Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Čtyři kamarádky z New Yorku - 5. kapitola

11777


Čtyři kamarádky z New Yorku - 5. kapitolaVánoce, Vánoce přicházejí. Zpívejme přátelé! Bella slaví Vánoce. Bude mít stromek a dárky nebo oči pro pláč?

Týden se míjel s týdnem a byly skoro tu. Proklaté Vánoce. Ale neměla bych dávat za vinu Vánocům, že jsem sama a opuštěná. Znovu jsem se bavila tím, že jsem koukala na Bridget Jones. Ta holka na tom byla stejně jako já. Věřila, že bude s krásným a bohatým chlapem, který jí snese modré z nebe. Jo, jenže na rozdíl ode mě jí na pomoc přispěchá ještě hezčí a bohatší chlap.

„Mrcha,“ brblala jsem a vypnula televizi. Komíhala jsem nohou na stolku a pila levné víno z krabice, které mám v lednici bůhví od kdy, ale do obchodu se mi nechtělo. Skladiště kolem mě se rozrůstalo a šatna zela prázdnotou, protože všechno oblečení se válelo po bytě. Šaty od Alice, které jsem měla na večeři s Edwardem, jsem zahákla na konzolu. Uštědřovaly mi rány pokaždé, když jsem se na ně podívala. Byla jsem prostě vytočená. To on pořádal párty v mém podniku, protože věděl, že patří mně. To on mě pozval na večeři. To on mě políbil. Teda, myslela jsem, že v mém věku budu míň naivní. Naklopila jsem do sebe zbytek obsahu krabice. Říkala jsem tomu obsah, protože říkat tomu víno by bylo barbarské. Účinek to mělo však skvělý. Pěkně mě to utlumovalo. Od té večeře a následné snídaně, která se nekonala, uplynuly tři týdny. Přestala jsem chodit na večírky, abych se mu vyhnula, ale Manhattan je vesnice, a tak jsem ho přes mou snahu potkala v nemocnici, když jsem si na náledí pochroumala nohu. Je to už dlouho a noha je zdravá, ale já nedělám nic jiného, než že chlastám a nakupuji. Ano, dospělá žena se nedokáže přenést přes jednoho chlapa, se kterým měla jednu večeři. Jasně, nepožádal mě o ruku, ale tak proč mě zval na večeři, když se mnou nic nechtěl mít? Před holkama jsem se uzavřela. Vystavěla jsem si barikádu, přes kterou se nedostal ani tank. Možná by bylo lepší, kdybych ho pomlouvala a vytroubila do světa všechny jeho nedostatky? Bohužel a bohudík, žádné nedostatky neměl, kromě toho, že lže a žene se za každou sukní, kterou zdobí dlouhé nohy.

Promnula jsem si obličej. Musím koupit dárky, protože Štědrý den je pozítří. Jsem v menším skluzu a jestli budu pokračovat vesele dál, dostanou holky stěrače, protože vánoční nákupy budu dělat o půlnoci na benzínce. Zvedla jsem se z pohovky a roztáhla žaluzie. Do očí mě uhodilo denní světlo. Stiskla jsem pevně víčka a zase žaluzie zatáhla. Tak takhle to nepůjde. Nejdřív si tu uklidím, pak se vysprchuji, trochu se zkulturním a budu zase moct vylézt na ulici. Začnu oblečením. Sesbírala jsem ho a naházela do pračky. S plastikovým sáčkem jsem chodila po všech koutech mého bytu a likvidovala odpadky. Pytel brzy přetékal a já zase viděla podlahu. Vytáhla jsem prachovku a přes velkou nechuť jsem setřela prach z televize a nábytku. Nádobí ze dřezu jsem úhledně naskládala do myčky. Vyluxovala jsem a u toho si zpívala.

„Rolničky, rolničky, kdopak vám dal hlas?“ skřehotala jsem. Otevřela jsem okno dokořán a protáhla se. Přijala jsem do plic čerstvých vzduch, tedy tak čerstvý, jak se dá v New Yorku očekávat.

„Kašpárek maličký nebo děda mráz?“ Políval mě mráz, ale já zpívala dál. Pak jsem si se zděšením všimla, že mě pozoruje soused z protějšího baráku. Vykuleně jsem mu zamávala a on obdivně pokýval hlavou. Přivinula jsem si župan víc k tělu a couvala do bytu. O nic jsme nezakopla, protože byt byl čistý. Neuvěřitelné. Je to malý krok pro lidstvo, ale velký skok pro Isabellu Swanovou. Tak jo. Teď sprcha. Kdy jsem se vůbec sprchovala naposledy?

