Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - Info » Články s názory

old2


Články s názoryZde jsou názory 3 osob. Můžete souhlasit, nemusíte.

Lareth:

Na webu jsem už dlouhou dobu a mezitím prošel nepřeberným množstvím změn, s nimiž povětšinou souhlasím. Samozřejmě jsou i takové, které se mi nezdají, ale vím, že jsou pro dobro stránek, a proto je potřeba projít i zvláštními opatřeními. Z povzdálí sleduji vyhrocenou situaci, jež tak akorát nutí odcházet skvělé autory. Již několikrát jsem se zamýšlela nad vhodnou alternativou, která by náš problém vyřešila. Jenomže se neustále ozývají nespokojení jedinci, jejichž jednání přidělává starosti ostatním okolo. Na webu se rozmohla nová a asi i oblíbená věc. A to, že ten, kdo nadále nechce přispívat, požaduje smazání všech svých článků ze stránek. Jenomže ten dotyčný už tak trochu nechápe, co obnáší takový krok. Neustále se probíráme haldou nesouhlasného mručení nad pravidly. Ale pravidla jsou od toho, aby se dodržovala. Nikdo už nechápe druhou stranu věci. Vidí jen to, co se mu líbí. Mějte připomínky k pravidlům, pomožte je tvořit, avšak pokud nepromluvíte, nebuďte naštvaní za pravidla, která vymyslí admini, aby se zkvalitnil systém na celém webu. Buďte naštvaní na sebe za to, že jste že jste nepromluvili. A konečně se zamyslete nad tím, co napíšete, než rozpoutáte hádku. Buďte trochu uvědomělí a nejednejte unáhleně. Často se najdou lidé, kterým je vaše jednání hodně líto.

 

Alrobell:

Pravidla:

Ať se nám to líbí, nebo ne, všude jsou třeba. Představte si, kdyby tady na této stránce nefungovala. Byla by to taková anarchie, že svět neviděl a celá tahle stránka by byla – když to řeknu hodně slušně – v háji.

Neříkám, že se mi všechna pravidla líbí. Ale většina nových vznikla, jako reakce na chování autorů a čtenářů.

Například pravidlo o vydávání povídek – ano, o tomhle se vedly dlouho sáhlé diskuze. A pamatujete si, jak vzniklo? Já ano. Hodně autorek a čtenářů hořekovalo nad tím, že kvalita povídek klesá a že jsou v nich chyby a podobně. A tak chuďata admini pročítali každou povídku a opravovali a opravovali… Jenže pak si všichni začali stěžovat, že vydání, moc dlouho trvá. Jako reakce se zavedla sekce „pomoc začínajícím autorům“ a dámy – ruku na srdce, která ji někdy využila?  Takže –  co chcete? Kvalitu nebo kvantitu?

 

Plagiátorství – pamatuji si, že jsem zde četla povídku, která byla totálně opsaná z knihy. Jediné v čem se rozcházela, byla jména hlavních hrdinů (jména z originálu, byla vyměněna za hrdiny TWS). Tak tomuhle říkám hnusena největší. Pokud umíš psát, piš. Pokud ne, tady se to můžeš naučit, nač kopírovat cizí tvorbu? Jako plagiátorství neberu, když se někdo nechá inspirovat filmem, událostí, či knihou, použije nějakou hlášku a podobně… Komu z vás by se líbilo, kdyby našel svou povídku, u které potil krev na jiném webu, a nějaká slečinka ji vydávala za svůj výtvor? Ne, že by se to zde nestalo, že?

Ovšem trošku sporný je bod – ujistěte se, že neopisujete to, co tady už jednou bylo. Jak to mám zjistit? Pročíst všechny povídky? Než je dočtu, zapomenu, co bylo na začátku. Kromě toho je tady asi milionkrát popsán de facto ten samý příběh, ale pokaždé se v něčem liší. Každý má jinou fantazii, jinou dějovou linii. O tom přece FF je, nebo se mýlím?

 

K tomu, že tady nemají co dělat příběhy O červené karkulce, či O Jeníčkovi a Mařence – tedy pokud do toho nenaházíte TWS postavy či motivy snad nemusí být řeč, ne? Máme přece OurStories.

