Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction jednodílné » Nelituji...


Nelituji...

´Víte, jak se cítí někdo, kdo je absolutně na dně? Někdo, kdo má pocit, že svět by bez něj nebyl o nic chudší? Ne?
Tak já vám to řeknu - stejně jako já.´

Pocity jedné dívky, Isabelly, která je na dně, a cítí na sobě vinu celého světa... Jak s tím naloží?

Přeji vám příjemné čtení,

*A.99*


Nelituji…

Víte, jak se cítí někdo, kdo je absolutně na dně? Někdo, kdo má pocit, že svět by bez něj nebyl o nic chudší? Ne?

Tak já vám to řeknu – stejně jako já. Jsem roztržená na kusy obrovskou vinou, kterou mám naloženou na svých křehkých bedrech. Možná není nikdo dokonalý, ale všichni jsou dokonalejší než já. Každý do jednoho někoho má – svoji rodinu, přátele. Já jsem zůstala absolutně sama. Rodiče se hádají dennodenně a já si můžu mít zavřené dveře ve svém malém, útulném pokoji jak chci, stejně to všechno slyším slovo od slova. A ne, neštve mě to kvůli nedostatku klidu, ale kvůli tomu, že za to všechno můžu já.

Jsem nic. Prachsprosté nic, co všechno zavinilo. Cetka, kvůli které svět trpí o něco víc, než kdybych neexistovala. Nikdy se nenarodila.

Možná to zní, jako bych měla sebevražedné sklony, ale jak ráda bych je měla! Ne, na to jsem až moc velký strašpytel. A vůbec, i kdybych nebyla ustrašené káčátko, ničemu by to nepomohlo. Pořád by byli za mě ti, co na mě ještě občas, jednou, jedinkrát za jejich dlouhou chvíli, ano, byli by za mě možná smutní a pořád mám svou hrdost.

Hlavně moji rodiče. Beztak, kdybych zmizela z povrchu zemského, nikdy se nenarodila, byli by šťastnější, třeba by se i rozvedli, co já vím. Ale co tuším, ba naprosto přesně vím, je, že jsem tu navíc. Přebytek, co je třeba odříznout. Zničit.

Kdybych měla tu možnost, změnit minulost, udělala bych to. I za cenu toho, že bych už nikdy neokusila ten pocit volnosti, pocit bytí a žití, byť sama. A udělala bych to znovu a znovu.

Všechnu svou bolest, všechen svůj smutek a především vinu jsem vložila do jedné kapky, co mi stekla po tváři. Nenásledovala další, protože moje oči už byly natolik prázdné a vyplakané, že už neměly sílu na další slzu.

Zato moje uši, divím se, že ještě z toho otřesného křiku, co se celý večer zezdola ozývá, nejsou zalehlé, ano, ty ještě slyšely. Slyšely všechna ta slova, co mne zraňovala na mé čisté duši.

Ale co. Radši bych, kdyby se nehádali, ale ne kvůli mně. Kvůli nim. Já jsem nesobecký člověk, nesobecký tvor, ale kvůli nim, protože si zaslouží něco víc, než jen tohle zbytečné zraňování svých citů.

Svýma očima barvy tmavé čokolády jsem pozorovala temnou zataženou oblohu, ze které padaly kusy vloček slepených dohromady. Občas se jim do toho přimotala nějaká ta kapka vody, nebo snad kroupa.

Už ani příroda svůj systém nemá. Ztratila ho, stejně tak jako já už nemám své srdce. Uvízlo někde neznámo kde, neznámo kdy. Ale city mám, a duši taky. A ta duše je milá, nesobecká a hlavně, hlavně nesnese pohled na cizí bolest.

A právě tohle mě tenkrát přimělo k rozhodnutí, abych udělala to, co jsem udělala. Abych napsala těch pár krátkých vět, které ovlivnily zbytek mého života. Abych odešla pryč, možná nadobro, možná jen na chvíli.

Když jsem scházela ze schodů, posléze si oblékla kabát a obula teplé boty, zafoukal mírně pootevřeným oknem slabý vánek, ve kterém se zaplápolal lístek se vzkazem, co jsem nechala volně ležet na stole.

 

Drahá maminko a tatínku.

