Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Volturiovci - Ako mohol dopadnúť Nov - 19. kapitola


Volturiovci - Ako mohol dopadnúť Nov - 19. kapitolaZnepokojeným pohľadom som prebiehala po okolitých budovách, skúmala každé jedno zákutie a počas toho som takmer nedýchala.
Za chrbtom sa mi ozval pobavený vysoký chichot. V tú chvílu som mala pocit, že moje mŕtve srdce začne znovu biť.
Okamžite som sa otočila.
Prinútila som sa nevykríknuť, keď ma pohľadom spražili jej karmínové dúhovky.

 

Bella,

dlho som na Teba čakala. Pamätáš si ma, že? 

Príď sama na danú adresu. Vieš, čo sa s Tvojou priateľkou stane, keď sa pokúsiš doniesť posily. 

Do štvrtej. Potom už bude neskoro.

V ♣ 

Vyorane som hľade na to jemné, nevinné V. Kto má takéto iniciálky. V mysli ma napadla jediná osoba. Znovu sa mi zatočila hlava.

Victoria to nevzdá, poiaľ nebudem mŕtva. Bude to skúšať stále znovu. Utečie a urobí nejakú fintu, potom sa znovu vráti a skúsi to opäť.

Uvedomila som s však, že situácia je oveľa horšia. Pretože sa do hry dostala Jane, za nič nemohla a ja som ju do toho vtiahla. Jane bola teraz v hre rovnako ako ja. Možno horšie. Otriasla ma predstava, ako tá divoká ženská uniesla moju sestričku. Znovu mnou cuklo.

„Bella? Kto je V?" spýtal sa ma znepokojene Demetri, jednu ruku mi zľahka položil na rameno. List mi vypadol z ruky.

„Victoria," šepla som znepokojene. Keď som vyslovila jej meno, čosi v mojej mysli hrozivo zavrčalo.

„Kto je Victoria? Kde je Jane?" jeho hlas bol čoraz nervóznejší.

„Ona ju uniesla," zlyhal mi hlas a unavene som klesla na zem. Všimla som si, že na druhej strane je ostrým elegantným písmom napísaná adresa. Ruky sa mi roztriasli a sama som sa celá chvela.

„Kto? Odkiaľ ju poznáš?" jeho hlas sa nepatrne zvýšil, hystericky ma zdrapil za ramená a jemne so mnou zatriasol.

„Prestaň s tým," okríkol ho Alec naštvane. 

„Victoria sa chce pomstiť. Edward zabil jej druha, ktorý chcel zabiť mňa. Zrejme aj za tými novorodenými stála Victoria. Neviem, prečo sa rozhodla, že unesie Jane," hlas sa mi stíšil a sama som sa stočila do klbka.

„Kvôli tebe ju zabijú," zasypel neveriacky Demetri. Žalostne som na neho pozrela. Pozeral do prázdna a očami prehľadával rotrhanú látku v izbe. Vyzeral takmer ako bláznivý.

„Demetri, ja som..." zarazil ma mávnutím ruky.

„Modli sa, aby to prežila. Ak sa jej niečo stane, radšej zmizni z povrchu zemského," zavrčal na mňa. Zúfalo som pozrela smerom k Alecovi.

„Čo máš v pláne urobiť?" spýtal sa ma potichu.  

 „Pôjdem za nimi. Vezmem si mobil a keď dorazím, ozvem sa vám. Potom vyrazíte za mnou," rýchlo som vybľabotala a postavila sa.

„Bella, musíme sa sústrediť a premyslieť si to," zavrčal Felix. Naštvane som sa k nemu otočila.

„Máme iba dve hodiny. Dve hodiny," zasypela som. Zúfalo stiahol ruku.

„Kde je táto adresa?" ukázala som neprítomnému Demetrimu list. Naštvane ku mne zdvihol hlavu.

„Microcentro. Esmeralda," šepol potichu a ukázal rukou na stranu. 

„Pripravte sa. Keď vám zazvoní mobil, vyrazte," šepla som smerom k nim ešte a vybehla druhou stranou z hotela.

(Jane)

„Do toho by sme sa mohli pustiť zajtra. Ide niekto so mnou?" spýtala som sa a ukázala na stranu, odkiaľ sme mali hotel.

„Ja idem na lov," namietol pochybovačne Alec, „idete?" zasmial sa smerom ku ostatným. Choďte si do pekla aj so všetkými bratmi. Človek si tu nemôže nikoho stiahnuť na svoju stranu.

„Strč sa," šepla som smerom k nemu a okamžite vyrazila ku hotelu. Ostatných som nechala za sebou.

