Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Sklamaná dôvera - 1. kapitola

Polštáře 2


Sklamaná dôvera - 1. kapitolaČo keby Bella nebola iba obyčajné dievča, ktoré sa zaľúbi do upíra? Čo keby bola tiež nadprirodzená bytosť? Nečakané tajomstvo vyjde na povrch. Čo urobí, keď sa to dozvie?
Dúfam, že sa Vám poviedka bude páčiť. Príjemné čítanie. Kathy

Približne pred sto dvadsiatimi rokmi

„Bella, Bella - kde, dopekla, trčíš?"

„Veď už idem," zakričala som na Jane. 

„Pohni si, Aro a Derek ťa už čakajú," povedala.

„Ach jaj," pomyslela som si, dnes je znova ten prekliaty ples. Približne každých štyristo rokov Aro, Caius, Marcus a Derek usporadúvajú ples, na ktorom sa zúčastňujú skoro všetky nadprirodzené bytosti. Pre niektorých je to pocta, pre iných zase utrpenie. Ja patrím k tým druhým. Nebaví ma to, párkrát to možno bola zábava, ale po asi už viac ako päťstokrát je to nuda. Stále je to o tom istom: tanec, spev, klebety, tanec, pitie a tak ďalej...

Už pár rokov som nenazrela do budúcnosti, nielen, že je to nebezpečné, ale niekedy aj nudné, hlavne ak ide o môj život. Predtým ma to bavilo, ale teraz... Môj život je ale vážne nudný, aspoň pre mňa. Rozmýšľam, že by som aspoň raz sa pokúsila žiť ako človek, tým myslím bez kúziel, bez minulosti, budúcnosti a démonov, hlavne ich, a minulosti. Keby sa len dali všetky zlé spomienky vymazať. No oni sa dajú, ale nie vždy sa to podarí tak, ako sa má.

„Dopekla, Bella, kde trčíš?" opýtala sa ma Jane hádam aj po stý krát. Vstala som a vyšla von. Pred dverami stála Jane. Mala na sebe krásne modré šaty. Vlasy si nechala rozpustené.

„Konečne!" zvolala. „Kde si bola tak dlho?"

„Ešte som sa upravovala," povedala som.

Spolu sme prešli k veľkým dreveným dverám, kde sa hneď pri mne zjavil Derek a Aro.

„Si prekrásna," povedali jednohlasne. Mali na sebe drahé kostýmy, ale určite nie z tejto doby. Ja som mala na sebe na moje pomery jednoduché zlaté šaty.

Keď sa otvorili dvere, každý sa otočil našim smerom. Niektorí z úctivosti sklonili hlavy, niektorí sa poklonili a našlo sa aj pár jedincov, ktorí na náš príchod nijako špeciálne nereagovali. Roztrúsili sme sa medzi hostí a začali sa s nimi rozprávať. Niektorých som poznala podľa pachu, iných zas podľa hlasu.

„Maria," zvolal Aro. Prišla som k nemu, jemne som sa dotkla jeho ruky a okríkla ho v myšlienkach aby ma tak nevolal.

„Chcel by som ti predstaviť rodinu Cullenovcov. Carlislea už poznáš, ale ešte nepoznáš jeho ženu Esmé."

„Som Esmé, veľmi ma teší," predstavila sa mi žena s hnedými vlasmi a krásnymi zlatými a úprimnými očami. Usmiala som sa na ňu. 

„A toto sú ich deti Emmett, Rosalie, Alice, Jasper a Edward." Každý z nich sa usmial na pozdrav. Emmett sa na mňa usmieval od ucha k uchu, zatiaľ čo jeho družka Rosalie sa na mňa usmievala iba núteným úsmevom. Alice sa zas podobala na škriatka a jej druh Jasper bol bojovník, čo som usúdila podľa počtu jaziev. Keď som sa pozrela na toho posledného, Edwarda, vyrazilo mi dych. Usmial sa, ale nebol to úprimný úsmev, zdalo sa, ako by ho niečo trápilo. Tak som mu prečítala myšlienky a skoro som pod návalom smiechu spadla na zem. Jediná vec, ktorá ho trápila bola, že on mne nedokázal čítať myšlienky, aj keď každého okolo seba počul. Usmiala som sa naň a on mi úsmev opätoval. Mal taký nádherný úsmev. 

„Ja som Isabella Maria, aj mňa veľmi teší." Ešte raz som sa na nich usmiala a oni mi úsmev opätovali. Keď sa usmial Edward, mala som chuť ho pobozkať.

