Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - Filmy » Twilight Sága od A do Z

upir a dievca


Twilight Sága od A do ZVážení příznivci Twilight Ságy, přeložila jsem pro vás velice zdlouhavý článek "The Twilight Saga: A to Z". Tak ať se vám líbí.
Pozor! Obsahuje spoilery!

A je pro Alici, skřítkovskou, rozježenou sestru Cullenovou, jejímž zvláštním upířím darem je vidět do budoucnosti. Může vám říci, kdy máte vynechat hodinu biologie (určování krevních skupin!) a ví, když je váš přítel na cestě do Itálie, aby požádal o snětí hlavy (Edward Cullen v ‘Novém Měsíci‘). Jediné, v čem je tento módní odborník slepý, jsou vlci – to vysvětluje, jak viděla Bellin skok z útesu, ale zcela promeškala tu část, kdy ji Jacob vytáhne z vody. Alicin druh je Jasper Hale, blonďatý Jižan, který se neustále snaží nevypadnout z upířího vegetariánského kočárku.

B je pro Bellu Swan, střed příběhů ‘Stmívání‘. Mnoho lidí ze školy se snaží být jejími přáteli, ale ona dává přednost nadpřirozeným dětem, ne cool dětem. Je opravdivý magnet na nebezpečí, neohrabaná a nešikovná je neustále ve smrtelném nebezpečí. Naštěstí se její ochranitelský přítel Edward Cullen a její vážně horký (108,9 °F) nejlepší kamarád Jacob Black, mají nadpřirozené schopnosti, které jim pomohou udržet ji naživu – Edward je upír a Jacob je proměňující se vlkodlak. Její prioritou je touha stát se upírem a strávit věčnost s Edwardem – ale on nechce zničit její duši. Milostný trojúhelník, který se vyvíjí mezi Edwardem, Bellou a Jacobem je plný úzkosti, dramatičnosti, mdloby přivádějící romance.

C je pro Coven (smečka, klan), skupinu tří a více upírů, jež žijí spolu. Rodina Cullenových je klan upírů, který žije mezi lidmi a neubližuje jim – místo toho pije zvířecí krev. Statečná smečka Denali z Aljašky, kterou Cullenovi považují za rodinu, jsou také vegetariánští upíři. Největší a nejsilnější smečka v upířím světě jsou Volturiovi, kteří bezohledně prosazují zákony upířího světa. V jejím čele stojí Aro, Caius a Marcus, jsou považování za královskou rodinu a existují více než tisíc let.

D je pro Death (smrt), protože nemůžeme mít pořádný příběh o upírech bez většího počtu mrtvých. Ve ‘Stmívání‘ James a jeho nomádská smečka zabili mnoho lidí před tím, než spočinuly jejich zraky na Belle; nakonec byl zabit Cullenovými. V ‘Novém Měsíci‘ měl Edward mylnou představu, že se Bella zabila a tak vložil svůj život do rukou Volturiových. Vlčí smečka zneškodnila Laurenta, jednoho upíra z Jamesova tria, když si chtěl z Belly udělat svou další svačinku. V ‘Zatmění‘ je mnoho lidských úmrtí jako nevinné Victoriino vraždění po celém Seattlu.

E je pro Edwarda Cullena, krasavce se sametovým hlasem a neustále 17 let starého upíra, který je bezvýhradně a neodvolatelně zamilovaný do Belly Swan. Je to chlápek, jenž dělá lidské přítele a manžela, což se může zdát nedostatečné. Edward Anthony Masen se narodil v roce 1901, na upíra byl změněn v roce 1918. Více než století je Bellina mysl ta jediná nečitelná, na kterou Edward náhodou narazil. Nakonec překoná touhu pít její krev, jež mu zpívá. Jeho láska k ní je tak náročná, že udělá oběť nejvyšší, takže ji v ‘Novém Měsíci‘ opustí, aby mohla žít normální, lidský život. V ‘Zatmění‘ jejich dramatický vztah pokračuje, nakonec se Bella stane jeho snoubenkou.

