Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Detestabilis - 2. kapitola

twilightdream


Detestabilis - 2. kapitolaA je tu druhé pokračovanie. Dúfam, že sa vám bude páčiť. Príjemné čítanie praje vaša nessienka :)

2. kapitola – Consilium

„Ahoj, priateľu. Vyzeráš akoby si práve videl ducha,“ zasyčala na neho dievčina nenávistne a pritlačila nôž tesnejšie k jeho hrdlu, až potichu sykol od bolesti.

„Nessie?“ spýtal sa opatrne mladík. Jeho zdravý rozum odmietal pripustiť, že jeho stratená - takmer - dcéra žije a snaží sa ho zabiť.

Tvár dievčaťa sa zvraštila v nenávistnej grimase. Takého negatívne emócie sa pri nej neprejavovali, čo spôsobila tú zmenu? Čo sa jej mohlo stať?

„Pre teba som už len Rheilenessiara, ty prekliaty upír!“ vykríkla na neho hlasom, v ktorom sa ozývala taká nenávisť, až sa všetci prítomní upíry prikrčili.

„Radšej ma nepreklínaj, tá posledná kliatba nebola práve príjemná,“ povedal trochu vystrašeným hlasom. Keď ho prekliala naposledy, nemohol sa dva mesiace pohnúť, bol ako prikovaný k zemi. Až tak mu to neprekážalo, vtedy to urobila zo žartu, ale dnes to myslí smrteľne vážne.

„Ty si netrávil posledných osemsto rokov ako kameň, tak mi tu nerozprávaj o kliatbach,“ zasipela nenávistne. Edward sa znova čudoval, kde sa v tej jemnej a drobnej Nessie zobralo toľko nenávisti a zloby.

„To nie je možné... Elvinia hovorila, že si mŕtva,“ povedal mladík nechápavo. Preto nikdy on a Carlisle rodine nerozprávali o Nessie, o mladej nadanej čarodejnici, ktorá si ich oboch obmotala okolo prstov. Nerozprávali o nej, lebo si mysleli, že je mŕtva.

„Elviniu mi nespomínaj! To ona môže za to, ako som skončila!“ vykríkla čarodejnica, až sa jej hlas ozýval po okolí. Sojky začali nahnevane škriekať.  

„Veď ti bola ako sestra, to by nespravila. Nezradila by ťa,“ tvrdil nechápavo Edward. Elviniu poznal tak dobre ako Nessie. Nikdy v živote by si nebol pomyslel, že tá malá černoška by ju zradila. Ak ju aj zradila, nebola to ona, kto preklial Nessie. Elvinia nemala veľkú moc. Dokázala trochu používať oheň, ale bola dobrá liečiteľka.

„Tak potom by som mala zabiť aj teba, asi mi nebudeš na nič,“ povedala výhražne a silnejšie pritlačila nôž na jeho hrdlo.

„Tak počkaj, počkaj. Ty chceš môjho brata zabiť nožom?“ spýtala sa prekvapene veľký upír, ktorý stál doteraz bokom od ostatných a rovnako ako oni,  bol ticho a sledoval ten podivný výjav pred sebou.

„Myslíš si, že kvôli tomu, že je upír, ho nedokážem zabiť?“ spýtala sa posmešne Nessie. V jej hlase bolo stále niečo zlovestné, čo ich nútilo byť ostražitými. Pred osemsto rokmi by sa jej Edward nebál ani na okamžik. Teraz však nebol moment, kedy by sa jej vôbec nebál.

„Nie, nedokážeš, tak odlož ten nôž kým si stihneš ublížiť,“ povedal posmešným hlasom ten veľký upír, a tým jej dával jasne najavo, že pre neho nie je žiadnou hrozbou. Edward si však jej hrozbu uvedomoval veľmi jasne, ten nôž poznal veľmi dôverne. Ešte teraz si pamätá ako jedno porezanie dokáže páliť.

Kým stihol ktokoľvek zareagovať, Nessie hodila nôž po tom upírovi a jemu sa zabodol do ramena. Prekvapene sykol bolesťou a padol na kolená. Celým telom mu prechádzala slabosť.

„Rursum!“ zakričala Nessie a nôž jej priletel späť do ruky.

