Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Kam čert nesmie, pošle Rosalie - Aj diabol je anjelom - 43. kapitola

NMstills4


Kam čert nesmie, pošle Rosalie - Aj diabol je anjelom - 43. kapitolaZnovu sme s Rose ostali samé a spomínali sme na začiatky nášho priateľstva. Bola som šťastná, že túto chvíľu môžem tráviť práve s ňou. O pár minút neskôr sme začuli príchod limuzíny, v ktorej sa viezli Jasper, Emmett a Edward. Všetko bolo pripravené, každý tu bol a obrad sa mohol začať.

43. kapitola: V dobrom, aj v zlom

Alice:

A je to tu. Chvíľa, na ktorú som sa tešila celé týždne... Moja rozlúčka so slobodou! Túto noc si užijem ako žiadnu inú a aj keď išiel Jasper s chalanmi do Vegas, moja party bude lepšia. Sebavedome som sa na seba usmiala do zrkadla a pozrela som sa na hodinky. Bol čas ísť, moje dievčatá ma už čakali v našej obývačke.

Postavila som sa z vysokej stoličky pred kozmetickým stolíkom a prešla som k zrkadlu. V krátkych ligotavých strieborných šatoch na ramienka mi to naozaj pristalo a ja som bola so svojím vzhľadom spokojná. Vysoké topánky aj doplnky krásne ladili so šatami a výrazné dymové líčenie bolo na dnešnú noc ako stvorené. Rukou som si prehrabla vlasy, striekla som na seba svoj obľúbený parfum a po schodoch som zišla dolu do obývačky, odkiaľ som počula veselé štebotanie svojich kamarátok.

„A tu ju máme! Naša budúca nevesta!“ vypískla Rose a prihnala sa ku mne s ligotavou šerpou, ktorá dávala na známosť, že sa budem vydávať. Navliekla ju na mňa a objala ma. Všetky upírky tomu zatlieskali a pritom obdivovali moje šaty.

„Vyzeráš skvele, sestrička,“ povedala.

„Aj ty, Rose. Tie šaty sú dokonalé!“ Mala na sebe čiernobiele minišaty z dielne Christiana Diora, ktoré sme kupovali spolu, len pár dní po svadbe Esme a Carlislea.

„Auto na nás už čaká pred vilou,“ povedala mi a ja som prikývla.

„Dámy, ste pripravené na najlepšiu rozlúčku so slobodou, akú ste kedy zažili?“ zvolala som a všetky so smiechom súhlasili.

„Ale ešte predtým by sme si mali pripiť,“ skočila do toho Rose a podala mi vysoký pohár s krvou.

„Na Alice, Jaspera a ich manželstvo si pripijeme zajtra, takže dnes oslávme poslednú slobodnú noc mojej sestry. Alice, si tá najlepšia sestra akú som si mohla priať. Uži si to, cica!“ Rosalie zdvihla pohár do vzduchu a všetky upírky ju napodobnili.

Objala som Rose a potom sme si odpili z krištáľových pohárov.

„Ďakujem, zlato,“ usmiala som sa na ňu. „Dámy, je čas ísť!“ vypískla som nadšene a na to sa všetky postavili zo sedačky.

Chcela som naozaj veľkú party a preto som pozvala okrem Rosalie a Esme aj Tanyu, Kate, Irinu, Tiu, Kebi a pár nomádok, s ktorými som sa nedávno skamarátila; Mandy, Samantha, Lola a Evelyn. Dvanásť dokonalých upírok nastúpilo do nablýskanej limuzíny a šoférovi takmer vypadli oči z jamiek. Nedokázal sa na nás vynadívať a ja som sa nad tým musela pousmiať.

„Kam to bude, dámy?“ opýtal sa nás cez okienko.

„Klub Manhattan,“ povedala som naradostene. Šofér prikývol a vyrazili sme do mesta.

Nedočkavo som behala pohľadom medzi mojimi kamarátkami a musela som uznať, že všetky vyzerajú úžasne. Bola som si istá, že všetky tam budeme privádzať chlapov do šialenstva.

Rosalie bola jednoznačne najkrajšia, ale to je proste Rose. Esme mala oblečené krátke krémové priliehavé čipkované šaty s rukávom po lakte a odhaleným chrbtom. Ešte že ju Carlisle takto nevidel, lebo by ju len ťažko púšťal niekam, kde po nej pôjdu iní chlapi. Sestry Denalijské si zvolili tmavé farby ako bordová, fialová a čierna, ktoré skvele kontrastovali s ich blond vlasmi.

Upírky z Egyptského klanu sa zladili do svetlejších farieb a nomádky mali na sebe minišaty rôznych farieb.

„Už dlho som nebola na love tohto charakteru,“ povedala prefíkane Tanya a ja som sa pousmiala.

„Dnes v noci je všetko dovolené!“ vypískla som a Esme mi venovala rodičovský pohľad. Ona už bola pár týždňov vydatá, pre ňu neznamenala táto noc toľko možností, ale jej to vôbec nevadilo. V manželstve jej nič nechýbalo a Carlislea miluje celým svojim srdcom.

Keď už sme pri Carlisleovi, ten je práve spolu s Emmettom, Edwardom a mojim nastávajúcim v Las Vegas. Nebola som jediná, kto chcel mať rozlúčku so slobodou vo veľkom štýle a tak Jasper zorganizoval svoju party vo Vegas. Dohodli sme sa, že ja nebudem sledovať ich budúcnosť, až kým sa nevrátia, no na oplátku mi Edward musel sľúbiť, že ak niekedy začuje myšlienky niektorej z nás, týkajúce sa mojej rozlúčky, nechá si to pre seba.

Dievčatá sa medzi sebou veselo rozprávali a ani sme si nevšimli, že limuzína zastala pred klubom. Šofér nám otvoril dvere a my sme jedna po druhej vystúpili. Prešli sme po červenom koberci pred vysvieteným klubom a všimli sme si, ako na nás všetci muži mohli oči nechať.

Ochránkári sa pokúsili o našu pozornosť tým, že si od niektorých z nás pýtali telefónne čísla, ale baby ich elegantne odbili a všetky sme vošli dnu.