Bella to zvládala celkom dobre, to sa musí uznať. Spomínam si, ako som mala ja a Alec svoj prvý boj. Takmer som to nezvládla. Takmer ma zabili. Bola som tak hlúpa.

Dobehla som smerom ku izbe a jedným pohybom dopadla na posteľ. Oči sa mi unavene zavreli a sama som bola akási zvláštna. 

Pohmkávajúc si klavírnu pieseň som sa natlačila do kúpelne a opláchla si oči. Moja tvár bola v zrkadle čudne výrazná, oči mali karmínovo-burgunský nádych a perleťovo-rúžové pery som mala pootvorené. Ešt eniekoľko sekúnd som sa vydržala pozerať na svoj odraz. Jane, len nezačni trpieť depresiou. To by bolo naozaj neprirodzené. 

Znovu som sa posadila na pelesť. Ukazovákom a prostredníkom som si niekoľkokrát stlačila koreň nosu, potom sa zahladela na neuveriteľne zaujímavú stenu predo mnou. Áno, veľmi, veľmi fascinujúce vzory. 

Z čumenia do prázdna ma prebudil až buchot na balkóne. Prekvapene som vytočila hlavu tým smerom, podišla ku nemu, odomkla ho a vykukla von. Nič. Už bláznim.

Jemne som dvere privrela, aby do vnútra prenikalo aspoň kúsok svetla a vzduchu. To som samozrejme robiť nemala. Nie, keď som von niečo počula.

Ako som sa vracala ku posteli, do chrbta mi odrazu niečo silne vrazilo. Nečakala som to.

Náraz na zem mi vyrazil dych. Chcela som sa postaviť, ale nešlo to. Tá osoba, čo ma napadla, mi tlačila kolenom do lopatiek, ruky som mala stočené za chrbát, sa tlmene zasmiala. Tlmene som zavrčala a mykla celým telom. To zapríčinilo to, ako som sa mu okamžite vytrhla. Dopadol kúsoček odo mňa. Okamžite som na neho zaostrila myšlienky. Bolesť... 

 Ten upír sebou vyklenul do neprirodzenej polohy a tlmene zachrčal. Spokojne som sa usmiala. Na posteli ostalo niekoľko vylomených kúskov, ale to mi bolo v túto chvíľu jedno. Do chrbta ma zasiahol ďalší úder. Okamih nesústredenia. Dopadla som pol metra od miesta, kde sa tmolil.

Naskytol sa mi pohľad na vysokú upírku. Jej vlasy mali farbu zapadajúceho slnka a v znepokojujúcich kučerách stáli okolo hlavy. Bol z nej cítiť neuveriteľný rešpekt, ešte aj pre mňa. S očami prižmúrenými do tenkých liniek ma sledovala. Okolo rúk som pocítila zovretie a naštvane som zavrčala.

Cez oči mi čosi prešlo. Nepreniknuteľná látka zabraňovala akémukoľvek styku s okolím. Zúfalo som zasyčala.

„Riley, buď poctený. Stretávame sa so samotnou Jane Volturi," ozval sa tenučký sopránový hlások niekoľko metrov odo mňa. Premýšlala som, odkiaľ sa ten hlas berie. 

Riley. Ley. Stvoriteľka. Znovu som zaskučala.

Na líci som ucítila cudziu dlaň. Donútila ma vykrútiť hlavu v neprirodzenom stupni a vlasy mi spadli z ramien.

„Nič nevidí," zhodnotil ten istý hlas. Ktosi ma zdrapil za zátylok. Zavrčala som.

„Čo po mne chcete, dopekla?" pokúsila som sa vytrhnúť všetkým rukám.

„Neboj. Len ťa vezmeme na výlet, maličká," šepol mi do ucha ten tenký hlas. Zaúpela som a pokúsila sa vytrhnúť z jeho zovretia. Ďalší tlak na vlasoch. Hlava sa mi zaklonila ešte viac.

„Radila by som ti počúvať," otriasla som sa. Zovretie na zátylku ma pustilo. Unavene mi klesla hlava dopredu. Na ústach som pocítila cudziu ruku. Toto je zlé... 

(Bella)

Bolo to ťažké. Nedokázala som prejsť davom bez pozornosti. Každá premárnená sekunda bola pre mňa utrpením. Nedokázala som sa sústrediť, stále rýchlejšie kráčala, nakoniec sa to podobalo behu hodnému olimpionikom. Ľudia na mňa nevraživo zazerali, no ja som ich nevnímala. Vnímala som iba Janeinú čoraz silnejšiu stopu. Už som blízko... Tak blízko...

Zbadala som malú uličku, jej ústia viedli ku starým budovám a na stene bola nakreslená elegantná dvadsiatka.