Veľký upír lapal po dychu a nikto ani len nemukol.  Všetci vyľakane sledovali výjav pred sebou.

„Sanatus!“ vykríkla Nessie a ostatní len nemo sledovali, ako sa rana na ramene ich brata zaceľuje a ako sa jeho výraz mení z bolestného na naštvaný.  

„Ako to, že ma ten nôž dokázal poraniť?" pýtal sa prekvapene nahnevaným hlasom ten veľký upír.

„Tento nôž som dostala ako dar pri narodení od samotnej bohyne Atény. Je to nôž skutý z božského bronzu, ktorý vyrobil samotný Héfaistos. Je to jediná zbraň na svete, ktorá dokáže zabiť aj upíra,“ povedala jedovato a potom sa rozhostilo napäté ticho. Nessie usúdila, že ich vystrašila dostatočne, tak potichu zašepkala zaklínadlo a nôž opäť zmizol v nedohľadne. Takmer bytostne cítila ako si všetci vydýchli.

„Kde je tvoj brat Thet, Nessie?“ spýtal sa Edward, keď sa situácia upokojila. Jeho rodina ho prosila, aby im to vysvetlil. Rozhodol sa, že sa najskôr musí porozprávať s Carlislom. Predsa len pred niekoľkým storočiami prisahali, že ju nezradia, že neprezradia kým je, pokiaľ si to ona sama nebude želať.

„To už viac nie je môj brat, a keby nebol mŕtvy, sama by som ho zabila!“ povedala Nessie hlasom, v ktorom sa doslova ozývali kocky ľadu. Edward sa znovu zamýšľal, kde sa v nej zobral taký chlad.

V tom sa jej Edward zadíval do očí a prekvapene zalapal po dychu. Neboli to jej oči, tieto boli chladné a nemali ani správnu farbu. Tie, ktoré si pamätal boli veselé, so šibalskými iskričkami a mali inú farbu, veselšiu farbu.

„Kde sú tvoje tmavo tyrkysové oči? Čo sa s nimi stalo? A čo sa stalo s tebou, Nessie? Kde sa v tebe zobral ten chlad?“ sypal Edward jednu otázku za druhou, nečakajúc ani na odpoveď. Nessie si povzdychla, ale rozhodla sa povedať mu, čo sa stalo. Možno potom ju pochopí a pomôže jej.

„Oči som mala tyrkysové, pokiaľ som mala dušu a srdce. Ale Jalemhale bol nenásytný a tak vo svojej zaslepenosti zabudol, že čím temnejšia je kliatba, tým má horší účinok. Nielen, že ho jeho vlastná kliatba zabila, ale vďaka nej som prišla o dušu a skamenelo mi srdce. Už vo mne neostalo nič z toho, čo si kedysi poznal, meus amicus,“ zašepkala potichu Nessie a v jej hlase sa ozývala neskutočná bolesť. Edward neváhal a silno ju objal. Všetci sa na to len neveriacky pozerali. Nikto to nechápal.

„To bude dobré, uvidíš,“ chlácholil ju otcovsky. V mnohých ohľadoch mu bola ako vlastná dcéra.

„Nebude, kým sa nepomstím,“ zašepkala nenávistne. Znovu to bola tá nová Nessie, nie tá stará, ktorú mal každý tak rád.

„Nemáš sa komu pomstiť. Jalemhale je mŕtvy. Mala by si nájsť staré Elfské knihy a pokúsiť sa zlomiť tú kliatbu,“ zamýšľal s nahlas Edward. Nessie len krútila hlavou na znak nesúhlasu.  

„Jalemhale raz žil z jednou meničkou. Volala sa Emmeline. Porodila mu syna, Jacoba. Zabijem ho, aby som sa pomstila, aj keď to nezlomí kliatbu, ktorú na mňa uvalil jeho otec,“ povedala pevným hlasom. Edward opäť žasol. Nikdy netúžila po pomste.

„Je to len nevinné dieťa, nemôže za chyby svojho otca.“

„Aj moje dieťa bolo nevinné a muselo zomrieť.“


Ešte venovania: MillieCull, bellarose, JEAKS, Michangela a mo. Vďaka za komenty, veľmi ma potešili :)



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Detestabilis - 2. kapitola:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!