V klube to žilo a personál nás odprevadil k nášmu rezervovanému boxu. Mali sme tam prichystané občerstvenie, ktoré nám bolo tak na dve veci. V momente pri nás boli čašníci a my sme si objednali kokteily. Keď nám ich doniesli, Rose ich zdokumentovala kompaktným fotoaparátom, ktorý som jej zverila ešte doma. Chcela som mať nejaké fotky z dnešnej noci, ale už teraz viem, že pred Jasperom ich budem musieť skryť.

„Dobrý večer, dámy. Ktorá z vás sa zajtra vydáva?“ ozval sa hlboký mužský hlas. 

Všetky sme sa pozreli pred seba a tam stáli traja muži v požiarnickych uniformách. 

„Alice!“ vypískla Rosalie, ukázala na mňa a ja som im zamávala. Nečakane vyskočili na náš veľký stôl a začali zvodne tancovať a pritom sa vyzliekať. Keď boli už len v spodnom prádle, vytiahli ma na stôl k sebe a ja som sa nahlas zasmiala. Tancovali okolo mňa, dotýkali sa ma a ukazovali mi o akú slobodu prídem vstupom do manželstva.

Všetci boli poriadne svalnatí a mali vypracované telá. Bavila som sa skvele a pár krát som si všimla blesk fotoaparátu.

Pesnička dohrala a striptéri odišli, ale slúbili nám, že sa ešte vrátia. Inak by sme im ani nedovolili odísť.

„Kde si našla takých fešákov?“ pýtala som sa Rose a ona sa zasmiala.

„Raz som s nimi fotila,“ mrkla na mňa. „Teraz je čas na ďalšiu hru. Tanya?“

„Je to niečo ako pravda alebo odvaha. Dali sme dokopy pár otázok, alebo úloh a každá z nás si vytiahne jeden papierik,“ vysvetlila Tanya a mne sa táto hra pozdávala.

„Začínaš,“ pousmiala sa na mňa a ja som si vytiahla papierik z ružovej ligotavej krabičky. Prečítala som si, čo na ňom bolo napísané a nervózne som sa zasmiala. 

„Koľko partnerov som vystriedala? Ehm... Akože odkedy som upírka?“ opýtala som sa.

„To nie je tak dlho,“ podpichla ma Rose a ja som pobavene pokrútila hlavou.

„Tak dobre, odkedy som upírka, bola som len s Jasperom, no a kým som bola človek... ehm... bola som dosť divoká a neviem presný počet, ale bolo ich až príliš.“

„Ty sa nezdáš,“ zasmiala sa Mandy.

„Staré dobré časy,“ pokrčila som plecami a pozrela som sa na Rose: „Ideš!“

Rosalie si vytiahla papierik, na ktorom mala za úlohu získať nejaký kus oblečenia od mužov v bare.

„Nuž dobre teda, beriem to,“ povzdychla si a postavila sa. „Idem na tento zvláštny druh lovu.“

„Ty to zvládneš,“ povedala Kate a Rose so smiechom prikývla.

„Esme,“ oslovila som ju a podala som jej krabičku. Vytiahla si papierik a nahlas prečítala svoju úlohu. Mala niekoho ukecať, aby jej kúpil drink.

Najprv bola proti, ale všetky sme začali povzbudivo tlieskať a nakoniec Esme súhlasila.

„Tak mi držte palce. Cestou ale zavolám Carmen, aby som zistila, ako sa má Bella.“

Esme si vzala svoju listovú kabelku a odišla od nášho stola. Medzitým sa vrátila Rosalie s červenou kravatou a ešte jedným špeciálnym kúskom. Keď na stôl hodila Calvin Klein trenky, všetky sme sa na ňu obdivne pozreli a ona vybuchla do smiechu. Sadla si vedľa mňa a krabička sa posunula ďalej.

Sledovala som Esme, ako vyšla z toalety a mobil si vložila späť do kabelky. So zvláštnym výrazom v tvári sa prešla k baru a pritom zvodne hojdala bokmi. Nebolo to naschvál, my upírky sme mali prirodzene dokonalú chôdzu, bez najmenšej snahy. Všimla som si, ako k nej zrazu podišiel nejaký muž a započúvala som sa do ich rozhovoru.

„Ahoj, hľadáš niekoho? Vyzeráš trochu zmätená...“ oslovil ju.

„Vlastne ani nie...“ povedala Esme váhavo.

„Môžem ťa na niečo pozvať?“ pýtal sa jej.

No tak Esme, mysli na svoju úlohu. Napokon súhlasila a prešli spolu k vysvietenému barovému pultu. On sa oň oprel, ako keby mu to tu patrilo a Esme stála vedľa neho, tváriac sa ako anjelik.

„Máš niekoho?“ opýtal sa jej zrazu.

„Som vydatá,“ povedala a ja som sa chytila za hlavu.

„Oh... nevadí...“ povedal.

„A mám aj dieťa,“ dodala a jemu zabehlo. Nahlas sa rozkašľal a položil svoj drink späť na bar.

„Rozumiem,“ povedal sladko a pritiahol si ju k sebe za pás. Esme nevedela ako reagovať, tak si rýchlo odpila z drinku cez slamku.

„Čo keby sme si niekedy niekam spolu vyšli?“ navrhol.

„Noo...“ začala zdržanlivo a on jej vložil do ruky svoju vizitku.

„Zavolaj mi, baby!“ Poslal jej vzdušný bozk a jej odľahlo, že odišiel. Pozrela sa na vizitku, pousmiala sa a kráčala k nášmu stolu.

„To neplatí!“ vypískla som so smiechom.

„Druhýkrát tam nejdem,“ povedala a hodila jeho vizitku na stôl. Sadla si ku mne, preložila si jednu nohu cez druhú a ja som ju objala okolo ramien.

„Kto je na rade?“ pýtala sa Rose a posunula krabičku ďalej. Všetky sme sa vystriedali a mali sme naozaj bláznivé úlohy. Tanya mala niekoho presvedčiť, že je upírka a Kate dávala slabé elektrošoky chlapom, ktorí za ňou prišli s neslušnými návrhmi. Samantha a Mandy tancovali pri tyči a ja s Rose sme sa k nim dobrovoľne pridali.

