Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Láska z papíru - 1. kapitola

Stephenie Meyer


Láska z papíru - 1. kapitola Ahojky! Přidávám 1. kapitolu Lásky z papíru. Snad se bude líbit. Bella si zavzpomíná na minulost...

 

1. kapitola - Vzpomínky

Seděla jsem v lavici ve škole, když vešel učitel. Celá třída si poslušně stoupla. Učitel přikázal, abychom si sedli, a my se posadili.

„Dnes budeme pokračovat z minulé hodiny. V minulé hodině jsme probírali umělecké slohy, dnes pokračujeme. Skončili jsme u Romantismu. Takže, kdo mi o něm něco poví?“ Rozhlížel se po třídě a zastavil se na Kate Frelayové. Tu holku nesnáším. „Třeba vy, slečno Frelayová.“ Kate se rozpačitě postavila a stála. Nemluvila, mlčela. Když nic nevydala ani po 5 minutách, začal se hlásit náš třídní šprt, sice jsem to taky věděla, snad lépe než on, ale nebudu se namáhat.

„Pane Mirtley.“ Vyzval ho učitel. Devon, tak se jmenoval, se postavil a začal žvatlat.

„Romantismus je umělecký a filozofický směr a životní postoj euroamerické kultury konce 18. století a začátku 19. stol...“ Tam jsem ho přestala poslouchat. Seděla jsem velice znuděná a nevšímala si ničeho. Až zase promluvil učitel.

„Nyní začneme se Secesí. Kdo o ní něco ví?“ Zase se začal rozhlížet po třídě. Nikdo se nehlásil. Já se napřímila na židli a dávala pozor. Secese. V té době jsem se narodila. Vztyčila jsem ruku do vzduchu a čekala, kdy si mě učitel všimne. „Slečno Masenová?“ otázal mě a všichni na mě upřeli své zraky. Nikdy jsem se nehlásila, byla jsem nenápadná...

„Secese je jedním z uměleckých stylů přelomu 19. a 20. století. Neleží ve vysokém umění, v malbě a sochařství, ale v dekoraci a užitém umění.“ Chtěla jsem stále pokračovat, protože tohle jsem znala jak z lidského života, tak z minulých škol.

„Dobře, slečno Masenová, tohle mi stačí,“ pronesl zneklidněný učitel. „Posaďte se,“ řekl ještě a já se posadila.

„Takže, jak nám slečna Masenová řekla. Secese je umělecký sloh z přelomu 19. a 20. století...“ Během jeho vyprávění jsem se zasnila. Začala jsem si přehrávat svoje vzpomínky, které byly vybledlé.

**

Jak už měla dívka zvykem, opět seděla na verandě a čekala na pošťáka. Během těch tří měsíců se stal její nejoblíbenější osobou, kterou vídá skoro denně. Samozřejmě kromě Edwarda, ale toho ještě neviděla. Stále se totiž nedohodli na žádném setkání.

Seděla v houpacím křesílku a vyhlížela. Za chvíli uslyšela dusot kopyt, a později si ho i všimla. Konečně. Rychle vstala a vydala se mu naproti.

Dobrý den, slečno Swanová. Opět tu pro Vás jeden dopis mám.“ Předal jí dopis. Poděkovala mu a on odběhl pryč, jako každý den.

Roztrhla obálku a dopis začala číst ještě než vešla do domu.

14.9. 1917, Chicago

Drahá Bello,

Smím Vám tak říkat? Bella? Je to krásnější a kratší. Isabella je jméno skvostné, ale nemyslíte, že když se známe delší dobu. Budiž, jsou to jen 3 měsíce, ale známe se dost dlouho na to, abych Vám takhle mohl říkat. Doufám, že Vás tímto neurazím.

Chtěl bych se s Vámi konečně setkat, chtěl bych Vám říci do očí, jak jste dokonalá, inteligentní, chytrá... Chtěl bych Vám říci, jak jsem se do Vás, byť jen do písma, zamiloval...

S láskou Vám navždy oddaný Edward.

Dívce se zaleskly oči láskou a vzplály v nich jiskřičky štěstí a radosti. Zatočila se, tím rozvířila svoji sukni. Vydala se domů a rozhodla se, že mu napíše, co k němu cítí.

**

„Slečno Masenová, už skončila hodina. Sice vás asi dějepis velmi baví, nemusíte tu však vysedávat celý den.“ Učitel mi zatřásl s ramenem. Vstala jsem, popadla tašku a vydala se na další hodinu.

