Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Detestabilis - 7. kapitola

vecicka8


Detestabilis - 7. kapitola Prinášam vám siedme pokračovanie. Čo prinesie? To si veru budete musieť prečítať. Príjemné čítanie želá tetuška nessienka :)

7. kapitola –  Codex de Medicatus 

„A kde nájdeme tú knihu, Jake?“ spýtala sa Nessie pomaly a opatrne a zadívala sa na Jaka spýtavým pohľadom. Vedela, že je dôležité, aby ju našli, ale čo ak ani on nevie, kde sa tá kniha nachádza?

„Určite vieš, že môj otec nebol hlupák, vedel skrývať svoje veci veľmi dobre, ak chcel, aby ich nikto nenašiel. Bol to dobrý a múdry spôsob, ale predsa len, som jeho syn. Mám podobné myslenie a viem, kde schoval knihu, v ktorej je ukrytá poloha tajnej knižnice niekde v horách,“ povedal a Nessie pohladil po tvári. Rozkošnícky privrela oči a oprela si hlavu o jeho ruku.

„Tak na čo čakáme?“ spýtala sa Nessie nechápavo po chvíľke ticha.

„Potrebovali by sme aj pomoc,“ povedal Jake s podivným tónom v hlase. Nessie ho nevedela identifikovať, ale nelámala si tým hlavu. Jaka takmer vôbec nepoznala, nevedela prečo robí niektoré veci, čo má rád, čo nenávidí, ale aj tak k nemu cítila niečo neskutočné a spájalo ich veľmi mocné puto.

„Edward, prosím...“ nedokončila Nessie, keď si konečne všimla, že v miestnosti ostali sami dvaja. Nechápavo sa zadívala na Jacoba, ale ten sa snažil zadržať smiech. Nessie bola taká rozkošná, keď mala na tvári takýto výraz: polo hnev, polo šok.

„Kam šli?“ spýtala sa napokon, keď sa jej podarilo predýchať prvotný šok a dať svoj výraz do poriadku.  

„Nechali nám trochu súkromia, stačí len hlasnejšie zavolať, nie sú ďaleko,“ povedal a ako na povel sa všetci Cullenovci naskladali do miestnosti. Podľa Alicinho šibalského úsmevu bolo jasné, že niečo videla, ale je jasné, že Edwardovi to neprezradila, o tom svedčal jeho mierne naštvaný výraz.

„Čo si potrebovala, Nessie?“ spýtal sa opatrne Carlisle, keď sa nikto nemal k slovu.  

„Jake vie, ako zrušiť kliatbu, teda vie, kde sa nachádza kniha, ktorá nám to povie,“ povedala Nessie a odtiahla sa od Jaka. Tomu sa to zjavne nepáčilo, keďže ju objal okolo pása a pritiahol si ju trochu bližšie.

„A od nás potrebuješ pomoc?“ skonštatoval napokon Edward a žmurkol na Nessie. To bolo ich znamenie, že to platí. Často sa dohovárali len pomocou gest, bez slov. Poznali sa predsa dlhé stáročia.

„Uhádol si,“ povedala Nessie, aby aj ostatní pochopili. Všetci zborovo prikývli. Zadívala sa na Jaka, ale ten vyzeral, že usilovne premýšľa. Potom pošepol Nessie, kde ich má preniesť. Na chvíľu zaváhala, ale potom tak spravila. Zašepkala len:

„Ubi – nam huc iluc!“ A v tom momente všetci zmizli a objavili sa v jaskyni, ktorá bola obrastená brečtanom a ktorá vyzerala, že okrem netopierov a pavúkov ju už stáročia nikto neobýva.

Nessie sa mierne zapotácala, keď sa jej zatočila hlava. Jake si ju automaticky vyšvihol do náručia a starostlivo sa na ňu zadíval.

„Už som v poriadku, neboj sa. Poďme nájsť tú knihu,“ povedala a pokynula hlavou do rohu jaskyne, kde stála polica a na nej  bolo poukladaných zopár desiatok kníh rôznych farieb a veľkostí. Podľa toho, ako boli obalené pavučinami, bolo zrejmé, že sú v takom stave, ako ich kedysi nechal Jalemhale.

Pristúpili teda k polici a rozdelili sa po dvojiciach, aby sa im pracovalo lepšie a rýchlejšie. Všetci si boli istý, že nemôžu zbytočne strácať čas, ktorý už možno ani nemajú. Nessie po tomto kúzle zoslabla ešte viac, stále vyzerala plná energie, ale jej opatrnejšie a pomalšie pohyby signalizovali, že je na tom horšie.