Neskôr sa vrátili striptéri s ďalším číslom, ktoré bolo ešte lepšie, ako to prvé. Nadšene som sa usmievala, lebo moja rozlúčka so slobodou nemohla dopadnúť lepšie. Rosalie to zorganizovala presne podľa mojich predstáv, ako keby mi videla do mysle. Môžem len dúfať, že v tom nemá prsty Edward. Ale keby aj áno, je to moja posledná noc a ja som si ju užila naozaj skvele. 

 

 

Jasper:

„Uzavrite vaše stávky, prosím,“ povedal krupiér a ja som prikývol. Toto nebolo dobré... Museli sme vyhrať, inak sa nedostaneme domov včas a ja zmeškám svoju vlastnú svadbu. Večer sa začal úžasne; alkohol, striptérky, rôzne hry, show a zábava, ale potom sa to všetko obrátilo.

Naše auto skončilo rozbité na šrot pár míľ za mestom, lebo Emmett zas nevedel, čo so sebou. Stavil sa s nejakými Rusmi, že vyhrá preteky. Aj keď išiel skratkou cez neupravený terén, nevyhral a ešte pri tom rozbil auto. Keď mi to hovoril, myslel som, že ho zabijem.

No musel som uznať, že tá zábava za to stála. Bavili sme sa skvele, až kým sme si uvedomili, že sa nemáme ako dostať domov.

Rozdali sa karty a vedel som, že je to vopred stratené. Počkal som si na ďalšie kolo, to ktorého som zvýšil stávky. Krupiér znovu rozdal karty a keď som uvidel hodnotu kariet v mojich rukách, celkom ma to potešilo.

„Ďalšiu,“ povedal som a krupiér predomňa položil kartu. Ich hodnota sa zvýšila, ale stále to bolo pod dvadsať jedna. Rozhodol som sa riskovať a vypýtal som si ešte jednu. Carlisle a Edward vedľa mňa prikývli a ja som otočil poslednú kartu. Bolo to tam! Srdcová šestka a celkový súčet bol presne dvadsaťjedna.

„Končím,“ povedal som a vyhodil som na stôl svoje karty.

„Gratulujem, pane, toto kolo je vaše. Prajete si v hre pokračovať?“ pýtal sa ma krupiér.

„Nie, ďakujem,“ odmietol som a vzal som si všetky žetóny.

„Dobrá hra,“ pochválil ma Carlisle a ja som sa pousmial. Poker som nehral často, ale keď už, bolo to podľa pravidiel.

Zamenil som žetóny za hotovosť, cestou sme vzali Emmetta, ktorého pri bare obletovali pekné čašníčky a ponáhľali sme sa do centra mesta. Našťastie tu bolo všetko otvorené non-stop. Vbehli sme do predajne luxusných áut a rozhliadol som sa okolo seba. Boli tam samé rýchle, športové autá, ale to nebolo to, čo som hľadal. Zrazu som zbadal vintage Citroen, kabriolet, na konci predajne a vtedy mi niečo napadlo.

„To by šlo,“ povedal Edward a ja som sa usmial. Podišiel som k svetlému Citroenu a Edward prikývol.

„O čo ide?“ pýtal sa Carlisle. 

„Jasper rozmýšľa, že by kúpil Alice toto auto ako svadobný dar a zároveň by sme na ňom prišli domov,“ vysvetlil Edward.

„Ísť naspäť do New Yorku na tejto rachotine?!“ vypískol Emmett prekvapene, keď nás začul, popri prezeraní si elegantného Jaguara.

„Alice má rada vintage,“ povedal som zamyslene a obzeral som si starší kabriolet.

„Vin- čo?“ Emmett vyzeral byť zmätený.

„Nenechajte sa zmiasť designom, páni,“ oslovil nás zrazu predavač. „To auto je starší ročník, ale nedávno bolo upravené a pod kapotou má to isté, čo ten Jaguar.“ Ukázal na auto vedľa Emmetta.

„Výborne, beriem ho. Budem platiť v hotovosti,“ povedal som a predavač na mňa vypúlil oči.

„Ako si prajete, pane,“ povedal a išiel pripraviť predajnú zmluvu. Nasledoval som ho do kancelárie, podpísal som zmluvu, zaplatil za auto a mohli sme vyraziť.

Hneď ako sme sa dostali za mesto, dupol som na plyn a auto vyletelo vpred. Všetci sme boli ohromení jeho rýchlosťou. Týmto tempom by sme to naozaj mohli do rána stihnúť. Upírom cesta cez Štáty netrvala dlho a teraz sme išli rýchlejšie, ako kedykoľvek predtým. Leteli sme v starom kabriolete prázdnymi cestami a tmavá nočná obloha bola plná hviezd. Prial som si byť doma čo najskôr, lebo dnes bol ten deň, kedy som si bral svoju lásku. Alice. Nevedel som sa dočkať chvíle, keď si navzájom sľúbime lásku a povieme svoje áno.

 

 

Alice:

„Dievčatá, videli ste to?“ pribehla k nám Esme s dnešným výtlačkom New York Times v rukách.

„Čo sa deje?“ pýtala sa Rosalie, kým Esme mi podávala noviny.

„New York, klub Manhattan. Divoká rozlúčka so slobodou nevesty Alice Brandon, snúbenice Jaspera Halea Cullena, syna známeho newyorského chirurga Carlislea Cullena,... Čo to má znamenať?!“ prečítala som nahlas začiatok prvej vety článku v novinách.

„Aj o našej svadbe sa písalo v novinách, ale našťastie až pár dní po udalosti,“ povedala Esme ustarostene. Nevedela som, čo dodať. Carlisle rozhodne patril k vyššej spoločnosti New Yorku a ani nás to neminulo len tak bez následkov.

„Dúfam, že z toho nebudú robiť veľké haló. Viem, že páry, ktoré sa berú v hoteli Plaza musia rátať s podobným rozruchom, ale...“ pokrčila som plecami bezradne.

„Pokoj, sestrička, dnes budeš dokonalá,“ usmiala sa Rosalie, ktorá bola dokonalá vždy. Sedeli sme v jednom z krásnych apartmánov hotela Plaza a mňa o pár hodín čakal svadobný obrad. Dnes som sa vydávala za svojho princa. Za muža, ktorého milujem celým svojim srdcom.

„Snáď sa o tom nedozvedia Volturiovci,“ obávala sa Esme.

„Ako by sa o tom dozvedeli? Jedine, že by Aro odoberal New York Times...“ podotkla Rose ironicky.

