Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Láska či závislosť - 2. kapitola

smilexD


Láska či závislosť - 2. kapitolaPokračovanie mojej prvej zverejnenej poviedky. Ako sa Nessie dozvedela o pripútaní sa? Dozvie sa konečne o Jacobovej tajomnej minulosti? Ako s tým súvia Sam a Emily? Prezradí Leah aj niečo o sebe?

2. kapitola

V minulom diele: Zoskočila som zo stromu na zem a chcela som sa rozbehnúť za Leah, keď som počula jej hvizd. Sedela na tom „mojom" dube asi dva metre nad zemou a víťazoslávne sa usmievala. Čakala ma.

Kývla hlavou na konár vedľa. Vyskočila som naň, ale stále som ju pozorne sledovala. 

„Nesadneš si?“ spýtala sa ma.

Sadla som si. Ani neviem, či som ju poslúchla od nedočkavosti, alebo z ľahostajnosti. V tej chvíli mi bolo jedno, či si sadnem.

„Takže už vieš o pripútaní sa, že?“ pokračovala tónom, ako keby sa ma pýtala len koľko je hodín.

Kývla som. Chvíľu sme sa na seba pozerali. Ten jej nič nehovoriaci výraz ma znervózňoval. Nastalo ticho, ktoré rušilo iba bzučanie múch. Bolo to naozaj nepríjemne dusivé a napäté ticho. Zdalo sa mi, že tam už sedíme pár hodín, keď z ničoho-nič prikývla sama sebe a vystrela ku mne ruku. Zízala som na ňu ako na jedovatého hada a musela som sa veľmi ovládať, aby som nezavrčala. Bolo to nanajvýš divné.

„No tak, urob to,“ pobádala ma cez stisnuté zuby.

Najprv mi nedochádzalo, čo odo mňa vlastne chce, ale nakoniec ma osvietilo. Chcela, aby som na ňu použila svoj talent a ukázala jej...

„Čo chceš vidieť?“ spýtala som sa so zatajeným dychom.

„Čo sa stalo,“ zašepkala. To odo mňa nikdy nechcela. V podstate som mala pocit, že mojim talentom pohŕda. Avšak v ten deň sedela vedľa mňa na strome, dva metre nad zemou a chcela, aby som jej „ukázala“, čo sa stalo.

Keby to bol ktokoľvek iný, neukázala by som. Lenže toto bola Leah. Nikdy to nechcela a zjavne ani chcieť nebude. Ale vtedy to chcela a preto som prekonala tých pár centimetrov, čo ma delilo od jej ruky.   

Ukázala som jej, ako sme s Jacobom, Quilom, Embrym a Sethom plánovali program. Ukázala som jej, ako sme boli všetci v dobrej nálade, keď si Jacob začal Setha doberať, že nemá žiadne dievča. Pýtal sa ho, či ešte nestretol tú pravú alebo čo. A Seth mu povedal, že Jake nemá čo hovoriť, veď je to len pripútaný blázon.

Ukázala som jej ako som sa spýtala, čo to znamená „pripútať sa“. 

Chalani sa zrazu prestali smiať a nechali nás samých.

Pýtala som sa, prečo odišli. Bola som odhodlaná dozvedieť sa odpoveď. Nechcela som, aby to bolo ako s Jacobovou tajomnou minulosťou, že len pokýva hlavou a nič nepovie. Lenže on mi to povedal.

Vysvetlil mi, že toho, ku komu sa pripútaš, musíš chrániť a robiť šťastným. Na zemi ťa nedrží nič, len on. Že musíš byť stále s ním... Viac nepovedal a ja som si domyslela ...aj keď nechceš

Spomienka na jeho oči, čo sa vpíjali do tých mojich. „Nemusíš sa báť, že by si...“ začal, lenže ja som tam už nemohla stáť a čeliť tomu, ako veľmi ho viažem. Síce nevedomky, ale viažem.      

Ukázala som Leah ten pocit viny, ktorý ma zasiahol, že znepríjemňujem život osobe, na ktorej mi toľko záleží. Rozbehla som sa preč. Utekala som najrýchlejšie ako som mohla.

Vedela som, že ak zastanem, doľahne to na mňa a ja sa neubránim slzám ani sklamaniu, či vine. Nezastala som aj keď sa mi zdalo, že to pichanie v hrudi je už neznesiteľné a aj keď som už nedokázala lapiť dych.       

Ukázala som jej, ako mi bolo jedno kam bežím. Hlavná bola prítomnosť. Urputne som sa snažila oddialiť chvíľu, kedy budem musieť zastať. Naťahovala som to.

Nakoniec som predsa musela zastať. Našťastie vtedy som sa zaoberala skôr tým, že nesmiem odpadnúť.

Ešte posledná spomienka ako som vyliezla na ten dub. Potom som odtiahla ruku.

Leah sedela predo mnou a tvárila sa nanajvýš zaskočene. Ťažko sa nadychovala a vydychovala, mala som pocit, že sa snaží upokojiť.

