Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Eternity - Epilog

Rosalie by Zuzka


Eternity - EpilogJe tu konec. Definitivní konec... Nakonec se ukáže, že nevědomost doopravdy zabíjí.

Epilog

 

Stařičký pán stál opřený o starou okenní římsu. Už dávno nevoněla po čerstvém nátěru. Na mnoha okrajích měla hluboké praskliny – jak banálně mu připomínaly jeho samotného. Minulost, kterou pečlivě tajil - stejně jako svůj původ. Po celé dlouhé roky žila s ním, stejně jako jeho výčitky svědomí.

V rukou držel hrnek s teplým čajem a ohříval si o něj zmodralé prsty od chudokrevnosti. Stále ještě nevěděl, jestli jeho dlouhověkost je darem, či trestem. Nikdy nezjistil pravdu, co se tenkrát v domě stalo. Co se stalo s jeho matkou a milovanou dívkou, k níž se láskou provinil.

Stále s ním žila, navždy usměvavá v jeho vzpomínkách. Nikdy v jeho životě nebyla žádná jiná, nikdy se neoženil a roky mu plynuly skrz prsty jako voda, až zůstal nakonec sám. Pral se sám se sebou, zda byla chyba, když se směle odvážil vyznat své city ke slečně a její tragédie, která následovala, byla jen řetězovou reakcí.

 

Pomocí hole pomalu došel s viditelným napadáním na pravou nohu až ke gauči, kam ztěžka dosedl. Noha začínala znovu pobolívat. Za ty léta už si zvykl, nikdy se následků zcela nezbavil.

Od toho osudného večera, kdy ho pán za jeho drzost bez milosti vyhnal z domu, se s posledním pohledem rozloučil se svou ztrápenou matkou. Neměl kam jít. Brouzdal po ulicích a hledal místo, kde složí hlavu…

Vše se zhroutilo od té doby, co začala hořet malá uhlová továrna, kde přespával s pár dětmi.

Jeden z nich – jeho kamarád, sirotek, kterému bylo tolik, co jemu - byl i hoch, který jako by mu z oka vypadl. S většinou se znal, a kdyby ho tehdy bývalo napadlo, že dojde k záměně těl a všichni, včetně jeho milované matky a vysněné dívky, si budou myslet, že uhořel, dal by o sobě okamžitě vědět. Jenže jeho zranění mu dovolilo jen únik z místa tragédie a bezpečné nalezení přístřešku, kde přečkal.

 

Když v podvečer seděl před malým barem, všiml si ho jeden muž. James tehdy neměl ani místo pro strach a v horečce se probral až u něj v domě, kde se o něj postarala pánova žena.

James v něm našel otce a on byl pro něj synem, kterého nikdy neměl. Po zhruba měsíci Johna Browna zavolali k případu zavražděné rodiny na předměstí…

 

Starý pán si látkovým kapesníkem otřel tváře. Vše bylo i po tolika letech živé a bolavé. Oči ho pálily, když prožíval – jako už tolikrát – znovu ty okamžiky, když se dozvěděl, co se stalo. John mu tehdy řekl, aby zapomněl, kdo je, aby o ničem z jeho minulosti nikomu neříkal. Masakr, co se v domě udál, otřásl celým městem a zjištění, že z domu někdo přežil, ač tam osudné noci nebyl, by se stalo pro veřejnost nepotřebnou senzací a Johnu Brownovi by to k rozlousknutí případu nepomohlo.

Případ se stejně nikdy nevyřešil. Rány zůstaly otevřeny. Otázky nezodpovězeny. Minulost zapomenuta a víra, že dívka, kterou James ze srdce miloval, v domě zůstala navěky, proto se události, které se v domě za ta léta staly, k domu vracely. Nikdy už Isabell neviděl. Jak by také mohl, když zemřela ani ne měsíc po jeho odchodu. V duši, někde hluboko snil, že ona sama nikdy neodešla a stále tam čeká. Stále tak krásná a usměvavá jako v jeho vzpomínkách. Nikdy se neodvážil o tom přesvědčit. Do domu už nikdy nevkročil.