„Áno, má rovno predplatné na dva roky,“ zasmiala som sa a baby sa tiež neubránili chichotu.

„Nikdy nevieš,“ pousmiala sa Esme nonšalantne.

„Hovorili ste s našimi chalanmi, kde sú?“ opýtala som sa trochu nervózne.

„Volala som Emmettovi, ale nedvíhal...“ povedala Rose trochu nahnevane. „Skúsim mu zavolať znovu.“

Rose vzala svoj telefón a chcela vyjsť z apartmánu, no ja som ju zastavila. Chcela som počuť, čo sa deje, keďže som sľúbila Jasperovi, že kým sú vo Vegas, nebudem sa pozerať na ich budúcnosť.

Rosalie vytočila Emmettovo číslo a priložila si mobil k uchu.

„Cítim sa poctená, že si mi konečne zdvihol mobil,“ začala Rose teatrálne, keď sa Emmett ozval do telefónu.

„Rosie, ehm, ahoj,...“ Počula som z telefónu nervózny smiech.

„Kde ste?“ pýtala sa ho.

„No, vieš,...“

„Emmett, neštvi ma!“ zasyčala.

„Sme na ceste do New Yorku!“ vyštekol.

„Už ste tu dávno mali byť! Nezabúdaj, že Jasper sa žení v hoteli Plaza a bude tu kopa novinárov, takže žiadny prúser, ani meškanie! Vaša limuzína odchádza o pol jednej spred našej vily!“ hovorila nahnevane Rosalie.

„Neboj sa, zlato, budeme tam,“ povedal bezstarostne, kým moja sestra zúrila. Vedela som si živo predstaviť, čo Emmetta čaká po návrate domov.

„Však majú ešte čas,“ povedala Esme pokojným hlasom a Rose položila svoj iPhone na kozmetický stolík.

„Oni to stihnú,“ povedala som rozhodne. Jasper by si nechcel ani v najhoršom sne predstaviť, čo by sa stalo, ak by to nestihol.

„Idem sa pozrieť, či malá princezná ešte spí,“ ozvala sa Esme a prešla do hotelovej spálne. V obrovskej posteli sladko spinkala Bella, ktorá si minulú noc tiež užila. Rozhodla sa využiť neprítomnosť svojich rodičov a celú noc vystrájala.

Pozrela som sa do oválneho zrkadla na stolíku a usmiala som sa. Upravila som si saténový župan, kým Rose sa pozerala z okna na Central Park. Zatiaľ sme obe boli celkom pokojné, keďže do obradu nám ostávali necelé tri hodiny.

Rosalie bola moja jediná družička, presne ako sme sa dohodli ešte počas môjho ľudského života. Pravdaže, vtedy sme o sobáši len žartovali, ani jedna z nás sa nechcela vydávať... A teraz? Ja sa vydávam za svoju lásku a Rose už tiež našla svojho princa.

Na Esminej a Carlisleovej svadbe konečne pochopila, že neustále odmietanie Emmetta nemalo zmysel a prelomili medzi sebou všetky ľady. Hovoriac o prelomených veciach, neodniesli si to len ľady, ale neskôr aj manželská posteľ v ich, už spoločnej, spálni. Odkedy sú spolu, niekedy je to s nimi na nevydržanie, no koniec koncov sme všetci radi, že jeden druhému odhalili svoje city a sú spolu ako pár.

Esme sa vrátila k nám do izby a o chvíľu za nami prišla rozospatá Bella.

„Dobré ráno, spiaca princezná,“ pousmiala som sa a Bella zazívala.

„Mami, papať,“ povedala a Esme si ju vzala do náručia. Zavolala na recepciu a o pár minút sa v našich dverách zjavil čašník s raňajkami na striebornom podnose. Esme posadila Bellu na sedačku a položila pred ňu tanier s palacinkami.

„Dobrú chuť, miláčik.“ Bella sa pustila do jedla a o chvíľu pred ňou ostal len prázdny tanier.

„Myslím, že je čas, začať sa pripravovať,“ povedala som a Rose prikývla.

„Začnem vlasmi,“ povedala nadšene a z tašky vytiahla kulmu, žehličku na vlasy, kefu, hrebeň, sponky a ligotavú čelenku.

Oprela som sa do pohodlného kresla a Rose začala žehlením mojich vlasov. Kulmu použila najmä na tvarovanie končekov a pramienkov pri mojej tvári. Užívala som si túto chvíľu a Rose sa tomu musela zasmiať. Esme sa venovala svojej dcére, ktorá mala už zas energie na rozdávanie.

Napokon mi Rose do upravených vlasov vsunula diamantovú čelenku a účes bol hotový. Ešte mi na vlasy nastriekala trochu laku, aby účes držal a ja som bola s jej dielom nadmieru spokojná.

„Budeš nádherná nevesta!“ povedala mi, keď si všimla môj šťastný úsmev.

„A ty budeš moja dokonalá družička!“ oplatila som jej to.

„Už sa neviem dočkať,“ tešila sa Rose.

„Podobne, keď ja raz pôjdem za družičku tebe,“ dodala som nedočkavo a Rose sa na mňa spýtavo pozrela.

„No keď ste sa s Emmettom tak zblížili,“ povedala som rýchlo a rozhodila pritom rukami.

„Sme spolu necelý mesiac,“ pripomenula mi.

„No a? Poznáš ho už dlhšie!“

„Ale on o tom nevie,“ ukončila to.

„Esme, môžem ti urobiť vlasy, Alice je už hotová.“ Rosalie rýchlo zmenila tému, ale ja som vedela, že jej to čoskoro pripomeniem. Ona a Emmett k sebe patrili a každý z nás to už dávno vedel.

„Alice, môžeš zatiaľ postrážiť Bellu?“ opýtala sa ma Esme. Prikývla som a prešla som za Bellou na sedačku. Zo skrinky som vybrala filmy a rozmýšľala som, ktorý jej pustím.

„Majú tu naozaj nové veci,“ povedala som obdivuhodne.

„Čo tak Maleficent?“ Ukázala som Belle obal DVD so známou herečkou, oblečenou v kostýme zlej sudičky zo Šípovej Ruženky a vtom jej úsmev zamrzol na tvári. 

„Nie, bude sa báť,“ vypískla Esme.