Věřím, že mne máte rádi, že mne milujete, a možná, ve skrytu duše milujete i jeden druhého, i když to nedáváte najevo. Šla jsem ven, možná se vrátím, a možná jste mě dnes viděli naposled. Jedno si, prosím, však uvědomte, a to, že na lásku není nikdy pozdě. Tímto jsem chtěla říct, že mi je jedno, jestli zůstanete spolu, ale hlavní je, aby to bylo z čiré lásky a abyste byli šťastní. To je mé poslední přání.

S láskou,

Vaše milovaná dcera Isabella.

 

Pak jsem díky křiku, který se ozýval ze dveří, a díky tmě, co byla v předsíni, téměř neslyšně a neviditelně vyklouzla do temné noci. A už nikdy se do tohoto domu nevrátila.

 

***

 

A teď určitě bude následovat otázka; určitě se ptáte: Vážně jsem to udělala?

Ne. Jak už jsem zmínila, jsem moc zbabělá na sebevraždu. Ale i když jsem měla v plánu se někdy vrátit, alespoň se na své rodiče podívat, osud mi to nedopřál. Nebo alespoň ne v mé lidské podobě.

Ještě tu noc, zmrzlá na kost, jsem došla k rybníku, kde jsem si sedla na kámen, stejně studený jako já sama. A ještě v ten daný moment, kdy se mi pomalu klížila víčka, jsem pocítila bodavou bolest na krku.

Pak ustala, místo toho se mi po celém těle začal šířit až přespříliš bolestivý oheň. Tenkrát jsem nevěděla, že kolem proběhl hladový nomádský upír, který byl zrovna na lovu, a já byla jeho obětí. Tenkrát jsem nevěděla, že ho přerušili quiletští vlci, a já se začala měnit v tu samou zrůdu, jako byl on.

Ne, tenkrát jsem si myslela, že to je jen zlý sen, až moc živý sen, že jsem se ocitla v pekle a že to pomsta osudu za všechny moje hříchy. Tedy, spíš za ten jeden, očividně neodpustitelný hřích.

Že jsem se narodila.

Když jsem se však probudila, už mi nebyla zima, ani to ukrutné vedro. Kolem mě bylo bílo, viděla jsem všechno, slyšela jsem všechno, jen můj tlukot srdce byl pryč. Ani mě to nevyděsilo, protože má první domněnka byla, že jsem v nebi.

Pak mi však došlo, že to je ta samá krajina a navíc peklo a nebe zároveň, to byla nemožná představa, Alespoň pro mě.

Když mi začalo pomalu docházet, že pořád žiji, víceméně jako kus kamene bez srdce, a že jsem se stala tím, čím jsem se stala, bylo mi zle.

Ale bohužel, všechny moje pokusy o sebevraždu byly marné, i moje zbabělost šla stranou. Zbývala mi jen jedna možnost, ale i když jsem věděla, že už na to nemám nárok, chtěla jsem je naposled vidět. I kdyby jen na sekundu je spatřit a vidět, že jsou šťastní. Moji rodiče. Bylo to riskantní, ale já měla, doufejme, moji žízeň pod kontrolou a co bylo větší riziko, je, že se od pohledu na ně nebudu moct odtrhnout. Ale já musím být silná, a to hlavně kvůli nim.

A teď sedím tady, skryta před zraky všech očí, na stromě u našeho útulného domku, abych mohla pozorovat svoje rodiče. Stáli v mém pokoji, pozorovali krajinu, ba přímo na mě zírali, ale byli moc otupělí na to, aby si mě všimli.

Nedívala jsem se na ně přímo, plakat jsem nemohla, a brečet na prázdno je o to horší, a jediný pohled na ně, a já bych se dočista zhroutila. Ale i periferním pohledem jsem mohla zahlédnout, že se objímají, že můj otec jen tak stojí, vypadá, jako kdyby už nikdy neměl znovu žít a že má matka si může oči vyplakat.

Ale nelituji. Nelituji, že jsem tenkrát odešla a zanechala po sobě jen jediný obyčejný dopis. To proto, že mé přání se vyplnilo, konečně nechali těch zbytečných hádek a vyznali si lásku, i když za tuhle cenu. Za cenu, že už je nikdy neobejmu, ani nepolíbím na tvář, nebo se na ně neusměju.

Čas půjde dál a oni zestárnou, zbude ze mě jen vzpomínka, ač smutná, tak vzpomínka, zestárnou víc a zapomenou úplně. Pak odejdou a jejich bolest bude navždy pryč, protože nic netrvá věčně.