 

Táhla jsem těžké tašky s dárky. Samozřejmě to nebyly jenom dárky. Koupila jsem si taky něco od cesty. Holkám jsem nekupovala žádné světoborné dary, protože jsme čtyři dospělé ženy s výdělečnou prácí. Tak na co budu kupovat Alici šaty od Valentina, když na ně má zákaznickou slevu a má jich plnou skříň? Nejvíc jsem byla spokojená s dárkem pro Esmé. U jejího dárku jsem popustila uzdu své fantazii a koupila jí vězeňská pouta. Babičce bych koupila svíčku, ale Esmé je něco extra. Navíc věřím, že si ten dárek patřičně užije. A taky doufám, že já u toho nebudu.

Balancovala jsem na náledí a snažila se vyhnout kolemjdoucím. Vzhledem k tomu, že pršelo, sněžilo a mrzlo dohromady, nebylo těžké přivodit si nějakou tu pěknou zlomeninku. A samozřejmě nebyla bych to já, kdybych si nevzala vražedné podpatky. S mojí mizernou rovnováhou jsem byla časovaná bomba. Procházela jsem kolem trafiky, když jsem se rozjela po levé noze dopředu. Včas jsem se zachytila křídla trafiky, na kterém byly vystavené časopisy.

„Dávejte pozor, paninko,“ radil mi oslizlý prodavač. Chtěla jsem se zase postavit na nohy, ale můj pohled upoutala obálka časopisu. Byl na něm Edward Cullen se Selenou. Bezmyšlenkovitě jsem ho strhla a přečetla si titulek.

Chystá se pohádková svatba?

Šly na mě mrákoty, ale rozhodně ne svatební. Ukázala jsem prodavači časopis a začala hledat peněženku. Moje utrpení, které u čtení zažiji, mě stálo necelých pět dolarů. Chtěla jsem začít číst přímo na ulici, když do mě vrazila ženská, která vstala levou nohou.

„Jsi normální?“ prskala.

„Komu tykáte?“ zasyčela jsem na zpět. Mávla rukou a pokračovala v krasojízdě na svých botách z jarní kolekce. Na takové mám tak náladu. Pak jsem si uvědomila, že stojím na přeplněném chodníku a chci si dát chvilku na čtení. Strčila jsem ten plátek do kabelky a rozhodla se, že lepší to bude v soukromí.

 

U dveří jsem shodila kabát a naházela všechny tašky na jedno místo. Dopotácela jsem se k lince a rozložila časopis. Mezitím jsem zapnula konvici a postavila na zázvorový čaj. Začala jsem divoce listovat, že jsem i pár stran natrhla. Přeskočila jsem módní trendy a rady pro zimní make-up. Konečně jsem to našla. Začala jsem číst a rukou drtila konvici, která visela ve vzduchu.

Úspěšná modelka Selena, vlastním jménem Sandy Rileyová, ulovila milionáře Edwarda Cullena. Pár se společně ukázal na Selenině přehlídce, kdy jsme měli možnost spatřit na jejím prstě obdivuhodný diamant. Edward na ni, jako věrný přítel, dohlížel z první řady a poté jí do šaten donesl nádherný puget. Je vidět, že svou milovanou opečovává. Otázkou je, jestli Selena příliš neriskuje, protože o Edwardovi je známo, že často vyhledává společnost modelek. Selena rozdává zamilované úsměvy na všechny strany. Pár se k tomu odmítá vyjadřovat, ale člověk z Edwardova okolí prozradil, že Edward je velmi šťastný a k Seleně vzhlíží. Dočkáme se pohádkové svatby, kdy si krásný princ vezme krásnou princeznu?

Pod nechutným článkem na mě mrkal Edward s tou blbkou. Ona zářila a ruku měla nastavenou tak, aby jí byl vidět prsten. Edward se netvářil nijak. Měl kamenný výraz a díval se kamsi do dáli. Takový výraz v nemocnici neměl. Když mě spatřil, ve tváři mu svitlo a chtěl se ke mně rozběhnout. Já ho zastavila rukou a i s pochroumanou nohou běžela k východu. Cestou jsem srazila pár lidí, ale nestála jsem už ani o jeden rozhovor s ním. Ať si tu modelku sežere. Doufám, že dostanu pozvánku na svatbu. Třeba chytnu kytku. Hodila jsem to do odpadků a šla pro dárky, které jsem nechala u dveří. Po chvíli, když byla izolepa a balící papír všude, jsem měla hotovo. Tři úhledně zabalené krabičky a jedna taška ležely připravené na mém stolku. Rozhodla jsem se být dobrý zaměstnavatel, a tak jsem koupila Ryanovi a Denisovi láhev vynikajícího vína. Budu milá a nebudu jim muset zvyšovat plat. Ve Vanity bude vánoční párty a já se aspoň vyhnu všeobecnému veselí. Rozhlédla jsem se po bytě. Neměla jsem stromek, ani jinou výzdobu. Pokrčila jsem rameny. Vánoce přece nejsou jenom o smrku uprostřed obýváku a bordelu z něj. Je to o rodině. Jenže s Charliem nemluvím a s matkou jsme se odcizily. Nebudu přece utíkat k mamince, protože jsem sama. Mám taky tři kamarádky. Bohužel, Alice bude pořádat nějaký skvělý večírek a pařit, dokud nepadne vyčerpáním do postele. Esmé si bude užívat a Rose bude s Ralphem, se kterým nejspíš pořád chodí. Naštěstí mám svůj vlastní klub, a tak se můžu zabavit sama. Zazvonil mi telefon. Chvíli jsem uvažovala, že ho nechám prostě zvonit a vibrovat, dokud nespadne ze stolku na zem.