„Konečne ju budem môcť niečím strašiť, ak nebude poslúchať,“ zasmiala som sa. Odložila som DVD a vybrala som rozprávku Tangled. To odsúhlasila aj Esme a ja som pustila film na veľkej hotelovej plazme.

Rose natočila Esme vlasy do krásnych súmerných vĺn a my sme sa vymenili pri Bells. Vrátila som sa do kresla pred zrkadlom, a Rose ma nádherne nalíčila. Je skvelé mať sestru upírku, ktorá dokáže snáď všetko. Užívala som si posledné chvíle svojej slobody a všetci sa ku mne správali ako k princeznej. Hotelový personál niekoľkokrát prišiel zistiť, či nám nič nechýba, alebo oznámiť príchod hostí.

Esme sa neskôr nalíčila sama a Rosalie si stiahla vlasy do voľného drdola naboku. Pár pramienkov nechala voľne visieť pozdĺž svojej tváre a jemne ich zvlnila kulmou. Medzitým Bella dopozerala rozprávku a my sme ju mohli prichystať na obrad. Esme ju obliekla do svetloružových šiat a Rose, na prianie malej princeznej, jej učesala vlásky rovnako ako sebe. Zaplietla jej do účesu aj pár kvetiniek a Bells vyzerala ako malá víla.

Čas do obradu sa krátil a nám ostávalo už len prezliecť sa do šiat. No ešte pred tým som chcela skontrolovať, či je všetko pripravené. Zavolala som si manažéra hotela, ktorý nás rýchlo vzal do veľkej vyzdobenej plesovej siene. Vyzeralo to ako v rozprávke a ja som bola celá bez seba.

Celá miestnosť bola ladená do zlata a ja som sa cítila ako vo sne. Nádherné zariadenie, miesto obradu, zdobené stoličky pre hostí, ulička a atmosféra, ktorú sme tam cítili. Všetko bolo dokonalé a s Rosalie sme si vymieňali prekvapené pohľady.

„Začínam žiarliť, aj ja sa chcem vydávať,“ šepla Rose unesene, keď sa rozhliadala okolo seba.

„Už čoskoro,“ zachichotala som sa potichu a Rose sa strhla.

„Sakra, to som nemala hovoriť nahlas...“

„Neskoro, sestrička.“

„Hostia stále prichádzajú. Náš personál sa o nich stará v konferenčnej sále na prízemii. Sú tam švédske stoly a živá hudba, presne ako ste si želali,“ povedal mi manažér hotela.

„Výborne, ďakujem,“ prikývla som.

„Máte ešte hodinu do svadobného obradu, slečna Brandonová. Prajete si posunúť začiatok na neskôr?“

„Nie, ďakujem, všetko stíhame,“ pousmiala som sa.

Manažér nás odviedol naspäť do apartmánu na sedemnástom poschodí, kde nás čakali Esme s Bellou. Esme už mala oblečené broskyňové šaty nad kolená a na nich prehodené krátke elegantné sako. Vyzerala nádherne a s Rose sme ju zahrnuli komplimentmi.

Vedeli sme, že Carlisle bude zase raz v rozpakoch, keď ju uvidí a ona sa tomu smiala. Vzala Bellu a spolu išli privítať hostí. My s Rose sme ostali samé a musela som si priznať, že som začínala byť nervózna.

„Nemala by som znovu zavolať Emmettovi?“ navrhla Rosalie.

Prikývla som, aj keď som sa dosť obávala toho, čo Emmett Rose povie do telefónu. Čo ak to naozaj nestihnú? Začula som zvonenie a po chvíli to Emmett zdvihol.

„Ahoj, láska, už si mi začínala chýbať!“ povedal rýchlo Emm veselým hlasom a Rose otrávene pretočila očami.

„Kde ste?“ pýtala sa ho rázne.

„V našej vile, zlato. Ženích sa pripravuje na tento smutný deň.“

Ha, ha, ha.

„Za chvíľu vyrazíme, limuzína nás už čaká,“ dodal.

„To stihnú,“ šepla som pokojne.

„Fajn, tak zatiaľ,“ povedala Rose do telefónu.

„Už sa neviem dočkať, zlato,“ rozlúčil sa s ňou Emmett a zložil.

Ja som sa zatiaľ presunula k oknu a sledovala som prichádzajúce autá, z ktorých vystupovali hostia. Všimla som si aj pár fotografov, ktorých sem nikto nevolal a zamračila som sa. Dúfam, že aspoň vedia fotiť a ja budem na všetkých fotkách vyzerať dokonale!

„Môže byť?“ Vytrhla ma Rose z myšlienok, keď sa predomnou objavila vo svojich družičkovských šatách.

„Si nádherná!“ pousmiala som sa a Rose mi úsmev oplatila. V svetlofialových šatách vyzerala skvele a začínala som mať obavy, že si ma pri nej nikto nevšimne.

Keďže čas plynul, rozhodla som sa obliecť si svadobné šaty.

Najprv som si obliekla biele krajkované spodné prádlo, zdobené Swarovskeho krištáľmi. Podprsenka mala po okrajoch modré stužky, ktoré plnili jednu zo štyroch svadobných tradícii. Požičané boli náušnice a nové boli šaty. Chvíľu mi trvalo, kým som našla niečo staré, no napokon sa mi to podarilo a zachránili to vintage svadobné lodičky.

Pomaly som si obliekla šaty a zatiahla zips naboku. Obula som si lodičky a vzala som si doplnky. Pred zrkadlom som sa upravila a zavolala som Rose, aby mi pomohla.

Uhladila na mne posledné detaily a objala ma okolo ramien. Spolu sme hľadeli na naše obrazy do zrkadla a boli sme naozaj šťastné.

„Pred časom by mi to pripadalo ako nejaký vtip,“ povedala som neveriacky.

„A vidíš, kde sme teraz. Vydávaš sa za svojho princa v hoteli Plaza!“ pousmiala sa.

„Je to ako v rozprávke! Ďakujem za všetko, Rose.“

„Za málo, sestrička, toto je tvoj deň.“

V tom sa ozvalo klopanie na dvere a dnu vošiel náš otec v čiernom elegantnom obleku.

„Carlisle? Čo tu robíš?“ pýtali sme sa prekvapene.

„Prišiel som trochu skôr. Je všetko pripravené, nemám s niečím pomôcť?“ vypytoval sa nadšene.

