Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » The Vow - 10. kapitola

KS by jitule


The Vow - 10. kapitolaSľubovaná desiata kapitola z pohľadu Edwarda od makulky. Prajem príjemné čítanie. :)

Naše neshody přitom začaly naprosto nenápadně. Sem tam se na mě Bella urazila, protože jsem ji podle ní až moc chránil, jindy mi dělala naschvály ona.
Ale té noci, kdy jsem si uvědomil náš zásadní problém, jsme se vůbec nehádali. Ne, tehdy jsme si užívali vzájemnou blízkost, jak jen jsme mohli. Ale v jediném okamžiku se všechno pokazilo.

10. kapitola

Pohľad Edwarda:

Tmavé dřevo konferenčního stolečku vrhalo lehce měděné odlesky. Zrovna jako její vlasy. Ne! Nemyslet na ni. Radši se budu dívat na stěnu, kterou Esmé obarvila na bílo, aby překryla šmouhy způsobené Emmettem a Jasperem. Tam mi nehrozí, že bych si to s někým spojil. I když… Bílá… Přesně takovou barvu měly její šaty na svatbě. Byla nádherná. A i ty drobné prasklinky v nátěru mi připomínají látku, ze které měla šaty vyrobeny. Bylo to hedvábí nebo…

Ne! Nemysli na ni, okřikl jsem se v duchu. No ano, ale co mám dělat, když ne myslet na Bellu? Ten její polibek s Jasperem, proč ho políbila? Když se se mnou líbala na zadní sedačce auta, vypadala docela šťastně. I když byla naprosto opilá.

A teď jsem nevěděl, co si o tom všem mám myslet. Celá má mysl se zaobírala Bellou, i když jsem si to zakazoval. Přestával jsem ji chápat. A, což bylo snad ještě horší, přestával jsem chápat sebe. Jak se mohlo všechno tak hrozně pokazit? A tak rychle? Chvíli jsme byli tak šťastní. V našem vztahu bylo všechno tak dokonalé… A zároveň tak špatné. Zlom nastal… Kdy přesně nastal zlom? A na čí straně byla chyba?

Kolem prošel Jasper a věnoval mi dlouhý pohled. I bez čtení myšlenek bych poznal, že mu není zrovna po chuti vnímat mé emoce. Vůbec jsem totiž nevěděl, co mám dělat. Buď budu i nadále předstírat, že se nic nestalo, nebo si připustím, že chyba byla na mé straně, což je naprostý nesmysl.

Naše neshody přitom začaly naprosto nenápadně. Sem tam se na mě Bella urazila, protože jsem ji podle ní až moc chránil, jindy mi dělala naschvály ona.

Ale té noci, kdy jsem si uvědomil náš zásadní problém, jsme se vůbec nehádali. Ne, tehdy jsme si užívali vzájemnou blízkost, jak jen jsme mohli. Ale v jediném okamžiku se všechno pokazilo.

Hladil jsem Bellu po celé délce jejích zad, mé prsty pomalu kopírovaly každičký její obratel na páteři. Pomaličku jsem prsty sklouznul na její bříško a ona se prohnula. Oči jí zářily láskou a štěstím. Sklonil jsem se, abych ji políbil a otevřeným oknem dovnitř foukl mírný vánek. Bellina vůně se zintenzivnila a já ji zhluboka vdechl. Připadal jsem si jako narkoman, který zoufale chce další dávku. A té se mi právě dostalo. Užíval jsem si její sladkou vůni. Tak dokonalá, sladká, přitažlivá. Nikdy jí nebudu mít dost.

A v té chvíli mi oči zčernaly žízní. Týden jsem nebyl na lovu, ale žíznivý jsem nebyl. Odskočil jsem od své lásky a pro jistotu přestal dýchat. Bella se na mě podívala s překvapením v očích a pak se chápavě usmála. Znehybněla a snažila se nevířit kolem sebe vůni. Často to zkoušela, když se něco podobného stalo, a trošku to pomáhalo. Přesto mě v krku plameny stále pálily. Když jsem si byl naprosto jistý, že se ovládám, vdechl jsem její lákavou vůni. Nevěděl jsem, co se to děje, protože jsem měl pocit, že pocit žízně po její krvi je už dávno překonaný. Asi jsem se spletl.

