Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Detestabilis - 11. kapitola

bd


Detestabilis - 11. kapitola Po dlhšej dobe je tu jedenáste pokračovanie. Čo sa v ňou udeje? Dostanú sa všetci domov? A čo sa stane potom? Majú naozaj všetko potrebné na záchranu Nessie, alebo nie? Majú ešte vôbec nejaký čas? To všetko sa dozviete v tejto kapitole. Príjemné čítanie praje tetuška nessienka :)

 11. kapitola – Somnium et corvultur

Po troch – takmer nekonečných – hodinách sa dostali domov. Nessie stále spala a vyzerala vyčerpane, Jacob sa párkrát musel uisťovať, či ešte dýcha, taká nehybná vyzerala. Akoby bola mŕtva. Keby sa jej nedvíhal hrudník, keď pravidelne dýchala, tak by si to aj myslel. Stále však spala. Niekoľko hodín. Dve, tri, desať hodín. Desať hodín boli doma a ona stále spala. Emmett ju chcel prebudiť, ale Edward s Jacobom mu v tom zabránili. Všetci vedeli, že je veľmi slabá. Bolo len otázkou času – a rozhodne nie dlhého – a ona by zomrela. Nikto si ani netrúfal odhadovať, ako dlho to potrvá.  

Nessie ležala na posteli a za ruku ju držal Jacob, nie on jej tú ruku skôr mliaždil. Sedel tam niekoľko hodín, ale nepociťoval únavu, skôr len obavu o svoju jedinú lásku, o ženu svojho života. Už si myslel, že skutočne zavolá Emmetta, aby ju prebral, keď sa začala prehadzovať na posteli. Najskôr len tak jemne, ale keď sa začala hádzať a kričať, začal sa báť. V sekunde bola celá Cullenovská família nastúpená v hosťovskej a pozerali na rozbúrenú Nessie, ktorá sa metala a kričala, akoby sa jej snívalo niečo naozaj strašné. Ale potom – stop. Akoby niekto zastavil film, prestala sa metať, prestala kričať, ale ticho ležala a zrýchlene oddychovala. Jacob jej stlačil ruku a Nessie rýchlo otvorila oči. To čo v nich videl ho prekvapilo a slová, ktoré chcel povedať, mu uviazli v krku. V očiach mala nefalšovaný strach, čistú paniku.

„Nessie? Nessie, čo sa stalo? Čo sa ti snívalo?“ spýtal sa nakoniec Edward, keď Jacob stále mlčal. Až potom ako sa spýtal, akoby sa prebral a sústredil celú svoju pozornosť na Nessie.

„Čo sa mi snívalo? Nie ja som nemala sen, Edward. Ja som mala víziu,“ povedala ešte stále vydeseným hlasom Nessie. Alice sa na ňu prekvapene zadívala. Akoto, že vidí budúcnosť a ona o tom nič nevie? Jediný Jacob bol podobne vystrašený ako Nessie, ale nikto to nechápal.

„To vidíš budúcnosť? Tak ako ja?“ spýtala sa nakoniec nesmelým hláskom Alice.

„Niečo ako budúcnosť, Alice. Ale ak má čarodejnica takúto víziu, stane sa. Nezabrániš tomu, aby sa stala. A ja, ja som videla svoj vlastný osud.“

„Čo si videla, Nessie?“ spýtal sa Jacob napätým hlasom a sadol si k nej na posteľ. Nessie sa mu pritúlila do náručia. Cítil, ako sa celá chveje, akoby jej bola zima. Ale jej nebola zima, triasla sa od strachu.

„Prvýkrát som videla niečo, čo sa týkalo mňa. Videla som troch vtákov, Jacob,“ povedala a tesnejšie sa k nemu pritúlila. Automaticky stuhol. Celá rodina ich sledovala nechápavými pohľadmi. Čo je na tom zlé, že videla nejakých vtákov? Veď sú to len vtáci, alebo nie?

„Akých vtákov, Nessie, akých vtákov?“ spýtal sa teraz už roztraseným hlasom Jacob.

„Havrana, holubicu a bociana.“

„V akom poradí? V akom poradí?“ zopakoval Jacob. Ak mohol byť ešte vyľakanejší, tak to rozhodne bolo teraz.

„V takom, v akom som povedala,“ povedala Nessie a pozrela do Jacobových vystrašených očí. Vedela, že podobne vyzerá aj ona.

„Vysvetlíte nám konečne, čo je zlé na tom, že videla nejakých vtákov?“ spýtal sa nedočkavo, kto iný, než Emmett.

„Je to jednoduché. Každý vták predstavuje nejaký symbol, ktorý keď dokážeš správe vysvetliť, prezradí ti tvoju budúcnosť. Ak ich vidíš viac, musíš dávať pozor na ich poradie. V takom poradí sa všetko stane,“ povedala na vysvetlenie Nessie.

„A čo znamenajú tie, ktoré si videla? Čo znamená havran, holubica a bocian?“ spýtal sa zvedavo Carlisle. Všetci ostatní len napäto počúvali, čo povie.

„Havran znamená smrť, holubica predstavuje svadbu a bocian prináša deti,“ povedala a sledovala ako to ostatným šrotuje v hlave. Keby to bola iná situácia asi by sa aj zasmiala, ale nie za takýchto okolností.

„Takže v preklade to znamená?“

„Budem musieť zomrieť, aby som sa raz vydala a mala deti,“ povedala Nessie rezignovaným hlasom a pevnejšie objala Jacoba. Ten ju objímal, akoby ju nikdy v živote nechcel pustiť. A ani nepustí.

„Kedy sa tak stane?“ spýtal sa Jacob po pár minútach napätého ticha, v ktorom sa ozýval len jeho a Nessiin napätý dych. Ostatní ani nedýchali, nepotrebovali to. Zo šoku aj zabudli hrať svoje role ľudí.

„Neviem. Možno zajtra, možno o dva dni, možno o pár rokov. Neviem kedy sa tak stane, len viem, že sa tak určite stane,“ povedala rezignovane a unavene zavrela oči. Edward sa chcel ešte niečo spýtať, keď v tom sa to stalo. Nessiine srdce, ktoré doteraz bilo veľmi potichu a nepravidelne, vydalo kamenný zvuk – ako keď do seba narazia dva kamene – a potom stíchlo úplne. Jacob sa vyľakane pozrel na Nessie, ale bolo neskoro. Cítil to. Jej srdce už nikdy nebude biť a jej oči boli mŕtve, bez života, bez iskričiek smiechu a šibalstva. Zovrel ju v náručí a nechal slzy stekať po tvári. Srdce mu pukalo...

„Niééé!“

 »» zhrnutie ««


Venovania k tejto kapitole: Nerissa, Letti, Eliza2, blotik, PinkVolturi, RossieC a JEAKS.

Dúfam, že sa vám táto kapitola aspoň trochu páčila. Pochopím ak nie, je strašná. Ale aj tak dúfam, že ma v komentároch aspoň poriadne zkritizujete. Takže kritikov rozhodne nešetrite. Vopred vďaka. Vaša ness :)

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Detestabilis - 11. kapitola :

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!