F je pro Forks, Washington, neustále vlhké a zatažené městečko na Olympijském poloostrově ve státě Washington, kde se ‘Twilight Sága‘ odehrává. Bella opouští její matku v horkém a suchém Phoenixu a stěhuje se ke svému otci, Charliemu Swan, forkskému policejnímu řediteli. Forkská střední škola je místo prvního setkání Belly s Edwardem, v učebně biologie, kde bojovala každá mrtvá buňka v jeho těle, aby ji vydržel nevysát. Poté ji zachrání před zabitím dodávkou na školním parkovišti. Fenomén ‘Stmívání‘ zviditelnil toto maličké městečko na mapě – Twi-cestovní ruch se zvýšil v kroky a skoky a město má dokonce svůj vlastní dokumentární film, ‘Stmívání ve Forks‘.

G je pro Gifts (dary). Zatímco všichni upíři jsou neuvěřitelně rychlí a silní, mají bystré smysly a jsou nesmrtelní, někteří upíři mají mimořádné dary nebo síly, které je pozvednou nad ostatní. Mezi Cullenovými může Edward číst myšlenky, Alice může vidět do budoucnosti a Jasper může vycítit a mít vliv na emoce druhých. James měl zvláštní schopnost stopování, zatímco Victoria je nadaná zázračným citem pro únik. Smečka Volturiových má několik “nadaných“ členů: Aro vidí celou mysl pouhým dotykem ruky, Alec může ochromit něčí smysly a Jane může promítnout iluzi neuvěřitelné bolesti.

H je pro Humans (lidé), normální lidé ve světě ‘Stmívání‘, kteří nemají tušení, že jsou obklopeni nadpřirozenými bytostmi. Rodiče Belly, obyvatelé Forks, zaměstnanci na střední škole a Bellin malý okruh přátel (Mike Newton, Jessica Stanley, Eric Yorkie a Angela Weber) – tito normální, poživatelní lidé žijí bezstarostný život v nevědomosti, že na ně nebezpečí číhá za každým rohem. Pouze quileuteští lidé – Vlci a ne-Vlci – vědí, co se ve skutečnosti děje.

I je pro Imprinting (otisknutí), nedobrovolná reakce vlkodlaků, v níž doslova vidí spřízněnou duši a stanou se napořád spojení a zavázáni s osobou na celý život. Jeden se může otisknout do jiné osoby a na věku zřejmě nezáleží. Sam Uley se otiskl do Emily, Quil do Claire a Jacob do… no, to uvidíš.

J je pro Jacoba Blacka, quileuteského kluka, se kterým jednou Bella plácala z bláta bábovky, ale teď je její nejlepší přítel a je do ní beznadějně zamilovaný. Jacob je vlkodlak genově aktivovaný v ‘Novém Měsíci‘, jako přeměňovač pomáhá spolu s Vlčí smečkou, aby byla Bella v bezpečí před vražednou Victorií. Jacob je první, kdo poví Belle o “Studených“ a je jediným slunečním svitem v Bellině tmě, smutný život, co ji Edward a Cullenovi opustili. V ‘Zatmění‘ je Jacob rozzuřený, když se Bella rozhodne stát se upírem a pokusy zachovat přátelství s Bellou, nutí Edwarda žárlit, což způsobuje jeho ochranný charakter jet na nejvyšší rychlost.

K je pro K-I-S-S-I-N-G (líbání), protože v ‘Twilight‘ sérii spousta. Bella je nejšťastnější holka na světě, skutečně. Má mnoho příležitostí na líbání s Edwardem (jen musí dávat pozor na zuby ostré jako břitva), málem políbila Jacoba v ‘Novém Měsíci‘ a v ‘Zatmění‘ bude líbat oba.

L je pro La Push, baby, La Push. Toto je malebný pobřežní domov Quileuteského kmenu, asi 14 mil západně od Forks. Jacob tu žije se svým otcem – Billim. On a jeho přátelé často chodí na první pláž na táboráky a na útesy, odkud se potápí. Forkské děti sem rádi přicházejí v mrazivě ledovém počasí surfovat jako Bella, Mike, Jessica a několik dalších v prvním filmu ‘Stmívání‘. Cullenovi tu nejsou povolen i.

M je pro Meadow (louka), magické soukromé místo, kam Edward s Bellou chodí a je to významné místo celé ‘Twilight‘ ságy. Edward bere Bellu na louku ve ‘Stmívání‘ – toto je místo, kde poprvé uvidí jeho jiskřivé vlastnosti a jak demonstruje svou sílu a rychlost. V úvodní scéně v ‘Novém Měsíci‘ zde probíhá její sen s “babičkou“. Poté, co ji Edward opustí, znovu louku najde, ale je zdrcená z její obyčejnosti; poté se objeví Laurent a pokusí se ji zabít. V ‘Zatmění‘ se Bella a Edward vrací na toto mimořádné místo, které Edward nyní nazývá “naše louka“. Povzdech.