Naprázdno som preglgla a vošla dnu.

Niekoľko opustených obchodov, rozbité tetovacie štúdio, niekoľko okultistických krámkov, všetko tiché, temné, naoko opustené. Na konci viedli takmer neviditeľne dvere do podzemia, aspoň to tak vyzeralo. Otvoril sa predo mnou dvor, temný, starostlivo chránený pred zrakmi ostatných. Očami som blisla na číslo. Sedelo.

Znepokojeným pohľadom som prebiehala po okolitých budovách, skúmala každé jedno zákutie a počas toho som takmer nedýchala.

Za chrbtom sa mi ozval pobavený vysoký chichot. V tú chvílu som mala pocit, že moje mŕtve srdce začne znovu biť.

Okamžite som sa otočila.

Prinútila som sa nevykríknuť, keď ma pohľadom spražili jej karmínové dúhovky.

Bolo to, akoby ma vraždila pohľadom. Bol to pohľad plný zloby, nenávisti a túžbe po pomste. Ale aj zúfalstva a potlačovanej šialenosti. Bolesti. Takej bolesti, ktorú som cítila ja, keď som stratila Edwarda. Možno horšej.

Stála prikrčená, neuveriteľne pripomínala mačkovitú šelmu, bola ako levica, ktorá vyčkáva na vhodnú chvíľu, kedy sa môže vrhnúť na korisť. 

Ruka mi jemne vkĺzla do vrecka. Stlačila som jednotku a vytočila Aleca cez rýchlu voľbu. Ozvalo sa pípnutie. Victoria zaostrila na moje vrecko, v očiach sa jej blisol hnev.

„Kde je?" spýtala som sa jej strnulo. Na tvári sa jej mihol úsmev.

„Riley?" Zvuk jej hlasu ma šokoval tak, až mi spadla sánka. Neznel ako divoké, ostré mačacie vrčanie, ktoré by sa k jej tvári tak hodilo. Bol jemný, sladký, až decký, sopránový. Hlas, ktorý sa hodí do reklám s deckou módou. K jej pevne stisnutým perám a blčiacemu pohľadu sa absolútne nehodil.

Za jej chrbtom sa zjavili ďalšie postavy. Bol to chlapec. Mal možno dvasať. Podľa výzoru som usúdila, že ešte nie je upírom dlho. Na tvári mu blčal zlomyseľný úsmev. Vypúlila som oči.

Jane bola nalepená na ňom. Zúbožená, polomŕtva. Jednou špinavou rukou jej držal vlasy, aby mala zaklonenú hlavu, druhou odhalený krk. Cez oči mala previazanú čiernu šatku. Keď vystúpili do svetla, tlmene vzlykla. Automaticky som vykročila krok ku nej.

„Byť tebou by som to nerobila," zašveholila Victoria. Naprázdno som prehltla.

„Pusť ju. Tvoju podmienku som splnila," vyhlásila som smerom ku nej. Usmiala sa jedným kútikom úst.

„Napísala som ti, že ju nezabijem. O dohode tam nebolo nič," zapriadla. Zarazene som sa na ňu pozerala.

„Taká skúsená a aj tak neuveriteľne naivná," pokrútila hlavou a priblížila sa o niekoľko centimetrov ku mne. Cúvla som.

„Naozaj si si myslela, že ju zachrániš?" podišla ku mne, „hlúpa." Jej dych sa mi obtočil okolo hrdla. Obišla okolo mňa. Potlačila som nutkanie po nej skočiť. Ublížila by som Jane. Len to naťahovať, pokiaľ neprídu ostatní a dúfať, že z tohoto viviazneme živé.

Ignorovala som Victoriu, ktorá v oblúčikoch obchádzala okolo mňa, akoby si chcela vychutnať moju bezbrannosť. Pozerala som na Jane. Snažila sa vyprostiť z jeho oceľového zovretia a ticho pritom vzlykala. Bolelo ma to. Pohľad na ňu bol tak príšerný. A mohla som zato ja.

Za chrbtom som ucítila, ako sa Victoria zastavila. Otočila som sa smerom ku nej. Stála, s rukami prekríženými na hrudi a zvedavo ma pozorovala.

 „Victoria," šepla som smerom ku nej, „viem, že sa chceš pomstiť. Viem, čo si musela cítiť, keď James umrel." Pri jeho mene sa nepatrne zachvela, „Týmto ale nič nevyriešiš. Viem, že je to strašne ťažké, ale on ťa nemiloval. Ak by ťa miloval, dal by na tvoju radu."