Čo to robíš?! skríkla som na seba v mysli. Je to len upír a ty? Ty si princezná. Mala by si si vyberať z mužov z vyššej spoločnosti. Ale čo to trepem, to nie sú moje slová. Sú to slová môjho nebohého otca, nie moje. Budem si vyberať mužov, ktorí sa mi páčia a nie tých, čo sú, tak povediac, vhodní pre mňa.

Vrátila som sa spať do reality a všimla som si, že Cullenovci sa presunuli už k ďalším starým známym. Aro už tiež šiel po svojich, ja jediná som tam stála ako obarená, dívala som sa na Edwarda a myslela na to, že ho možno uvidím až na ďalšom plese, ktorý sa mal konať až o tristo osemdesiat rokov.  

Ach jaj, nevadí. Pre podobných ako som ja, je to krátky čas. Ešte raz som si ich premerala, všetci mali na sebe drahé luxusné oblečenie. Pomaly som sa šla zvítať s ďalšími hosťami. To som ešte nevedela, že sa s Cullenovcami stretnem oveľa skôr a bude to veľmi zaujímavé, aspoň pre mňa. 


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Sklamaná dôvera - 1. kapitola:

 1
6. Jana
18.09.2012 [21:22]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

17.09.2012 [18:51]

Rena16 Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

17.09.2012 [17:39]

Sal333krásny začiatok... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. martty555
17.09.2012 [17:35]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

16.09.2012 [19:05]

BubulienkaAhoj,
článok ti ešte raz musím vrátiť. Stále ti nefunguje perex obrázok, niekde si musela urobiť chybu. Skús napríklad zmeniť jeho názov a nahrať ho tak znova.
Tiež som si všimla, že si si v článku neopravila skoro nikde čiarky (ale, ako, kde, oslovenia) a ešte nejaké záležitosti, ako skloňovanie mena Carlisle =>Carlisleovi.
Článok si po sebe znova prejdi a oprav úplne všetko, tiež si oprav ten perex obrázok. Keď to budeš mať, zaškrtni "Článek je hotov". Ďakujem.

15.09.2012 [18:22]

BubulienkaAhoj, je mi to ľúto, ale článok ti musím vrátiť na opravu.
- Nefunguje ti perex obrázok, musela si zadať zlú adresu, tak si ho nahraj ešte raz, zvoľ správne rozmery a link obrázku zadaj správne.
Ďalej sú to chyby v článku:
- nemeň veľkosť, ponechaj tú základnú, ktorá sa ti nastaví po pridaní článku
- čarky:
*pred ktorá, ktorý, ktoré
*keď, kde, ako, kedy...
*oslovenia sa z oboch strán oddeľujú čiarkami
- slová s krát sa píšu spolu
- číslovky vypisuj slovom
- píšu sa len tri bodky alebo jedna, nikdy nie viac
- zdvojené medzery, stačí len jedna
- neiktorý => niektorí
- ktorí -> množné číslo
- ktorý -> jednotné číslo
- zle napísané mená:
Bela => Bella
Carliste => Carlisle
Emment => Emmett
oca => otca

- chyby v priamej reči, skús sa riadiť týmto vzorom:

1. Ak za priamou rečou nasleduje uvádzacia veta (povedal, súhlasil, odvetil, opýtal sa, odpovedal...), priama reč môže končiť buď čiarkou, otáznikom, výkričníkom, alebo tromi bodkami. Uvádzacia veta sa začína MALÝM písmenom (priama reč nesmie končiť bodkou):

„Bella, nevedel som, že to bolo takto,“ povedal.
„Odkiaľ to máš?“ spýtal sa.
„Edward, vysvetli mi to od začiatku!“ skríkla.

2. Ak za priamou rečou nenasleduje uvádzacia veta, teda veta, ktorá opisuje činnosť niekoho iného, alebo našu, priama reč sa môže končiť bodkou, otáznikom, výkričníkom alebo tromi bodkami. Uvádzacia veta sa vždy začína VEĽKÝM písmenom (priama reč nesmie končiť čiarkou):

„Čo to hovoríš?“ A odvrátila pohľad.
„Jasné, Edward, práve dnes.“ Len prikývol.

3. Ak chceme medzi dve priame reči vložiť vetu, môžeme to urobiť dvoma spôsobmi:

„Poď,“ povedala, „pozvem ťa dnu.“
„Poď,“ povedala. „Pozvem ťa dnu.“

Odporúčam, aby si si našla korektora, alebo si v Pomoci autorom našla článok s gramatikou. Keď si všetky chyby opravíš, zaškrtni "Článek je hotov". Ďakujem. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!