 

Z malého konferenčního stolku v předsíni si přenesl do obýváku ranní poštu. Většinou to byly účty a pozvánky na akce policistů veteránů.

Rozbalil menší zažloutlou obálku z viditelně drahého papíru. Odesílatel ze spojených států. V jejím rohu byl vytištěn inkoustem zvláštní rodinný znak. Cullen.

Popadala ho zvědavost, za ty roky policistou už rozeznal důležitost. Roztrhl papír a drobná kovová věc, která byla už přes tenkost papíru cítit, vyklouzla na jeho dlaň.

Zatajil dech a s šokem hleděl na stříbrný předmět. Znal ho. Až moc dobře ho znal. Oči se mu zalily slzami – vzpomněl si dobře na okamžik, kdy ho na jejím hrdle viděl naposledy…

V obálce byl složený kousek dopisu. Rozložil ho a zalapal po dechu. Těch pár řádků, slov ho zahřálo u srdce a velká tíha mu spadla z beder. Už věděl, že může odejít. Nikdy se nedozví pravdu a pravdou je, že se s tím už smířil.

Řetízek s medailonkem si láskyplně připnul na krk a vrátil se drobnou chůzí k oknu. S úsměvem si přehrával tu jednoduchou větu, která stála v dopise, pořád dokola.

Přála si, abyste ho měl – nikdy na vás nezapomněla…

 

 

 


 

 

Takže je konec. Já nejsem moc výřečný člověk, ale doufám, že se Vám tato naše povídka líbila a že si něco od Anet nebo v krajnějším případě ode mě, ale spíš čtěte od Anet... :D

 

17. kapitola



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Eternity - Epilog:

 1
7. abrcko
18.11.2013 [8:46]

super Emoticon Emoticon Emoticon

10.06.2012 [19:49]

kráné povídka a nemám co dodat Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

5. Slečna Nepodepsaná
24.11.2011 [22:21]

Musím říct, že dějová linka i styl psaní mě zaujaly. Po dlouhé době jsem opět sáhla po Stmívání, které je mi dnes spíše pro smích. Vlastně uznávám jedině parodie. O tom ale netřeba hovořit... Chci se vyjádřit k povídce. Líbila se mi. Bylo to přesně to, co jsem hledala k večernímu čtení a nevadila mi ani Bella, kterou jinak ze srdce nesnáším. Bude to tím, že tady bylo jen její jméno. Ve skutečnosti se jednalo o dívku s odlišnou minulostí a částečně i povahou. Můj názor tudíž je kladný, ale... Pro příště doporučuji si po sobě kapitoly párkrát přečíst. Vím, je to otrava a nějaká ta chybka se vždy vloudí, ale čas věnovaný korektuře stojí za to. O čem mluvím... Vícekrát jsem narazila na věty, které měly podivný slovosled nebo špatné skloňování. Na to příště pozor. Kdybys ovšem tyhle stylistické a gramatické chyby vychytala, jednalo by se o překrásné dílo, které si získalo mou pozornost. A jelikož jsem opravdu vybíravá, ber to jako velkou poklonu. ;)

18.11.2011 [1:11]

SemiskaNádherná povídka. Moc se mi líbila. Sice byla ponurejší a tajemná, ale nakonec překrásná. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

09.06.2011 [20:28]

YrissTo bola nádherná poviedka . Úplne dokonalá . Bella ako duch uzamknutý v podkroví dokým sa nezamiluje ... Všetko bolo skvele opísané , pri tých romantických situáciach som sa roztekala blahom , nápad bol absolútne vynikajúci a koniec fantastický . Tlieskam ti rukami aj nohami . Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

05.06.2011 [23:17]

alicecullenhale2 Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
aj by som plakala ale nakoniec sa to predsa skončilo tak ako malo... Emoticon
naozaj krásna poviedka... Emoticon Emoticon Emoticon

1. g7979a
05.06.2011 [11:21]

Bolo to krásne, len škoda, že to tak smutne skončilo. Nedá sa pri tom neplakať.Ďakujem.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!