izby viedli dvere do malinkej kúpeľne. Rýchlo som sa osprchovala po dlhej ceste, prečesala som si vlasy a umyla zuby. Vôbec som nebola unavená, keďže som prespala celú cestu a časový posun mi tiež nevadil. Obliekla som si tmavomodré rifle a obyčajné biele tričko. Mala som ešte desať minút, no už som nemohla vydržať v izbe a vybrala som sa do ambulancie. Cestu som hneď našla, pretože tam bola len jedna chodba. V ambulancii za tým starým stolom sedel lekár asi v mojom veku. Mal bronzové vlasy a zlaté oči, dokonalú tvár aj postavu. Zízal do nejakých papierov, tak som podišla dnu, aby som sa predstavila.

„Dobrý deň, ja som Isabella Swanová, nová lekárka," predstavila som sa.

„Dobrý." Na zlomok sekundy sa na mňa pozrel a bolo vidieť, že chce zasa skloniť hlavu do papierov, no niečo ho prinútilo, aby to nerobil.

„Ja som Edward Cullen," predstavil sa a pokynul rukou smerom na stoličku oproti nemu.

Posadila som sa. Dlho sme sa rozprávali o pacientoch aj pomeroch, v akých tu ľudia žijú. Dostali sme sa aj na tému minulosť. Porozprávala som mu o sebe a on mne zasa o sebe. Mal podobný osud ako ja, lenže on bol pekný, no niečím aj zvláštny. Šichta ubiehala rýchlo. Nepriniesli nikoho s vážnejšími zraneniami a tak som mala s Edwardom čas sa lepšie spoznať. Celú noc sme sa rozprávali aj keď on by mal teraz spať, pretože sme tu len dvaja lekári a ráno mal mať zasa šichtu on.

„Nemal by si si ísť ľahnúť, keď o pár hodín máš zasa mať zmenu ty?" nenápadne som sa opýtala.

„Ja som zvyknutý spať nanajvýš tri hodiny denne, keďže doteraz som tu bol lekárom len ja sám," vysvetlil mi, no začal si zbierať veci zo stola.

Usmiala som sa a nechala som ho, nech si pobalí veci.

„Tak príjemnú službu," poprial mi a zmizol v tme.

Sadla som si za svoj pracovný stôl a začala som si prezerať zdravotné karty pacientov, keď sa to vôbec dá nazvať kartami. Boli to len zdrapy papierov nastrkané v euroobaloch. Ako som si ich tak prezerala, všimla som si, že aj pacienti, ktorí mali závažné zranenia, sa vyliečili už za pár dní. V prvej karte som si myslela, že je to len preklep, ale všade sa to opakovalo. Nevedela som prísť na to, ako to je možné. Nakoniec som to vzdala. Veď som tu len prvý deň, ono sa to nejako vysvetlí. Nič nezvyčajné sa nedialo, tak som sa rozhodla urobiť trošku poriadok. Prach sa tu neutieral už najmenej tri roky, všetky papiere boli len tak porozhadzované a pomôcky boli chaoticky poukladané všade, kde bolo voľné miesto.

Ráno som šla na vizitu poprezerať si trocha oddelenie. Boli to len postele na chodbe pooddelované závesmi. Aj keď tu bolo veľmi horúco, pacienti boli studení. Pri niektorých by som si dokonca aj myslela, že sú mŕtvi, no bilo im srdce. Úplne na konci chodby boli divné dvere. Skúsila som ich otvoriť, no boli zavreté. Priložila som ucho na dvere a počúvala som. Spoza dverí sa ozývali tichučké vzlyky. Rozhodla som sa, že tie dvere otvorím za každú cenu.


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Dobrý lekár či chladnokrvný upír? - 1. kapitola:

 1
12.04.2014 [19:18]

LiviaCullenVeľmi pekné ... téma je dobre vymyslená ..

ideš na to trošku moc rýchlo ... trošku spomal .. dodaj trošku viacej pocitov Belly ako sa jej páči okolie aký má z toho pocit .. viacej pocitov .. a bude to dokonalé .. samozrejme je to len môj názor ... nemusíš sa ním radiť...
chcem ti iba pomôcť aby si to zdvyhla na ešte väčšiu uroveň

1. Nessienka admin
25.02.2014 [0:07]

NessienkaAhoj
Článok vraciam na opravu. Pozri si nasledovné:

*Mala si príliš veľký perex obrázok, tak som ti ho nahrala do galérie. Pre ďalšie kapitoly používaj tejto odkaz:
www.stmivani.eu/gallery/thumbs/5robert-pattinson-stewart-400.jpg

*Keďže si príbeh zaradila do sekcie "na pokračovanie", do názvu musíš uviesť aj číslo kapitoly
*Slová s krát sa píšu spolu (napr. poslednýkrát)
*Chýbajúce písmenká a preklepy
*Chýbajúce čiarky v súvetiach
*Číslovky sa píšu slovom, nie číslicou (výnimku tvoria len roky, čas a dátumy)
*Občas zabúdaš na medzery medzi slovami, alebo ich máš navyše
*s/z - vždy sa spýtaj z koho/z čoho alebo s kým/s čím
*i/y v koncovkách prídavných mien - I len v Nominatíve množného čísla
*Máš trošku zmätok v priamej reči. Skús si pozrieť tento vzor:

1. Ak za priamou vetou nasleduje uvádzacia veta (teda povedal, vykríkol, opýtal sa, odpovedal, podotkol, vydýchol, zamrmlal, pozdravil, zdesil sa, súhlasil…), ktorá priamo nadväzuje na priamu vetu, vedľajšia veta sa VŽDY začína malým písmenkom a priama veta môže končiť čiarkou, výkričníkom, alebo otáznikom, po prípade ešte tromi bodkami. NIKDY nesmie končiť bodkou!

„Bella, kde si bola tak dlho?“ spýtala sa s obavami v hlase.


2. Ak za priamou vetou nenasleduje uvádzacia veta, teda ide o vetu, ktorá opisuje: buď našu činnosť, alebo činnosť niekoho iného. V takomto prípade sa priama veta končí bodkou, výkričníkom, alebo otáznikom, či tromi bodkami. Vedľajšia veta sa VŽDY začína veľkým písmenom a priama veta NIKDY nesmie končiť čiarkou!

„Bella, si to ty?" A vytreštil na mňa oči.
„Bella, ideš?" Otočila som sa.

3. Ak medzi priame vety vkladáme vedľajšiu vetu, môžeme tak urobiť dvomi spôsobmi:

a) „Bella," povedal a pozrel sa na mňa, „kde si bola?"
b) „Bella," povedal a pozrel sa na mňa. „Kde si bola?"


Keď si to všetko opravíš, znovu zaškrtni, že je článok hotový.
Ďakujem

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!