„Bello, já… Budu za chvíli zpátky. Musím to rozdýchat…“ Nepočkal jsem ani na její odpověď a vyběhl z domu. Těsně na prahu jsem se zastavil a zhluboka vdechoval svěží noční vzduch. Co se to se mnou stalo? Byl jsem v šoku, protože její vůně mi už řasu měsíců nic nedělala. Otevřeným oknem jsem slyšel tlukot jejího srdce a rozhodl se proběhnout, abych si trošku pročistil hlavu.

Když jsem se později procházel po městě, myslel jsem na spoustu věcí, protože má prostorná mysl mi nedala odpočinout. Už si nevybavuju proč, ale začal jsem přemýšlet i nad tím, jak by naše manželství mohlo dopadnout, kdybychom se stále hádali. Začal jsem přemýšlet o Carlisleovi a Esmé. Ti se nikdy nehádali a dívali se na sebe s obrovskou láskou. Taky u svých sourozenců jsem neregistroval žádné hádky, pokud teda nepočítám Rosalii a Emmetta, kteří se ale i přes vzájemné neshody milovali stále víc a víc. Já s Bellou jsme se ale taky stále milovali. I když ale Bella byla člověk, mohla se zamilovat vícekrát. Začal jsem přemýšlet o lidských manželstvích.

O tom, jak to dopadlo mezi Renée a Charliem. V tu chvíli mě přepadl strach. Bella je člověk, a jak jsem se tak díval, lidská manželství se mohou rozpadnout stejně rychle, jako se dají dohromady. Přepadl mě strach, že by to s námi mohlo dopadnout stejně. Sice mě milovala, ale za pár let by mohla potkat někoho, kdo by jí dal věci, které bych já nemohl. Třeba děti…

Tehdy v noci jsem se za Bellou nevrátil. Natolik mě zděsila představa, že bych ji mohl ztratit. Když jsem nad ránem proskočil oknem do ložnice, má milovaná už klidně spala. Seděl jsem a sledoval její klidný obličej, dokud se jí nezrychlil tlukot srdce a já tak poznal, že už je vzhůru. Situaci z předchozího dne nijak nekomentovala, jen mi prohrábla vlasy, když procházela do koupelny. Při jejím lehoučkém doteku jsem zavřel oči a hlavou mi proběhly všechny ty představy, ve kterých dopadneme jako Charlie a Renée. On ji stále miluje, ona má jiného. Bude se to opakovat? Měl jsem strach.

Vrátil jsem se do přítomnosti a přemýšlel, jestli byl toto zárodek našeho rozchodu. Ne, tady ještě zásadní chyba nenastala. Nebo ano?

„Edwarde, kde je?!“ křikla má malá sestra a vběhla dovnitř. V myšlenkách jsem viděl, že její vidění Jaspera a Belly ji dost naštvalo. „Asi ho zabiju,“ zasyčela a rozhlížela se po místnosti. Uchechtl jsem se, což asi nebyl nejlepší nápad, protože přihopsala přímo přede mě a výhružně se nade mě naklonila.

„Připadá ti na tom snad něco směšného? Vždyť ti líbal Bellu,“ vyštěkla. Ano, to mi taky vadilo, hlavně to, že se mu to ještě líbilo, ale Jasper mi dostatečně, i když značně nedobrovolně, ukázal své myšlenky a Belliny důvody, proč ho požádala. To ale Alice nevěděla. Protože mě Jasper docela dost naštval svým následným komentářem, rozhodl jsem se, že by jí to měl vysvětlit sám. Sice to bylo škodolibé, ale on mi těch zákeřností nadělal až dost.

„Ano, líbal, ale řekl jsem si, že ty ho dokážeš potrestat líp než já. Jasper šel do lesa a pokud se nepletu, tak ti vize ukazuje, že za chvíli se vrátí,“ vyplázla na mě jazyk a stále rozhořčená odběhla do své ložnice.

Zavrtěl jsem hlavou a představil si, jak to Jasper asi vysvětlí. Docela jsem ho litoval, protože když se Alice naštve, není radno být v její blízkosti.