„Tady Bella, jak vám mohu pomoci?“ začala jsem vesele, i když jsem ještě před chvílí uvažovala, že to nechám zvonit.

„Nazdar. Ty to taky někdy bereš?“ odpověděla otázkou Rose.

„Já to beru pořád,“ bránila jsem se dotčeně.

„Jo?“

„No!“

„Jsem ráda, že jsi živá. Tak zase ahoj,“ řekla laškovně a s mnohem lepší náladou. Něco se dělo.

„Nechceš mi něco říct?“ zeptala jsem se ledabyle, ale hořela jsem zvědavostí.

„Po telefonu ne. Neboj, brzo se uvidíme. Měj se hezky, teto,“ rozloučila se.

„Jaká teto?“ zeptala jsem se, ale už zavěsila. Zírala jsem s ústy dokořán. Tak to byl divný hovor. Možná, že byla opilá nebo zkouřená. Naše chvilky s marihuanou mám v živé paměti, ale nemluvila nějak extra z cesty nebo mi nevyprávěla, že když mi řekne, abych si nepředstavovala růžového slona, tak si ho představím. Stálo hodně úsilí, abychom ji přesvědčily, aby si jednou potáhla, ale výsledek stál za to. Tenkrát ještě studovala práva. Připadá mi to jako včera, když nám bylo dvacet a patřil nám svět. Rosin zvláštní telefonát jsem vypustila z hlavy a tělo naložila do horké koupele. Venku totiž mrzlo, až praští.

 

„Hezké Vánoce,“ přála jsem Heather, která se zastavila v klubu, aby oslavila Vánoce jako ostatní nezadaní, alkoholu a dobré zábavě holdující lidé. Měli jsme narváno a já tancovala jako pominutá. Nechala jsem nainstalovat další světla a na parket pouštěla mlhu. Všechno na zakázku, v zelených a červených barvách. Malé zlaté stromky a konfety byly všude. Kromě vybraných nejnovějších pecek jsem taky nařídila zahrát ráno písně s vánoční tématikou. Když nemůžu slavit Vánoce s rodinou a stromečkem, tak si to vynahradím tady. Začínala jsem se bát, jestli jsem to nepřehnala, ale všichni se dobře bavili, a tak jsem zářila spokojeností. V duchu jsem přála Edwardovi Cullenovi hezké Vánoce.

„Ryane!“ začala jsem dirigovat svého barmana, když se místo míchání koktejlů vrtěl do rytmu hudby.

 

S dobrou náladou a posilněná alkoholem jsem v pět ráno klopýtala domů. I když jsem tolikrát slyšela přání, abych měla hezké Vánoce, začínala jsem si zase zoufat. Přijdu do prázdného bytu, kde na mě zase nic nečeká. Kromě nádobí samozřejmě. Uvažovala jsem, že bych zavolala Charliemu a zmínila se, že se mám dobře, a že se mi daří, i když mi mé rozhodnutí tak vyčítal. Měla bych si pořídit kočku nebo psa? Začínala jsem uvažovat nad kravinami. Ospale jsem chtěla odemknout byt, ale zjistila jsem, že jsem zase nezamkla. Jednou mě někdo vykrade…

„Překvapení,“ zajásala Alice. Do nosu mě uhodila vůně skořice a medu.

„Co tu děláš?“ mumlala jsem jí do ramene, když mě objímala na přivítanou.

„Jdu jenom kolem,“ odpověděla a táhla mě do obýváku, kde seděly Esmé a Rose. V rohu stál asi metrový stromek a pod ním byly naskládané dárky včetně mých pro ně.

„Rose, kde máš Ralpha?“ ptala jsem se Rose, která se zdála nadmíru spokojená. Celá zářila štěstím.

„Oslavuje s klukama.“

„Aha. Co?“

„Otázky si nech na potom! Teď dárky,“ vykřikla Alice jako malé dítě.

