Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction jednodílné » Soutěžní povídky » Pohádka v duchu Stmívání podruhé od Verka0


Pohádka v duchu Stmívání podruhé od Verka0Povídky Anjel šťastia od Verka0 se umístila na 8. místě s celkovým počtem bodů 25 v první kategorii.
Gratulujeme!

Edit: Článek je ponechán v původní podobě.

 

"Santa Claus is coming to town..." Spievala si Bella s Charliem počas zdobenia stromčeka.Bol dvadsiaty december a v dome Swanových boli prípravy na Vianoce v plnom prúde.
"Ešte hviezdu a máme to," oznámila Bella otcovi. Ten vzal veľkú zlatú hviezdu z krabicea postavil sa na stoličku, aby ju mohol pripevniť na vrch stromčeka. Keď hviezda bola nasvojom mieste, Bella zapla svetielka a celý stromček začal svietiť jemným žltým svetlom. Atak otec s dcérou sledovali svoj výtvor. Boli s ním viac než spokojný. Každý si vzal do rukyhrnček horúcej čokolády a sadli si spolu k telke, kde sledovali klasické vianočné relácie.
"Vieš, keď som bol malý, nebolo toľko filmov." ozval sa Charlie. "Myslím, že vtedy somvidel viac filmov v kine, ako v televízii. Šiel som na každú jednu novinku či už to bolaromantika, komédia, alebo horor. Dokonca som tam videl môj prvý Vianočný film. Bola torozprávka Mestom chodí Santa Claus. Vtedy som mal šesť rokov a myslím, že to bol najkrajšízážitok z detstva." Odmlčal sa na chvíľu."Vieš tvoj starký, môj otec, nemal na mňa takmer nikdy čas. Bol neustále v práci alebo spriateľmi niekde na poľovačke, či rybolove. Ale sem ma vzal práve on. Veľmi sme si ten filmužili. Dokonca som videl, že sa to páčilo aj otcovi. Bol som neskonale šťastný," spomínalCharlie na svoje detstvo a pri tom sa jemne usmieval. Vyzeral tak o pár rokov mladšie.
"Myslím, že tú rozprávku mám na kazete. Funguje ti video?" spýtala sa Bella svojho ocina.
"Samozrejme. Teda aspoň myslím. Nejaký ten piatok som ho už nepoužil." Pokrčil ramenami.Bella vybehla po schodoch na povalu k starým veciam a hľadala krabicu s rozprávkami.Našla ju, oprášila a vytiahla odtiaľ spomínanú kazetu. Pribehla späť do obývačky, podala juCharliemu a usalašila sa na pohovke. Otec pustil video a sadol si k svojej dcérke na gauč.Po chvíli váhania ju objal okolo ramien a dal jej pusu na čelo. Znovu si pripadal ako v čase,keď bola Bella malá a na sviatky ho prišla navštíviť. Celý večer sedeli spolu v objatí a obajaspomínali na šťastné chvíle vianočné počas ich detstva.
Druhý deň prebiehal v podobnom duchu, no tentoraz piekli koláčiky. Bella sa dosť smiala,pretože Charlie a pečenie asi nikdy nešlo veľmi do hromady. Bol celý biely od múky a navlasoch mal kúsky cesta. Veľmi vtipný pohľad. Charlie najprv neustále reptal, no pri pohľadena seba v zrkadle sa rozosmial tiež. Práve keď vytiahli tretí plech perníčkov z trúby, domomsa ozval zvonček ohlasujúci návštevu. Bella si oprášila ruky a utekala k dverám. Za niminestál nik iný, ako Jacob Black - Bellin najlepší kamarát.
"Ahoj Belli," zdravil Jake kamarátku. Jemne ju objal na privítanie a pobral sa bez dovoleniadnu.
"Ahoj. Inak, nech sa páči Jake, môžeš vojsť," rypla si do neho. Jake sa na ňu len zazubil apozdravil Charlieho.
"Hmmm, niečo tu perfektne vonia. Čo to je?" Samozrejme, mladý menič hneď zaregistrovalniečo na jedenie vo svojom okolí.
"Robili sme perníčky s ocinom. Daj si jeden," ponúkla ho Bella. "Hej! Tým jeden sommyslela perník, nie plech!" skríkla na neho, keď zaregistrovala, že ubudla už minimálnepolovica koláčikov z posledného plechu.
