Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Přízrak minulosti Prolog

Melanie Masenova by Petra Cullen


Přízrak minulosti PrologMám smutnou náladu a prolog od této povídky je dost výstižný. Kapitoly tu nebudou přibývat tak rychle jako u BA, ale jednou začas se zde nějaká objeví a až skončím s Andělem, vrhnu se na to úplně.
Edward Bellu opustil a už se nevrátil. Stalo se to v 19. století. Bella si však psala od svých deseti let deník. V roce 2010 ho najde její prapravnučka taktéž Isabella. Bella ho totiž na konci života schovala do podlahy vedle jeho podobizen.
Do Forks se vrací Cullenovi. Co se stane, až nová Bella potká lásku její babičky? A jak budou reagovat ostatní na dívku, která se až příliš podobá Edwardovo Belle?

 

Prolog

19. století - Isabella Swanová:

 

Milý Deníčku,

Nemohu uvěřit, že jsem dnes oslavila své 68 narozeniny. Je vůbec možné, že už je to tak dlouho? Tak dlouho, co je mé srdce rozděleno na dvě poloviny a jen jedna se zuby nehty drží při životě? První polovina se mnou nežije už 50 let, výročí. Je stále těžké na něj vzpomínat, nebo jen v myšlenkách vyslovit jeho jméno. Nikdy jsem ho nepřestala milovat, to přece ty musíš vědět nejlépe. Víš moc dobře jak jsem se cítila, když jsem se vdávala. I když mého, nyní už zemřelého, manžela jsem milovala, nedá se to přirovnat k lásce k upírovi, jehož jsem nadevše zbožňovala.

Ano, jsem už dost stará a chápu proč to udělal. Nemiloval mě a nechtěl, abych se trápila v jeho společnosti. Proto mě jistě nechtěl přeměnit. Měl mě rád, v tom jsem si jistá, ale láska to nebyla.

Stále citím velkou díru v místě, kde kdysi bývalo srdce. Dnes je tam jen prázdná schránka.

Dnes je to můj poslední zápis, zítra tě spálím. Prosím, neber si to osobně, ale ukrýváš v sobě mnohá tajemství, která se nesmí nikdo dozvědět. Cítím, že můj čas na této planetě se blíží ke konci a já to musím udělat, dokud mám na to sílu.

Bude se mi po vás všech stýskat, když jsem to minule počítala, zjistila jsem, že ty už jsi 58. No věřil by jsi tomu? Na každý rok připadá jeden. Musím se smát, když si vzpomenu, co jsem ti sem psala jako mladá slečna. O mé první lásce a druhé. Můj manžel byl opravdu ideální muž. Pomohl mi v té tíživé situaci a já jsem ráda, že jsem s ním počala dvě nádherné děti, od kterých jsem dostala celkem tři vnoučata. Jsou to moji miláčkové. Například dneska spadla malá Isabellka a Petříček do dortu. Myslím, že kdyby jim nebyli pouhé tři roky, od maminky by si to odskákali.

Mám velké nutkání zrekapitulovat svůj život. Přeci jen, dnes je to poslední zápis. Pomalu se přemlouvám a myslím, že jsem se rozhodla. Kdyby tu mohla být má nejlepší kamarádku, jistě by věděla, jaký je výsledek. Nesmím na ně myslet, bolí to.

Začala bych mými deseti lety, kdy jsem si začala psát první deník. To jsem ještě žila s maminkou. Pamatuji si, jak mě děti ve Phoenixu nechtěli příjmout mezi sebe, protože maminka utekla od tatínka. Dříve jsem to nechápala, ale dnes již vám, že to byla potupa, pro rodiče, i pro mě.

Největší skandál nastal, když si matka v mých 16 letech našla přítele a jen tak s ním žila v jednom domě. Ona byla vždycky jiná, ale v tu dobu mě obíjelo chodit do města, kde si na nás každý ukazoval a opovrhoval námi.

V 17 letech toho měla dost i maminka a rozhodla se přestěhovat, pamatuješ? V tu dobu jsem se přeci rozhodla, že budu bydlet s tátou, který dokončil svůj dům. Stavěl ho od mého narození vlastníma rukama, a když jsem mu poslala dopis, ve kterém jsem ho prosila, jestli bych se nemohla k němu přestěhovat skákal radostí. Kolikrát mi to při tichých večerech vyprávěl.

Maminka tehdy nebyla nadšená, ale svolila a já mohla jet za tatínkem.

Hned druhý den jsem šla do školy. Bylo těžké to zařídit, protože nebylo běžné, aby dívky chodili na státní školu, ale otec naštěstí měl velmi dobře placenou práci a já si to mohla dovolit.

Na škole byly pouze 4 dívky plus já, samozřejmě. K tomu tam byla i Alice s Rosalii. Než jsem tam nastoupila s nikým se nebavily. Tehdy na obědě jsem ho viděla poprvé. Pamatuješ, co jsem tenkrát napsala? Že jsem viděla anděla, musím se smát, jak daleko jsem byla od pravdy. Ale byl to anděl, co mě chtěl zabít. Naštěstí se udržel.

Když mi můj, tehdy ještě budoucí, manžel řekl, co jsou zač a já s tím konfrontovala JEHO, když mi tehdy ve městě zachránil život, začalo moje nejšťastnější období.