Celým telom jej otriaslo, akoby dostala elektrický šok. Demonštratívne na mňa zazrela.

„Nedokážeš si ani len predstaviť, čo pre mňa znamenal. Boli sme spolu tak dlho..." na chvíľu zazrela inde, akoby na niečo spomínala.

„Miloval ma. Zabili ho a ty umrieš tiež. Pomstím ho!" tamer to na mna kričala. Oči jej zčernali a pripravila sa na útok.

„Tvoja priateľka môže ísť hneď za tebou. Alebo vari naopak?" šepla potmehútsky a priskočila ku mne v snahe chytiť ma za krk. Šikovne som sa jej uhla. Ona zase bola v stotine sekundy pri mne.

„Možno si odvážna, ale to ti v tejto chvíli aj tak nepomôže," zavrčala na mňa. Ignorovala som ju, rýchlo uskakovala pred jej rukami a podchvíľou mrkla smerom k Jane.

„Len sa jej prizri," šepla a kývla hlavou ku nej. Ona v tej chvíli bolestivo zakňučala. 

„Trpí kvôli tebe," šepkala ďalej. Zarazila som sa uprostred pohybu a snažila sa dostať sa k nej dostať. Hrdlo jej začalo jemne pukať. Boli to len odtiene, pre človeka neviditeľné, ale boli tam.

Čosi ma zdrapilo za nohu. Dopadla som na zem a od prekvapenia zakričala. Na chrbte som pocítila váhu cudzieho tela.

Ruky som mala vykrútené do zadu, hlava mi niekoľkokrát narazila o zem a ja som potichu zastenala. Victoria ma zdrapila za krk a vytiahla do stoja. Moje telo narazilo o stenu za mnou.

„Hlúpa, hlúpa," vzdychla si takmer unavene, „tak sa rozhodni. Ty," zahľadela sa mi na sekundu do očí, „alebo ona," zdrapila ma za vlasy a natočila smerom ku Jane.

Samozrejme, že ja. Lenže by ma vzala za slovo, a to nechcem. Zaryto som mlčala. Sprudka mi zatlačila na hrdlo a ja som slabučko vzdychla. Cítila som, ako sa mi postupne chradne telo. 

V podvedomí sa ku mne doniesol Victoriin víťazoslávny smiech a tiché Janeino vzlyknutie.

Už som necítila. Pred očami som mala čierno. Do hrdla mi strelila ostrá bolesť.

A vtedy som si uvedomila, že tak vlastne vôbec skončiť nechcem. 


No, komentov nepribudlo, ale ani sa neminulo... Ďakujem vám za vašu podporu. :-)
Jana, AliceCullenHale2, šušu, leny, roel: ďakujem vám za vaše milé i slovné, i smajlíkové hodnotenia, veľmi si to vážim. :)

Darca131: no, som zvedavá, či bolo to malé podozrenie správne. :) Ďakujem ti. :-)

BellaDemetri: naše dlhé debaty o tvojich i mojich poviedkach ma jednoducho bavia. :D Milujem to odpútanie od reality, hoci neustále spamovnanie typu: Píš, píš, píš, sa nedá pokladať. A teraz pekne mazaj za word a píš, kapišto?! 

Vďaka, dievčatá. :-)


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Volturiovci - Ako mohol dopadnúť Nov - 19. kapitola:

 1
03.04.2013 [18:57]

Elis1Victoria1Haletak tohle je mazec... Ty máš vážně talent na to aby byl člověk napnutej k prasknutí a pak? NIC . Páni ani nevíš jak moc se těšim na pokračování a na to co se tam stane.

Emoticon

8. leny
03.04.2013 [8:53]

Super orginální kapitola Emoticon Emoticon, ten nápad s Vicky se mi líbí akorát zase zkončila kapitola napnutě. Emoticon Emoticon Emoticon

01.04.2013 [20:46]

alicecullenhale2 Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
naozaj fantastická kapitola... Emoticon
no dúfam, že ich stihnú zachrániť... Emoticon
už sa veľmi teším na pokračovanie... Emoticon Emoticon

6. šušu
01.04.2013 [20:30]

Uáá nemôžem sa dočkať pokračovania. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Síce ma dosť zarazil Demetri s Alecom ako sa zachovali keď im Bella povedala o liste a Vicki. Najviac Demetri, veď to znelo ako keby ju chcel zabiť a Alec, že mu ani nič nepovedal ?! To kde sme ?! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Ale inak super. Neviem ako to robíš ale tak sa do tvojej poviedky vžijem, že kapitolku mám prečítanú za minútku.
Emoticon Emoticon Emoticon A jednoducho nemôžem z toho vzťahu Belly a Aleca. Mám síce rada kombináciu B+E, ale to bolo v origináli tak načo to kopírovať. Ty tvoríš niečo iné a to uznávam. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Už končím ale nemôžem ssa dočkať pokračka. Dúfam, že to chalani stihnú. Emoticon

