Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Diablova milenka - Prológ

Esme a Carlisle


Diablova milenka - Prológ Spadla! Tak, ako všetko na svete spadne. Vstala, tak ako všetko na svete vstane. Spadla a strhla zo sebou aj Slnko. Plače! Nevidí hviezdy a narieka. Kto je? Diablova milenka! Kto je diabol? Niekto, kto nevníma čas a slovo láska a bratstvo je mu neznáme. Ako sa všetko vyvinie? No najmä, spozná skutočnú lásku?
Poviedka je písaná z Bellinho pohľadu a odkrýva jej tajné myšlienky v koži diablovej milenky. Prosím komentáre.

 

Prológ

 

Spadla som. Možno ako jablko, ktoré inšpirovalo Newtona ku gravitačnému zákonu, možno ako mrakodrap, ktorý valil sa k zemi s veľkým sivým mrakom navôkol. Možno ako strom, ktorý sa v Amazonských pralesoch zvalili k zemi, možno ako dom, ktorý doslúžil svojmu pôžitku. Spadla som, no vstala. Tak ako všetko, čo padlo, vstalo. Čo by to bol za svet , keby sme nevstali? Kde by sme boli? Ležérne sa rozvaľovali na zemi a čakali zázrak? Sedeli a hrali sudoku? Spadla som a vstala. Doráňané nohy mi skomplikovali slávny príchod, no predsa som hore, v modrých výšinách. Zachytila sa čo i len tej najmenšej tkaniny poletujúcej vo vzduchu. Mali by sme vstať! Všetci! Neležať na zemi, nebáť sa, neobzerať. Proste sa postaviť a ísť. Dopredu, nepozerať na spúšť, ktorú za sebou zanechávame.

Jeden známy vedec raz povedal: „Neplač, že spadlo Slnko, lebo slzy ti zabránia vidieť hviezdy. A takto presne to funguje. Spadla som a moje slnko tiež. Zachvátili nás plamene poznania a ja jediná som vstala. Slnko nie. Plakala som a nič, ba ani spomienky na dopad som nevnímala. Spadlo? A hoci som vedela, že niekde za útrobami sĺz sú hviezdy, príchod mi nedal šancu otvoriť oči. Uvidieť hviezdy. Zostala som sama – bez slnka, s vyschýnajúcimi očami, bez hviezd.

Sama...

A najhoršie na všetkej samote ja slovíčko navždy. N a v ž d y. Nič, len navždy. Jablko sa zje, strom spíli, mrakodrap opraví, dom sa postaví zase, no ja – navždy. Smutne sa predieram cez hŕstku sĺz stekajúcu po mojej brade a jemne otváram kožou potiahnutý denník. Navždy je večnosť a moje spomienky a bolesti si musím zapamätať. Nemôžu odplávať ako voda, nemôžu ma zmoriť. Zapamätám si ich, všetky. Každý detail, chybičku, záhyb. Nemôžu sa stratiť – mám len ich. Spomienky! Otvorila som najbližšiu voľnú stránku a začala písať.

 

15.2.2000


Navždy. Sama.

 

Zatvorila som nie veľmi popísanú stranu, nasala nepotrebný vzduch a užívala si slzy. Ich cestičky sa na mojich lícach preplietli ako hlavné ťahy v Singapure a len okrajovo som vnímala tú česť – žiť. Prestávala som veriť a môj príchod na scénu haproval. Nie je to ako s levom. Narodí sa, pije mlieko, učí sa, používa inštinkt, dospeje. Loví, hľadá partnera, rozmnožuje sa, loví a zahynie. Nesťažuje si život zbytočnými citmi, pretvárkou či hrou. Nezabíja pre radosť či potešenie. Zabíja pre hlad, loví pre seba a nie do zásoby. Žije.

Občas si pripadám nepotrebná a ľutujem, že stojím. Chcem byť zviera. Vrhnúť sa za korisťou a nechať sa unášať inštinktom. Vyhodiť zo svojej hlavy spomienky a city. Rozbehnúť sa a letieť ako vták. Chcela by som plávať ako ryba. Chcela by som žiť iný a nie svoj život. Ale to je problém práve nás ľudí – prečo nie sme šťastní? Prečo sa večne pýtame a niečo dlhujeme? Nie sme... ľudia. Sme niečo medzi. Rasa, ktorej živorenie na modrej planéte skončí. Duše sa rozpŕchnu, pretože sme sa naučili plávať pod vodou ako ryby a naučili sa lietať v povetrí ako vtáky – no nevieme jedno – prirodzené a potrebné. Nevieme žiť na zemi ako ľudia. A teda, nevieme nič.

A moja otázka teda znie - kedy sa naučíme žiť na svete ako ľudia? Kedy sa dokopeme k poznaniu? Kedy začneme všetko klásť na pravú mieru? Prestaneme niekedy Boha stavať k biblii? Knihe, ktorú vymysleli ľudia a knihe, ktorá káže? Prestaneme niekedy bažiť? Sedem hriechov tu vždy bolo a naďalej aj bude – s tým by nepohol nikto. Možno ani ja, no keby sme sa ich nebáli a rozprávali by sme, keby sme nekládli verejné tajomstvá a nerobili z komára somára – všetko!, ba dokonca aj znovuzrodenie by bolo ľahšie.

No stále je tu to slávne „keby". Keby bolo keby. Keby sa nenarodil Hitler, nebola by 2. svetová vojna. Čo by bolo, keby nevyhynuli dinosaury? No najmä, čo by bolo, keby som nespadla a nestrhla so sebou aj Slnko? Čo by bolo, keby som konečne uvidela hviezdy? Keby by bolo keby, svet by bol krajší a možno by vôbec nebol.

 

Keby bolo keby

a nespadla som z nebi,

bol by to len strach,

čo navádzal mi – Bohov brat.


Nebolo to naschávali

osudu či sebe,

musela som poriadok,

musela ja spraviť ta hore, v nebe.


Nebolo to naschváli,

bolo to len pre teba,

a miloval by si ma, žeby?

Všetko bolo,

keby bolo keby.

 

Ale dosť o moralizovaní, zabudla som sa predstaviť. Volám sa Isabell Swan a už pár rokov som diablova milenka.

 

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Diablova milenka - Prológ :

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!