 

To bych přeskočila, ty jako můj dobrý přítel určitě tušíš proč. Stále to bolí na měj myslet, a když u sebe nemám svého chotě, nemá mě kdo utišit.

Potom co všichni odjeli jsem se zhroutila, bylo to asi nejhorší období mého života. Všechny vzpomínky na něho schoval pod podlahu v mém pokoji, kde jsem je později našla. Nyní tam schovávám všechny deníky. Dnes naposledy v něm prožijete noc.

Naštěstí se můj tatínek vydal za starým přítelem a já jela s ním. Tehdy začalo vše jako kamarádství, až později vše přerostlo v lásku, kterou jsem mu nebyla schopna úplně opětovat. Ach můj drahý Jacob. Tolik mi chybí. S ním byl každý den tak veselý. Slíbil mi, že mě neopustí, ale paní Smrt si ho vzala a na mne opět nikdo nebral ohledy. Alespoň mi zanechal malou Isabellku, ze které je dnes krásná maminka Belly a Petera, po tatínkovi, a Jacoba, který má se svou ženou taktéž Jaka. Máme to ale zvláštní zvyk ve jménech.

Narozením mých dvojčátek začala tehdy nádherná doba, která končí dneškem.

Je mi strašně líto, co musím udělat, ale kdyby se někdo dozvěděl o upírech nebo vlkodlacích, mohlo by to dopadnout špatně. Navíc se mohou někdy vrátit a kdyby nalezl někdo jejich podobizny... neumím si ani představit, co by se stalo.

Loučím se tímto s tebou a se všemi vzpomínkami. A až nadejde můj čas, budu ráda, že jsem alespoň něco za života dokázala. No kdo jen tak dokáže psát skoro 60 let deník? Asi jen takový bláhový člověk jako jsem já. Bude se mi stýskat.

Mám Vás všechny moc ráda. Vaše Bella.

 

 

Stará paní, která do teď seděla u psacího stolku a něco zapisovala do knihy husím brkem, vstala a klekla si na podlahu.

Pod kobercem, který rozhrnula, se objevilo uvolněné prkno. Odendala ho. V podlaze byli schované všechny její deníky za celý život a tři obrázky lidí. Lidí tak krásných, že se mohli srovnávat s bohy. Na dvou z nich bylo i mladé a veselé děvče, v jejichž očí se zračila láska k tomu nejdokonalejšímu z nich. Byl to mladý chlapec, který byl na všech obrázcích. Měl velmi bledou pleť a ležérně upravené bronzové vlasy.

Na jedné z těch podobizen bylo sedm těchto bohu, kteří sestoupili na zem, a s nimi ta mladá dívenka s láskou v očích. Na druhém byl jen ten mladík a na dalším obrázku byl společně s tím děvčetem. Po bližím podívání si můžete všimnout, jak moc je podobná staré paní, která teď pokládala její poslední deník na ostatní a lehce pohladila jejich vazbu.

Vzala do ruky všechny obrázky, a i když se smála, tekly ji slzy. Uvnitř sebe měla velkou bolest, bolest tak velkou, že je až překvapující jakého věku se dožila.

Taktéž pohladila obrázky a položila zpět. Vrátila uvolněné prkno a vše přikryla kobercem. Pomalu ťapkala v dlouhé noční košily do postele. Zalehla do nadýchaných peřin a utřela si slzy.

Zavřela oči a se vzpomínkou na její největší lásku, na toho chlapce s bronzovými vlasy a netypickou barvou očí, naposledy vydechla.

Zemřela šťastná, všemi milovaná. Ač si myslela, že jeden muž jí má v srdci pouze jako kamarádku. Mílila se.

On stejně jako ta stará paní trpěl, že není u ní, ale doufal, že měla nádherný život a na něho zapomněla. Jak jsou občas muži bláhoví a zbrklí.

 


 

Tak mi tady prosím zanechte jestli bych v tom měla pokračovat, ale to už se přesuneme do 21. století.

Shrnutí >>> 1. kapitola



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Přízrak minulosti Prolog:

 1
09.05.2012 [20:36]

Soso177Krajší a jedinečnejší nápad som na tomto webe ešte nečítala. Nádherné. Absolútny originál, dokonalé spracovanie, jednoducho perfektné. Pútavý štýl, absolútne skvelé spracovanie, jednoducho BOMBA! Naozaj zatiaľ najlepšia prvá kapitola tohto webu. Idem to celé preletieť. Naozaj úžas!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

01.01.2012 [17:42]

77Alex77božeee!!! v živote som nečítala dojemnejšiu poviedku.... Emoticon Emoticon Emoticon mozno som trápna, že tu placem ale ja si nemozem pomoct....uplne som sa do Belly vžila......ked som si ju predstavila.....musela som sa rozplakat.... Emoticon asi si mala fakt smutnú náladu Emoticon je to vidiet no.....ale krása! Emoticon

16.07.2011 [9:31]

MatikEsmeCullenJe to krásne ... Chcem sa ti dopredu ospravedlniť, že tí nenapíšem komentár u každej kapitoli. Ale niesom na počítači, tak mi to ide dosť ťažko .. Ale príbeh je krásny ... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!