„My sme hotové... Ako je na tom Jasper? A kto má obrúčky?“ napadlo mi zrazu.

„Obrúčky sú u Emmetta a všetci sú prichystaní. Už sú na ceste sem,“ ubezpečil ma. 

„Výborne,“ prikývla som.

„Veľmi vám to pristane, dievčatá,“ usmial sa na nás Carlisle.

„Ďakujeme.“

„Mimochodom, kde je Esme?“

„Na prízemí, v hotelovej sále. Víta hostí, je tam s ňou aj Bella. Pokojne choď za nimi, my to zvládame,“ povedala som mu a on prikývol. Rozlúčil sa s nami, poprial mi veľa šťastia a šiel za Esme.

Znovu sme s Rose ostali samé a spomínali sme na začiatky nášho priateľstva. Bola som šťastná, že túto chvíľu môžem tráviť práve s ňou. O pár minút neskôr sme začuli príchod limuzíny, v ktorej sa viezli Jasper, Emmett a Edward. Všetko bolo pripravené, každý tu bol a obrad sa mohol začať.

Manažér hotela nám prišiel oznámiť príchod ženícha práve včas. Nadišiel čas svadobného obradu a ja som sa zhlboka nadýchla. Rose stisla moju ruku vo svojej dlani a ja som sa na ňu usmiala. Manažér dal pokyn personálu, aby previedli hostí do svadobnej siene a nervozita vo mne začala stúpať.

„Môžeme začať?“ opýtal sa ma a ja som prikývla.

Rosalie mi podala kyticu a opustili sme veľký apartmán. Spolu s manažérom sme sa zviezli na prízemie a vystúpili sme z výťahu. Pomaly sme kráčali k dverám sály a ja som počula prichádzajúce zvuky. Hostia sa medzi sebou veselo rozprávali a smiali. Pri dverách som si všimla hotelový personál, ktorý tam už na nás čakal. Vysoký chlap pred dverami dal pokyn ďalšiemu a o pár sekúnd sa v sále rozoznela klavírna hudba. Tak veľmi som chcela nazrieť dnu, no nemohla som.

Predstavila som si, ako sa práve všetci usadili na miesta a klavirista pokračoval vo svojej hre.

Cítila som, že všetci, vrátane Jaspera, boli vnútri a čakalo sa len na príchod nevesty. S Rose sme sa držali za ruky a neskutočne sme to prežívali. Na pokyn personálu mala ísť družička dnu a prejsť k oltáru. Rose si upravila vlasy a chytila do rúk malú kyticu. Naposledy sa na mňa usmiala a vošla do sály.

Takmer som ju videla, ako vznešene kráča uličkou v krásnych šatách a Emmett je úplne v rozpakoch. Každý na ňu unesene hľadel a všetci sa usmievali. Rose prešla až k oltáru a postavila sa na miesto oproti Emmettovi, ktorý stál za Jasperom.

Počula som, ako prišiel ďalší pokyn zvnútra sály a ja som uchopila kyticu pevnejšie. Naposkedy som sa pozrela do zrkadla, aby som sa uistila, že vyzerám dobre. Klavirista začal hrať svadobný pochod a ja som prešla vyzdobenými dvermi do sály. Hostia sa postavili a všetci na mňa hľadeli. Na chvíľu som zastala na začiatku uličky a potom som pomaly kráčala k mojej láske. Všetci sa na mňa usmievali, no ja som si všímala len Jaspera. Stál pred oltárom, bol neodolateľný a bol mnou očarení.

Natiahol ku mne ruku a ja som vložila svoju do tej jeho. Spolu sme predstúpili pred oddávajúceho a navzájom sme sa na seba usmiali.

„Drahí priatelia,“ začal úradník nahlas. „Dnes je ten deň, kedy sa títo dvaja snúbenci rozhodli vstúpiť do zväzku manželského! Ak vie niekto o niečom, prečo by sa nemali vziať, nech prehovorí teraz, alebo nech navždy mlčí!“

V sále sa rozľahlo ticho a Jazz jemne stisol moju ruku.

„Pristúpme teda k obradu. Je toto vaše slobodné rozhodnutie?“ opýtal sa nás.

„Áno,“ odpovedali sme s Jasperom jednohlasne.

„Je to rozhodnutie plynúce z čistej lásky, medzi vami?“

„Áno,“ povedali sme naraz.

„Alice Mary Brandon, beriete si Jaspera Halea Cullena za svojho manžela, budete ho milovať a ctiť, v šťastí aj v nešťastí, v dobrom aj v zlom, až na veky vekov?“ Koniec sľubu sme upravili podľa našich zvykov.

„Áno,“ povedala som s úsmevom.

„Jasper Hale Cullen, beriete si Alice Mary Brandon za svoju manželku, budete ju milovať a ctiť, v šťastí aj v nešťastí, v dobrom aj v zlom, až na veky vekov?“ pýtal sa oddávajúci Jaspera.

„Áno!“ prikývol rozhodne a môj úsmev sa ešte zväčšil.

„Na znak vernosti a lásky, vymeňte si, prosím, prstene.“ Oddávajúci sa pozrel na nášho svedka, ktorý sa na nás celú dobu prefíkane usmieval.

Emmett k nám pristúpil s obrúčkami na medenom podnose a Jasper vzal jednu do ruky.

„Som ten najšťastnejší muž! Milujem ťa, láska!“ povedal mi tak rýchlo, že žiadne ľudské ucho prítomných to nemalo šancu začuť. Navliekol mi prsteň na prst a ja som sa usmiala.

„Na celú večnosť,“ šepla som, keď som Jasperovi navliekla obrúčku.

„Z moci zverenej zo správy mesta New York, časť Manhattan, vyhlasujem vás za muža a ženu,“ predniesol oddávajúci a v jeho hlase sa dalo počuť trochu irónie. Už mal za sebou naozaj dosť obradov zbohatlíkov v hoteli Plaza. My sme boli trochu iný prípad...

„Môžete pobozkať nevestu,“ povedal Jasperovi a ten na nič nečakal. Pritiahol si ma k sebe za pás a spojil naše pery vo vášnivom bozku. Vtedy sme začuli potlesk hostí a obaja sme sa pritom usmiali.