V tom tichu jej srdce bilo ako splašené a to už je čo povedať, veď vlkolakom bije dosť zrýchlene. Po hodnej chvíli na mňa zaostrila pohľad a zase nahodila nečitateľný výraz.

„Tak?“ spýtala som sa, to čakanie ma hrozne ubíjalo.

„Myslím, že by si mala vedieť o spútaní niečo viac,“ prehodila i keď to vyznelo akoby to hovorila skôr sebe, nie mne. „Vieš, že Sam s Emily sa vzali a majú syna.“

„Ako s tým, do čerta, súvisia Sam s Emily?!“ vyhŕkla som hlasnejšie než som chcela.

„Neprerušuj ma,“ zahriakla ma s ľadovým pokojom, len ruky sa jej nepatrne triasli.

„Vedela si, že som,“ povedala tak potichu, že som to sotva počula, „so Samom chodila už na strednej?“

„Čože?“

„Hej. Bola som doňho poriadne zamilovaná a on ma miloval tiež. Boli to najlepšie roky môjho života.“

Zatiaľ vždy rozprávala s akousi odmeranosťou v hlase, ale poslednú vetu priam zarecitovala. Možno práve preto mi to prišlo pravdivé.

„Neskôr však Sam z neznámeho dôvodu zmizol. Dva týždne ho nikto nevidel ani o ňom nepočul. Vyslali sme pátracie tými, ale jednoducho po ňom nezostala žiadna stopa. Všetci si mysleli, že sa stala nejaká nehoda alebo čo,“ zasmiala sa trpko. Vôbec sa mi to nepozdávalo. Sam zmizol? Ale prečo by... A zrazu mi svitlo. Sam sa musel prvýkrát premeniť.

„Keď sa konečne ukázal, nechcel povedať kde bol a prečo. Každú noc mizol a ľudia si rozprávali, že je zapletený do nejakého gangu či čo. Ale my sme sa snažili aby náš vzťah nestratil význam. Musela som byť tolerantná a trpezlivá a vieš, že ja sa týmito vlastnosťami veľmi necharakterizujem. Lenže pre neho by som urobila čokoľvek. Skončilo sa to vtedy, keď ma prišla navštíviť moja sesternica z druhého kolena - Emily. Boli sme si veľmi blízke. Keď sme boli malé, bola mi ako sestra.“ Nastala odmlka, ktorá podčiarkovala závažnosť nasledujúcej vety. „Sam sa k nej pripútal.“  Čakala by som, že to povie s nechuťou, nenávisťou, odporom, závisťou, hnevom, bolesťou či niečím podobným, ale ona to povedala tak... odmerane alebo zmierene.

„Emily to nevadilo? Keď ste si boli také blízke..“

„Najprv sa vážne naštvala,“ skočila mi do reči, „ale tej oddanosti a obdivu sa ťažko odoláva,“ povedala s očividným pochopením.

Žeby to už zažila?

Bolo to veľa veľmi dôležitých informácií naraz.

Sam a Leah spolu chodili.

Leah a Emily sú sesternice.

Sam sa k Emily pripútal a tým - pozrela som na svoju spoločníčku, ktorej sa leskli oči – zlomil Leah srdce.

Nevedela som, či mám byť prekvapená, že mi to nikto nepovedal, alebo zarazená, že mi to povedala Leah.

Stále som však nechápala, načo mi to hovorí. Jasné, že Jacob sa teda, rovnako ako Sam, pripútal, ale ako mi to má priblížiť samotné spútanie?

„Vieš,“ začala Leah neisto, akoby mi chcela odpovedať na tú pomyslenú otázku, „ja som sa s tým zmierila.“


Ak si túto poviedku prečítate, prosím, zanechajte komentár. Dávam to sem preto, lebo chcem nejaké vyjadrenie - chválu či kritiku.

3. kapitola



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Láska či závislosť - 2. kapitola:

 1
30.12.2012 [12:45]

dcvstwilightSuper, píšeš poutavě. A máš vážně talent na to, kde příběh utnout. Emoticon Tak já běžím dál. :)

6. dada
27.08.2011 [22:13]

napínave, som zvedavá ako to nakoniec dopadne. :)

5. Regi
27.08.2011 [18:51]

Skvele!!! Neviem sa dockat dalsich dielov!!! Emoticon

4. tamtam
27.08.2011 [16:09]

Je to naozaj dobre. Len tak dalej.

3. xy
26.08.2011 [17:35]

Totalne supeeeeeeeeer!!!!! Ber to ako 50 komentov! Emoticon Emoticon Emoticon

2.
Smazat | Upravit | 25.08.2011 [9:36]

Pekne píšeš, pútavo, veľmi sa teším na pokračovanie Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

25.08.2011 [0:48]

BubulienkaTo je úžasné. Nechápem, ako to, že som na to nenarazila skôr. Veľmi sa mi páči vývin deja a aj nápad. Teším sa na ďalšiu kapitolu a naozaj sa ospravedlňujem, že som to neobjavila skôr. Je to perfektné. Vážne som zvedavá, čo sa bude diať. Leah ma dosť prekvapila. Prosím, ďalšiu kapitolu. A dúfam, že Nessie bude s Jacobom. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!