„Prečo sú tie knihy napísane v angličtine? Myslela som si, že vo vašich časoch sa knihy písali len v latinčine,“ povedala po chvíľke hľadania Bella. Nessie zdvihla zrak od knihy, ktorú práve s Jakom skúmali:  Elixiria. Názvy všetkých kníh boli v latinčine, ale text vo vnútri bol písaný po anglicky.

„Na vrchu sú názvy po latinsky, čo má oklamať nezasvätených, že ide o latinské knihy. V našich dobách sa takto písali všetky knihy. Angličtina ešte len vznikala, a poznalo ju len pár mágov, ktorý ju používali na utajovanie svojich čarov. Ale tá angličtina nemá takú formu ako dnes,“ povedala Nessie a zobrala do ruky ďalšiu knihu: Venena.

„Asi som to našla!“ zvolala zrazu Alice a zdvihla malú modrú knihu, ktorá vyzerala, že sem vôbec nepatrí.

Nessie zobrala knihu a pozorne sa zadívala na stranu pred sebou. Bol na nej obrázok kvetiny, ktorú nazývali Ardor. Bola to tiež rastlina vášne, používali ju hlavne šamani na svadobnom obrade, aby zvýšila pôžitok zo svadobnej noci.

Pod rastlinou bol jeden nápis, jediný nápis v latinčine v celej knihe. Presne toto hľadali.

 

Tam, kde svetlo nesvieti. Tam, kde On vracia život, kde voda myje brehy. Tam nájdeš to, čo hľadáš, hlboko v ľudskej duši, lebo tam je kľúč, ktorý potrebuješ.

 

To hovoril nápis pod obrázkom. Všetci začali premýšľať. Nessie mala pocit, že vie, kde to je. O tom mieste predsa počula, musela. Bolo to miesto, o ktorom každý vedel. A zrazu jej svitlo...

„Už to mám! Barinorské vodopády v Xamierinom lese!“ vykríkla a mykala Jakovi rukou.

„Ako to môžeš vedieť? Môže to byť hocikde na svete,“ povedal opatrne Edward. Nechápal, ako na to mohla tak rýchlo prísť.

„Tak si to rozoberme: ‘Tam, kde slnko nesvieti‘, to môže znamenať, že je to miesto, kde nesvieti slnko, alebo kde je väčšinou tma. V našich časoch bolo jediné také miesto: Xamierin les, alebo aj Zakázaný les, keďže to bolo miesto pre vyhnancov, dokonalé miesto na ukrytie knihy. Tam by ju nikto nehľadal. Xamierin les ho nazvali až potom, čo na neho Xamier uvalila čaro večnej tmy, takmer žiadne čary tu nefungovali," odmlčala sa Nessie na chvíľu, akoby hľadala správne slová.

„Potom: ‘Tam, kde On vracia život‘, to znamená sochu Bôžika, ktorého uctievali miestni domorodci. Volali ho aj On, lebo hovorili, že by privolali na seba jeho hnev, teda zatmenie slnka. Jeho socha stála presne v strede lesa, to znamená, že je to niekde v okolí stredu lesa. Potom tam je napísané: ‘Tam, kde voda brehy myje. Tam, kde nájdeš to, čo hľadáš, hlboko v ľudskej duši, lebo tam je kľúč, ktorý potrebuješ‘. Duša bolo Xamierine vysvetlenie pre knihu. Potrebuješ knihu, aby si našiel kľúč  a tým kľúčom je táto rastlina. V Xamierinom lese existuje len jediné miesto, koté je blízko stredu lesa, blízko Bôžika, tam kde rastie rastlina Ardor. A tým miestnom sú Barinorské vodopády: a to je tá časť:‘ kde voda brehy myje‘. Barinorké vodopády, pokiaľ si dobre spomínam, obmývali jeden breh, preto ho jeden domorodý kmeň nazýval aj Vodopád Piamen,“ dopovedala Nessie pomaly, ale jej hlas znel naliehavo. Vedela, že má pravdu.

„Má pravdu,“ povedal napokon Jake, keď si dal všetko dohromady. Ten les je presne miesto pre jeho otca. Tam by naozaj nikoho nenapadlo skrývať nejakú knihu.  A už vôbec nie, hľadať ju tam.

„Ale ako sa tam dostaneme, Nessie?“

»» zhrnutie ««


Ešte venovania k tejto kapitole: PinkVolturi, JEAKS, Nerissa, MaťušQaDLS, mo a blotik. Vďaka za komentáre, veľmi ma potešili a povzbudili do písania. Posielam pusu, vaša ness :) 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Detestabilis - 7. kapitola :

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!