Už je to alespoň 90 let, co jsem naposledy četla dopis od Edwarda. Musím je najít...

„Bello!“ volala na mě Elizabeth.

„Beth,“ odpověděla jsem jí a zastavila se. Ona byla jediná upírka, kterou jsem potkala za posledních 50 let. Raději ani nezmiňuji Volturiovi, u kterých jsem trávila 40 let...

„Ahoj, jak se máš?“ zeptala se na otázku, na kterou jsem se jen zatvářila velmi nudně, to jí stačilo.

Vyšly jsme zároveň a stejně ladně do jídelny.

„Musím odjet,“ řekla jsem, jakmile jsme zasedly ke stolu s těmi blafy. Smrdělo to jako bláto a chutnalo to ještě hůř.

„Cože?“ Beth se zasekla v pohybu a zůstala na mě zírat. „Kam chceš jít?“

„Hledat ho.“ Sklopila jsem pohled.

„Koho?“ zeptala se hned.

„Víš, za svého lidského života jsem si psala s jedním chlapcem. Edwardem. Proto ho chci najít.“ Všimla jsem si jejího divného pohledu. „Samozřejmě je mrtvý, takže chci najít jeho hrob. Chci na něj chodit každou chvíli, dávat mu tam květiny, starat se o hrob, proto musím odejít. Proto odcházím,“ ukončila jsem svoji řeč a usmála se.

Beth byla má nejlepší kamarádku už řádku let. Měla dlouhé černé vlasy, vysokou postavu modelky. Už několikrát jsem jí říkala, že by mohla být modelkou, ale ona si vždy odfrkla. Chtěla by potkat toho pravého, jako já... Až na to, že můj pravý je už dávno mrtvý...

Přijela jsem domů, kde jsem okamžitě začala balit. Odjíždím do Chicaga, na nějaký čas. Mám tam stále své skromné sídlo, které tam zůstalo ještě z mého lidského života. Po smrti matky jsem tam žila sama...

**

Maminko! Prosím ne! Neumírej!“ křičela na ni a pevně svírala její ruku. „Ještě jsme si nic neužily! Nic jsme nezažily!“ Mačkala jí ruku a plakala. Vždyť jí bylo jen 16 let.

Dcero, cítím, že brzy skonám. V mé šperkovnici máš dopis. Přečti ho, až ze -“ V tu chvíli se jí obrátily oči v sloup a přestala dýchat. Její ruka, dosud v dívčiných, se svěsila z postele. Dívka okamžitě vstala a se slzami v očích utíkala k matčině stolku. Otevřela šperkovnici a vypadl jí dopis.

Otevřela ho a s dalšími slzami jej začala číst.

Dcero má,

pokud tohle čteš, jsem už nejspíše na cestě do nebe. Nebo možná také do pekla. Víš, když ses narodila a tvůj otec zemřel, zhřešila jsem. A ne jednou.

Chodila jsem jako tělo bez duše, tebe měla na starosti Agnes, naše chůva. Jednou jsem šla do města a tam jsem potkala jeho. Edwarda Masena. Byl dokonalý. Jeho hnědé vlasy a zelené oči. Zamilovala jsem se.

Začali jsme si spolu. Věděli jsme o sobě všechno, ale já o něm asi ne. Všechno skončilo, když mi řekl, že je ženatý a má syna. Byl jen o rok mladší než ty.

Proč ti to píšu? Chci, aby o tobě věděl, aby zjistil, že jsem zemřela a postaral se o tebe. Pokud bys samozřejmě nechtěla, rozhodnutí nechám na tebe. Domek je už dávno tvůj, takže tu můžeš zůstat.

S láskou Tvá matka.

P.S.: Edward Masen, Willon street, Chicago

S novými slzami dopis složila a schovala si jej do kapsy.

**

Jakmile jsem přijela domů, utíkala jsem do pokoje, kde jsem z pod postele vytáhla několik kufrů a tašku. Začala jsem si všechno balit. Hlavně jsem tam schovala dopisy.

Popadla jsem mobil a volala na letiště.

„Dobrý den, letiště Seattle. Přejete si?“ ozval se příjemný ženský hlas.

„Dobrý den, chtěla bych si rezervovat nejbližší let do Chicaga.“

Prolog | Shrnutí | 2. kapitola

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Láska z papíru - 1. kapitola :

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!