Po pár minutách jsem uslyšel dopad dvou nohou na podlahu ložnice. Chudák, ten si to pořádně slízne. A taky že ano.

„Mohl bys mi laskavě vysvětlit, proč ses líbal se svou sestrou? Jak jsi mi to mohl udělat? Co sis myslel, že o tom nebudu vědět? Nemůžu uvěřit tomu, že jsi byl tak neuvěřitelně naivní a-“

„Alice, já-“

„Neskákej mi laskavě do řeči,“ okřikla ho a v její mysli jsem spatřil, jak se Jasper nešťastně přikrčil. No dobře, asi to ode mě nebylo moc fér. Alice na něj křičela asi pět minut, než se Jasper odhodlal a uklidnil ji. Pak jí vše vysvětlil, ale Alice byla k nezastavení. Ještě chvíli po něm ječela, než jí slíbil hory doly, aby ho už vzala na milost. Když si po něm vymámila slib, že se nikdy nebude opakovat nic podobného, milostivě ho pohladila po tváři a uraženě odešla pryč. Na chvíli jsem spatřil její klidnou tvář a zaslechl jsem, že ho ještě chvíli podusí, než ho vezme na milost. Jak ji tak znám, nejpozději za hodinu už se spolu zavřou v ložnici a budou se „usmiřovat“. To je potom lepší odejít z domu, protože poslouchat je není nic příjemného.

Ještě mám ale čas. Kde se tedy stala mezi mnou a Bellou chyba? Vybavil jsem si tu noc, která asi všechno změnila.

Musel jsem odejít. Mezi mnou a Bells to začínalo pořádně skřípat, protože jsem se bál, aby se neopakovala situace, kdy jsem se skoro neovládnul. A taky jsem se bál, že by náš vztah mohl skončit. Poslední dobou jsem trávil až příliš mnoho času venku, jezdil jsem autem a uklidňoval sám sebe naivními představami. V čem by mohlo být řešení? Co bych měl udělat? Bellu miluju, ale cítí ona ke mně stále to samé? Z jejího chování bych to pomalu přestával usuzovat.

Dálnice. Tisíce aut s tisíci lidmi tu projíždí, aniž by věděli, že je s nimi přítomen i zabiják, který se snaží vyjít s lidskou ženou, svou manželkou, ale poslední dobou měl problém v tom, aby jí neublížil a nějak rozumně se s ní domluvil. Poblíž města jsem míjel pár postav, které v pravidelných rozestupech lemovaly krajnici. Prostitutky čekající na zákazníka. Kdybych byl muž, kterému v hrudi buší srdce, zastavil bych? Kdybych měl problémy doma a snažil se nějak odreagovat, vybral bych si nějakou?

A pak mě napadla věc, za kterou se dnes, opět při smyslech, hluboce stydím. Řekl jsem si, že bych taky mohl některé zastavit. Třeba by to bylo řešení mých problémů. Podvědomě jsem si vybral dívku, která voněla nejlépe, a zastavil u ní autem. Její pach byl sice nasáklý pachy mnoha mužů, ale šlo to zvládnout. Nasedla mi do auta a vychrlila na mě ceny a pokoj, kam ji můžu v případě potřeby zavést. Odjel jsem tak daleko, aby mé auto nebylo pod dozorem ostatních, a pak se na ni vrhnul. Neměla čas ani vykřiknout, protože jsem ji okamžitě vysál. Dodnes nechápu, proč jsem to udělal. Snad to bylo proto, abych zapomněl na své problémy. Možná jsem se už vůbec neovládal a řekl jsem si, že lepší ona než moje Bella. Zbavit se jejího těla nebyl problém. Po děvce nikdo pátrat nebude.

Dnes si uvědomuju, že to byla jedna z největších chyb mého života. Protože lidská krev mě naprosto ovládla. V tu chvíli, kdy se mé rty dotkly pokožky té nevinné holky, jsem zapomněl na Bellu. Sladká chuť krve mi zastřela mysl a vše mi najednou připadalo jasné. Ať už to s Bellou dopadne jakkoli, na mé straně chyba nebude, říkal jsem si tehdy. Neskončil jsem jenom u děvek. Někdy se mou obětí stali stopaři. Nijak jsem si nevybíral a za potravou jezdil i desítky kilometrů daleko.