Až na mě, kvůli pár shodám náhod budu žít věčně, má bolest bude věčná, ale já si to zasloužím. Nebo snad ne?

Možná už jsem trpěla dost.

Naposledy, tentokrát přímým pohledem, jsem se zadívala na své jediné milované osoby v mém životě. Zadívala jsem se jim do očí, dokonce se střetla s těmi matčinými, ale než stačila vydat jedinou hlásku, vmžiku jsem zmizela.

Doběhla jsem do nejbližšího lesa a vytáhla z kapsy věc, na které záležel můj osud. Nevím jak, ale prostě jsem věděla, že je to jediná věc, která mě může umlčet navždy.

Otevřela jsem ji, cvakla a vzplanula v ohnivých plamenech.

Zbyl jen popel, který se roznesl po celém lese, z něhož jedno zrnko přistálo i na onom okně, ze kterého jsem tenkrát sledovala temnotu noci.

A tak se z dívky, která bude navždy v srdcích všech lidí, i když to netušila, stala jen obyčejná vzpomínka, která postupně vyšuměla v prachu času.


Tak jste se prokousali na konec, a upřímně, gratuluji vám za to. Nejsem profík, ale doufám, že se to dalo alespoň číst, takže bych ocenila vaše pocity - vítám i kritiku, protože mi to vždycky pomůže se zlepšit. :)

A teď... Chtěla bych to věnovat Dcs a ona moc dobře ví proč. :) Havránku, po tom, co jsme si jednoho krásného dne povídaly, jsem se cítila na dně z toho, co jsi mi říkala, protože ( a ty to víš :)) si všchno strašně moc beru. Tak jsem se z toho vypsala a doufám, že se tě tohle alespoň trochu potěší. :)

Jinak to taky věnuju celé své rodině, protože při mě vždycky stojí a vždycky stála a já je za to obdivuju, protože, dejme tomu, občas jsem fakt k nevydržení. :)

*A.99*



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Nelituji...:

 1
03.10.2013 [21:18]

VampireAlice1235Milá Agi. Táto poviedka sa mi čítala ťažko, pretože mi veľmi pripomenula moje pocity pred pár rokmi. Je to smutný príbeh s (podľa mňa) šťastným koncom. Ale moje pocity sú nepoctatné. Poctatné je, že si úžasná spisovateľka a táto poviedka sa ti podarila. A preto, že som si ju mohla prečítať ti patrí jedno veľké ĎAKUJEM. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

25.09.2013 [22:08]

Lisbeth Emoticon Emoticon Emoticon

8.
Smazat | Upravit | 20.09.2013 [14:00]

Páni, to je opravdu úžasný zážitek, číst tuhle povídku. Jeden by řekl, že je to jen kraťoučký příběh o holce bez lásky, ale já vím, že jsem právě četla jednou z nejcitlivějších povídek vůbec. Krátké, ale naprosto dostačující. Je to bomba. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19.09.2013 [22:37]

RosabellaLarrinCullenTato povídka je opravdu nádherná, no, páni! Emoticon To bylo úžasné, nejvíce se mi to líbilo ke konci, ale bylo to celkově krásné! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

6. magda
19.09.2013 [21:42]

Krása. Smutné, ale krásné Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19.09.2013 [21:40]