Držiac sa za ruky sme spolu prešli uličkou a potom sa na nás vrhol celý dav. Každý nám gratuloval a ja som bola rada, že Rosalie bola pri mne a podávala som jej všetky kytice. Bez nej by som bola stratená a najskôr by som spanikárila, alebo ušla.

Po našej rodine nasledovali Denaliovci, nomádi, Íri, Egyptský klan a ľudia.

„Gratulujem, Alice!“ Irina ma radostne objala a ja som sa poďakovala za prianie.

„Vyzeráš dokonale!“ dodala jej sestra.

„Aj vy všetky vyzeráte super,“ pochválila som ich.

„Alice, gratulujem, nech vám to dlho vydrží!“ dobehla nadšene Mandy a stisla mi ruku vo svojej.

„Gratulujem, Jazz, do manželstva len to najlepšie!“ potriasol mu rukou Benjamin a hneď po ňom nasledovala Tia.

Keď sa všetci vystriedali, usadili sme sa k stolu. Nadišiel čas krájania svadobnej torty. Bola vysoká a nádherne vyzdobená, až mi prišlo ľúto takto ju zničiť. Fotografi dokumentovali celý priebeh a ja som sa už nemohla dočkať svadobných fotiek. Ja som krájala tortu, Jasper asistoval a Emmett vzal cukrárovi bielu čiapku a postavil sa k nám na fotku.

Z torty sa ušlo každému a po – určite dobrom – jedle, nasledoval náš prvý tanec. Jasper si ma odviedol na tanečný parket a keď kapela začala hrať, my sme sa začali hýbať do rytmu zamilovanej piesne. Cítila som sa ako v siedmom nebi. Vnímala som len Jaspera a nechala som sa unášať hudbou. Bola som neskutočne šťastná, ako ešte nikdy predtým.

„Ľúbim ťa,“ pousmiala som sa na neho a položila som si hlavu na jeho rameno.

„Aj ja teba. Ani nevieš, aký som šťastný.“

Objal ma tuhšie, no ani na sekundu sme sa neprestali hýbať.

Pieseň skončila a my sme ostali na parkete. Pripojili sa k nám ďalšie páry a zábava sa mohla začať.

 

Rosalie:

„Rose, kde si, ideme sa fotiť!“ spustila nadšene Alice, keď ma našla v dave hostí.

„Ehm, aj ja?“

„Áno, ja s Jasperom, ty a Emmett. Fotografi sú v záhrade!“

„Ale, nemá to byť čisto vaše fotenie?“ Stále sa mi to nezdalo.

„Čo si myslíš, že sme robili poslednú pol hodinu?“ usmiala sa. „Teraz chceme fotky s družičkou a družbom!“ naliehala.

„Tak dobre,“ zasmiala som sa. „Ale kde je Emmett?“

„Jasper ho už našiel, bavil sa s upírkami z Egypta.“

„Tak z Egypta...“ sykla som podozrievavo.

„Už nás čakajú, poďme.“ Alice ma chytila za ruku a ťahala ma von. Dorazili sme do záhrady a začali sme pózovať pred objektívom. Skvele sme sa pritom bavili a podľa slov fotografov, fotky by mali vyzerať ako z časopisu. Fotili nás v záhrade, pri kvetoch, na terase a aj na elegantnom balkóne.

Neskôr sme sa vrátili do sály plnej ľudí. Polovicu z nich som nepoznala a ani som netušila, odkiaľ oni poznali Alice alebo Jaspera. Edward ma požiadal o tanec, tak sme spolu odkráčali na tanečný parket, no ešte predtým som si všimla Emmettov nahnevaný výraz tváre.

Keď som dotancovala so svojim bratom, nevedela som ho nikde nájsť, tak som sa pustila do reči s Carmen.

Vzala som si pohár šampanského od čašníka, ktorý nás ponúkol a pokračovali sme v rozhovore. Párkrát som si hrane odpila a potom som šla ďalej. Sama som kráčala davom ľudí a v tom som za sebou začula povedomý hlas.

„Ahoj, kráska, zase raz sa stretávame!“ Otočila som sa a za mnou stál Garret s prefíkaným úsmevom na perách.

„Garret, je milé vidieť ťa po dlhom čase,“ odpovedala som slušne a pokúsila som sa o úsmev.

„Už som ti chýbal, však?“ pousmial sa, spýtavo naklonil hlavu nabok a pristúpil ku mne bližšie. Pritom si ma stále laškovne premeriaval.

„Poď si zatancovať,“ povedal a vzal ma za ruku. Nepočkal na moju odpoveď, rovno ma ťahal na parket. Cestou som položila pohár so šampanským na stôl, aby mi nespadol pri tanci. Garret si ma pritiahol k sebe a začali sme spolu tancovať. 

„Často na teba myslím,“ šepol mi do ucha po chvíli tanca.

To určite, pomyslela som si. Nevedela som, ako reagovať, tak som ostala ticho a trochu som sa stiahla. Všimol si to a bol zo mňa zmätený.

„Deje sa niečo?“ pýtal sa.

„Ja niekoho mám,“ povedala som otvorene.

„Veď ja nežiarlim,“ pousmial sa. „Pochopím, že nechceš riešiť nič vážne, ale spomeň si na to, čo sme spolu prežili.“

„Garret, odíď...“ Striasla som zo seba jeho ruky a ostala som nahnevane stáť oproti nemu.

„Lebo čo? Tvoj nový frajer ma zbije?“ Na jeho perách sa pohrával úsmev a ja som vedela, že nech mu poviem hocičo, nedá mi pokoj.

„Čo sa tu deje?“ pýtal sa Emmett, keď sa pri nás zrazu objavil. Určite nás počúval...

„Nič, zlato...“ Snažila som sa o pokojný tón, ale Emm si nás oboch podozrievavo premeral.

„Byť tebou, dával by som si pozor!“ povedal Garretovi a ten vyhodil ruky do vzduchu, ako by sa vzdával. Pri tom sa zasmial a chcel Emmettovi niečo nepekné povedať, ale to už k nám dobehla Alice.

„Dosť!“ sykla nahnevane. „Všetko som počula, prepáč Rose,“ venovala mi ospravedlňujúci pohľad a potom zúrivo prižmúrila oči na Garreta.