N je pro Novorozené (newborns), armádu mladých upírů, kterou vybudovala Victoria v Seattlu během ‘Zatmění‘. Po tom, co ve ‘Stmívání‘ Cullenovi zabili Jamese kvůli jeho útoku na Bellin život, jeho družka Victoria toužila po pomstě. Po tom, co je samostatně pracující Laurent zavražděný Vlčí smečkou v ‘Novém Měsíci‘, se Victoria rozhodne, že vybudování novorozených bude nejefektnější způsob, jak zničit Cullenovi. Jen málo ví o impozantně a nevídaně kovaném spojenectví mezi vlkodlaky a Cullenovými.

O je pro OME (Oh My Edward – Ó, můj Edwarde), výrok, který používá mnoho Twilight fanoušků a vyjadřuje nestoudnou, nefalšovanou, nehynoucí lásku jejich oblíbeného emo upíra, Edwarda Cullena. Jiný než Batman (jak “Svatý náplň-v-prázdnotě“), žádná další fiktivní postava nebyla inspirovaná častým používáním vykřičníku. Jako další Edward inspiroval WWED (What Would Edward so? – Co by dělal Edward?)

P je pro Proposal (nabídka k sňatku), kdy v ‘Zatmění‘ Edward oficiálně požádal Bellu o ruku. Ona chce jejich vztah posunout o úroveň výš, je stále člověk, ale on to nedovolí, má strach, že ztratí kontrolu a zabije ji. Je vidět, jak moc to pro ni znamená, staromódní Edward nakonec souhlasí pod podmínkou, že se nejdříve vezmou. Žádá ji s prstenem Elizabeth Masen – jeho lidská matka, která zemřela na španělskou chřipku roku 1918.

Q je pro Quileuteské Národy, opravdový rodilý americký kmen, který žije v La Push. V ‘Twilight‘ sérii Jacob, jeho rodina a zbytek Vlčí smečky, jsou Quileuťané, jejichž legendy říkají, že jejich lidé sestoupili z vlků. Jedná se o přítomnost “Studených“. Upíři aktivují vlčí gen v určitých Quileuťanech a dosáhnou tak transformace do obří vlčí podoby.

R je pro Roberta Pattinsona, muže, který přivádí Edwarda Cullena k životu na obrazovce. Catherine Harwicke měla vizi a držela se jí, obsadila Pattinsona, protože je tajuplně hezký - rozhodně hledala typického “roztomilého středoškolského chlapce“. Pattinsonova sláva je teď na úrovni, kde se ječí, kdykoliv veřejně vystoupí, neustále potřebuje bodyguarda a stává se trochu samotářským. Vzlet vzhůru mu zajistil příležitost točit vyspělejší filmy jako například ‘Bel Ami‘ a ‘Water for Elephants‘.

S je pro Six-Pack, protože ve ‘Stmívání‘ není prostor pro upíry nebo vlkodlaky “a spare tire“ (pozn. Podle překladu tzn. rezervní pneumatika :-D). V ‘Novém Měsíci‘ dostaneme akci se “Six-Pack“, jež začíná Jacobovým otíráním Belliny krve z hlavy, poté se Jacob s vlčí smečkou pohybují mnohem více bez košil a vrcholí velkým odhalením Edwardova jiskření “Six-Pack“ v Itálii.

T je pro Tent (stan), protože fanoušci po celém světě se úzkostlivě čekají na “stanovou scénu“ ze ‘Zatmění‘. Jacob, Bella a Edward jsou nuceni sdílet stan v chladných horách – k hrůze Edwarda, 108,9 °F  - Jacob sdílí spací pytel s Bellou, protože je jediný, kdo ji dokáže ochránit před smrtí umrznutím. Tato scéna zahrnuje i Edwarda a Jacoba, kteří mají svůj první upřímný a otevřený rozhovor, který Bella zaslechne. Tým Jacob tuto scénu miluje proto, že (konečně!) Bella Jacoba políbí a uvědomí si, že je i do něj zamilovaná. Volby, volby.