 

S povinným počtem slov souhlasím… protože přečíst si na dvaceti řádcích o tom, že si Bella mazala chleba s máslem a najednou se někdo ocitl za dveřmi, opravdu nemusím.

 

Přečti si vše po sobě, než zatrhneš hotovo – ano prosím přečti si to! Nebo to dej přečíst kamarádce autorce, není jich tady dost? Já osobně pár takových stvořeníček na tomto webu využívám a jsem jim neskonale vděčná.

 

Pravopis – no jo. Někdo to má v malíku a jiní tápou. Proč si neříct o pomoc? Ovšem ani textový editor neodhalí všechny chyby. A pak věčný boj s přímou řečí a třemi tečkami. Vždyť je to jednoduché… Tři tečky a šlus!

 

Odstavce – ty snad mohu nechat bez komentáře. I když slitý text – hrůza a děs. Roztahaný text – ještě větší děs… Používat s rozvahou!

 

S čím osobně bojuji, je příkaz, co psát do perexu. Nechci tam vyzradit, co se čtenáři dozvědí. Chci je navnadit a taky říci, jak se mi to psalo a názor na kapitolu. A že tam nepatří poděkování? Tohle mě upřímně štve hodně! Proč by nemělo? Chci poděkovat za pomoc a chci, aby to bylo vidět!

 

Velikost perexového obrázku. Ano stane se, že se někdo sekne. Když je upozorněn, tak ať to bez keců předělá.

 

Ke galerii obrázků nemám co říct, moc ji nepoužívám. Jen prosím, řiďte se předepsanou velikostí.

 

Zasahování do povídek, mohu-li to tak nazvat. Ono záleží, co mi admin v povídce opraví. Chyby – poděkuju a jedu dál. Ale pokud něco jiného – v profilu má ICQ, proč se ho nezeptat soukromě a v klidu? Namísto rozpoutání už snad v pořadí 4. Světové války na stmívku.

 

Selekce rozepsaných povídek – osobně si myslím, že někteří to přehánějí. Ono mít rozepsáno dvacet povídek není super. Autor ztrácí nervy – nestíhá a čtenář držkuje ve shrnutí, kdy bude další díl. Já osobně to dělám tak, že si šušním novou povídku u sebe v PC a až mám napsáno více kapitol, teprve to sem hodím. Berte to jako radu.

 

A nakonec výkřiky do tmy ohledně mazání povídek, které se tady strhlo… Proč mazat? Na co? Nechápu… Pokud chce autorka odejít, může, je ve svobodné zemi. Jak zde bylo řečeno, admini ji požádají, ať zde nechá vyvěšené s tím, že zde má dát odkaz, kde dále publikuje. Nevím, ale čeřit vodu kvůli tomu teď, co stane až… Je podle mě zbytečné… Opět to rozpoutalo hádku a opět kdosi stávkuje se psaním a vyhrožuje odchodem.

Nezapomeňte prosím, vše se dá vyřešit v klidu a každá mince má dvě strany. Díky za to, že jste mě nechali vyjádřit svůj názor a že jste si to přečetli. Alrobell

 

Tilly:

Pravidla jsou pravidla a je zvykem je dodržovat, Každý systém potřebuje nějaké pravidlo, dokonce i nepořádek v sobě má pravidla ukrytá. Je nutné si nejprve uvědomit, že tyto stránky vytvořili dobrovolně lidé, které jsme nikdy neznali. Trávili u toho velké množství času, řešili hádky, problémy, nadávky, útoky, ale také nás zásobovali povídkami, anketami, zábavnými články, soutěžemi. Dali nám místo a zázemí, vydávali jsme tu vlastní tvorbu a oni se o nás starali. Mnozí z nás zde začínali. Já zde uvádím věci, které bych změnila:

  • Twilight tematika:

Souhlasím s tím, že pokud se vydá článek, kde se prakticky nic neváže k upíří a vlkodlačí tematice ságy, či k životům a posledním lidským dnům  postav, takové články bych nevydávala. Když napíšete povídku o tom, jak jedou dva lidé se jmény Bella a Edward někam na dovolenou a Edward umře, není tam nic o upírech a tohle opravdu s TW nemá nic společného. Ovšem, oceňuji, když se v povídce objeví postavy s TW tematikou, ale s nimi i nové a neokoukané postavy. Když se odehrávají v jiné době, v jiném prostředí, když člověk zapojí fantazii. Emmettovy pohádky jsou jiné, avšak nemyslím si, že by se zde neměly vydávat (omlouvám se, že jsem to zde napsala jako příklad). Je to veselé a krásné, myslím, že se pro ně našlo skvělé místo a jsem ráda, že právě zde.