"Ach, prepáč," ospravedlnil sa, no hneď pchal do úst ďalší kúsok pečiva. "Keď ono to je také
dobré," pochválil oboch členov rodiny Swanovej.
"Tak díky. Ale ďalšiu várku robíš s nami," rozhodla Bella a už aj podávala kamarátovizásteru. Ten si ju od nej vzal, uviazal okolo pásu a začal vykrajovať z cesta, ktorémedzičasom Bella rozvalkala. Takto sa zabávali ďalšiu pol hodinu, kým nezazvonil zvončekznovu.
"Čo tu máme dneska deň otvorených dverí?" frflal si Charlie popod fúzy. Bella sa opäťpodujala otvárania. Za nimi stál Edward s úsmevom od ucha k uchu. Potom začuchal a skrčilčelo.
"Je tu?" spýtal sa bez pozdravu a vošiel do chodby. Bella na neho vyplazila jazyk a s rukami vbok sa za ním otočila.
"To čo dnes máte? Prídete, ani vás nepozvem a už ste tu aj nasáčkovaní. Kde je to dobrévychovanie," reptala Bella nahlas. Edward si uvedomil svoju chybu, podišiel k nej a dal jejpusu.
"Ahoj láska. Ako sa máš?" Začal od znovu.
"Výborne, čo ty?"
"Tiež," šepol a dal jej ešte jednu pusu. Vošiel do kuchyne a začal sa nekontrolovateľne smiať.Belle bolo jasné, že sa snaží vyprovokovať Jaka. No ten si ho prekvapujúco nevšímal a otočilsa k Belle.
"Vieš, Bells, vlastne som dnes prišiel, aby som ťa pozval na Vianoce do rezervácie. Všetkýmnám tam veľmi chýbaš," oznamoval. Už chcela odpovedať, keď sa ozval Edward.
"Daj pokoj psisko. Bells bude u nás. Však láska?" Hovoril na isto Edward. Bella na neho ibaprekvapene pozrela.
Kde berie tú istotu, veď som mu nič neodsúhlasila. Dokonca sa ma ani nespýtal. Penila vduchu Bella.
"No to vieš, mrazáčik. Myslím, že radšej strávi sviatky v teple pri priateľoch, ktorí vediaaspoň navariť, ako pri vás ľadových kameňoch, ktoré nepoznáte poriadnu srandu," štekolJake na Edwarda. A tak sa do seba pustili. No museli sa krotiť, keďže Charlie nevedel onadprirodzene. Teda aspoň to si mysleli. Nemali ani jeden tušenie, že mu to Bella nedávnoprezradila. No lepšie povedané, jedine mu potvrdila jeho podozrenia, ktoré už nejaký čas mal.Po piatich minútach nekonečného a hlavne nezmyselného boja to Bellu už naštvalo.
"Tak a dosť!" zakričala z plného hrdla. Chalani sa od seba odtrhli. Prekvapene a zároveňnervózne sa na Bellu pozreli. Takto nahnevanú ju ešte asi nikdy nevedeli a obaja sa po prvýkrát vo svojom živote skutočne báli človeka.
"Bella..." Začali naraz, no po zhliadnutí jej napáleného výrazu radšej zmlkli.
"Už toho mám naozaj dosť. Totálne mi leziete na nervy. Krucinál, sú Vianoce. Sviatky pokojaa mieru. To sa nemôžte k sebe aspoň týchto pár dní správať ako ľudia? Musíte mi kaziť
Vianoce? A viete čo?" Na chvíľu sa odmlčala a pozrela z jedného na druhého. "Nechcem anijedného z vás do druhého januára vidieť. Strávim sviatky s Charliem, pretože ako vidím, jejediný, ktorý berie ohľad na mňa. A teraz vypadnite." Ukázala na dvere a dupkala pri tom snohou. Keď videla, že ani jeden sa nemá k odchodu a len ju s otvorenými ústami pozorujúnaštvala sa ešte viac. "Hneď!" zrúkla, až ju muselo byť do La Push počuť. Edward aj Jake sarýchlo pobrali k dverám, ktoré za nimi ihneď Bella zabuchla. Oprášila si ruky a akoby sa ničnestalo s Charliem pokračovali v pečení.
Vonku stáli upír a vlk vedľa seba, spolu sledujúc zavreté dvere.
"To sme asi pokašlali," šepol jeden a druhý len prikývol.
"Presne tak. To ste pokašlali," ozvalo sa za nimi. Prekvapene sa zahľadeli na čudo vznášajúcesa pred nimi.