Jak už jsem řekl, lidská krev mi zatemnila úsudek. Navykl jsem si na ni a stal se nesnesitelným. Pravděpodobně jsem zapomněl i na svou lásku. Přišly první rány, obvykle pro naprostý nesmysl, a nekonečné mučení, protože jsem občas ze své závislosti vypadl a uvědomil si, co dělám. Jaká stvůra se ze mě stala. Pro Bellu to byly okamžiky, kdy jsem na ni nekřičel, ani jí neubližoval. Tehdy bývala plná naděje, která ale s postupem času vyprchala. Jak jsem se k ní mohl takto chovat? Takto ji ničit? Kolikrát jsem poslouchal její pláč a říkal si, že musím přestat? Snad milionkrát jsem v duchu omlouval modřiny na její tváři tím, že všechno bude v pořádku. Naše soužití vyústilo až v nehodu, při níž mi Bella málem umřela. Tehdy jsem si uvědomil svou chybu a vrátil se k rodině. Ne že by mi nějak pomohli.

Vinili mě z Bellina stavu. Ležela v kómatu a byla to moje chyba. Snažil jsem se jim vysvětlit, že mě ovládala touha po krvi, ale nechtěli nic slyšet. Snad jen Jasper mohl pochopit, ale vinil mě z mé slabosti. Byl jsem sám. Postupně jsem si navykl na zvířecí krev a mé oči získaly zpět svou zlatavou barvu. Snažil jsem se ostatním vysvětlit, že chyba nebyla jen na mé straně, ale Bella svou tvrdohlavostí také přispěla k následné havárii, ale bylo to k ničemu.

Když se Bella probudila, byl jsem zmatený. Miloval jsem ji, ale nemohl jsem poslouchat neustálé výčitky okolí. Když jsem se ji snažil navštívit, křičeli po mně, že je to zbytečné a jí tím nijak nepomůžu. Jenom sobě. Uzavřel jsem se do sebe a začal být nepříjemný. Pokud bych se s ní dal dohromady, kdo mi zaručí, že se to nebude opakovat? Ona mě ale z nehody začala vinit. Pro ni jsem byl stvůra, která o ni nemá zájem. Při každé příležitosti jsem se na ni díval a snažil se odhadnout její reakce. V pohledu měla vždy pohrdání a strach. Strach, který mě chvílemi uváděl v přesvědčení, že si vše pamatuje.

Vyrušil mě hlasitý smích. Ach jo, dnes to nebyla ani hodina. Kolem prošli Jasper a Alice a myslím, že mě ani nezaregistrovali. Protočil jsem oči nad jejich chováním a vyběhl ven. Jejich myšlenky byly dost hlasité, takže jsem zamířil do lesa. Jeho ticho mě vždy uklidňovalo. K mému překvapení seděla Bella na okraji lesa a něco si čmárala do sešitu. Zaplavila mě nečekaná vlna lásky a zvědavě jsem přešel blíž.

„Bello? Proč nejsi vevnitř?“ Lekla se, nevěděla, že jsem za ní. Tužka jí sklouzla po papíře a nechala hlubokou rýhu v nějaké čmáranici, která ale kupodivu vypadala jako náš dům. Copak ona umí kreslit?

„Ahoj, Edwarde. No, já jsem si řekla, že když je venku tak pěkně, tak bych mohla…“ Nedopověděla, ale kresbu si přitiskla na prsa, abych na ni neviděl.

„Dovnitř raději ani nechoď. Jasper a Alice tam mají… No, řekněme, že si užívají soukromí,“ zasmál jsem se a Belle zrůžověly tváře. Překvapeně na mě pohlédla.

To tak nemůžu nechat. Musím jí dát volnost, než bych jí zase ublížil. „Vlastně jsem si říkal, jestli tu nečekáš na Darena.“ A odkráčel jsem. Asi jsem ji dost urazil, protože se zvedla a šla pryč. Cestou jednou škobrtla o nerovný povrch.