„Nevyhodím ťa odtiaľto len preto, lebo si Jasperov kamarát! Teraz si daj odchod a neopováž sa ešte niekedy dotknúť mojej sestry!“ vrčala na neho a ja s Emmettom sme sa jej začínali báť. Garret iba nechápavo potriasol hlavou a bez slova odišiel z nášho dohľadu.

„Tak, zábava môže pokračovať!“ obrátila sa na nás Alice so širokým úsmevom na tvári a my sme z nej boli naozaj šokovaní.

„Nechceš mi niečo vysvetliť, drahá?“ opýtal sa ma Emmett, keď Alice odišla na tanečný parket s Eleazarom.

„Nie som si istá, či to chceš počuť,“ povzdychla som si.

„Pokiaľ sa zdržíš detailov...“ odsekol odmerane. Nepáčilo sa mi, že sa ku mne takto správal. Vôbec nevedel, ako to medzi Garretom a mnou bolo. Okrem toho, bolo to ešte predtým, ako sme sa spoznali!

„Poďme si sadnúť,“ povedala som a preplietla som si prsty s jeho prstami. Nasledoval ma k nášmu stolu, ktorý bol momentálne prázdny. Sadla som si na stoličku a Emm si sadol oproti mne.

„Medzi mnou a Garretom nebolo nikdy nič vážne. Stalo sa to iba raz, vlastne dvakrát, ale my dvaja sme sa vtedy ešte nepoznali... Bola som slobodná a bavila som sa, celé to bolo len o sexe...“

„Pozri, ja ti nič nevyčítam, chcel som len vedieť, prečo si na teba ten chlap robil nárok,“ povedal a pohladil ma po ramene.

„Ale podľa všetkého to nie je nič, čo by mohlo ohroziť náš vzťah, mám pravdu, láska?“

Jemne som sa pousmiala a prikývla som. Emmett sa ku mne naklonil a vtisol mi bozk na pery.

„Prepáč, ak som sa správal neprimerane,“ dodal a ja som sklopila zrak. Keby si tak vedel...

„Ja len, nechcem o teba prísť,“ šepol. Vzhliadla som na neho a v očiach som mu videla, že to myslí úprimne.

Zľahka som ho pohladila po líci a on si vzal moju ruku do svojich dlaní.

„Ty snáď žiarliš,“ povedala som pobavene a Emm sa na mňa trochu zamračil.

„Na neho?! Prosím ťa...“ Nesúhlasne potriasol hlavou.

„Pokojne sa priznaj,“ uťahovala som si z neho.

„Nemám sa k čomu priznať,“ popieral to a ja som sa musela zasmiať.

„Takže by ti nevadilo, keby som si ešte raz zatancovala s Garretom?“ podpichla som ho.

„Tak to by mi teda vadilo!“ sykol a ja som sa zasmiala.

„Ty môj žiarlivec,“ šepla som veselo a nežne som ho pobozkala. „Nemaj strach, veď vieš, že som len tvoja.“

„Ľúbim ťa, Rosie.“ Naklonil sa ku mne a pobozkal ma.

Po chvíli za nami prišla Esme, aby sme na chvíľu postrážili Bells. Malá potvora mala zas prebytok energie a celý čas ťahala Emmetta tancovať. Nakoniec sa vzdal, vysadil si ju na plecia a kráčal s ňou na parket.

Ja som sa vybrala pohľadať Alice a našla som ju pri dlhom stole so sestrami Denalijskými. Všetky chválili jej svadbu, vraj bola aj pre upírov neskutočne dokonalá. Pridala som sa k nim a ani sme si nevšimli, ako rýchlo nám ubehol čas. Rozprávali sme sa, smiali sme sa a nakoniec sme si všetky išli zatancovať. Keď som sa pozrela na veľké hodiny zdobené krištáľmi, ukazovali pol tretej ráno.

Väčšina hostí už odišla a Tanya so sestrami sa už tiež poberali na odchod.

„Ďakujeme za pozvanie, Alice,“ usmiala sa Kate.

„Som rada, že sa vám páčilo,“ povedala Alice veselo.

„A ešte raz, gratulujem,“ dodala Irina, tesne pred tým, ako odišli.

„Ďakujem, šťastnú cestu,“ zamávala im a tri krásne upírky sa nám stratili z dohľadu.

S Alice sme si sadli k prázdnemu stolu a čašník nám priniesol poháre šampanského. S úsmevom sme si ich vzali, aj keď sme vedeli, že sa toho ani nedotkneme.

„Myslím, že sa ti svadba vydarila skvele!“ povedala som nadšene.

„Áno, ďakujem za pomoc, Rose,“ usmiala sa Alice.

„Za málo, urobila by si pre mňa to isté.“

„Už čoskoro,“ zachichotala sa a ja som pretočila očami. V tom si k nám prisadli Emmett a Jasper, ktorým sme zjavne začínali chýbať. Emm si ma privinul do náručia a Jasper si posadil Alice do lona.

Hostia sa s nami prichádzali lúčiť a oslava sa chýlila ku koncu. Keď kapela oznámila posledný tanec, Emmett a Jasper si nás odviedli na parket. Položila som si hlavu na Emmovo rameno a on ma objímal okolo pása. Ponad jeho plece som si všimla Alice a Jaspera, ktorí žiarili šťastím. Tak veľmi som im to priala.

Vedľa tancovali Carlisle s Esme a zamilovane si hľadeli do očí. Tvorili taký nádherný pár, až sa to zdalo byť neskutočné. 

Všimla som si aj ostatné páry naokolo, ale z myšlienok ma vytrhol Emmett dlhým vášnivým bozkom, keď videl, ako som hľadela na ostatných. Ako keby vedel, čo mi práve prebehlo mysľou. Vzhliadla som na neho a on mi venoval dlhý, láskyplný pohľad. Vtedy som si uvedomila, že Alice mala celý čas pravdu. Ďalšia svadba v poradí bude naša... 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Kam čert nesmie, pošle Rosalie - Aj diabol je anjelom - 43. kapitola:

 1
2. NEZNÁMÁ
08.09.2014 [19:48]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Tududu...krásná kapitola jako vždycky. Emoticon Ty se normálně překonáváš. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Nemohu se dočkat na další. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. SimaHemm007
01.09.2014 [23:53]

Emoticon Emoticon Emoticon Krása teším sa na dalšiu kapitolku :3 :) Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!