„No počkej. Neříkám, že vás ráda nevidím, ale co se to tu děje?“

„No, vzhledem k tomu, že na nás poslední dobou kašleš…“

„A chtěly jsme oslavit Vánoce…“

„A máme nejednu novinku…“

„A já ti koupila super dárek…“

„Tak jsme se rozhodly tě překvapit,“ vychrlily na mě a já jen přikyvovala. Moc to nedávalo smysl, protože mluvily jedna přes druhou, ale fajn.

„Můžu rozdávat dárky?“ vypískla Alice a skoro nadskakovala.

„Můžeš, ale nezboř přitom ten strom, prosím,“ prosila shovívavě Esmé. Alice se ujala vedení a poskakovala po obýváku. Měla dětskou duši uvězněnou v těle dospělé ženy. Usmála jsem se. Když byly všechny dárky rozbalené a stůl přetékal balícím papírem, vstala jsem a chtěla donést šampaňské.

„Pro mě jen džus,“ objednala si Rose a já přikývla. Džus? No, když nechce, tak nechce. Počkat!

„Teto?“

„No jo. Budeme tři nejbáječnější tety na světě,“ řekla Alice a Rose si položila ruku na břicho.

„Ty… Ty…,“ nemohla jsem to doříct.

„Jsem těhotná,“ oznámila Rosalie. Hlas měla vyrovnaný, zatímco mně se z nepochopitelného důvodu rozklepala kolena.

„Vy jste to věděly!“ obvinila jsem je, ale pak jsem na to hned zapomněla, protože jsem se rozplývala nad Rosaliiným bříškem.

„Jaké to je?“ ptala jsem se přihlouple. Zajímalo mě, jaké to je mít v těle živou bytost.

„Nedá se to popsat,“ řekla šťastně Rosalie a já věděla, že tím se jí splnil její největší sen.

„Co na to Ralph?“ Na jeho charakter jsem v tu chvíli vůbec nemyslela.

„Bála jsem se zbytečně. Skákal štěstím do stropu.“

Několik hodin jsme pak ještě seděly a vybíraly jméno. Pomyslela jsem si, že jméno Edward je krásné, ale to jsem nahlas neřekla. Alice šišlala na Rosaliino ploché břicho a Esmé opodál cinkala s pouty. Ano, rodina je o Vánocích důležitá. Někdy je to ta, do které se narodíte a někdy ta, kterou si vytvoříte.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Čtyři kamarádky z New Yorku - 5. kapitola:

 1 2 3 4   Další »
40. kiki1
17.02.2013 [18:15]

kiki1Páni. Rosalie je těhotná. Mě to teda napadlo hned jak Belle volala a nazvala ji tetou. Ale když to pak Rosalie potvrdila, byla jsem šťastná! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

18.07.2012 [13:27]

klarushaTen Edward... Prostě nemaám slov. Za to Rosalie.... To mě dostalo. Nestačím zírat. Ikdyž zrovna s Ralphem... Toho moc nemusím. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

05.04.2012 [18:48]

monokl009 Emoticon Emoticon Emoticon

17.03.2012 [20:47]

morningstarRose je fakt v tom Emoticon s Ralphem ... no tak to ještě bude telenovela Emoticon ... jdu na další díl, jsem fakt ráda, že povídka je už dokončená, aspoň nemusim čekat Emoticon

36. izabelka
25.02.2012 [11:28]

ahoj edvarde jak se mas mam rada vase dili Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon a mocmam te rada a ja se taki menuji iza jako bela bela se do opravdi iza jako ja je jemi9 let a cejkob je frajer a moje teta te pozdravuje cejkoba a edvardaa emeta proste vsechni codim do 3 tridi tak paaaaaaaaaaaaaaa Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

28.01.2012 [22:50]

kachnullkaTen Edward mě dost štve, no přesto doufám, že je dáš dohromady. Emoticon Rose je těhotná? Tak konečně sa dočkala. Emoticon Emoticon Emoticon

19.01.2012 [20:32]

BellaSetNoooo.... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Pááááni!
Ty...ty... ty jsi vážně génius! Až na toho Edwarda, to mě trochu naštvalo, ale věřím, že je dáš dohromady. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Nemůžu se dočkat, jak to dopadne, na vývin tvé povídky... Musím honem na další kapitolu, jinak to nezvládnu... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

33. Kačka
17.01.2012 [15:19]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

32. petulka
07.01.2012 [20:22]

ahojky stmívání je nejlepší:-)

31. pehcackova simona
28.12.2011 [12:27]

meselíbi tomiminko jajsetaki tehotna asem9měsíci Emoticon dneska mam rodit Emoticon

 1 2 3 4   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!