Daren. To je problém sám pro sebe. Bella má asi štěstí na upíry. Jak si ten idiot vůbec může dovolit nabalovat mou ženu? Ano, ona je stále moje manželka, ale asi si to neuvědomuje nebo nepřipouští. Daren. Kdybych mohl, tak ho zabiju. To by ale nesměl být ve stálé blízkosti Belly. Opravdu neřešitelná situace, protože rodina nechce, aby se o nás Bella dozvěděla jinak než sama od sebe. A on si to evidentně uvědomuje. Když jsem ho poprvé uviděl ve dveřích a slyšel, že mají jít spolu na večeři, nejraději bych… Ani nevím, co bych mu udělal. Zabít ho by nic nevyřešilo. Bella si asi vůbec neuvědomuje, jak mi svou láskou k němu ubližuje. Měl bych jí nechat volnost, ale nemohu. Poslední dobou jsem neustále naštvaný, protože ona miluje jeho a mě ne. Štve mě tím.

Navíc mám podezření, že si Bella myslí, že Tanyu miluju. To ale není pravda, já ji beru spíš jako sestru. Spíš ona by chtěla, aby mezi námi bylo něco víc. Nemohl bych takto ublížit Belle. I když bych z jejího chování usuzoval, že jí to vůbec nevadí. Ten polibek s Jasperem, to byla jen její uražená hrdost, určitě. Udělala to poté, co na mě Tanya vyjela. Sice jsem se bránil, ale asi ne moc věrohodně. Je možné, aby mě viděla? Celou dobu byla v pokoji, poslouchala hudbu…

Znovu jsem uvažoval nad Tanyou. Chce, aby mezi námi bylo víc než jen přátelství. Dala mi to mnohokrát najevo. A pokud by si Bella vybrala Darena, byl bych sám. Jenže to nemusí takto skončit. Mohl bych se dát s Tanyou dohromady. A kdybych to opravdu udělal, tak by se vyřešila celá věc výhodně pro obě strany. Nebyl by to ale podraz, když Tanyu nemiluju? Mohl bych se naučit lásce k ní? Bylo by to možné? Zarazil jsem se a celou věc zvážil. Tanya byla krásná žena, o tom není pochyb. Měla blonďaté vlasy a příjemný úsměv. Pokud bych se mohl naučit milovat i někoho jiného než Bellu, bylo by to všechno vyřešené. S novým odhodláním jsem se vydal směrem, kde jsem tušil Tanyu. Snad nedělám chybu.


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek The Vow - 10. kapitola:

 1 2 3   Další »
20.06.2012 [16:34]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19.06.2012 [20:56]

JusseppeTo je magor!!!!! Jestli je jedna z vás dá do kupy tak za sebe neručím!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19.06.2012 [20:24]

jesikata Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

18. DAlice
19.06.2012 [17:03]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

17. Sal333
19.06.2012 [16:51]

Sal333NIEEE!!!Dúfam, že to Edward nemyslí vážne!!!.... čo mu šibe??? s Tanyou???? Emoticon Emoticon Emoticon Emoticonprosím nech sa spamätá.... radšej aby bola Tanya s Darenom.... Emoticon Emoticon Emoticon

16. Mell
19.06.2012 [14:45]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19.06.2012 [14:09]

delenacullenEDWARDA V TOMHLE CHÁPU A KLIDNĚ BYCH HO S TANYOU DOHROMADY DALA ALE JEN NA CHVÍLÍ MOHL BY TO TOTIŽ BÝT I NĚJAKÝ START VZPOMÍNÁNÍ PRO BELLU . JINAK DÍKY ZA EDWARDA A BYLO TO SUPER DALŠÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

14. martty555
19.06.2012 [10:51]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

13. Romulek
19.06.2012 [7:30]

Edward je idiot, pokazil celý vztah, protože se bál, že by ho mohla jednou nechat? Ale Tanyu ne, já chci E+B, tu bloňdatou čůzu mám stejně ráda jako Jacoba, takže vůbec. Emoticon Emoticon

12. marcela
19.06.2012 [6:52]

Je to naprostý debil!!!!! Emoticon EmoticonNormálně prskám nahlas. EmoticonKrásná kapitola. Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2 3   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!