  • Délka článků:

Pro mě je 500 slov málo, nepohrdla bych třeba 700, ale každý má svůj styl.

  • Gramatika:

Dá to strašně zabrat adminům i autorům. Podle mě, pokud se zvládnou základy, tak sem tam nějakou tu čárku, či mně/mě a nějaký přkelep můžeme nechat, ale pouštět totálně chybé články taky není moc dobrý nápad. Pokud někdo bude neustále omýlat ty samé chyby, tak má smůlu a článek se nevydá, kdo to všechno má opravovat? Adminů je mi líto.

  • Perexy:

Já osobně nemám nic proti věnování, či menšímu proslovu k povídce (pokud se ovšem netýká naprostých blbostí, jakože dneska bylo náramně teplo) v perexech. Nelíbí se mi tento zákaz, avšak v případě prologů a prvních dílů je třeba napsat něco o postavách a ději. Takže bych byla pro, kdyby se tento zákaz vztahoval pouze na prology, první díly.

  • Počet rozepsaných povídek:

Tak za tím si stojím a myslím si, že žádný autor, který najednou píše 10 povídek a stíhá je rychle vydávat, nemůže mít opravdu kvalitní a špičkovou tvorbu, protože je uspěchaná. Pokud píše poctivě a vydává pomalu, vyprovokuje to čtenáře a rodí se hádky, smutek v autorově srdci a nechuť psát. Ten, kdo má hodně rozepsaných povídek, nechť je dokončí, ale nezačíná další, dokud nebude „místo“.

  • Pravidlo o komentářích:

Naprosto souhlasím.

  • Mazání článků a odchody autorů:

Nechápu, proč někomu vadí to, že zde nechá svou tvorbu, když na těchto stránkách začínal a dostal zde prostor ke svému spisovatelskému projevu a rozvoji, pokud mu zanechán přístup do administrace. Neustále může svoje články opravovat a měnit, v tom mu nikdo nebrání, ale smazat něco rozepsaného nebo naopak dopsaného a připravit tím čtenáře o dobrý zážitek, mi přijde podlé. Pokud ho admini požádají o zapůjčení povídky (autor by měl stále přístup ke své povídce, protože by se mu neodebrala práva přispěvatele, u jeho tvorby by byly odkazy na jeho nový web, kde jsou povídky uloženy) a on odmítne, tak už opravdu nechápu, o co vlastně jde. Já na tenhle web přišla a dostala jsem zde místo. Začala jsem psát a upřímně, kdyby nebylo tohohle webu a lidí, kteří sem každodenně chodí, nedostávala bych svůj přísun chutě do psaní v podobě komentářů a rozhodně bych nebyla tam, kde jsem teď (i když momentálně mi to spíš přijde, že jsem v háji, než někde jinde, ale je to úhel pohledu). Už z pouhé slušnosti bych zde nechala svou tvorbu. Je to moje povinnost a tak to cítím (za to ať se na mě nikdo nezlobí).

 

Je to na vás. Zkuste si představit, jak by to tu vypadalo bez pravidel. Chyby (sytuace, chvýli, vstávat - jak hezky se to čte, že?), vulgární komentáře, erotika, všechna témata, halda povídek, které se netýkají Twilightu, chaos, miliony rozepsaných povídek, dohady, plagiátorství. Ať chcete nebo ne, všude a vždycky vzniká v nějaké společnosti rozvrstvení a s ním i pravidla. Rozhodně ale můžu s čistým svědomím říct, že čtenáři a vůbec návštěvníci těchto stránek, se chovají nad moje očekávání a já jsem jim za to vděčná.



Sdílet Sdílet



Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!