U je Uley, Sam Uley. Je vůdce Vlčí smečky v ‘Novém Měsíci‘ a ‘Zatmění‘, protože byl prvním z této generace Quileuťanů, aby se stal měničem. On je ten, kdo najde Bellu v lese potom, co se ztratí a snaží se najít Edwarda poté, co ji opustil. Jacob je nejprve Samem vyděšený jeho vlivem na ostatní kluky v rezervaci – myslí si, že Sam vede nějaký gang. Ale jakmile se stane Jacob vlkodlakem, uvědomí si, že Sam klukům pomáhá.

V je pro Victorii, sadistickou a pomstychtivou červenovlasou upírku, která chce smrt Belly jako odplatu za to, že Edward a Cullenovi zabili jejího druha Jamese. V ‘Novém Měsíci‘ se k ní dostala mnohokrát – především v částy, kdy Bella skočila z útesu – ale Jacob a Vlčí smečka jako vždy Bellu zachránili. V ‘Zatmění‘ mění taktiku a místo toho, aby přišla sama, vybuduje armádu mladých upírů k napadení Cullenových.

W je pro Werewolves (vlkodlaky), přeměňující se druh, ke kterému mají někteří Quileuteští obyvatelé předpoklady: Sam, Quil, Paul, Jared, Embry, Seth a Leah, spolu s Jacobem. Nejedná se o obyčejné vlky – jsou obrovští, velikostí podobní medvědům a mají super sílu a smysly a také mají schopnost vzájemně komunikovat telepaticky. Přeměňování v běhu může být drsné na rozpočet – z oblečení jsou jen rozdrbané cáry.

X je pro Xaviera Samuela, 26 let starého australského herce, který hraje Rileyho, novorozeného upíra sloužící jako Victoriina opora, stejně jako je objektem její falešné náklonnosti. Riley oplývá větší sebekontrolou než jiní novorození a je schopen splňovat Victoriiny úkoly bez neustálého rozptylování touhy po zabíjení lidí. V ‘Zatmění‘ se setká se Sethem a Edwardem, což slibuje úžasný boj.

Y pro Yellow Porsche (žluté Porsche), auto, které Alice ukradne v ‘Novém Měsíci‘, aby se Bella dostala k věži s hodinami ve Volteře. Malé, výkonné a rychlé – stejně jako Alice. V ‘Zatmění‘ Edward koupí Alici zcela identické auto, aby dohlížela na Bellu, zatímco on je lovu.

Z je pro Zeal (oddanost), protože nic se nemůže vyrovnat ‘Twilight‘ světu fanoušků. Od táboření na premiérách, pronásledování, opakované čtení a opakované koukání na filmy, vytváření fan videí a plakátů – to není konec horlivosti fanoušků ‘Twilight‘!

zdroj

Zákaz kopírování!



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Twilight Sága od A do Z:

 1 2   Další »
16. Petr43
26.04.2021 [13:25]

Ahoj,prosím kolik dílů má Twiling saga ? nemohu to najít a nerad bych přeskakoval díly,děkuji moc

15. Prdusa1
28.10.2020 [10:46]

Hele nevite jak se jmenuje ta songa z 1 dilu,když tam jdou do lesa,takovy:trurrurrur?

14. Bella
28.04.2017 [16:08]

miluju ten film
,, Emoticon taky bych chtěla Edwarda
Emoticon

13. nicky
30.11.2016 [20:40]

Páni tolik práce Emoticon

12. izabela
11.06.2016 [20:29]

nejvic se mi lidil edward



11. ivana
11.06.2016 [20:28]

moc byl ten film krasny
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

31.03.2016 [20:46]

slecnaVolturiovaNeřekla bych že Volturiovi bezohledně prosazují zákony, snaží se chránit jejich svět, který defakto vybudovali a ve kterem mohou žít upíři i lidé o něco bezpečněji, pokud to někdy přeženou možná už jim z toho trochu přeskakuje, upřímně komu by po tisících letech střežení pořád toho samýho nešiblo? A musíte uznat že jsou pořád lepší než by byli Rumuni.

9. Bella
30.03.2016 [14:07]

Stmívání je něj! Emoticon Emoticon Emoticon

8. Bella
22.03.2014 [19:13]

Já si mislím že jsou upíři , čaroďejky a vlkodlaci skuteční !!!!!!!

7. Bella
22.03.2014 [19:11]

Já si mislím že jsou upíři , čaroďejky a vlkodlaci existují :-) !!!!!!!

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!