5. carmilla
01.04.2013 [18:33]

super cast,,,dufam,ze sa to da potom vsetko do poriadku..:D rychlo pokracko :D

01.04.2013 [17:41]

KaisaBaf! Mělo by následovat lek a poté řečení, jak moc mě mrzí, že jsem nepsala komentáře... Ano mrzí, ale skutečně jsem neměla čas, běhám od školy k povídkám, abych s nimi alespoň trochu pohla a když už si najdu chvilku, tak se věnuji hraní her, RPG nebo tak něco. Já přestala číst povídky, kromě té tvojí. Hlídala jsem je, četla jsem je a z některých byla nadšenější než z jiných, ale to je jedno. Teď jsem tady a to je pro tento moment podstatné.
Hm... myslela jsem, že Demetriho za jeho poznámku přizabiji, je to tak přízemní a dětinské tohle tvrdit, jak kdyby za to všechno mohla jen a pouze Bella, sakra chlape, takhle na to koukají děti ve školce, ale on ne se opravit, on na tom trval... Co pak Alec? Jako když zabijí Bellu a vesele vrátí Jane, tak to bude v pořádku, nebo jako co? Je to prostě na nic, tohle mě nesmírně vytočilo, ani nevíš jak, protože... mám za sebou docela zlou hru, kapitolu Eraxonta a pár těžkých rozhodnutí okolo Krvavé trofeje a tohle mě dorazilo, naprosto.
Victorii... Já ji mám ráda, její příběh má narozdíl od spousty jiných nějakou hloubku, pointu, ta chudinka se musela vyrovnat s tolika událostmi a neměla nic zadarmo, ale... Je trochu slepá, mírně, nepatrně... Všichni mi tam přijdou trošičku slepí, ale já jsem s tím spokojená, jsou to upíři, však je jasné, že si zachovají v rámci pudu sebezáchovy svou maličkost a ne kamaráda, že ano... A nebo také ne, každopádně, co já na to mohu říci.
Asi bych měla zastrčit ocásek ďáblíčka, usekat si rohy a přidat jednu obrovskou omluvu na závěr. Nepsala jsem komentáře, jen četla - jak patetické, jak... neuctivé, proto by se chtěla moc omluvit. Vážně jsem měla období, kdy by si můj komentář vážně číst nechtěla, opravdu ne, proto se hrozně moc omlouvám, pokusím se dohnat, co jsem zmeškala nejen kvůli tobě, aby ti to udělalo alespoň malinkou radost, ale hlavně tak nějak kvůli sobě, budu muset, pokud si chci udržet nějaký standart. Vážně, normálně povídku čtu stylem první kapitola, něco uprostřed a nakonec poslední, ale tuhle ne, tohle jsem si vychutnala od začátku a ono takhle... Hrozně mě to mrzí, zkusím se polepšit, možná... Určitě, musím to prostě zvládnout.
Tvůj styl psaní mi vyhovuje, čte se mi to dobře a nic mě nebije do očí, možná jen ten pocit, že jsou kapitoly tak krátké... Ale mě nikdy nenaplníš, mě bys musela poslat celou povídku v jedné kapitole, abych byla spokojená...
Takže s omluvou se vracím, nějak patologicky do sedla a doufám, že mě uvidíš i u další kapitoly, což mi připomíná, že bych si měla ujasnit, co chci napsat a kde jsem skončila, snad toho nebude tolik, jinak si těch pár lidí, co čte Eraxonta, bude muset ještě další tři měsíce počkat... Ale ne, to bych jim neudělala...
No měj se krásně, snad... snad to nějak pochopíš, ale i tak já budu mít pocit, že jsem udělala něco pěkného, alespoň částečně.
Kaisa

3. Jana
01.04.2013 [17:23]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Roel
01.04.2013 [17:07]

Co mi to děláš?!!!!! Kvůli tobě tady budu mít infarkt!!! Ale jinak moc hezké! Emoticon Emoticon Emoticon

01.04.2013 [17:01]

BellaDemetriOka, oka, no. :D Kapitola skvelá, nádherná, fantastická, úžasná, a Vicky... Emoticon Emoticon Emoticon Pre ňu mám strašnú slabosť, a ty to veľmi dobre vieš. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Milujem túto poviedku a šecko tvoje písanie a je to najlepšia poviedka, jakú som kedy čítala. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Patrí ti potlesk a poklona, máš talent. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!