"Kto... Kto si?" spýtal sa Edward omráčene. To zvláštne, možno tak desať ročné dieťa skrídlami sa poobzeralo po ulici.
"Myslím, že by sme sa mali porozprávať niekde v súkromí. Za desať minút sa stretneme nalúke." Vyhlásilo dievčatko a hneď zmizlo. Dvaja večný nepriatelia sa rozbehli na lúku. Bolizvedaví, kto to bol. A tiež chceli vedieť, prečo sa zjavilo práve im.
"Som rada, že ste prišli," oslovila ich dievčina hneď po príchode. "Asi ste zvedaví, kto som.Som anjel šťastia. Videla som, ako ste zničili Belline Vianoce a tak som sa rozhodla, žeuž zakročím. Nejaký čas som vás sledovala a bola som svedkom mnohých vašich hádok,ktoré Bellu veľmi ničia. Vás to baví, neustále jej ubližovať iba kvôli vaším nezmyselnýmpredsudkom?" Obaja chlapci premýšľali nad jej slovami. Uvedomili si, že má pravdu. Celýčas sa škriepili a mysleli iba na nezhody medzi nimi. Nikdy si však nepripustili, že týmubližujú Belle.
"Ako sme jej to mohli celý ten čas robiť? Obidvaja jej tvrdíme, že ju máme radi a pritom jejstále robíme zle." Začal Edward.
"Ja neviem. Som ten najhorší kamarát na svete. Nikdy som si neuvedomil, ako to musíBellu bolieť, keď sa hádame. Asi by sme to mali Bells vynahradiť a zakopať medzi namivojnovú sekeru." Jake sa na chvíľku odmlčal. Potom sa rozžiaril ako slniečko. "A myslím, ževiem, ako dôjsť k nášmu odpusteniu." A tak, za pomoci anjela šťastia začali plánovať, akorozveseliť Bellu.
A tak prišiel dvadsiaty štvrtý december, začiatok Vianoc. Dní plných smiechu, radosti,štedrosti a pohody v rodinnom kruhu. No Bella necítila nič z toho. Vždy túžila stráviťVianoce so všetkými ľuďmi, na ktorých jej záleží. Láska jej života a jej najlepší priateľ sanavzájom nenávideli, mama bývala niekoľko stoviek kilometrov od nej a jediný, kto jejzostal, bol jej milovaný ocko. Bola šťastná, že má aspoň jeho.
Ráno upiekla moriaka a poobede sa aj s Charliem dali do prípravy vianočného pudingu.Bolo niečo po šiestej hodine večernej, keď sa domom ozval zvonček. Charlie šiel otvoriť,zatiaľ čo Bella chystala stôl na večeru. Pri pohľade na hostí onemel od prekvapenia.Za dverami stálo asi tridsať ľudí. Boli tam všetci Cullenovci, ale aj vlkolaci z La Pushaj so svojimi polovičkami. Ale čo bolo hlavné, na čele všetkých stála René s Philom a
zakričali "Prekvapenie!"Bella to začula a len tak zo zvedavosti sa šla pozrieť, kto prišiel. Pohľadom prešla každéhojedného človeka stojaceho pred ich domom. Od šťastia jej stiekla jedna slza po líci. Prešlak mame a silno ju objala. Privítal sa aj s ostanými, popriala im Šťastné a veselé Vianoce apozvala ich dnu. Najprv začala stresovať, že nemá dostatok jedla pre všetkých, no potomzbadala, že každý niečo priniesol so sebou. Či už to bol šalát, koláčiky, alebo fľaša niečohodobrého.A tak sa stalo neuveriteľné. Kvôli jednému ľudskému dievčaťu prekonali vlkolaci a upírysvoje predsudky a dokázali spolu stráviť najkrajšie sviatky v roku bez hádok, urážok a bitiek.
Medzi tým, sedel jeden malý anjelik na oblaku a sledoval veselie v dome v malom upršanommestečku. Bolo to dievčatko, ktoré otvorilo dvom tvrdohlavcom oči. Dievčatko, vďakaktorému nastal medzi tromi rôznymi osobami mier. Bolo na seba hrdé. Teraz môže letieťďalej. Niekam, kde potrebujú pomoc. Pomoc anjela šťastia.

Verka0



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Pohádka v duchu Stmívání podruhé od Verka0:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!