dcvstwilightTeda Agul, nevím, co k tomu dodat. Mám pocit, že to všechno, co jsi popisovala až do její přeměny, jsi vyčetla z knihy mého života, protože všechny ty pocity, každé to slovo přesně pasovalo na událost, která se stala mně před dvěma týdny. Nepamatuju si, jestli jsem ti to takto popisovala, jestli jsem se ti vůbec svěřila, žes to takto dala do kupy, ale je to jedno, protože nějakým způsobem si na ty myšlenky přišla. Nechme to ponechat záhadě a nepiplat se v tom. Nemám ráda operace, teče u nich krev.
A ano, opravdu jsem začínala mít ošklivé slony, ty to, tuším možná, víš, ale jsem moc zbabělá na to, abych rozbila skleničku, mísu, hrneček, vzala do ruky žiletku, kružítko, nůžky, špendlík, jehlu či cokoliv jiného, co se dá použít na poranění naší lidské, příliš křekhé a jemné kůže. Možná by svět byl jednodušší, kdyby jsem ji měli také ze žuly, nemyslíš? Tolik životů...
Tak trochu jsem si říkala, jak to sakra vymyslíš, aby to pasovalo jako povídka hodná na tyto stránky, ale tys to dokázala. Říkám si, že by to z části pro mě taky bylo řešení - odejít, sednout si někam k rybníku a nechat se zakousnout upírem. Bez těch vlků. Druhá vyrianta by byla s těmi vlky. A třetí, že bych tam prostě zmrzla; a vůbec by mi to nevadilo, protože se říká, že smrt umrznutím je ta nejkrásnější.
Trochu mě mrzí, že ty pocity tam nesehrály delší roly, že jsi hned skočila do ústředeního děje a tím byla její přeměna, řekla bych. Možná by to chtělo o něco delší rozepisování, protože jsem se u toho ani nestihla rozbrečet. Možná bych o to stála.
Hele, tady ti zkusím něco napsat, třeba tě to taky inspiruje...
Zkus, třeba to jen zkus, i když to nepude...
Zkus si představit dívku, patnáct let, žádný zázračný dítě, ale zase nic naprosto nemožného. Dívka má rodinu, přátele, chodí do školy, je zdravá, učenlivá, má sůj svět fantazie, ale i kruté reality. Potýká se s každodenním životem typické pro období v jejím věku - dospívání a puberta. Hrozně se jí líbí jeden kluk, který bydlí nedaleko, učí se do školy, směje se s kamarády. Ale i když to ostatním říká, nikdo nechápe to, co má hluboko v sobě, její starosti, problémy, pocity. Ostatní, jako by neviděli tu podstatu toho všeho.
Proč se ta dívka přestala smát? Proč se upnula na věci, které ji doteď tak nezajímaly? Sáhla po dárku, který dostala před více než půl rokem. Přestala si i tolik všímat své nejlepší kamarádky, začala se více učit, změnila styl oblékání, pokukuje pořád po tom samém klukovi, ale už nemá odvahu ho ani pozdravit. Tráví více času s člověkem, se kterým si asi rok neřekla ani ahoj, z nepochopitelného důvodu. Nacházíš tam někde důvod těchto věcí? Ne? Blbý je, že ani ona sama ho neví. A jaký je důsledek?
Neshody s kamarádkami, hádky, pláč ve škole, když jí říkaj pravdu, je naštvaná na sebe, změnila se, ale co s tím dělat?
Dobře, více se učí. Dobře, nemá čas na svou fantazii. Dobře, je se sebou nespokojená. Ano, odcizuje se od svých kamarádek. Ano, má chuť jen spát a nechat svět snů odvát její starosti, problémy, všední život. Do školy chodí ve stavu, jako by šla spát v pět ráno a za měla jen tu hodinku a půl spánku. A je toho spousta, co ta dívka radši ani nezmiňuje... ale pojďme se dostat k hlavnímu bodu...
Kde je ten důvod, proč se ta dívka změnila? Ví to někdo? Její přátelé to netuší, ona má jisté podezření. A dokonce to dochází i tak daleko, že se od ní začínají odvracet i ostatní ze třídy. Začínají o ní říkat nehezké věci. Takže kde je ten důvod?
Hádky rodičů, rozpadání rodiny, osobní problémy... ano, ale tuším, že ty víš, co všechno tím chce ta holčina říct.
A tady jde vidět, jak rychle se může z královny stát obyčejný poddaný. Či mám snad zmínit lepší přirovnání? Z NEČEHO se stane NIC? Nic moc? Spíš NIC než MOC?
Mimochodem, to jsem ještě nezmínila, ale mé srdce plesá, žes to dala do kupy a zmínila mě tu. Vážím si toho. :)
A všč, co je ještě zvláštní? Ani nevím, co jsem to výše napsala. ;)

19.09.2013 [21:13]

kiki11Nádhera. To zakončení je perfektní, úplně mě to dojalo. Emoticon Krásná povídka fakt se ti povedla, ale co od tebe není povedený, že? Emoticon Emoticon Doufám, že zase brzo napíšeš další povídku. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. :D
19.09.2013 [18:48]

wow Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Jana
19.09.2013 [17:46]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19.09.2013 [17:44]

Janie55WOW Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!